Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"82f0c448-4193-41dd-b71c-79e9bac96b8b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az LG Electronics megkezdi a világ első átlátszó és vezeték nélküli 4K OLED tévéjének értékesítését. A 77 hüvelykes, azaz 196 centis képátlóval bíró LG Signature OLED T modell sorra jelenik meg világszerte az egyes piacokon. Nem olcsó. Drága.","shortLead":"Az LG Electronics megkezdi a világ első átlátszó és vezeték nélküli 4K OLED tévéjének értékesítését. A 77 hüvelykes...","id":"20250102_lg-signature-oled-t-atlatszo-tv-vezetek-nelkuli-oled-tevet-megjelenes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82f0c448-4193-41dd-b71c-79e9bac96b8b.jpg","index":0,"item":"006065bb-33ba-44e2-936c-17bd201c69a0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_lg-signature-oled-t-atlatszo-tv-vezetek-nelkuli-oled-tevet-megjelenes","timestamp":"2025. január. 02. 08:03","title":"Elkezdték árulni az átlátszó, vezeték nélküli tévét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7187465a-d414-4c4c-bc83-4c8c3d79c7b1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egyebek mellett arra szeretnének választ kapni, hogy hol hibázott a kormány a Védelmi Beszerzési Ügynökségtől ellopott adatok ügyében, és hogy mit tett a visszaszerzésük érdekében.","shortLead":"Egyebek mellett arra szeretnének választ kapni, hogy hol hibázott a kormány a Védelmi Beszerzési Ügynökségtől ellopott...","id":"20250107_A-DK-a-nemzetbiztonsagi-bizottsag-osszehivasat-kezdemenyezi","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7187465a-d414-4c4c-bc83-4c8c3d79c7b1.jpg","index":0,"item":"38ec2a36-8b2c-4da8-ab94-899f32ba56e5","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_A-DK-a-nemzetbiztonsagi-bizottsag-osszehivasat-kezdemenyezi","timestamp":"2025. január. 07. 12:51","title":"A DK a nemzetbiztonsági bizottság összehívását kezdeményezi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"580881d8-9563-4edc-a327-67ae9963e798","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Két nap után itt a következő. ","shortLead":"Két nap után itt a következő. ","id":"20250108_benzin-gazolaj-aremeles","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/580881d8-9563-4edc-a327-67ae9963e798.jpg","index":0,"item":"f56f772e-2f24-4fb9-a4ac-06dc52280492","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_benzin-gazolaj-aremeles","timestamp":"2025. január. 08. 12:08","title":"Újabb áremelés jön a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6df16a4-caee-469c-b8a8-e3b122f07afd","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Miután a kapitány rosszul lett, a gép első tisztje sürgős leszállási engedélyt kért.","shortLead":"Miután a kapitány rosszul lett, a gép első tisztje sürgős leszállási engedélyt kért.","id":"20250310_ausztralia-qantas-pilota-mellkasi-fajdalom-rosszullet-defibrillator-surgos-leszallasi-engedely","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6df16a4-caee-469c-b8a8-e3b122f07afd.jpg","index":0,"item":"3c4f3779-7ccd-425f-8073-6e7f20773a11","keywords":null,"link":"/elet/20250310_ausztralia-qantas-pilota-mellkasi-fajdalom-rosszullet-defibrillator-surgos-leszallasi-engedely","timestamp":"2025. március. 10. 15:48","title":"Mellkasi fájdalmakra panaszkodott és defibrillátort kért a pilóta egy Sydney-be tartó járaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69ba4b62-c13f-4724-a16c-d1a9c43f0a20","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Moszkva állítólag nyitott bizonyos területi cserékre is, feltehetően a kurszki régióra utalva.","shortLead":"Moszkva állítólag nyitott bizonyos területi cserékre is, feltehetően a kurszki régióra utalva.","id":"20250115_Putyin-azt-fogja-kovetelni-a-Trumppal-folytatott-targyalasokon-hogy-Ukrajna-soha-ne-csatlakozzon-a-NATO-hoz-allitja-a-Bloomberg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69ba4b62-c13f-4724-a16c-d1a9c43f0a20.jpg","index":0,"item":"9990a4a1-11c8-41ae-bb19-a063b7d8694f","keywords":null,"link":"/vilag/20250115_Putyin-azt-fogja-kovetelni-a-Trumppal-folytatott-targyalasokon-hogy-Ukrajna-soha-ne-csatlakozzon-a-NATO-hoz-allitja-a-Bloomberg","timestamp":"2025. január. 15. 20:41","title":"Putyin azt fogja követelni a Trumppal folytatott tárgyalásokon, hogy Ukrajna soha ne csatlakozzon a NATO-hoz – állítja a Bloomberg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d48977a-8ce0-4138-997a-d9a71ecd40aa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt ígérik, a média minden szegmensével foglalkoznak majd.","shortLead":"Azt ígérik, a média minden szegmensével foglalkoznak majd.","id":"20250116_Mediapiaci-szaklapot-inditanak-a-Telex-es-a-G7-tulajdonosai","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d48977a-8ce0-4138-997a-d9a71ecd40aa.jpg","index":0,"item":"7fa8d2bc-a6a3-4940-bdf4-a9bb42848633","keywords":null,"link":"/itthon/20250116_Mediapiaci-szaklapot-inditanak-a-Telex-es-a-G7-tulajdonosai","timestamp":"2025. január. 16. 10:12","title":"Médiapiaci szaklapot indítanak a Telex és a G7 tulajdonosai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35516ad5-975f-4d2d-a745-27beb24034e7","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A szélsőséges időjárás nem kíméli a lakásokat.","shortLead":"A szélsőséges időjárás nem kíméli a lakásokat.","id":"20250213_generali-karbejelentes-eghajlatvaltozas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35516ad5-975f-4d2d-a745-27beb24034e7.jpg","index":0,"item":"e6b350ad-9dd2-4ef1-9924-af36feba1d12","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250213_generali-karbejelentes-eghajlatvaltozas","timestamp":"2025. február. 13. 10:48","title":"Generali: Közel 40 000 kárbejelentés érkezett az éghajlatváltozás nyomán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ac796be-e503-4f56-90cc-1ea154e4c551","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Elon Musk szerint a Tesla egyedi gyártási rendszerét nem lehet más cégekével összehozni. ","shortLead":"Elon Musk szerint a Tesla egyedi gyártási rendszerét nem lehet más cégekével összehozni. ","id":"20250221_Musk-cafol-Tesla-Nissan","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ac796be-e503-4f56-90cc-1ea154e4c551.jpg","index":0,"item":"54871518-bc85-4397-a0ce-a711518585f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250221_Musk-cafol-Tesla-Nissan","timestamp":"2025. február. 21. 12:18","title":"Erős pletykának tűnt, de Musk cáfolja, hogy a Tesla mentené meg a Nissant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Wizz Air-vezér: Véget kéne vetni az utasokat sújtó karanténnak és határzárnak
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Határzárak helyett egész Európában egységes reptéri vizsgálatokat kellene bevezetni – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Corrierének adott interjúban. Azt pedig tagadta, hogy az alacsony bérek miatt működnek gazdaságosabban a konkurenseknél.
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Szerinte a járvány miatti megszorító intézkedéseket felül kellene vizsgálni, intelligensebb módon kellene szembenézni a helyzettel, jelenleg ugyanis a dolog gazdasági ára túl nagy és fenntarthatatlan. Kiemelte: jelenleg minden ország a maga módján kezeli a járványhelyzetet, és egymással nem egyeztetett lépéseket vezetnek be.
Negyvenhat országba repülünk és nincs két egyforma szabályozás
– mondta Váradi, aki szerint a karanténintézkedéseket és a határok lezárását meg kellene szüntetni. (Az utazókat automatikusan sújtó karanténról beszélt, nem az igazolt fertőzöttek vagy kontaktszemélyek elkülönítéséről.) Ehelyett azt javasolta, hogy az utasok számára a repülőgépre szállás előtt, vagy a megérkezés után minden államban egyformán alkalmazott átvilágítást kellene bevezetni.
Az emberek nem repülés közben fertőződnek meg
– állította Váradi, aki szerint elég volna, ha az államok megállapodnának abban, milyen módszerrel vizsgálnák az utasokat, hogyan értelmezik az így kapott eredményeket, valamint az időzítésben: az emberek csak így fognak felbátorodni, hogy utazzanak.
Az is egy megoldás lehet, amit a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, az IATA javasol, vagyis hogy teszteljék a nemzetközi járatok utasait, de fontos volna, hogy mindenki ugyanúgy alkalmazza a szabályokat – emelte ki.
A vezérigazgató a járványhelyzetet a légitársaságok szempontjából hullámvasút-időszakként jellemezte: cége augusztusban az előző évi járatok 80 százalékán már repült, míg Európában átlagosan 49 százalékra sikerült feltornászniuk a forgalmukat a cégeknek. Most az év végi forgalmukat az egy évvel korábbinak a 60 százalékra becsüli, azt mondta, amint a nyár végén visszatértek a korlátozások, a foglalások is csökkenni kezdtek.
80 millió euró
– válaszolta Váradi arra a kérdésre, hogy eddig mennyi pénzt fizettek ki a törölt járatokért, és azt is elmondta, hogy napi egymillió eurónyi likviditást élnek föl, ami szerinte kevesebb, mint amennyit mások.
Váradi kicsit a Wizz Air sikereivel is eldicsekedett, azt mondta, azért teljesítenek jobban a konkurenciánál, mert 24 hónapnyi likviditási tartalékuk van, miközben szükség esetén a piactól további összegeket tudnak kérni. Másfelől pedig alacsonyabbak a működési költségeik, ami miatt a többi társaságot jobban sújtja a Covid. Azt marhaságnak nevezte, hogy kevésbé fizetnék meg az alkalmazottaikat, mint a vetélytársak, állítása szerint nem a béreken spórolnak, hanem azon, hogy a gépeiken több szék van, mint másokén, hogy a gépek napi 13 órát repülnek, míg mások 10–11-et, illetve hogy a weboldalukon keresztül árusítják a jegyeket, vagyis nem mennek más közvetítő platformokra, amelyek jutalékot szednek.
Azt is sikernek tudja be, hogy diverzifikálták az útvonalhálózatukat, a gépeiket pedig áthelyezik különböző bázisokra, Olaszországban például a milánói mellett (ahol az interjú is készült) egy cataniai bázist is nyitni fognak. Az olasz belföldi járatoknak pedig fontos szerep jut most Váradi szerint, mivel ez a piac ellenállóbb, mint a nemzetközi légiforgalom, amely megérzi a határzárak hatását. A cikkből kiderült, hogy az olasz belföldi járatok piacán komoly árháború alakult ki a Wizz Air és a Ryanair között. Váradi egyébként azt is elismerte, hogy figyelnek még további lehetséges olasz úticélokat, ilyen például Velence.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?