Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"95bc852f-ea9e-4698-9ba5-c0c57d200132","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A fiatal súlyos sérülésekkel túlélte a zuhanást.","shortLead":"A fiatal súlyos sérülésekkel túlélte a zuhanást.","id":"20250225_tulelte-zuhanas-kispest-panelhaz","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95bc852f-ea9e-4698-9ba5-c0c57d200132.jpg","index":0,"item":"a8c75b2a-7043-4370-949a-7c60ea9f3c79","keywords":null,"link":"/itthon/20250225_tulelte-zuhanas-kispest-panelhaz","timestamp":"2025. február. 25. 19:39","title":"Szomszédai szerint zárkózottan élt a férfi, aki kiugrott egy kispesti panelházból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa4a28dd-7bec-467d-8792-709cbf0a6dfe","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"A háborús veszélyre való felkészülést a legnagyobb titokban szervezi az Orbán-kormány, hiszen a propaganda szerint mindjárt beköszönt a béke. Ezzel azonban az ország ellenálló képességét veszélyezteti. Külföldi példák mutatják, hogy a polgárok felkészítése annyira fontos, mint az államé.","shortLead":"A háborús veszélyre való felkészülést a legnagyobb titokban szervezi az Orbán-kormány, hiszen a propaganda szerint...","id":"20250130_hvg-haborus-felkeszules-rendkivuli-jogrend-veszelyhelyzet-hibrid-hadviseles-csak-csendben-csak-halkan","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa4a28dd-7bec-467d-8792-709cbf0a6dfe.jpg","index":0,"item":"9a09396a-1b52-4997-9345-1e3146873547","keywords":null,"link":"/360/20250130_hvg-haborus-felkeszules-rendkivuli-jogrend-veszelyhelyzet-hibrid-hadviseles-csak-csendben-csak-halkan","timestamp":"2025. január. 30. 06:30","title":"A magyar állam készül a háborúra, de azt nem hajlandó elárulni, nekünk hogyan kellene","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33c2a927-3f9e-4f77-a295-81e631db4821","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az elemző úgy gondolja, felesleges most megkérdezni a magyarokat Ukrajna EU-csatlakozásáról, mert a folyamat akár tíz évig is eltarthat, és még az sem biztos, hogy megvalósulhat.","shortLead":"Az elemző úgy gondolja, felesleges most megkérdezni a magyarokat Ukrajna EU-csatlakozásáról, mert a folyamat akár tíz...","id":"20250307_racz-andras-orban-viktor-velemenynyilvanito-szavazas-ukrajna-tereles-unios-csatlakozas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33c2a927-3f9e-4f77-a295-81e631db4821.jpg","index":0,"item":"0f0effb5-8b89-41e7-8553-be7bb9e1208a","keywords":null,"link":"/itthon/20250307_racz-andras-orban-viktor-velemenynyilvanito-szavazas-ukrajna-tereles-unios-csatlakozas","timestamp":"2025. március. 07. 17:15","title":"Rácz András szerint Orbán a vélemény-szavazással csak el akarja terelni a figyelmet arról, hogy megvétózta az EU katonai segélyét Ukrajnának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"293aa7bf-0d43-42a0-94bc-a6baeea348a4","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A NER-elit színe-java felvonult az eseményen.","shortLead":"A NER-elit színe-java felvonult az eseményen.","id":"20250306_hunyadi-diszbemutato-ruttkay-zsofia-fuck-ner-polo","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/293aa7bf-0d43-42a0-94bc-a6baeea348a4.jpg","index":0,"item":"9370c4c5-b90c-493a-9ead-9728be196bcb","keywords":null,"link":"/kultura/20250306_hunyadi-diszbemutato-ruttkay-zsofia-fuck-ner-polo","timestamp":"2025. március. 06. 12:02","title":"„FUCK NER” feliratú pólóban jelent meg a forgatókönyvíró a 16 milliárdos állami támogatással készült Hunyadi díszbemutatóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67a6b1bd-8b9b-4572-9106-899a1569c649","c_author":"Sükösd Miklós","category":"360","description":"Nem egyszerűen egy fotelből nézendő tévésorozat: A dinasztia a kisemmizésünk történetét mutatja be – a nemzet lerablását. Az efelett érzett erkölcsi felháborodásunk azonban semmire sem elég. Sükösd Miklós véleménycikke.","shortLead":"Nem egyszerűen egy fotelből nézendő tévésorozat: A dinasztia a kisemmizésünk történetét mutatja be – a nemzet...","id":"20250210_sukosd-miklos-dinasztia-velemeny","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67a6b1bd-8b9b-4572-9106-899a1569c649.jpg","index":0,"item":"bffaed4a-3b6f-42d8-a6ab-ef0ad88c11a4","keywords":null,"link":"/360/20250210_sukosd-miklos-dinasztia-velemeny","timestamp":"2025. február. 10. 17:00","title":"A közpénzből ezermilliárdossá váló Orbán család története beépül a magyar társadalom tudatába – a Direkt36 dokumentumfilmjéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A mesterséges intelligencia szabályozásának lazítása mellett emelt szót JD Vance amerikai alelnök a párizsi MI-csúcson.","shortLead":"A mesterséges intelligencia szabályozásának lazítása mellett emelt szót JD Vance amerikai alelnök a párizsi MI-csúcson.","id":"20250211_jd-vance-parizs-mi-csucs","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d82e94d-e342-43b1-a297-c6574788af25.jpg","index":0,"item":"093f40ee-a5de-4d93-9fb9-3bc05e97bc74","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250211_jd-vance-parizs-mi-csucs","timestamp":"2025. február. 11. 12:59","title":"JD Vance: Az EU-nak nem kellene félnie az MI-től","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"34c31bf4-bb6d-475f-ba98-31384c596c3f","c_author":"Bihari Ágnes","category":"360","description":"1985-öt írunk… az Iparra járó csajok mindig nagyon jól néztek ki, mert a ruháikat maguk faragták – ettől volt persze egy sajátos iparos kinézetük. Mi, fiúk meg kijártunk az Ecserire szép, fehér, nagyapáink korabeli vászoningekért, és befestettük, vagy befestették nekünk a lányok. Akár feketére. Ezen a képen pont egy ilyen ing van rajtam – meséli Czeizel Balázs fotóművész és grafikus az Időről időre – 1985 című könyvből építkező installáció bemutatásakor. A március 11-ig látogatható kiállításról vele és Zsigmond Gáborral, a Főfotó Galéria egyik tulajdonosával beszélgettünk.","shortLead":"1985-öt írunk… az Iparra járó csajok mindig nagyon jól néztek ki, mert a ruháikat maguk faragták – ettől volt persze...","id":"20250307_A-mu-Idorol-idore-1985-konyv-installacio-Czeizel-Balazs-Zsigmond-Gabor-Fofoto-Galeria","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34c31bf4-bb6d-475f-ba98-31384c596c3f.jpg","index":0,"item":"bed394b9-2a03-45c3-be6b-bdad5a389dbd","keywords":null,"link":"/360/20250307_A-mu-Idorol-idore-1985-konyv-installacio-Czeizel-Balazs-Zsigmond-Gabor-Fofoto-Galeria","timestamp":"2025. március. 07. 14:30","title":"Szépek voltak, fiatalok és szabadok – egy 40 évvel ezelőtti „iparos” gólyabál emlékei a Főfotóban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbf1fac6-f6fc-4b66-84ec-8a75695d0a94","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nehéz versenyképes vállalatokat kitermelni, de vannak pozitív példák a gazdaságkutató szerint, amely a Demján Sándor Programmal kapcsolatban elemezte a hazai cégek exportmutatóit. Megállapítják, hogy hiába a támogatások, a kkv-k exportképessége alig javult.","shortLead":"Nehéz versenyképes vállalatokat kitermelni, de vannak pozitív példák a gazdaságkutató szerint, amely a Demján Sándor...","id":"20250128_gki-elemzes-az-exporttamogatasokrol-demjan-sandor-program-versenykepesseg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbf1fac6-f6fc-4b66-84ec-8a75695d0a94.jpg","index":0,"item":"6318de0f-c69a-4bfa-a972-53aa3a763318","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250128_gki-elemzes-az-exporttamogatasokrol-demjan-sandor-program-versenykepesseg","timestamp":"2025. január. 28. 15:02","title":"GKI: Az óriáscégek helyett inkább hazai kkv-k exportját tolhatná meg a kormány ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miért kell ma már a munkát is élménybe csomagolni?
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
A munkáltatói márkaépítés (az employer branding) az egyik fontos útja annak, hogy megtaláljuk és megtartsuk a kiváló szakembereket, lehetővé téve ezzel a vállalat növekedését.
A technológiai fejlődés és az iparági átalakulások minden szektort érintenek, így az utóbbi években gyökeres változások történtek a munkaerőpiacon is. Ma már nem a munkáltatói, hanem a munkavállalói oldal van lépéselőnyben, ezért a cégek mindent megtesznek azért, hogy magukhoz vonzzák és megtartsák a szakképzett jelölteket.
„Ma Magyarországon körülbelül 80 ezer betöltetlen állás van. Ezért aztán ha egy cég versenyelőnyhöz akar jutni, tudatosan foglalkoznia kell a munkáltatói márkájával” – mondja Radnai-Tóth Judit tanácsadó, aki a Talentbrand alapítójaként munkavállalói élménytervezésben kialakításában segíti az ügyfeleit.
Az employer branding üzleti célt támogat
Ha egy cég ma értékes munkaerőt szeretne, a biztos anyagiakon kívül élményt is kell nyújtania. És nemcsak a kiválasztási folyamat során, hanem előtte, közben és utána is.
A munkáltatói márkaépítés a munkavállalót állítja a középpontba, ám mégiscsak a vállalat üzleti céljait hivatott támogatni. Ha a vállalat megítélése jó, akkor több terméket ad el, több lesz a profit, szívesebben mennek oda dolgozni az emberek, hatékonyabb lesz a termelés, garantált a növekedés.
A márkaépítés során a vállalatnak olyan hiteles cég képét kell kialakítania magáról, ahová szívesen kötődnek a munkavállalók, és ami iránt elkötelezettek lehetnek – ez pedig visszahat a növekedés esélyeire is.
A munkáltatói márka építése az egész cég feladata
Ahhoz, hogy a kialakítani kívánt kép valóban működőképes legyen, a vállalatoknak átfogó stratégiára van szükségük. Ehhez szükség van a HR, a marketing, a kommunikációs részleg, az üzemeltetési csapat és szinte az összes dolgozó bevonására is.
De, mint minden hasonló elhatározás esetén, a folyamat itt is a vezetőséggel kezdődik. A stratégia csak akkor lesz ugyanis igazán eredményes, ha ők is támogatják.
Radnai-Tóth Judit szerint ezen kívül szükség van olyan dedikált szakemberre (vagy inkább csapatra) is, akinek (amelynek) megvan a megfelelő szakmai tudása ahhoz, hogy hosszú távú employer branding stratégiát alakítson ki és valósítson meg.
Hogyan lehet tudatosan tervezni?
Célszerű többféle szemszögből is kielemezni a vállalat megítélését. Érdemes megvizsgálni, miként látják és értékelik a céget a vezetők, a dolgozók, valamint azok a szakemberek, akiket a vállalat szeretne bevonzani. Azt is meg kell nézni, hogy a konkurencia hogyan és milyen képet fest magáról, valamint hogy ez mennyire vonzó a célcsoport számára.
„Térképezzük fel a munkavállalói életciklus szakaszait és a hozzájuk kapcsolódó élményeket, hogy feltárjuk a nagyobb problémákat” – javasolja Judit. Helyesnek tartaná, ha a vállalati döntéshozók visszajelzést kérnének mindenről, hogy lássák, hol érdemes újratervezni, mi tér el a folyamatban az ígért és a megélt élménytől. Megkérdezhetjük a dolgozókat, hogyan érezték magukat a kiválasztásnál, mit hiányoltak, minek örültek, a jelentkezésnél mi volt összhangban az elvárásukkal, mit gondolnak a teljesítményértékelésről, és milyen volt beilleszkedni a csapatba.
Ha levontuk a megfelelő következtetéseket, készen állunk meghatározni a számunkra jó stratégiát. Csökkenteni tudjuk az ígért és a valós élmények közötti különbséget, ki tudjuk emelni azokat a vállalati értékeket, amelyekhez érzelmi szálon is kapcsolódhatnak a leendő dolgozók. Mindezek tudatában alkossuk meg azt a hiteles, vonzó, a fogyasztói márkával összehangolt munkáltatói márkaígéretet, amely aztán az egész vállalati márkaépítési stratégia és a kommunikáció alapja lesz – javasolja a szakértő.
Szlafkai Éva cikkét teljes terjedelmében a HVG Extra Business 2019/3-as számában olvashatja el.
Bármelyik szervezet meg tudja mondani, mit csinál, de azt csak kevesen tudják világosan megfogalmazni, miért csinálják. Simon Sinek vezetés és marketing-tanácsadó a világformáló vezetők cselekedeteit tanulmányozva felismerte, hogy azért tudták inspirálni a környezetüket, mert ösztönösen a miérttel kezdtek. Sinek e meglátásból felépített modellje mentén egész szervezeteket lehet elindítani. A szerző új könyvét itt rendelheti meg kedvezménnyel.
A csocsóasztal akár kontraproduktív is lehet, kismamákból válhat a legelkötelezettebb munkaerő, a vezetőknek pedig kulcsszerepük van a munkavállalói élményben – állítja Bakos Réka, a Kincentric vezető tanácsadója. A cég 2018-ban elsőként végzett kutatást Magyarországon a munkavállalói élményről; az idei eredményekbe mi is beleshettünk.
Kávékupon, sárkányhajózás, virágcsokor – ez is segít, de ennél többet, sőt napjainkban egyre többet kell tenni azért, hogy a munkavállalók befogadva érezzék magukat a cégnél.
Senki sem kívánja magának, hogy olyan ismerősökkel legyen körülvéve, akiket meglátva át kell osonnia az utca túloldalára. A cégeknek is eminens érdekük, hogy a náluk megforduló munkatársak ne haraggal váljanak el tőlük.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?