Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"604fcd58-af3c-4665-873c-f96bc3762ecf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az újbudai alpolgármester szerint házkutatás is lehet az énekesnél, aki rendőrigazolványnak látszó tárggyal akarta elkerülni a parkolási bírságot.","shortLead":"Az újbudai alpolgármester szerint házkutatás is lehet az énekesnél, aki rendőrigazolványnak látszó tárggyal akarta...","id":"20250109_delhusa-gjon-parkolas-botrany-kozokirat-hamisitas-nyomozas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/604fcd58-af3c-4665-873c-f96bc3762ecf.jpg","index":0,"item":"909fbec1-424d-4cd6-9e83-dd3f5b5500e4","keywords":null,"link":"/itthon/20250109_delhusa-gjon-parkolas-botrany-kozokirat-hamisitas-nyomozas","timestamp":"2025. január. 09. 17:00","title":"„Kicsit szerényebben álljon az élethez” – zajlik a nyomozás Delhusa Gjon ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a8ceaf7-e3da-4c02-b862-d216ed02986e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A miniszerelnök szerint a képlet egyszerű.","shortLead":"A miniszerelnök szerint a képlet egyszerű.","id":"20250128_egyesult-arab-emirsegek-orban-viktor","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a8ceaf7-e3da-4c02-b862-d216ed02986e.jpg","index":0,"item":"fd2c1933-8056-4de0-85f7-483205f3249b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250128_egyesult-arab-emirsegek-orban-viktor","timestamp":"2025. január. 28. 16:23","title":"Orbán megérkezett az Emírségekbe, hogy „új lehetőségeket keressen a magyar cégeknek”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f1998a7-c7bb-4d1d-af4c-ee7287f9e771","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Új dizájnnal, szupergyors processzorral, masszív mesterséges intelligenciás támogatással és butább ceruzával debütált a Samsung Galaxy S25 Ultra, melynek két kisebb testvérét is kipróbáltuk. Jövünk a gyakorlati tapasztalatokkal.","shortLead":"Új dizájnnal, szupergyors processzorral, masszív mesterséges intelligenciás támogatással és butább ceruzával debütált...","id":"20250203_samsung-galaxy-s25-ultra-teszt-velemeny","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f1998a7-c7bb-4d1d-af4c-ee7287f9e771.jpg","index":0,"item":"1ebd5bd8-9db6-46a4-ba3a-457ab2fbd066","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_samsung-galaxy-s25-ultra-teszt-velemeny","timestamp":"2025. február. 03. 11:23","title":"Az év telitalálata lehet, kipróbáltuk a legütősebb Samsung mobilt, a Galaxy S25 Ultrát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93b66bd8-334d-4a2b-9d02-f16807c15f09","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Főként a telekommunikációs szektor hozta a pénzt, az IT-divízió pedig erősebb évet zárt, mint 2023-ban.","shortLead":"Főként a telekommunikációs szektor hozta a pénzt, az IT-divízió pedig erősebb évet zárt, mint 2023-ban.","id":"20250303_Rekordevet-zart-a-4iG-2024-ben","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93b66bd8-334d-4a2b-9d02-f16807c15f09.jpg","index":0,"item":"ea214493-c964-4092-b0b0-fd65feee1a52","keywords":null,"link":"/kkv/20250303_Rekordevet-zart-a-4iG-2024-ben","timestamp":"2025. március. 03. 18:15","title":"700 milliárd forint volt a 4iG bevétele 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c35377b-3a8a-45ff-81c5-e1c219c000f6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Azért indítottak eljárás Meloni ellen, mert hazaszállították Tripoli rendőrparancsnokát, a Nemzetközi Büntetőbíróság letartóztatási parancsa ellenére.","shortLead":"Azért indítottak eljárás Meloni ellen, mert hazaszállították Tripoli rendőrparancsnokát, a Nemzetközi Büntetőbíróság...","id":"20250128_ugyeszi-vizsgalat-giorgia-meloni","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c35377b-3a8a-45ff-81c5-e1c219c000f6.jpg","index":0,"item":"f819266a-b9c6-45e3-b9c0-b2cf6166cf14","keywords":null,"link":"/vilag/20250128_ugyeszi-vizsgalat-giorgia-meloni","timestamp":"2025. január. 28. 20:43","title":"Ügyészi vizsgálat indult Giorgia Meloni ellen, ő erre baloldalizott egyet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12e7449e-38ef-495f-8f09-2bcc1c285079","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nőnek csípőműtétre volt szüksége, de csak 2030. március 21-re kapott volna időpontot.","shortLead":"A nőnek csípőműtétre volt szüksége, de csak 2030. március 21-re kapott volna időpontot.","id":"20250125_Harommilliot-kert-az-orvos-egy-fovarosi-betegtol-ha-nem-akar-hat-evet-varni-a-mutetre","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12e7449e-38ef-495f-8f09-2bcc1c285079.jpg","index":0,"item":"a2ec0e69-e8c6-4137-ad39-eceb00b9923e","keywords":null,"link":"/itthon/20250125_Harommilliot-kert-az-orvos-egy-fovarosi-betegtol-ha-nem-akar-hat-evet-varni-a-mutetre","timestamp":"2025. január. 25. 22:04","title":"RTL: Hárommilliót kért a fővárosi orvos egy betegtől, ha nem akar hat évet várni a műtétre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56546aa6-6dbb-4588-9843-2da0febd8f0b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Vasárnap reggel el kellett volna hallgatniuk a fegyvereknek, de ez késett, mivel a Hamász még tartozott az elsőként elengedni tervezett túszok nevével.","shortLead":"Vasárnap reggel el kellett volna hallgatniuk a fegyvereknek, de ez késett, mivel a Hamász még tartozott az elsőként...","id":"20250119_Gazaban-kesik-a-tuzszunet","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56546aa6-6dbb-4588-9843-2da0febd8f0b.jpg","index":0,"item":"6fa671b5-a1af-424f-a303-fa3a25e4c3d7","keywords":null,"link":"/vilag/20250119_Gazaban-kesik-a-tuzszunet","timestamp":"2025. január. 19. 08:39","title":"Gázában 10 óra 15 perckor elkezdődött a tűzszünet, miután a Hamász közölte, kiket enged elsőként szabadon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a57bb5c5-7a84-44a2-9e67-3d0eda5e9751","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A háború mielőbbi lezárása érdekében.","shortLead":"A háború mielőbbi lezárása érdekében.","id":"20250110_ukrajna-haboru-volodimir-zelenszkij-donald-trump-talalkozo","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a57bb5c5-7a84-44a2-9e67-3d0eda5e9751.jpg","index":0,"item":"4b09f97c-2b0b-4154-ab6e-1f1b5f7ed2ee","keywords":null,"link":"/vilag/20250110_ukrajna-haboru-volodimir-zelenszkij-donald-trump-talalkozo","timestamp":"2025. január. 10. 20:58","title":"Zelenszkij rögtön a beiktatása után találkozni akar Trumppal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Divatos formaterv, kivehető és mozgatható ülések, illetve tucatnyi okos részletmegoldás. A csehek SUV-receptje több mint ígéretes.
A Skoda tavaly rukkolt elő első valódi divatterepjáróval, a korrekt áron hétszemélyes belteret kínáló Kodiaqkal. Már akkor sejteni lehetett, hogy a "nagy medve" hamarosan kisebb testvért fog kapni, nemrégiben pedig meg is érkezett a sokak által várt Karoq. A típusnév első és utolsó betűje változatlan maradt, mint ahogy a gyártó egyedi SUV-filozófiája is, egyedül a méret és persze az ár csökkent.
Az MQB platformos Skoda Karoq a 2016-ban debütált Seat Ateca testvérmodellje. Olyannyira, hogy a cseh versenyző és a spanyol matador ugyanabban a csehországi, egész pontosan kvasinyi gyárban készül. A szicíliai menetpróbát megelőzően éltünk a gyanúperrel, hogy a két kocsi között csak minimális a különbség, vagyis egy egyszerű rebranding tanúi lehetünk. Most viszont már tudjuk, hogy a Karoq és az Ateca nagyon is eltérő egyéniségek.
Képgaléria.
László Ferenc
Cseh vonalak
A Volkswagen konszern tervezői már a Kodiaq esetében is igen jó munkát végeztek, és nincs ez másképp a kisebb testvér esetében sem. Sőt, a kompakt formaterv miatt a lényegében változatlan vonalak kicsit még jobban is mutatnak a Karoqon. Míg a VW Tiguant sokan unalmas formájúnak találják, a Seat Atecát pedig túl sportos karakterűnek, addig a Skoda Karoq valahol a kettő közötti arany középutat képviseli.
A karakteres fényszórókkal, méretes hűtőráccsal és egyedi hátsólámpákkal felvértezett Karoq kívül és belül is lényegében milliméterre ugyanakkora, mint az Ateca, és egy méretosztállyal kisebb az aktuális Tiguannál. A 4,38 méteres hosszúság miatt a parkolás nem különösebben nehéz, ráadásul a folyamatot többek közt merőleges/párhuzamos parkolási segéd és tolatókamera is segíti. Az utastér kényelmes utazást biztosít öt személynek, akiknek a csomagjai is jól elférnek a minimum 479, maximum pedig akár 1810 literes csomagtérben.
Képgaléria.
László Ferenc
Milyen vezetni?
A Karoq utasterében tapasztalható wellness-érzés olyan magas szintű, hogy nem is értjük: a VW miért engedte a Skodának ilyen magasra emelni a lécet. A hangszigetelés olyan kiváló, hogy belül alig hallani a motor zaját és az egyéb külső hangokat, és ehhez remekül passzol az ugyancsak szinte hangtalan felfüggesztés. Utóbbi opcionálisan adaptív kivitelű lehet, és tapasztalataink szerint oly módon vasalja ki a kisebb-nagyobb úthibákat, hogy közben kanyarban sem érezzük túl billegősnek. Bár egyik SUV sem éppen kanyarvadászatra termett, erre a feszesebb Ateca kicsit jobb választásnak tűnik, hétköznapi használatra mi viszont inkább a Karoqot választanánk.
Elsőként a 150 lóerős 1,5 literes TSI benzinmotort vallattuk, ami alaphelyzetben nagyon halk, pörgetve azonban már hallatja a kellemestől azért messze lévő orgánumát. A 250 Nm nyomatékú erőforrással produkált 8,4 másodperces 0-100-as sprint már-már sportosnak mondható, azonban a motor ennek megfelelően szomjasabb az átlagnál. Óvatos, illetve normál gázpedál kezelés mellett mi 9-9,5 literes fogyasztást mértünk a fronthajtásos tesztautóval úgy, hogy a műszerfalon nem egyszer megjelent a felirat, miszerint takarékoskodási célből a négyből kettő hengert lekapcsolt a rendszer.
Ezt követően átültünk egy 150 lóerős 2 literes dízel Karoqba, ami még a négykerékhajtás ellenére is beérte 6,5 literrel 100 kilométeren. Ez a 340 Nm-es erőforrás harmonikusan illeszkedik a Karoqhoz és az általa lehetővé tett 8,7 másodperces gyorsulási érték is tiszteletet érdemel. Kevés okot látunk arra, hogy valaki inkább a később érkező erősebb, 190 lovas dízelmotort válassza. (A Karoq 115 lóerős 1,6 literes dízel-, illetve hasonlóan erős 1 literes háromhengeres benzines erőforrással is elérhető lesz.)
László Ferenc
Váltó, műszerfal
A manuális sebességváltó karja korrekt megvezetést kapott, határozott kapcsolási élményt biztosít, egyedül talán az enyhén hosszúra vett váltási utak miatt kritizálhatjuk. A hétsebességes DSG automataváltó finoman kapcsol, de nem valami fürgén. És ez nem csak szubjektív tapasztalat, hanem az objektív gyorsulási értékek is alátámasztják. A mintegy 600 ezer forintos felárú DSG-vel 8,7 helyett 9,3 másodperc alatt gyorsul a 150 lovas dízel állóhelyzetből 100-as tempóra.
A köralakú, tehát alul nem lecsapott formájú, régivágású kormány áttételezését sikerült jól eltalálni, azt viszont senki se várja, hogy túl sok visszajelzést kap majd tőle az útról. A kormányon lévő gombokkal egyszerűen kezelhető a menürendszer, és itt jön az egyik nagy durranás, miszerint ez az első Skoda, amibe már digitális műszerfal is rendelhető. A Tiguanból ismerős megoldás jelenleg sem a Kodiaqban, sem az Atecában nem érhető el. A 9,2 colos középső érintőkijelző remek grafikával rendelkezik és gesztusvezérléssel is bír, a rádióadók között például egyszerű kézlegyintéssel is lapozgathatunk.
Természetesen az Android Auto-, Apple CarPlay- és MirrorLink-támogatás is adott, ezenkívül a két USB aljzatról és vezeték nélküli telefontöltési lehetőségről is gondoskodott a gyártó. Szólnunk kell továbbá a holttérfigyelő funkcióról, az adaptív tempomatról, a fáradtságérzékelőről, a táblafelismerőről, a fűthető kormányról és ülésekről, valamint a kilenc légzsákról. A műszerfal felső részein finom puha anyagokat találunk, és ahogy egyre lejjebb kezdünk tapogatózni, egyre keményebbek és kopogósabbak a műanyagok. A Tiguan ebben mindenképpen jobb, de a különbség nem túl nagy.
László Ferenc
Variálhatóság és okos ötletek
A divatterepjárókat sok mindenért szokás szeretni, de variálhatóság fronton kevés veszi fel közülük a versenyt a ma már nem olyan trendi egyterűekkel. A Tiguanban szerettük a sínen előre-hátra tologatható hátsó üléseket, a Karoq azonban túlmegy ezen a szinten. Az opcionális VarioFlex ülések nem egyszerűen csak mozgathatók, hanem néhány mozdulattal teljesen ki is szedhetők. Ha hátul csak ketten utaznak, akkor ki lehet venni a középső ülést, a két szélsőt pedig be lehet tolni egy kicsit középre, és máris két "elnöki" fotelt kapunk a hátsó sorban. Ha pedig furgonként használnánk a Karoqot, akkor mind a három ülés kivételével 200 liternyi extra térfogatot nyerünk.
A csomagtérajtó egyszerű láblendítéssel is nyitható, így ha csomagokkal teli kézzel közelítünk a kocsihoz, akkor is egyszerűen megoldható a nyitás. A csomagtér bal oldalán elhelyezett elhelyezett lámpa egyetlen mozdulattal kivehető és innentől kezdve elemlámpaként funkcionálhat. Hasznos, hogy az oldalzsebek nagy méretűek, és a bennük elhelyezett tárgyak akár egy gumimadzaggal is rögzíthetők. Sőt, ezenkívül még egy csukható tetejű, 20x30 centiméteres cserélhető zsákú apró szemetest is kapunk az ajtóban. És tovább sorolhatjuk: parkolójegytartó, esernyőtartó, üzemanyagbetöltőnél lévő jégkaparó, 230 V-os hálózati dugalj, az első ülések hátuljából felhajtható asztalka és elektromosan mozgatható vonóhorog is található a fedélzeten.
László Ferenc
Terepre vele!
Az Atecánál mintegy 60 kilogrammal nehezebb Kodiaq 4x4-es kivitelben is kapható. Természetesen nem pont ezzel a divatterepjáróval fogjuk móresre tanítani a Lada Nivákat, de jó tudni, hogy a Karoq terepen sem jön zavarba. A 183 milliméteres hasmagasság miatt viszonylag kicsi a fennakadás veszélye, és ha úgy érezzük, hogy nagyon laza a talaj, akkor egyetlen gombnyomás a váltóról jobbra lévő kis gombon és máris offroad módba kapcsol a hajtáslánc és az elektronika. Ilyenkor a középső kijelzőn megjelenik a kerék elforgatási szöge, az iránytű, illetve a tengerszint feletti magasság.
A váltótól balra lévő normál üzemmódváltóval Eco, Normal, Sport és Snow módba kapcsolhatunk. Ezenkívül egy személyre szabható üzemmód is a rendelkezésünkre áll: ezzel könnyen összepárosítható például a sportosra vett meghajtás a komfortosra hangolt kormányzással.
László Ferenc
Konklúzió
+ : remek formaterv, általánosan jó minőség, korrekt wellness-faktor, variálható utastér, rengeteg okos megoldás, takarékos dízelmotor.
–: az 1,5 literes benzinmotor sokat fogyaszt, lassú DSG-váltó, sok minden feláras extra, az Ateca olcsóbb.
Ha már eddig is tetszett a Kodiaq, de egyszerűen túl nagynak találtuk, akkor remek választás lehet a hasonló formaterv mellett kisebb méretű és bizonyos tekintetben okosabb Karoq. A valamilyen szinten elődnek tekinthető Yetitől eltérően ezúttal elbukjuk a teljesen egyedi, formabontó külső, de szinte borítékolható, hogy a közízlésnek jobban megfelelő és felettébb kerek szolgáltatási körrel rendelkező Karoq komolyabb karriert fut majd be a szőrös óriásról elnevezett modellnél.
Az 1 literes alapmotorú és Ambition felszereltségű Skoda Karoq alapára 6,1 millió forint. A hasonló motorú és Reference felszereltségi szintű Seat Ateca 5,5 millió forintba kerül, az 1,4 literes erőforrású és Trendline kivitelű Volkswagen Tiguan pedig minimum 7,1 millió forintot kóstál, csakúgy mint a legolcsóbb Kodiaq.
Az 1,5-ös TSI Karoq 6,6 millió forintos áron startol, a legolcsóbb dízel pedig a 6,9 millió forintos 1,6 literes modell. A 4x4-es 2 literes dízel Karoq alapára 8 millió forint.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?