Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c6102f3a-d56b-46e3-8855-7fbdbeb41afb","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az utóbbi évek egyik legnagyobb orvosi szenzációját jelentő súlycsökkentő injekciók újabb kedvező mellékhatásai igazolódtak be, ugyanakkor káros következmények is kiderültek.","shortLead":"Az utóbbi évek egyik legnagyobb orvosi szenzációját jelentő súlycsökkentő injekciók újabb kedvező mellékhatásai...","id":"20250222_hvg-sulycsokkento-injekciok-kedvezo-es-karos-mellekhatasai","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6102f3a-d56b-46e3-8855-7fbdbeb41afb.jpg","index":0,"item":"db539aee-d1cb-4a32-8426-0a4b47c1d138","keywords":null,"link":"/360/20250222_hvg-sulycsokkento-injekciok-kedvezo-es-karos-mellekhatasai","timestamp":"2025. február. 22. 15:45","title":"A súlycsökkentő injekciók kedvező és káros mellékhatásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c18d442e-79d0-47c1-84a5-0078cf3c8147","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Reformok kritikus tömegével lehetne pénzügyileg fenntartható és beruházásvezérelt növekedési pályára vinni a gazdaságot. Szükséges, de nem elégséges feltétel a jogállam visszaépítése. Anélkül nem lesz felzárkózás – véli Bokros Lajos, az 1995-ös stabilizációs program egyik kidolgozója.","shortLead":"Reformok kritikus tömegével lehetne pénzügyileg fenntartható és beruházásvezérelt növekedési pályára vinni...","id":"20250312_hvg-bokros-lajos-bokros-csomag-1995-evfordulo-interju","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c18d442e-79d0-47c1-84a5-0078cf3c8147.jpg","index":0,"item":"13b529fe-8410-4f31-8e5b-229add835654","keywords":null,"link":"/360/20250312_hvg-bokros-lajos-bokros-csomag-1995-evfordulo-interju","timestamp":"2025. március. 12. 06:30","title":"Bokros Lajos: Ha folytatták volna, amit elkezdtem, a magyarok már osztrák színvonalon élhetnének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab38c317-00bf-4b8c-9154-14fa0849d326","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az emberek majdnem fele számára elviselhetetlen lenne a mobilinternet hiánya, ugyanakkor minden második ember azt érzi, túl sok időt tölt az online térben, és hiába növekedett a digitalizáció mértéke, a Covid alatt újra többen fordultak a hagyományos médiumok felé. Az elmúlt tíz év tendenciát összegezte az NMHH.","shortLead":"Az emberek majdnem fele számára elviselhetetlen lenne a mobilinternet hiánya, ugyanakkor minden második ember azt érzi...","id":"20250212_A-magyarok-fele-nem-tudna-mobil-nelkul-elni","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab38c317-00bf-4b8c-9154-14fa0849d326.jpg","index":0,"item":"ad835ac2-56d0-485d-bf4f-82ea471e02f4","keywords":null,"link":"/elet/20250212_A-magyarok-fele-nem-tudna-mobil-nelkul-elni","timestamp":"2025. február. 12. 11:01","title":"A magyarok fele nem tudna mobil nélkül élni, de ugyanennyien érzik azt is, hogy túl sok időt töltenek online","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ferenc pápa továbbra is kap oxigént, de nem kell géppel lélegeztetni, láza nincs. A Vatikán vasárnap esti közlése szerint állapota stabil, de a jövőt illetően az orvosok visszafogottak, mert a katolikus egyházfő állapota akár kritikussá is válhat.","shortLead":"Ferenc pápa továbbra is kap oxigént, de nem kell géppel lélegeztetni, láza nincs. A Vatikán vasárnap esti közlése...","id":"20250302_Uj-hirek-Ferenc-papa-allapotarol-stabil-de-kritikussa-is-valhat-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/158d1d8e-d8a4-47a0-bc15-a4a37e460f4e.jpg","index":0,"item":"d6eb482e-9a56-47c3-a59b-4df6c274170d","keywords":null,"link":"/elet/20250302_Uj-hirek-Ferenc-papa-allapotarol-stabil-de-kritikussa-is-valhat-ebx","timestamp":"2025. március. 02. 20:52","title":"Új hírek Ferenc pápa állapotáról: stabil, de kritikussá is válhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"038cf5ac-aba6-419a-9061-87273688bda7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A két cég az összeolvadásról tárgyalt korábban, aminek egyik akadályozója lett a Nissan főnöke.","shortLead":"A két cég az összeolvadásról tárgyalt korábban, aminek egyik akadályozója lett a Nissan főnöke.","id":"20250311_tavozik-a-Nissan-vezerigazgatoja","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/038cf5ac-aba6-419a-9061-87273688bda7.jpg","index":0,"item":"d75e0dc3-4f58-4654-8f19-bea0dca66267","keywords":null,"link":"/cegauto/20250311_tavozik-a-Nissan-vezerigazgatoja","timestamp":"2025. március. 11. 12:40","title":"Megkapta a Honda, amit akart: távozik a Nissan vezérigazgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"050b5463-daab-4262-a0a5-ed69dd392cf1","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"A kínai valóság szembejött az amerikai elnök vágyvezérelt és erőfitogtatásból álló világával, és ez újratervezésre késztetheti Donald Trumpot. A távol-keleti startup ott mutatott be az amerikai techóriásoknak, ahol a jövő eldől: a mesterséges intelligencia alkalmazásában.","shortLead":"A kínai valóság szembejött az amerikai elnök vágyvezérelt és erőfitogtatásból álló világával, és ez újratervezésre...","id":"20250209_hvg-mi-kina-usa-deepseek","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/050b5463-daab-4262-a0a5-ed69dd392cf1.jpg","index":0,"item":"0c2a01a5-9b23-4692-92bb-127536013084","keywords":null,"link":"/360/20250209_hvg-mi-kina-usa-deepseek","timestamp":"2025. február. 09. 08:15","title":"Hiába gáncsolja az USA a kínai mesterséges intelligencia fejlesztését, Peking most túljárt Trumpék eszén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0414b60-0cf3-428d-b4e2-c5782d43a6e0","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Nem könnyű szívvel hoztuk meg – mondta az amerikai nagykövet arról, hogy szankciós listára tették Rogán Antalt. ","shortLead":"Nem könnyű szívvel hoztuk meg – mondta az amerikai nagykövet arról, hogy szankciós listára tették Rogán Antalt. ","id":"20250107_Pressman-Rogan-szankcio-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0414b60-0cf3-428d-b4e2-c5782d43a6e0.jpg","index":0,"item":"f2b35b56-ad32-4849-a88a-2d7b4227ee29","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_Pressman-Rogan-szankcio-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 17:17","title":"Pressman: „A magyar vezető kormánytisztviselők túl sokáig használták arra a hatalmi pozíciójukat, hogy saját magukat és családjukat gazdagítsák”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c733706-1851-432c-b9f7-7e9a8ea4cbd0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A benzinesek most megússzák a drágulást. ","shortLead":"A benzinesek most megússzák a drágulást. ","id":"20250113_dizel-uzemanyag-aremeles","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c733706-1851-432c-b9f7-7e9a8ea4cbd0.jpg","index":0,"item":"84479417-adc4-46f4-a277-cd2583bebebc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250113_dizel-uzemanyag-aremeles","timestamp":"2025. január. 13. 11:21","title":"Megint áremelés jön: kilenc hónapja nem volt ilyen drága a dízel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Még több problémát vár a Volkswagen az új kibocsátási-tesztek miatt
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Ontják az autógyárak az autókat, de nem tudják átvetetni őket a szigorúbb emissziós vizsgálatok miatt és a dízelbotrány kezelése miatt.
A korábban tervezettnél lassabban halad és nagyobb fennakadásokat okoz az új modellek szeptembertől érvényes új emissziós mérési normák szerinti típusengedélyének megszerzése - idézi a dpa hírügynökség Herbert Diess vezérigazgatónak a Volkswagen konszern dolgozóihoz intézett körlevelét.
Szeptember elsejétől az újonnan fogalomba helyezett járműveknek a típusengedély megszerzéséhez a valós forgalmi körülményeket a korábbinál jobban modellező WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) károsanyag-kibocsátási mérési eljáráson kell átesnie.
"A téma még hónapokig napirenden lesz, mielőtt minden visszazökkenne a rendes kerékvágásba az üzemekben" - fogalmazott levelében a vezérigazgató, hozzátéve: "szakembereink a fejlesztésben és a gyártásban is egyaránt teljes erőbedobással a következmények kordában tartásán dolgoznak".
A halmozódó készletek miatt a konszern harmadik negyedévre tervezett munkaszüneti napjait kommentálva Bernd Osterloh, az üzemi tanács elnöke is arról beszélt a Wolfsburger Allgemeinen Zeitung hét végén publikált cikkében, hogy "bizonytalan idők jönnek a nyári szünet után (...), a WLTP-probléma még a harmadik negyedévben is velünk lesz. Jórészt azért, mert a dízelbotrány kezelése és a szoftverfrissítések elvégzése is nagy fejlesztési erőforrásokat kötött le".
D.P.
Bernd Osterloh szerint nem javít az autóipari dolgozók kilátásain az sem, hogy az EU tovább tervezi csökkenteni a járművek 2021-től érvényes szén-dioxid-kibocsátási normáját, és "ezt az autóipart és a munkahelyeit egyaránt veszélyeztető szigorítást számos politikus még támogatja is". Hozzátette: a klímavédelem természetesen minden dolgozó szívügye, de "nem hagyhatjuk figyelmen kívül a munkahelyeink megőrzését sem, ezért határozottan fel fogunk lépni az ilyen felelőtlen követelésekkel szemben".
Egymásra talált a kínos németországi hírek két legfőbb forrása, az új berlini reptérberuházás és a Volkswagen.
Az autógyáraknak már egyébként is komoly gondot okoz a modellpalettára milliárdos büntetések terhe mellett 2021-től átlagosan érvényes kilométerenként 95 grammos szén-dioxid-kibocsátási norma teljesítése. Az Európai Bizottság ráadásul a határértékeket 2030-tól további legalább 30 százalékkal javasolná csökkenteni. Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA viszont az emissziós értékek ilyen mértékű csökkentését már túlzottnak tartja és legfeljebb további 20 százalékot tart technológiailag kivitelezhetőnek, és azt is csak az alternatív hajtás nagyarányú elterjedésével párhuzamosan.
Bernd Osterloh a Wolfsburger Allgemeinen Zeitung lapban annak a véleményének adott hangot, hogy amennyiben az Európai Parlament végül elfogadná a kibocsátási normák további 50-75 százalékos csökkentését, akkor "a németországi autógyártásnak akár búcsút is lehet mondani". "Ha erre rádobnak még egy lapáttal, annak már tényleg semmi köze nem lesz a realitásokhoz és az autóipar valós kihívásaihoz" - szögezte le Uwe Hück, a Porsche üzemi tanácsának elnöke az Automobilwoche magazinnak adott interjúban.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?