Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"93f4fda2-c336-48cb-a0b4-2211634540e3","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Mészáros Lőrinc csapata a legjobb tizenhat között búcsúzott.","shortLead":"Mészáros Lőrinc csapata a legjobb tizenhat között búcsúzott.","id":"20250226_labdarugas-magyar-kupa-felcsut-puskas-akademia-kieses","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93f4fda2-c336-48cb-a0b4-2211634540e3.jpg","index":0,"item":"ef9068e3-f84c-41ca-80e5-5ca29d399aa6","keywords":null,"link":"/sport/20250226_labdarugas-magyar-kupa-felcsut-puskas-akademia-kieses","timestamp":"2025. február. 26. 05:16","title":"Kiesett a Felcsút a Magyar Kupából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"652b1eb2-3990-40d0-8d1e-3c5819f77d85","c_author":"Hamvay Péter","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A beadvánnyal a pert indító akadémikusok azt szeretnék elérni, hogy más politikai klímában döntsenek az ingatlanokról, és garanciákat kapjon arra a testüket, hogy nem mazsolázzák ki belőle az értékes elemeket. A propaganda már a Tiszát okolja, pedig nincs köze hozzá.","shortLead":"A beadvánnyal a pert indító akadémikusok azt szeretnék elérni, hogy más politikai klímában döntsenek az ingatlanokról...","id":"20250220_Kozigazgatasi-per-indult-az-akademia-vagyon-eladasa-ellen","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/652b1eb2-3990-40d0-8d1e-3c5819f77d85.jpg","index":0,"item":"c842735a-981f-4059-8265-5cdb147f2e68","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250220_Kozigazgatasi-per-indult-az-akademia-vagyon-eladasa-ellen","timestamp":"2025. február. 20. 11:28","title":"Pert indítottak az Akadémia vagyonának eladása ellen – formai hibán csúszhatnak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"541c7d87-5e98-43c2-8b02-912b3063ece4","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukránok szerint az észak-koreaiak bár jól képzett, kemény harcosok, de a felkészültségük a 80-as évek taktikai doktrínáit idézi.","shortLead":"Az ukránok szerint az észak-koreaiak bár jól képzett, kemény harcosok, de a felkészültségük a 80-as évek taktikai...","id":"20250129_eszak-koreai-katonak-ukrajna-dronok-harcaszat","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/541c7d87-5e98-43c2-8b02-912b3063ece4.jpg","index":0,"item":"37f993e1-1830-4a09-a7b9-5df754bc62b9","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_eszak-koreai-katonak-ukrajna-dronok-harcaszat","timestamp":"2025. január. 29. 07:49","title":"Dróncsalinak használják egymást az Ukrajnában harcoló észak-koreai katonák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"693b7e3d-e67c-411b-9a27-507c4ec388e5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Portugáliában az óceánpart mentén próbálhattuk ki a Ferrari V12-es motorú újdonságának nyitott tetős változatát.","shortLead":"Portugáliában az óceánpart mentén próbálhattuk ki a Ferrari V12-es motorú újdonságának nyitott tetős változatát.","id":"20250228_Enzo-Ferrari-12Cilindri-Spider","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/693b7e3d-e67c-411b-9a27-507c4ec388e5.jpg","index":0,"item":"f33320e7-2355-41fd-8213-ea5139ce866b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250228_Enzo-Ferrari-12Cilindri-Spider","timestamp":"2025. március. 01. 11:17","title":"Enzo Ferrari is megnyalná a fülét a 12Cilindri Spider hangjától – Magunkra igazítottuk a maranellói álomgyár legújabb ékszerét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ffb2b14-cf03-49d0-a026-b1ab65e58f05","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Közzétették az első hivatalos jelentést az Azerbaijan Airlines decemberben lezuhant utasszállító repülőgépéről.","shortLead":"Közzétették az első hivatalos jelentést az Azerbaijan Airlines decemberben lezuhant utasszállító repülőgépéről.","id":"20250204_Azerbajdzsan-lezuhant-repulogep-Oroszorszag-jelentes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ffb2b14-cf03-49d0-a026-b1ab65e58f05.jpg","index":0,"item":"db4d452b-fad8-4c38-b474-18d6f0b75540","keywords":null,"link":"/vilag/20250204_Azerbajdzsan-lezuhant-repulogep-Oroszorszag-jelentes","timestamp":"2025. február. 04. 20:47","title":"Kiderült mi okozhatta az azeri repülőgép-balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45695d2d-ff9e-4c02-96f9-006e8d7451db","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az állat megtisztította magát, majd újra álomba szenderült.","shortLead":"Az állat megtisztította magát, majd újra álomba szenderült.","id":"20250303_kiralyret-denever-teleles-video","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45695d2d-ff9e-4c02-96f9-006e8d7451db.jpg","index":0,"item":"75323c0d-4c34-4927-9cba-0021e9b85651","keywords":null,"link":"/elet/20250303_kiralyret-denever-teleles-video","timestamp":"2025. március. 03. 14:39","title":"Telelés közben vettek videóra egy denevért a Királyréten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2522507a-ab1d-4fad-977a-00497e6d3850","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Tom Welling, az ifjú Superman egykori alakítója ittas vezetés miatt került bajba.","shortLead":"Tom Welling, az ifjú Superman egykori alakítója ittas vezetés miatt került bajba.","id":"20250129_Letartoztattak-Supermant","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2522507a-ab1d-4fad-977a-00497e6d3850.jpg","index":0,"item":"78e3910c-334d-4a7d-b29b-462f941097a7","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Letartoztattak-Supermant","timestamp":"2025. január. 29. 08:20","title":"Letartóztatták Supermant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2379dda3-7e0f-41c3-96a9-8393ae27ee82","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":",,Magyar Péter szerintem hazafi, és ha a korom megengedné, mögé állnék” – írta az újságíró.","shortLead":",,Magyar Péter szerintem hazafi, és ha a korom megengedné, mögé állnék” – írta az újságíró.","id":"20250107_Havas-Henrik-Magyar-Peter","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2379dda3-7e0f-41c3-96a9-8393ae27ee82.jpg","index":0,"item":"7940dca6-250a-4536-83ba-a1e224e9d7cc","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_Havas-Henrik-Magyar-Peter","timestamp":"2025. január. 07. 11:50","title":"Havas Henrik kijelentette, hogy már Magyar Pétert támogatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jelenleg az e-mail a leghatékonyabb eszköze az online vásárlók elérésének. Magyarországon mégsem annyira népszerű, mint lehetne. Ennek okait próbálta megtalálni a következő kutatás.
Az email-marketing története
Az e-mail az 1990-es évek óta létezik, ahogy az internet kezdett egyre népszerűbbé válni. A cégek gyorsan ráeszméltek, hogy ez egy nagyszerű módja a vásárlók elérésének. Sokkal olcsóbb volt mint a direkt levelek kiküldése a vásárlók otthonába. Az 1995-ös évben már több ajánlatot küldtek ki e-mailben mint amennyit a hagyományos úton (USA adat). A cégek rengeteg pénzt kezdtek el költeni az e-mail marketing kampányaikra, mely kampányok persze nem keverendőek össze a spam-mel (kéretlen levél). Az e-mail marketing azonban egy óriási korláthoz érkezett amikor elkezdtek terjedni a spam szűrők. Sok e-mail marketing kampányt át kellett alakítani mert a leveleket megfogták a szűrők. A vállalatok pénzt kezdtek veszíteni a kampányokon és igazán számottevő eredményeket sem realizáltak. Jóllehet néhány ügyes programozó és cég hamar rájött, hogyha megfelelően használják a feladó és a tárgy mezőt, akkor az üzenetek nem akadnak fent a spam szűrőn.
A magyar helyzet
Az 1995-ös években itthon még éppen csak kezdett elterjedni az internet és alig pár száz számítógép kapcsolódott rá. Jóllehet 2006-ban már a 14-70 éves lakosság egyharmadának volt legalább egy helyen internet-hozzáférése. (Mindenesetre megállapítható, hogy jó pár éves lemaradásban vagyunk a nyugathoz képest e-területen.
Az e-mail marketing üzletszerű használata hazánkban még csak néhány éves múltra tekint vissza és az elért eredményekből úgy tűnik, hogy csak kevés hazai marketinges járt utána mitől működik igazán az e-mail marketing nyugaton. Ugyanis csak néhány olyan cég akad itthon, aki említésre méltó sikereket ért el a használatával. Ráadásul – mint ahogy minden más területen is – az eszköz minden jó és rossz hatása egyszerre szakadt ránk. Sok kezdő felhasználó a gyors meggazdagodás reményében a szabályokat nem betartva (merthogy sokan, sokáig nem is tudták, hogy azok is vannak) elkezdett kéretlen leveleket küldözgetni, vásárolt listákra. Persze ez sem tett jót az e-mail marketing jó hírének.
Miután hazai viszonylatban a fentebb vázolt nehézségeket tapasztaltuk, úgy döntöttünk, hogy nem hagyatkozunk a feltételezésekre, hanem kiderítjük a valódi okát, vajon Végeztünk egy kutatást, melynek során közel 1000 értékelhető válaszkérdőív született az Internet-Marketing.hu oldal hírlevél olvasói körében.
Íme az eredmények:
• E-mail marketing tevékenységgel a válaszadók valamivel több mint 10 százaléka foglalkozik csak komolyan - saját bevallása szerint. De mindnyájan szeretnének több eredményt elérni, mert nem elégedettek. Ők azok, akik próbálkoznak hírlevél kiküldéssel vagy folyamatos akciós ajánlatok e-mailben való kiküldésével. Válaszaikból kiderül, hogy annak ellenére, hogy „komolyan” foglalkoznak vele, hetente csak néhány órát szánnak e-mail marketing tevékenységükre. A gyorsabb és olcsóbb, a célpiachoz konkrétabban szóló kommunikáció reményében kezdtek bele a technikába.
• A válaszadók közel 40 százaléka saját meghatározása szerint alapszinten alkalmazza az e-mail marketinget, de fejleszteni szeretné ezen tevékenységét. Az ebbe a csoportba tartozók hasonló okok miatt kezdtek el foglalkozni a technikával mint az első csoport, de itt még felmerült az a tény is, hogy a versenytársak is alkalmazzák már ezért ők is elkezdték. Feltételezzük, hogy az alapszinten való foglalkozás fogalma kimerül évente néhány e-mail több címzettnek történő kiküldésében.
• A válaszadók közel fele tervezi, hogy alkalmazza majd a jövőben az e-mail marketinget. Az összes közül ez a legjellemzőbb válasz. Feltételezzük, hogy ez az a csoport, aki valószínűleg nem fogja alkalmazni a technikát, csak kapaszkodik a reménybe, hogy bármikor elkezdheti és ha majd egyszer nekilát, akkor sikeresen űzi majd.
• A válaszadók valamivel több mint 7 százaléka nem is szándékozik foglalkozni e-mail marketing technikával. Ők azok akik igényt tartanak a weben ingyenesen fellelhető érdekes e-mail marketing témájú cikkekre, de vagy el sem olvassák, vagy ha elolvassák, akkor sem alkalmazzák soha.
Szinte minden válaszadónál megegyeztek azok a tényezők, melyek nehézséget okoznak számukra e-mail marketing tevékenységük során. Legjellemzőbb a félelem a spam szűrőktől, míg második legnehezebb tényezőnek gondolják az érdeklődők számára vonzó, kreatív szövegek és feliratkozó gyűjtő ablakok elkészítését. A következő a sorban a hírlevelek és a feliratkozók kezelésének technikai része, melyet túl bonyolultnak tartanak ahhoz, hogy egyedül megoldják, vagyis a konkrét gyakorlati lépések okozzák a fő kételyeket. Ebben az is szerepet játszhat, hogy még nem használják a technikát és egyáltalán nincs tapasztalatuk annak nehézségéről vagy egyszerűségéről Egyszóval sokkal de sokkal több ismeretanyagra lenne szükségük, hogy bele merjenek vágni a használatba.
Természetesen a szokásos „túl sokba kerülne” és „nincs rá elég időm” is szerepel a félelmek között a sor végén. Ezek a válaszok azt sejtetik, hogy a válaszadók sok mindennel nincsenek tisztában az e-mail marketinggel kapcsolatosan, és a köztudatban elterjedt félelmekre alapoznak. Az is világosan látszik azonban, hogy az eszközt aktívan használók tisztában vannak annak előnyeivel. Miért nem érik el mégsem a kívánt eredményeket? A hiányos ismeretek miatt. Milyen ismeretek szükségesek a sikeres e-mail marketinghez? Sok kezdő e-mail marketinges félreértésben él amikor belevág a hírlevél publikálásba. Nem hiszik el, hogy valóban tudás szükséges ahhoz, hogy megfelelően hírlevelezzen valaki. Persze bele is buknak és megállapítják, hogy az e-mail marketing nem működik. Számukra álljon itt tanulságul a következő rész.
Az e-mail marketing tevékenységhez szükséges ismeretek:
• Szerkesztői ismeretek: a megfelelő levelek (cikkek) megírása, szerkesztése, átolvasása, kiküldés előtt. • Információs rendszerkezelési ismeretek: adatbázis menedzselés – a levelezési listára feliratkozottak kezelése, e-mail szoftver kezelése. • Internet marketing ismeretek: feliratkozás népszerűsítése a címgyűjtés érdekében. • Értékesítési ismeretek: hírlevélben kiküldendő ajánlatok kitalálása, kidolgozása, a megrendelések kezelése. A legnagyobb hiba, amit a kezdő hírlevelezők elkövetnek, hogy tervezés nélkül kezdenek bele a tevékenységbe, egyedül, a fenti ismeretekkel nem rendelkezve.
A megoldás:
A felzárkózáshoz szükséges első és legfontosabb lépés a magyar piac számára tehát az e-mail marketing technika használatához szükséges tudás megszerzése. Az e-mail marketing nem merül ki az egy egyszerű üzleti levelezésben. Nem annyit jelent, hogy a postafiókunkból egyszerre több levelet küldünk ki, több címzettnek és ha ügyesen megoldjuk akkor nem látják egymást a feladók. Még a személyre szabottságnál (név szerinti megszólítás) is sokkal többet jelent.
Az e-mail marketing technika nem csak hírlevél kiküldésre alkalmas, hanem például információ begyűjtésére és sok minden másra is, mely lépések ugyanúgy szükségesek a siker eléréséhez mint a levél szövegének megírása. Természetesen a fentiekkel nem elriasztani a hírlevelezéstől. Sőt! Napjaink és a jövő kommunikációs eszközéről beszélünk, amit meg kell tanulnunk megfelelően használni, ha lépést akarunk tartani a fejlődéssel. Ha viszont elsajátítjuk és kitapasztaljuk mitől is működik igazán jól ez a technika, akkor sokkal több eredmény aknázható ki a segítségével mint hinnénk.
Fontos tehát, hogy aki e-mail marketing tevékenységbe kezd, készüljön fel egy megfelelő oktató anyag segítségével és szerezze be a megfelelő szoftvereket, hogy megtanulja és begyakorolja az egyes lépéseket.
A Riporterek Határok Nélkül (RSF) az UNESCO védnökségével március 12-én tartja az internetes szólásszabadság első világnapját - jelentette be csütörtökön a nemzetközi újságíró jogvédő szervezet közleményében.
Az internetező felnőttek 55 százaléka biztos benne, hogy vasárnap részt vesz a népszavazáson, további 15 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy elmegy szavazni – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Bár jelentős azok aránya, akik még bizonytalanok vagy nem árulják, el miként voksolnak, az szinte biztosan állítható, hogy a netpolgárok körében mindhárom kérdésben az igenek vannak többségben.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?