Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"693b7e3d-e67c-411b-9a27-507c4ec388e5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Portugáliában az óceánpart mentén próbálhattuk ki a Ferrari V12-es motorú újdonságának nyitott tetős változatát.","shortLead":"Portugáliában az óceánpart mentén próbálhattuk ki a Ferrari V12-es motorú újdonságának nyitott tetős változatát.","id":"20250228_Enzo-Ferrari-12Cilindri-Spider","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/693b7e3d-e67c-411b-9a27-507c4ec388e5.jpg","index":0,"item":"f33320e7-2355-41fd-8213-ea5139ce866b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250228_Enzo-Ferrari-12Cilindri-Spider","timestamp":"2025. március. 01. 11:17","title":"Enzo Ferrari is megnyalná a fülét a 12Cilindri Spider hangjától – Magunkra igazítottuk a maranellói álomgyár legújabb ékszerét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d59f918-19e1-488e-9407-c0d05e34596e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Az intézmény maga számolt be arról, hogy minden ECMO-ja foglalt, 1-2 éves kisgyerekeket kezelnek a gépeken, mindegyiküket több mint egy hete.","shortLead":"Az intézmény maga számolt be arról, hogy minden ECMO-ja foglalt, 1-2 éves kisgyerekeket kezelnek a gépeken...","id":"20250111_Heim-Pal-korhaz-extrem-minden-mutudon-kisgyerekeket-tartanak-eletben","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d59f918-19e1-488e-9407-c0d05e34596e.jpg","index":0,"item":"eb971ed0-69a4-4cd1-84e5-292c8606b0e5","keywords":null,"link":"/itthon/20250111_Heim-Pal-korhaz-extrem-minden-mutudon-kisgyerekeket-tartanak-eletben","timestamp":"2025. január. 11. 08:08","title":"„Extrém és ritka” helyzet a Heim Pál-kórházban: minden műtüdőn kisgyerekeket tartanak életben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7890d3c-df9b-479f-b8cf-65a402a0efff","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Szüksége van a Fidesz-tábornak a jó hírekre a háborús propaganda közepette, alighanem ezért készíttetett a kormány reklámfilmet a Covid sikeres legyőzéséről. Pedig életek múltak azon, hogy mint mindent, a járványhelyzetet is politikai harcként kezelték, és az EU, valamint az ellenzék megbélyegzésére használták fel. Öt év távolából ismét belpolitikai vita tárgya lett, ami 2020-ban és 2021-ben történt. ","shortLead":"Szüksége van a Fidesz-tábornak a jó hírekre a háborús propaganda közepette, alighanem ezért készíttetett a kormány...","id":"20250129_covid-belpolitika-magyar-peter-kulja-andras-orban-sikerpropaganda","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7890d3c-df9b-479f-b8cf-65a402a0efff.jpg","index":0,"item":"39a568f7-cef9-4518-9116-cbf614ac9062","keywords":null,"link":"/360/20250129_covid-belpolitika-magyar-peter-kulja-andras-orban-sikerpropaganda","timestamp":"2025. január. 29. 13:15","title":"Életeket menthetett volna, ehelyett Orbán már 2020-ban eldöntötte, kik lesznek a járvány győztesei, kik a vesztesei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a5a7ff7-785f-4acb-96d6-9a06e62d6e10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az állítólagos ukrán drónokat leszedte az orosz légvédelem.","shortLead":"Az állítólagos ukrán drónokat leszedte az orosz légvédelem.","id":"20250301_szijjarto-peter-szergej-lavrov-ukran-tamadas-dron-torok-aramlat","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a5a7ff7-785f-4acb-96d6-9a06e62d6e10.jpg","index":0,"item":"06add94e-6e17-4100-a9df-990cfcfac01a","keywords":null,"link":"/itthon/20250301_szijjarto-peter-szergej-lavrov-ukran-tamadas-dron-torok-aramlat","timestamp":"2025. március. 01. 19:24","title":"Szijjártó azt írja, Lavrov szerint ukrán támadás indult a Török Áramlat ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d06cfa3f-c393-43af-8984-0d75abfbf312","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Annak ellenére, hogy az elnök nagy kedvelője az üdítőnek, kapcsolata korántsem volt felhőtlen az elmúlt években a céggel. ","shortLead":"Annak ellenére, hogy az elnök nagy kedvelője az üdítőnek, kapcsolata korántsem volt felhőtlen az elmúlt években...","id":"20250115_trump-coca-cola","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d06cfa3f-c393-43af-8984-0d75abfbf312.jpg","index":0,"item":"f52281dc-c6f8-4b9c-8514-650841d42e1d","keywords":null,"link":"/kkv/20250115_trump-coca-cola","timestamp":"2025. január. 15. 12:34","title":"A Coca-Cola vezérigazgatója adta át Trumpnak a beiktatási emlékkóláját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6213e54f-bbeb-4766-a96c-bbbfe111279c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Cadillac leleplezte a tisztán elektromos hajtású Escalade IQ nyújtott verzióját.","shortLead":"A Cadillac leleplezte a tisztán elektromos hajtású Escalade IQ nyújtott verzióját.","id":"20250305_tul-kicsi-volt-a-4-tonnas-cadillac-escalade-iql-villany-suv-most-nagyobb-lett","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6213e54f-bbeb-4766-a96c-bbbfe111279c.jpg","index":0,"item":"c4ca115e-4f61-4287-8b78-10a673e22669","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_tul-kicsi-volt-a-4-tonnas-cadillac-escalade-iql-villany-suv-most-nagyobb-lett","timestamp":"2025. március. 05. 07:21","title":"Túl kicsi volt a 4 tonnás Cadillac villany SUV, most nagyobb lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcf978b4-0901-4309-b3cb-ca502a8169b6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már zajlik a vizsgálat a kenyai Mukukura leesett hatalmas fémtárgy miatt, ám egyelőre leginkább csak találgatnak a szakemberek. ","shortLead":"Már zajlik a vizsgálat a kenyai Mukukura leesett hatalmas fémtárgy miatt, ám egyelőre leginkább csak találgatnak...","id":"20250114_kenya-urszemet-baleset-vizsgalat-mukuku","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf978b4-0901-4309-b3cb-ca502a8169b6.jpg","index":0,"item":"7ab11e30-1002-4ad4-9288-91c3262f48a3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250114_kenya-urszemet-baleset-vizsgalat-mukuku","timestamp":"2025. január. 14. 14:03","title":"Még mindig rejtély, mi lehet az az 500 kg-os tárgy, ami egy kenyai falura esett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ecd2d454-e6fa-4005-a113-8d16578ce5ba","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Donald Trump után felesége, az amerikai first lady Melania Trump is beszállt a kriptobizniszbe, a MELANIA rekordára eddig 12,03 dollár volt.","shortLead":"Donald Trump után felesége, az amerikai first lady Melania Trump is beszállt a kriptobizniszbe, a MELANIA rekordára...","id":"20250120_donald-trump-melania-trump-kriptovaluta-melania","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecd2d454-e6fa-4005-a113-8d16578ce5ba.jpg","index":0,"item":"95011edc-5674-4538-a935-aba35644960a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_donald-trump-melania-trump-kriptovaluta-melania","timestamp":"2025. január. 20. 10:04","title":"Saját kriptovalutát dobott piacra Melania Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az utóbbi időben nagyon sok szó esik a környezetvédelemről. Személyautóknál és teherautóknál egyaránt a nulla kibocsátás a jelszó. Az autógyártók folyamatosan fejlesztenek, megjelentek az első elektromos transzporterek, teherautók. A káros anyagok kibocsátását természetesen csak akkor lehet teljesen megszüntetni, ha az elektromotorhoz szükséges energiát megújuló energiaforrásból – mint például szél-, vagy vízierőmű – nyerik. Az Autómenedzser.hu áttekintette a fura kínálatot.
Az Iveco első európai gyártóként kínálta az EcoDaily 3,5 és 5,2 tonnás modelljét elektromos motorral. Az Iveco a Zebra Z5 akkumulátorra építette járművét. Négy ilyen elemmel az elektromos Daily 50 C/E 130 kilométert tud megtenni. A végsebessége 70 km/h. A 3,5 tonnás 35 C/E változattal 120 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel. A választható Eco-módban csökkentették a gyorsulást, így az akksik tovább bírják, a végsebessége pedig 50 km/h. Az akksikat 380 V-tal lehet tölteni. A töltési idő 8 óra, de természetesen nem muszáj mindig teljesen feltölteni, ha valaki időt akar nyerni. A transzporternél is alkalmazták a Forma1 autókban használt KERS-hez hasonló szisztémát, amely segítségével a fékezéssel energiát lehet visszanyerni. Teljesen megterhelve, belvárosi forgalomban az autó átlagban 70-80 kilométert tud megtenni feltöltés nélkül. Előnye: az elsőkerekes meghajtásnak köszönhetően a dízelhez hasonló – 300 Nm forgatónyomaték-maximuma van az autónak. Az 5,2 tonnás Iveco EcoDaily Electric 50 C/E hasznos súlya 2150 kg, raktere 17 köbméter. További előnye, hogy a gyártók nem kötöttek kompromisszumot a biztonság terén: légzsák, és minden egyéb biztonsági felszereltség benne van az autóban. Ára kb. 40 ezer euró.
Modec
Németországban viszonylag sok autó fut a brit E-Transporter Modec modelljéből, amelyet 2007 márciusától gyártanak. Világszerte pedig az UPS szállítószolgálat több mint 1600 ilyen járművet használ. A Modec jármű mérete, 715 x 203 x 265 cm, és a hasznos tömege 2 tonna. Az energiát egy 102 lóerős elektormotor adja, amelynek végsebessége 80 km/h. A hatótávolság: 90-100 km, vagyis kb. 8-9 óra. Érdekesség. hogy az akkukat bérelni lehet. A Modec is felhasználja, visszaforgatja a fékezésnél felszabaduló energiát. Platós modelleket, valamint szemetesautót és 10 személyes minibuszt is gyártanak belőle. Ára 25 ezer eurótól indul.
Az autóértékesítésen belül 2009-ben Magyarországon az előző évhez képest növekedett a céges vásárlók aránya, jóllehet a céges vásárlások is jelentős mértékben, mintegy a felére visszaestek. Ezen belül a drágább kategóriákban viszont 2008-hoz képest még nőtt is a cégautók aránya: a luxus- és nagyautók négyötödét cégek vásárolták, mikrobuszt pedig alig vásárolt más. Igaz, a legtöbb eladott céges autó 2009-ben is alsó-középkategóriás. A céges vásárlók hányada a kisautók körében a legalacsonyabb, de ott is több mint egyharmadnyi - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A miniautók vásárlói körében az átlagosnál jóval kevesebb a céges vevő. Kivétel a sok vállalat által munkaautónak vásárolt Suzuki Splash és a tavaly eladott 23 Toyota iQ, feltételezhető, hogy ezek zöme az importőr nevén került forgalomba. Ebben a kategóriában különösen döntő tényező az ár, a legnépszerűbbnek számító Suzuki Splash ikertestvére, a jóval drágább Opel Agila például az utolsó előtti helyen áll - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a juttatásautók toplistájából közlünk részletet.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.
A 2009-ben forgalomba helyezett új cégautók modellrangsorát a márkák listáján is dobogós helyeken szereplő két márka alsó-középkategóriása, vagyis a Ford Focus és az Opel Astra vezeti (a Ford Focus első helyezéséhez hozzájárult, hogy a rendőrség 2009-ben 700-at vett át belőle). A sorban három Suzuki-modell következik, s mind az ötre igaz, hogy a vásárlások legfeljebb egyötöde céges. Ezzel szemben például az Opel Insigniák háromnegyedét cégnek adták el - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?