Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8e356b9a-0a8c-4d55-abd9-3387a8bd1e51","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A címvédő Manchester City csúfos vereséget szenvedett az angol bajnokság 24. fordulójában.","shortLead":"A címvédő Manchester City csúfos vereséget szenvedett az angol bajnokság 24. fordulójában.","id":"20250202_Premier-League-Manchester-City-Arsenal-foci-meccs","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e356b9a-0a8c-4d55-abd9-3387a8bd1e51.jpg","index":0,"item":"2df88448-b264-42a1-b3de-05c3473d4d09","keywords":null,"link":"/sport/20250202_Premier-League-Manchester-City-Arsenal-foci-meccs","timestamp":"2025. február. 02. 21:38","title":"Az Arsenal csúnyán elverte a Manchester Cityt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f68bb40f-378a-433d-a2a3-26cb049de2c7","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Oroszország leszakadt a Nyugatról, és ez eszkalációhoz vezet. A Nyugat nem látja Oroszországot, az oroszok nem látják a Nyugatot – mondja Anasztaszija Trofimova a több helyen, így Magyarországon is vetített és nagy port kavart, Orosz frontkatonák között című film rendezője. Interjú.","shortLead":"Oroszország leszakadt a Nyugatról, és ez eszkalációhoz vezet. A Nyugat nem látja Oroszországot, az oroszok nem látják...","id":"20250209_hvg-nasztaszija-trofimova-orosz-filmrendezo-haboru-propaganda","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f68bb40f-378a-433d-a2a3-26cb049de2c7.jpg","index":0,"item":"dd90df29-a7c6-4333-a643-6cd59df6c94a","keywords":null,"link":"/360/20250209_hvg-nasztaszija-trofimova-orosz-filmrendezo-haboru-propaganda","timestamp":"2025. február. 09. 15:30","title":"„A nyugatiak rengeteg kérdést tesznek fel, és valamiféle logikus válaszra számítanak, ám az oroszság nem a logikáról szól”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3ae5eae-c8ec-4f1c-a839-beb7d34f2949","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Európát és Ukrajnát kihagyva vállalnának az USA vezetői majdnem mindent, amit az oroszok kérnek; elfogadta a magyar kormány, amit az EU kért a gazdaságpolitikában; gyengülni kezdett a forint, miután Orbán Viktor megmondta, hogy erősödni fog. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Európát és Ukrajnát kihagyva vállalnának az USA vezetői majdnem mindent, amit az oroszok kérnek; elfogadta a magyar...","id":"20250223_Es-akkor-usa-trump-putyin-forint-eu-akku-aszaly-vegrehajto","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3ae5eae-c8ec-4f1c-a839-beb7d34f2949.jpg","index":0,"item":"cb17bdd4-b137-493d-87ef-331a94052afd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250223_Es-akkor-usa-trump-putyin-forint-eu-akku-aszaly-vegrehajto","timestamp":"2025. február. 23. 07:00","title":"És akkor az USA új elnöke mégsem Elon Musk, hanem Vlagyimir Putyin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b13faac5-5b78-436e-8797-2441d7b33151","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kkv","description":"A bér- és rezsiköltségek olyannyira megemelkedtek Szoboszlai Dominik klubjánál, hogy ellensúlyozták a megnövekedett bevételeket. ","shortLead":"A bér- és rezsiköltségek olyannyira megemelkedtek Szoboszlai Dominik klubjánál, hogy ellensúlyozták a megnövekedett...","id":"20250228_liverpool-fc-veszteseg-penzugyek-szoboszlai-dominik","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b13faac5-5b78-436e-8797-2441d7b33151.jpg","index":0,"item":"3cb9fd4c-3fdc-4d1d-af6b-b70d08a0ecc4","keywords":null,"link":"/kkv/20250228_liverpool-fc-veszteseg-penzugyek-szoboszlai-dominik","timestamp":"2025. február. 28. 15:06","title":"Közel 28 milliárd forintos veszteséggel zárta a Liverpool az előző pénzügyi évét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d2a133d-6135-4a10-806d-65d166388fdd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az nem világos, hogy az új tulaj mit szeretne kezdeni a romos, elhanyagolt épülettel, de a helyiek ingatlanberuházástól tartanak.","shortLead":"Az nem világos, hogy az új tulaj mit szeretne kezdeni a romos, elhanyagolt épülettel, de a helyiek ingatlanberuházástól...","id":"20250204_rahimkulov-uzlettars-sopron-ingatlan-gyermekotthon","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d2a133d-6135-4a10-806d-65d166388fdd.jpg","index":0,"item":"d194fb88-2792-4b10-af70-596930416540","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_rahimkulov-uzlettars-sopron-ingatlan-gyermekotthon","timestamp":"2025. február. 04. 08:15","title":"Ruszlan Rahimkulov üzlettársa vette meg a volt soproni gyermekotthont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e2020cc-9457-485e-89ed-70b243c52d35","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szokatlanul nagy mintán végzett felmérés készült.","shortLead":"Szokatlanul nagy mintán végzett felmérés készült.","id":"20250131_publicus-intezet-felmeres-tisza-part-fidesz","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e2020cc-9457-485e-89ed-70b243c52d35.jpg","index":0,"item":"d7efd454-6107-4456-adbf-042356eff501","keywords":null,"link":"/itthon/20250131_publicus-intezet-felmeres-tisza-part-fidesz","timestamp":"2025. január. 31. 08:06","title":"Publicus: A Tisza minden választói rétegben hibahatáron túl vezet a Fidesz előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A politológus szerint nem valószínű, hogy az Egyesült Államok megvédené Európát. ","shortLead":"A politológus szerint nem valószínű, hogy az Egyesült Államok megvédené Európát. ","id":"20250305_napszemle-gustav-gressel-europa-orosz-tamadas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd.jpg","index":0,"item":"02b579a5-5de8-4fcb-9f69-6e174f8fdbed","keywords":null,"link":"/360/20250305_napszemle-gustav-gressel-europa-orosz-tamadas","timestamp":"2025. március. 05. 07:30","title":"Gustav Gressel: Moszkva akár már jövőre ráronthat valamelyik uniós tagállamra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f0aadfd-ec1b-46e6-83fa-c0c117d04205","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az ukrán erők újabb támadást indítottak a nyugat-oroszországi Kurszk térségében, ahova tavaly nyáron hatoltak be.","shortLead":"Az ukrán erők újabb támadást indítottak a nyugat-oroszországi Kurszk térségében, ahova tavaly nyáron hatoltak be.","id":"20250105_orosz-ukran-hadsereg-kurszk","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f0aadfd-ec1b-46e6-83fa-c0c117d04205.jpg","index":0,"item":"cf125d82-1865-42f8-bf03-c8aafba8721e","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_orosz-ukran-hadsereg-kurszk","timestamp":"2025. január. 05. 16:22","title":"Támadást indított az ukrán hadsereg Kurszknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jelenleg az e-mail a leghatékonyabb eszköze az online vásárlók elérésének. Magyarországon mégsem annyira népszerű, mint lehetne. Ennek okait próbálta megtalálni a következő kutatás.
Az email-marketing története
Az e-mail az 1990-es évek óta létezik, ahogy az internet kezdett egyre népszerűbbé válni. A cégek gyorsan ráeszméltek, hogy ez egy nagyszerű módja a vásárlók elérésének. Sokkal olcsóbb volt mint a direkt levelek kiküldése a vásárlók otthonába. Az 1995-ös évben már több ajánlatot küldtek ki e-mailben mint amennyit a hagyományos úton (USA adat). A cégek rengeteg pénzt kezdtek el költeni az e-mail marketing kampányaikra, mely kampányok persze nem keverendőek össze a spam-mel (kéretlen levél). Az e-mail marketing azonban egy óriási korláthoz érkezett amikor elkezdtek terjedni a spam szűrők. Sok e-mail marketing kampányt át kellett alakítani mert a leveleket megfogták a szűrők. A vállalatok pénzt kezdtek veszíteni a kampányokon és igazán számottevő eredményeket sem realizáltak. Jóllehet néhány ügyes programozó és cég hamar rájött, hogyha megfelelően használják a feladó és a tárgy mezőt, akkor az üzenetek nem akadnak fent a spam szűrőn.
A magyar helyzet
Az 1995-ös években itthon még éppen csak kezdett elterjedni az internet és alig pár száz számítógép kapcsolódott rá. Jóllehet 2006-ban már a 14-70 éves lakosság egyharmadának volt legalább egy helyen internet-hozzáférése. (Mindenesetre megállapítható, hogy jó pár éves lemaradásban vagyunk a nyugathoz képest e-területen.
Az e-mail marketing üzletszerű használata hazánkban még csak néhány éves múltra tekint vissza és az elért eredményekből úgy tűnik, hogy csak kevés hazai marketinges járt utána mitől működik igazán az e-mail marketing nyugaton. Ugyanis csak néhány olyan cég akad itthon, aki említésre méltó sikereket ért el a használatával. Ráadásul – mint ahogy minden más területen is – az eszköz minden jó és rossz hatása egyszerre szakadt ránk. Sok kezdő felhasználó a gyors meggazdagodás reményében a szabályokat nem betartva (merthogy sokan, sokáig nem is tudták, hogy azok is vannak) elkezdett kéretlen leveleket küldözgetni, vásárolt listákra. Persze ez sem tett jót az e-mail marketing jó hírének.
Miután hazai viszonylatban a fentebb vázolt nehézségeket tapasztaltuk, úgy döntöttünk, hogy nem hagyatkozunk a feltételezésekre, hanem kiderítjük a valódi okát, vajon Végeztünk egy kutatást, melynek során közel 1000 értékelhető válaszkérdőív született az Internet-Marketing.hu oldal hírlevél olvasói körében.
Íme az eredmények:
• E-mail marketing tevékenységgel a válaszadók valamivel több mint 10 százaléka foglalkozik csak komolyan - saját bevallása szerint. De mindnyájan szeretnének több eredményt elérni, mert nem elégedettek. Ők azok, akik próbálkoznak hírlevél kiküldéssel vagy folyamatos akciós ajánlatok e-mailben való kiküldésével. Válaszaikból kiderül, hogy annak ellenére, hogy „komolyan” foglalkoznak vele, hetente csak néhány órát szánnak e-mail marketing tevékenységükre. A gyorsabb és olcsóbb, a célpiachoz konkrétabban szóló kommunikáció reményében kezdtek bele a technikába.
• A válaszadók közel 40 százaléka saját meghatározása szerint alapszinten alkalmazza az e-mail marketinget, de fejleszteni szeretné ezen tevékenységét. Az ebbe a csoportba tartozók hasonló okok miatt kezdtek el foglalkozni a technikával mint az első csoport, de itt még felmerült az a tény is, hogy a versenytársak is alkalmazzák már ezért ők is elkezdték. Feltételezzük, hogy az alapszinten való foglalkozás fogalma kimerül évente néhány e-mail több címzettnek történő kiküldésében.
• A válaszadók közel fele tervezi, hogy alkalmazza majd a jövőben az e-mail marketinget. Az összes közül ez a legjellemzőbb válasz. Feltételezzük, hogy ez az a csoport, aki valószínűleg nem fogja alkalmazni a technikát, csak kapaszkodik a reménybe, hogy bármikor elkezdheti és ha majd egyszer nekilát, akkor sikeresen űzi majd.
• A válaszadók valamivel több mint 7 százaléka nem is szándékozik foglalkozni e-mail marketing technikával. Ők azok akik igényt tartanak a weben ingyenesen fellelhető érdekes e-mail marketing témájú cikkekre, de vagy el sem olvassák, vagy ha elolvassák, akkor sem alkalmazzák soha.
Szinte minden válaszadónál megegyeztek azok a tényezők, melyek nehézséget okoznak számukra e-mail marketing tevékenységük során. Legjellemzőbb a félelem a spam szűrőktől, míg második legnehezebb tényezőnek gondolják az érdeklődők számára vonzó, kreatív szövegek és feliratkozó gyűjtő ablakok elkészítését. A következő a sorban a hírlevelek és a feliratkozók kezelésének technikai része, melyet túl bonyolultnak tartanak ahhoz, hogy egyedül megoldják, vagyis a konkrét gyakorlati lépések okozzák a fő kételyeket. Ebben az is szerepet játszhat, hogy még nem használják a technikát és egyáltalán nincs tapasztalatuk annak nehézségéről vagy egyszerűségéről Egyszóval sokkal de sokkal több ismeretanyagra lenne szükségük, hogy bele merjenek vágni a használatba.
Természetesen a szokásos „túl sokba kerülne” és „nincs rá elég időm” is szerepel a félelmek között a sor végén. Ezek a válaszok azt sejtetik, hogy a válaszadók sok mindennel nincsenek tisztában az e-mail marketinggel kapcsolatosan, és a köztudatban elterjedt félelmekre alapoznak. Az is világosan látszik azonban, hogy az eszközt aktívan használók tisztában vannak annak előnyeivel. Miért nem érik el mégsem a kívánt eredményeket? A hiányos ismeretek miatt. Milyen ismeretek szükségesek a sikeres e-mail marketinghez? Sok kezdő e-mail marketinges félreértésben él amikor belevág a hírlevél publikálásba. Nem hiszik el, hogy valóban tudás szükséges ahhoz, hogy megfelelően hírlevelezzen valaki. Persze bele is buknak és megállapítják, hogy az e-mail marketing nem működik. Számukra álljon itt tanulságul a következő rész.
Az e-mail marketing tevékenységhez szükséges ismeretek:
• Szerkesztői ismeretek: a megfelelő levelek (cikkek) megírása, szerkesztése, átolvasása, kiküldés előtt. • Információs rendszerkezelési ismeretek: adatbázis menedzselés – a levelezési listára feliratkozottak kezelése, e-mail szoftver kezelése. • Internet marketing ismeretek: feliratkozás népszerűsítése a címgyűjtés érdekében. • Értékesítési ismeretek: hírlevélben kiküldendő ajánlatok kitalálása, kidolgozása, a megrendelések kezelése. A legnagyobb hiba, amit a kezdő hírlevelezők elkövetnek, hogy tervezés nélkül kezdenek bele a tevékenységbe, egyedül, a fenti ismeretekkel nem rendelkezve.
A megoldás:
A felzárkózáshoz szükséges első és legfontosabb lépés a magyar piac számára tehát az e-mail marketing technika használatához szükséges tudás megszerzése. Az e-mail marketing nem merül ki az egy egyszerű üzleti levelezésben. Nem annyit jelent, hogy a postafiókunkból egyszerre több levelet küldünk ki, több címzettnek és ha ügyesen megoldjuk akkor nem látják egymást a feladók. Még a személyre szabottságnál (név szerinti megszólítás) is sokkal többet jelent.
Az e-mail marketing technika nem csak hírlevél kiküldésre alkalmas, hanem például információ begyűjtésére és sok minden másra is, mely lépések ugyanúgy szükségesek a siker eléréséhez mint a levél szövegének megírása. Természetesen a fentiekkel nem elriasztani a hírlevelezéstől. Sőt! Napjaink és a jövő kommunikációs eszközéről beszélünk, amit meg kell tanulnunk megfelelően használni, ha lépést akarunk tartani a fejlődéssel. Ha viszont elsajátítjuk és kitapasztaljuk mitől is működik igazán jól ez a technika, akkor sokkal több eredmény aknázható ki a segítségével mint hinnénk.
Fontos tehát, hogy aki e-mail marketing tevékenységbe kezd, készüljön fel egy megfelelő oktató anyag segítségével és szerezze be a megfelelő szoftvereket, hogy megtanulja és begyakorolja az egyes lépéseket.
A Riporterek Határok Nélkül (RSF) az UNESCO védnökségével március 12-én tartja az internetes szólásszabadság első világnapját - jelentette be csütörtökön a nemzetközi újságíró jogvédő szervezet közleményében.
Az internetező felnőttek 55 százaléka biztos benne, hogy vasárnap részt vesz a népszavazáson, további 15 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy elmegy szavazni – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. Bár jelentős azok aránya, akik még bizonytalanok vagy nem árulják, el miként voksolnak, az szinte biztosan állítható, hogy a netpolgárok körében mindhárom kérdésben az igenek vannak többségben.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?