Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"75195cd9-9599-4b96-b086-035697e3e30f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az amerikai-ukrán tárgyalásokban is bízik. ","shortLead":"Az amerikai-ukrán tárgyalásokban is bízik. ","id":"20250306_A-NATO-fotitkar-optimista-Trump-megerositette-neki-az-elkotelezettseget-a-szovetseg-fele","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75195cd9-9599-4b96-b086-035697e3e30f.jpg","index":0,"item":"3367ec41-dd80-43d8-a639-e8580b0b0871","keywords":null,"link":"/vilag/20250306_A-NATO-fotitkar-optimista-Trump-megerositette-neki-az-elkotelezettseget-a-szovetseg-fele","timestamp":"2025. március. 06. 20:43","title":"A NATO-főtitkár optimista, Trump megerősítette neki az elkötelezettségét a szövetség felé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d36119a2-43b5-42ca-8e7a-d7d123983e69","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Trump hivatala felkérte a pénzügyminisztériumot és a külügyi tárcát, hogy állítsák össze azon szankciók listáját, amikből az amerikaiak a diplomáciai és a gazdasági kapcsolatok felélesztése érdekében engedhetnek.","shortLead":"Trump hivatala felkérte a pénzügyminisztériumot és a külügyi tárcát, hogy állítsák össze azon szankciók listáját...","id":"20250303_szankciok-enyhites-oroszorszag-usa","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d36119a2-43b5-42ca-8e7a-d7d123983e69.jpg","index":0,"item":"cf5ef3a9-d162-4b79-8a6e-0292cfa90967","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250303_szankciok-enyhites-oroszorszag-usa","timestamp":"2025. március. 03. 21:48","title":"Reuters: Enyhíteni akarja az oroszok elleni szankciókat a Fehér Ház","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7901ed8c-4d02-442b-9403-02da6ed15b82","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az öreg Steyr még ma is napi használatban van, most is több száz liter cefrét szállított.","shortLead":"Az öreg Steyr még ma is napi használatban van, most is több száz liter cefrét szállított.","id":"20250113_Hetveneves-traktor-es-egy-harminceves-Golf-utkozott-Zsedenynel","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7901ed8c-4d02-442b-9403-02da6ed15b82.jpg","index":0,"item":"d8527531-3fb6-4473-be4f-2be82e6c8abe","keywords":null,"link":"/cegauto/20250113_Hetveneves-traktor-es-egy-harminceves-Golf-utkozott-Zsedenynel","timestamp":"2025. január. 13. 12:22","title":"Hetvenéves traktor és egy harmincéves Golf ütközött Zsédenynél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51214a0e-d226-4e0f-a18a-02dbd030490a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Másokat is arra buzdítanak, hogy fogadják be a rászorulókat.","shortLead":"Másokat is arra buzdítanak, hogy fogadják be a rászorulókat.","id":"20250110_Harry-herceg-es-Meghan-Markle-megnyitjak-29-millio-dollaros-villajukat-a-tuz-elol-menekulok-elott","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51214a0e-d226-4e0f-a18a-02dbd030490a.jpg","index":0,"item":"40b8bbfc-1d84-4a9a-ae1f-2e2df89015ec","keywords":null,"link":"/elet/20250110_Harry-herceg-es-Meghan-Markle-megnyitjak-29-millio-dollaros-villajukat-a-tuz-elol-menekulok-elott","timestamp":"2025. január. 10. 09:01","title":"Harry herceg és Meghan Markle megnyitják 29 millió dolláros villájukat a tűz elől menekülő barátaik előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f45a1e4-25c2-4b8b-a114-cdeca7580ffe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A jobboldali lap tényfeltáró főmunkatársa, Hans Martin Tillack azt derítette ki, hogy a nagy egyezség hat éve, a soproni városházán, a Páneurópai Piknik 30. évfordulóján jött létre a kancellár és magyar kollégája között. Viszont az Orbán Viktor és Angela Merkel találkozójáról szóló dokumentumok, amelyek a német–magyar fegyverkezési együttműködés indulásáról tanúskodnak, a jelek szerint eltűntek a német kancellári hivatal archívumából. ","shortLead":"A jobboldali lap tényfeltáró főmunkatársa, Hans Martin Tillack azt derítette ki, hogy a nagy egyezség hat éve...","id":"20250214_Die-Welt-tenyfeltaras-Merkel-Orban-rheinmetall-4ig","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f45a1e4-25c2-4b8b-a114-cdeca7580ffe.jpg","index":0,"item":"aa60b9d1-00fe-4de1-9ff5-8be594dbec26","keywords":null,"link":"/360/20250214_Die-Welt-tenyfeltaras-Merkel-Orban-rheinmetall-4ig","timestamp":"2025. február. 14. 15:15","title":"Die Welt-tényfeltárás: Így közvetítette ki Merkel a német hadiipari óriást Orbánnak és egy magyar oligarchának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e21f5189-3357-4794-a56b-9ba315de62d0","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Életveszélyes állapotba került egy kígyómarás miatt, kórházba kellett vinni a Budapest-Bamako Rally egyik magyar versenyzőjét.","shortLead":"Életveszélyes állapotba került egy kígyómarás miatt, kórházba kellett vinni a Budapest-Bamako Rally egyik magyar...","id":"20250202_kigyomaras-a-budapest-bamako-rallyn-gambia-auto-ellenmereg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e21f5189-3357-4794-a56b-9ba315de62d0.jpg","index":0,"item":"b81abc1f-a673-4105-ab9e-f40cf6d486a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250202_kigyomaras-a-budapest-bamako-rallyn-gambia-auto-ellenmereg","timestamp":"2025. február. 02. 13:57","title":"Mérges kígyó mart meg egy magyar ralist Gambiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ee70235-6092-4808-a5a7-d5fb93b19e4f","c_author":"HVG","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20250106_hvg-jon-lonoff-centirol-centire-szinhaz-eloadas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ee70235-6092-4808-a5a7-d5fb93b19e4f.jpg","index":0,"item":"871dbf0e-e20d-4a5f-bb13-4eb58b2a405b","keywords":null,"link":"/360/20250106_hvg-jon-lonoff-centirol-centire-szinhaz-eloadas","timestamp":"2025. január. 06. 16:00","title":"„Ez az a szellemes és komolyan vett vígjáték, amelyre minden évad vár”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4b81b78-094d-41eb-8be0-ec5915b8a738","c_author":"Tiszai Balázs","category":"gazdasag","description":"Lekordonozták a Halászbástyát, hogy pénzt szedjenek a dunai panorámáért, aztán a közfelháborodás elsöpörte az egészet. Történelmi csúcsra ért a magyar háztartások eladósodottsága, miközben milliárdokat pumpálnak az Eximbankba. Egyre furcsább Mészáros Lőrinc exvejének kartellügye, Tiborcz István győri üzlettársa deszkával és cukorkával repül rá Paksra, Nagy Márton testvérének köre meg napelemparkot épít. Merre lesz a Mere? Ez a HVG első heti gazdasági összefoglalója 2025-ben.","shortLead":"Lekordonozták a Halászbástyát, hogy pénzt szedjenek a dunai panorámáért, aztán a közfelháborodás elsöpörte az egészet...","id":"20250105_Es-akkor-dunai-kilatas-ezeroter-erdekel-Bastya-heti-gazdasagi-osszefoglalo-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4b81b78-094d-41eb-8be0-ec5915b8a738.jpg","index":0,"item":"59db6616-780a-4bab-8950-90180618f7e4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250105_Es-akkor-dunai-kilatas-ezeroter-erdekel-Bastya-heti-gazdasagi-osszefoglalo-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 07:00","title":"És akkor dunai kilátás ezerötér' érdekel, Bástya?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.
Az első Avant 1977-ben hidegen hagyta a közönséget, rövid csapott hátú modell volt, nagy csomagtérajtóval. Ma már a legfontosabb terméke az Audinak a kombi (1,2 milliót adtak el eddig az A6 Avantból), ennek megfelelően odafigyelnek rá, megvárják, hogyan fogadják az ügyfelek a szedánt, aztán fognak hozzá a puttonyoshoz. A B-oszlopig nem változott az A6, de mégis mennyivel szebb, elegánsabb, audisabb, mint az A8-as árnyékába húzódó limuzin.
A kocsi 4,93 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,46 méter magas, tengelytávja 7 centivel 2,91 méterre nőtt az elődhöz képest. Karosszériáját mintegy 20 százaléknyi arányban alumíniumelemek alkotják. Elődjével szemben az új Avant 70 kilogrammal bizonyul könnyebbnek, az A6 Avant 2.0 TDI modell üresen 1640 kilogrammot nyom. 2,1 tonnát vontathat. Arányai kifejezetten sportosak, tetővonala erősen döntött D-oszlopai felé ível. Kívánságra fényszóróit és hátsó lámpáit LED-technikával teszik látványosabbá. A főfényszóróért 490 ezer forintot kérnek.
Audi
A puttonyon és a külső jegyeken kívül másban nem tér el egymástól a limuzin és a kombi, újdonságként csak annyit lehet a számlájára írni, hogy a Google-képes navigációt dugófigyelővel turbózták fel, színes vonalak jelzik a zsúfolt, telített és szabad utakat. A lézer-radar-kamera show kibővült, a parkoló kamera előre is lát, sőt van jobbra és balra kitekintő kukucska funkciója, de nemcsak elöl, hanem hátul is, sőt felülnézeti képet is ad.
Audi
Felsorolhatatlan a vezetéstámogató arzenál. Íme, néhány a legfontosabbak közül: vészhelyzetben állóra fékező távolságtartó tempomat, éjjellátó, vetített kijelző, sávtartó, elalvásra figyelmeztető, holttérfigyelő rendszerek. A csúcsot a merevlemezes tárolóval szerelt érintőfelülettel (touchpad) is vezérelhető navigációs rendszer, illetve a Bang & Olufsen hifi-berendezése képviseli.
Internet is van az autóban. A Google szolgáltató közreműködésével különleges online szolgáltatások is elérhetők, mint például a speciális úti célok hangvezérléssel irányított keresése. A streetview funkcióval az autós navigáció újabb fejezetét írja az Audi. A menet közbeni internetezés illetve e-mailezés lehetőségét WLAN-hotspot biztosítja az utasok számára, míg az Audi online közlekedési információi a választott útvonal terheltségéről szolgálnak valós idejű tájékoztatással a vezető számára.
Csomagtere alapállásban 565 liter térfogatú, ám a hátsó üléstámlák lehajtásával 1680 literig bővíthető. A hátsó ülésig a hossza 118 centi, lehajtva 193 centi, tehát aludni sem utolsó dolog az ingolstadti kombiban. Kívánságra az Audi számos igényes csomagrögzítő felszereléssel is szolgál, a kínálat csúcsán a mozgásvezérelt, automatikusan nyíló csomagtér-ajtó áll. A hátsó lökhárító alatt végzett mozdulatsorral a rendszer önműködően aktiválódik és nyitja a csomagtér ajtaját. A Passat limuzinban mutatták be először a Barba-trükköt: borospalackokkal az ölben kellett egy jól irányzott rúgással kinyitni az ajtót. Az A6-t sem kímélték meg a rugdosástól, igaz a játék feláras, 421 ezer forintot kérnek érte.
[[ Oldaltörés (Motorokból nagy választék) ]]
Az Audi hat közvetlen befecskendezésű – két benzines és négy TDI – erőforrással küldi versenybe új A6 Avant sorozatát, a 130 kW (177 LE) és 230 kW (313 LE) közötti teljesítménytartományban. A 2.0 TDI változat átlagfogyasztása a sajtóanyag szerint 100 kilométerenként 5 liter, károsanyag-kibocsátása 132 gramm/kilométer.
Az Audi A6 Avant már rendelhető nálunk is. 13,926 millió forint az alapára a 2,8 literes 204 lovas, kézi váltós benzinesnek, a 300 lovas háromliteres változatért S tronic váltóval már 18,17 milliót kérnek, igaz, ehhez alapáras az összkerékhajtás. A kétliteres változatok később kerülnek a magyar kínálatban (a benzines 180, a dízel 177 lovas), így jelenleg a legolcsóbb dízelért 204 lóerővel 14,41 millió forintot kell kiköhögni. A háromliteres dízel 245 lóerővel, quattro hajtással és S tronic duplakuplungos váltóval 16,96 millió forint. A nemzetközi tesztvezetésen kipróbálhattuk a 313 lovas kettős feltöltésű mozdonyt, amelynek 650 Nm nyomatékával 8 fokozatú tiptronic automatikusa váltó birkózik meg. Kár lett volna kihagyni, dízelautóval ilyen jól még életemben nem szórakoztam. A V12-es Audi dízel hangjával és élményével ért fel a próba, igaz, a mérnökök ügyeskedtek egy rezonátorral, az adja a fantasztikus, V8-as hangot a kocsinak. Hihetetlenül erős a biturbó, bátran állítom, jobb ezt vezetni, mint a 300 lovas benzinest. Fogyasztásban nem marad el attól, rendesen meghajtva 11,9 literes átlagot préseltünk ki belőle. A kétliteres dízel az 50 kilométeres tesztúton 7 litert, a 204 lovas V6-os dízel 8 litert, a 300 lovas benzines változat pedig 12 litert fogyasztott száz kilométerre vetítve.
bcs
Több motorral is vezetve az autót, megnyugtatom a jövendőbeli hazai vásárlókat, akiknek csak a kétliteres dízelre futja, hogy tökéletesen megbirkózik a feladattal a 177 lovas erőforrás. A sportosabb vénájúak vihetik a 300 lovas kompresszoros benzinest, amely sport fokozatban úgy lő ki, mint egy rakéta. A V6-os dízelt a kifinomultságáért lehet szeretni, igaz a 204 lovas változat csak az összkerékhajtás miatt éri meg a felárat. A biturbó dízel 5,3 másodperc alatt katapultálja 100 kilométer/órás sebességre a 2 tonnás kocsit, ez már több, mint amit halandó egy kombitól elvárhat.
Motorváltozattól függően az új A6 Avant hatfokozatú manuális, illetve a sportos hétfokozatú S tronic, a fokozatmentes multitronic vagy a különösen kényelmes nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóval gördülhet le a szerelőszalagról. Az elsőkerékhajtás mellett a quattro állandó összkerékhajtás kínál alternatívát. A hátsó kerekek közötti rugalmas nyomatékelosztásról kívánságra az Audi sport-differenciálműve gondoskodik.
bcs
Futóműve igényes konstrukció. A rugózás, a kormányzás, az automatikus sebességváltás és a gázadás érzékenysége testre szabható, alapáras a drive select. Akárcsak az A6-osban, itt is van efficiency (gazdaságos) üzemmód. Szervokormánya elektromechanikus. Az elsőkerékhajtású változatokban az elektronikus szabályzású differenciálzár-hatású funkcióval bővült az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP). Extrafelszerelésként az légrugózás és dinamikus kormányzás is szerepel a palettán. Az S csomaggal 30 milliméterrel közelebb érezhetjük az aszfaltot, ha ez nem elég, egy évet várnunk kell az S6 és RS6 (500 lóerős) modellekre.
Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.
A kompakt autók csúcsát jelentő Audi A3 Sportback a legtakarékosabb díjára is pályázik a TDI e változattal. Bár az autón díszelgő 3,8 literes fogyasztási érték marad az álmok tengerében, a valós adatok nem adnak okot csüggedésre. Amit azonban megspórolunk a gázolajon, elköltjük a hitel részleteire.
Nagyon enyhe ráncfelvarráson esett át a legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé és Roadster: vonzóbb arcot, sportosabb külsőt kapott, ám ezt csak a beavatottak veszik észre. Nagyobb változás, hogy elbúcsúztunk a V6-os motortól, viszont erősebb és takarékosabb lett a kétliteres TFSI.
Új piaci szegmensben jelent meg az Audi, az Audi Q3 a kompaktkategória prémium SUV-modellje. Számos műszaki megoldását a luxus kategóriából kapta. Sajnos az árát is.
Öthengeres, 340 lóerős turbómotor, 250 kilométer/órás végsebesség, 4,6 másodperces százas sprint, hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó, quattro összkerékhajtás, 19 hüvelykes keréktárcsák. Mindez egy magyar autóban, az első győri kompakt járműben. A technikai adatok letaglózóak, az autó vezetése megdöbbentő, felejthetetlen élmény. Brutális teljesítményéhez elképesztő ár társul, Győr új büszkeségének alapára 16 millió forint fölötti.
Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.
Nem kell megijedni, a Q7-es nem változott meg, csak új, Euro 5-ös motorokat kapott. Takarékosabb, könnyebb erőforrásai ugyanolyan játszi könnyedséggel mozgatják a behemótot, mint a korábbi változatok. Hatsebességes automatikus váltóját nyolcsebességesre cserélte az Audi.
Az A7 Sportback modellje révén az Audi új piaci szegmensben jelenik meg. A mindent a szépnek, semmit az értelemnek kategóriában. Versenytársai a Mercedes-Benz CLS, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy a BMW Gran Coupé mind különleges, gyönyörű és értelmetlen autók. Olyanok, mint a jachtok. Nem tudnak többet, mint 2, 4 vagy 5 ajtós testvéreik, különc és elérhetetlen álomautók, igazi luxus játékszerek.
Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.
Óriásiak az elvárások a legkisebb Audival szemben, nem is csoda, hisz az A1-es az egyik legdrágább kisautó a világon. A minőségi elvárásokat könnyedén teljesíti az Audi-génekkel feljavított VW Polo, de magas ára elriasztja az érdeklődőket.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?