Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ae98a275-ede1-492c-9a42-1eac87a1e317","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A Fradit leszámítva a fővárosi klubok nem jöttek ki jól a NER-es hatalomátvételből. Az MTK 15 éve libikókázik az első és másodosztály között, a Vasas és a Honvéd pedig jelenleg az NB II.-ben sínylődik. ","shortLead":"A Fradit leszámítva a fővárosi klubok nem jöttek ki jól a NER-es hatalomátvételből. Az MTK 15 éve libikókázik az első...","id":"20250306_ner-csapatok-ujpest-mol-fradi-vasas-mtk","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae98a275-ede1-492c-9a42-1eac87a1e317.jpg","index":0,"item":"8b3bb867-5ce1-48e4-a183-2c9ebd1d3375","keywords":null,"link":"/sport/20250306_ner-csapatok-ujpest-mol-fradi-vasas-mtk","timestamp":"2025. március. 06. 16:06","title":"Orbán kedvenc gyerekkori csapatát is elsüllyeszti a NER?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7693dd58-0da3-415b-b7f6-ba07573cfbcb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az alacsonyan szálló gépet a főváros több pontján is látták.","shortLead":"Az alacsonyan szálló gépet a főváros több pontján is látták.","id":"20250311_szaud-arabia-zaszlo-helikopter-budapest-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7693dd58-0da3-415b-b7f6-ba07573cfbcb.jpg","index":0,"item":"f89390f9-dd9e-4859-ac70-7fb78eb76b64","keywords":null,"link":"/itthon/20250311_szaud-arabia-zaszlo-helikopter-budapest-ebx","timestamp":"2025. március. 11. 14:16","title":"Kiderült, hogy miért repkedett egy szaúd-arábiai zászlót húzó helikopter Budapest fölött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"266e785d-34f7-4224-aec5-33709c780aad","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kiskorú kérdező nem is maradt válasz nélkül.","shortLead":"A kiskorú kérdező nem is maradt válasz nélkül.","id":"20250221_Te-vagy-a-kiraly-szegezte-a-kerdest-Vilmos-hercegnek-egy-kisfiu","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/266e785d-34f7-4224-aec5-33709c780aad.jpg","index":0,"item":"503221a7-dfeb-4526-9994-7e49429e1240","keywords":null,"link":"/elet/20250221_Te-vagy-a-kiraly-szegezte-a-kerdest-Vilmos-hercegnek-egy-kisfiu","timestamp":"2025. február. 21. 15:36","title":"\"Te vagy a király?\" – kapta meg a kérdést Vilmos herceg egy kisdiáktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Újságírók és civilek is voltak a célpontok között.","shortLead":"Újságírók és civilek is voltak a célpontok között.","id":"20250131_Kozel-szaz-WhatsApp-felhasznalot-celozhatott-meg-vilagszerte-a-Paragon-kemprogramot-gyarto-ceg-hekkertamadasa","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030.jpg","index":0,"item":"23e5abb8-079d-4d91-a683-3ccb58c298b5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250131_Kozel-szaz-WhatsApp-felhasznalot-celozhatott-meg-vilagszerte-a-Paragon-kemprogramot-gyarto-ceg-hekkertamadasa","timestamp":"2025. január. 31. 20:33","title":"Közel száz WhatsApp-felhasználót célozhatott meg világszerte a Paragon kémprogramot gyártó cég hekkertámadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15f17225-2e20-47ce-9b17-ed01c2a1af56","c_author":" Borbély Ede","category":"360","description":"Donald Trump második elnöki ciklusa és az Egyesült Államok újbóli kilépése a párizsi klímaegyezményből jelentős kihívások elé állítja a globális dekarbonizációs törekvéseket. Viszont Európának ez inkább lehetőséget rejt, amit mielőbb fel kellene ismerni – hívja fel a figyelmet energetikai szakértő szerzőnk, Borbély Ede. Vélemény.","shortLead":"Donald Trump második elnöki ciklusa és az Egyesült Államok újbóli kilépése a párizsi klímaegyezményből jelentős...","id":"20250207_Klimapolitika-usa-Trump-europai-zoldpolitika-velemeny-borbely-ede-energia","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15f17225-2e20-47ce-9b17-ed01c2a1af56.jpg","index":0,"item":"637e29c9-fb9d-4e30-8dfd-552658906f95","keywords":null,"link":"/360/20250207_Klimapolitika-usa-Trump-europai-zoldpolitika-velemeny-borbely-ede-energia","timestamp":"2025. február. 07. 14:50","title":"Klímapolitikai sokkot okozott Trump, de ebből hasznot húzhat az Európai Unió","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52cffc5b-fc45-4443-9cfb-28ac367eee6a","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"A bölcs, szorgalmas hangya és a gondtalan, ám felelőtlen tücsök története a gyerekkorunkból ismerős lehet. Ez a klasszikus mese nem csupán egy szórakoztató történet, hanem egy időtlen tanulság is, amit máig előszeretettel hangoztatunk, ha az öngondoskodásról, azaz a jövőre való felkészülésről van szó.","shortLead":"A bölcs, szorgalmas hangya és a gondtalan, ám felelőtlen tücsök története a gyerekkorunkból ismerős lehet...","id":"20241204_Felelotlen-tucsokbol-kenyelmes-hangya-az-eszszeru-ongondoskodas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52cffc5b-fc45-4443-9cfb-28ac367eee6a.jpg","index":0,"item":"9783fa31-a247-4262-ba56-bf0ca4032b8c","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241204_Felelotlen-tucsokbol-kenyelmes-hangya-az-eszszeru-ongondoskodas","timestamp":"2025. január. 06. 19:30","title":"A magyarok nem számítanak semmi jóra a jövőben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1fb0671-70b6-4228-9f03-ff185a825857","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Farizon legolcsóbb elektromos modellje 14,6 millió forintos áron nyit hazánkban.","shortLead":"A Farizon legolcsóbb elektromos modellje 14,6 millió forintos áron nyit hazánkban.","id":"20250227_geely-farizon-neven-ujabb-kinai-automarka-haszonjarmu-erkezett-magyarorszagra","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1fb0671-70b6-4228-9f03-ff185a825857.jpg","index":0,"item":"cdc4f891-d74e-46eb-ae2a-0c7c4ff814ef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_geely-farizon-neven-ujabb-kinai-automarka-haszonjarmu-erkezett-magyarorszagra","timestamp":"2025. február. 27. 06:41","title":"Farizon néven újabb kínai autómárka érkezett Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9ed98a7-49c0-4bae-b963-bcc5d5eab383","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Nem az állam, a közjó, hanem a kormány szolgálata lett az egyik legfőbb elvárás a közszférában – olvasható ki az utóbbi időkben megszaporodott, politikai indíttatású elbocsátásokból.","shortLead":"Nem az állam, a közjó, hanem a kormány szolgálata lett az egyik legfőbb elvárás a közszférában – olvasható ki az utóbbi...","id":"20250111_hvg-kozszolgalat-kozszfera-kormanyhivatalnok-lazar-nke-mcc","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9ed98a7-49c0-4bae-b963-bcc5d5eab383.jpg","index":0,"item":"500a90af-d092-4e58-91f6-651c13f8a66c","keywords":null,"link":"/360/20250111_hvg-kozszolgalat-kozszfera-kormanyhivatalnok-lazar-nke-mcc","timestamp":"2025. január. 11. 08:30","title":"A Fidesz politikai magánbirtoka lett a közszféra, erről tanúskodnak a legutóbbi botrányok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Már megmenthetnék a világot, de inkább visszatartják új modelljeiket az autógyárak
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Éles kritikát fogalmazott meg egy európai környezetvédelmi szervezet az autógyárakkal szemben, azt állítva, hogy annak ellenére, hogy tudnának a jelenlegieknél tisztább üzemű autókat fogalmazni, saját hasznuk maximalizálása érdekében ezt nem teszik meg.
Az 50 legnépszerűbb európai autótípus közül alig 6 újult csak meg 2017-ben, részben azért – állítja egy frissen kiadott kutatás alapján a Transport & Environment európai közlekedés környezetvédelmi szervezet – mert a gyártóik még a jelenlegi CO2-kvóták alapján akarják lefölözni hasznukat, annak ellenére, hogy szinte valamennyi gyártó már most tudná teljesíteni a szigorúbb feltételeket is.
Ez várható, ha jönnek a szigorúbb CO2-szabványok. A római szám az egyes típusoknál azt jelöli, hogy az adott modellből, hányadik generáció következik.
ITF
2019-2020-ban már tucatjával, mintegy 21 modell megújulása várható és nem véletlen az sem, hogy a gyártók erre az időszakra tervezik robbantani az elektromos modelljeik felfuttatását sem, akár ötszörös kínálattal is. Akár 100 modellből álló elektromos autókínálattal fogják elárasztani a piacot 2021-től, ám ezeknek a modelleknek a bevezetését is visszatartják jelenleg – írja a szervezet.
Akármennyire is valósak a gyártók részéről ezek a motivációk, vagyis szempontként merülhet fel egy modell leváltása esetén, amit a Transport & Enviroment szervezet felvetett - a teljes jelentés itt érhető el - elemi érdekük, hogy teljesítsék a 2021-től érvényes CO2-kvótát. Az új szabályozás 95 g/km kibocsátást enged majd bírság nélkül autónként és minden ezen feletti értéket grammonként 95 euro/autó büntetéssel sújt. Vagyis súlyos, euromillós büntetéseket kockáztatnak. Mindez, azt is eredményezi majd, hogy a plug-in és elektromos autók aránya erre az időszakra várhatóan eléri a teljes forgalomban a 7 százalékot.
ITF
A személyautók és kishaszonjárművek felelősek jelenleg is a közlekedésben keletkező karbongáz-kibocsátás kétharmadáért, egy olyan szektorban, ami egyébként is a legjelentősebb klímagáz kibocsátó az EU-ban, a maga 27 százalékos CO2-kibocsátásával. A szervezet megjegyzi azt is, hogy egyedül a közlekedés az a szektor, amelynek növekedett a CO2 lábnyoma 1990 óta.
A felmérés azt a körülmény is vizsgálta, hogy a jelenleg leginkább divatos autótípus a szabadidő-autók (SUV), amelynek piaci részesedése 2001-óta, 4 százalékról 26 százalékra növekedett, jelentősen megnövelte az autók átlagos károsanyag-kibocsátását. Ezek az autók átlagosan 250 kilóval nehezebbek, mint a jellemzően korábban használt csapott hátú ötajtós modellek, ezzel egyetemben egy átlagos SUV CO2-kibocsátása 132 g/km, szemben egy átlagos ötajtós 118 g/km értékével.
A környezetvédelmi szervezet arról is beszámolt, amelyet már a hvg.hu-n is pedzegettünk egy cikkünkben, hogy a dízelek hanyatlása miatt újra emelkedett a kibocsátott CO2 értéke az EU-ban, mert a benzines autók ebben a tekintetben rosszabbak, mint a dízelek voltak.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?