Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bfe9c682-da0c-436a-8881-54dfe24c86bc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A párja végignézte, ahogy az állat rátámad a fiatal lányra. ","shortLead":"A párja végignézte, ahogy az állat rátámad a fiatal lányra. ","id":"20250106_Bepanikolt-elefant-spanyol-turista-megol-Thaifold","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfe9c682-da0c-436a-8881-54dfe24c86bc.jpg","index":0,"item":"50a2d165-65d1-4d83-b47c-6aead87f1532","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Bepanikolt-elefant-spanyol-turista-megol-Thaifold","timestamp":"2025. január. 06. 15:47","title":"Bepánikolt elefánt ölt meg egy spanyol turistát Thaiföldön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b175d561-2d9a-4356-a082-1c08c14fd10d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elektromos új Rimac a V10-es hibrid Red Bull RB17 fő riválisának ígérkezik.","shortLead":"Az elektromos új Rimac a V10-es hibrid Red Bull RB17 fő riválisának ígérkezik.","id":"20250103_jon-a-horvatok-f1-nel-is-gyorsabb-uj-hiperautoja-rimac","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b175d561-2d9a-4356-a082-1c08c14fd10d.jpg","index":0,"item":"baeb5566-3c53-4eb5-8623-f32c2b8af6d0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_jon-a-horvatok-f1-nel-is-gyorsabb-uj-hiperautoja-rimac","timestamp":"2025. január. 03. 06:41","title":"Jön a horvátok F1-nél is gyorsabb új hiperautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A repülőgép pilótája öt perccel a felszállás után csapódott a buszba, miközben a pilóta kényszerleszállást próbált meg végrehajtani.","shortLead":"A repülőgép pilótája öt perccel a felszállás után csapódott a buszba, miközben a pilóta kényszerleszállást próbált meg...","id":"20250207_kenyszerleszallas-busz-baleset-brazilia","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"ac6df150-7a8b-4812-a8a2-16ee8836af63","keywords":null,"link":"/tudomany/20250207_kenyszerleszallas-busz-baleset-brazilia","timestamp":"2025. február. 07. 12:15","title":"Kényszerleszállás közben buszba csapódott egy repülőgép Brazíliában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12e7449e-38ef-495f-8f09-2bcc1c285079","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem egyszerű feladat követni a közegészségügyben található várólisták hosszának változásait, mivel a NEAK többször is módosított az adatok közlésének metodikáján.","shortLead":"Nem egyszerű feladat követni a közegészségügyben található várólisták hosszának változásait, mivel a NEAK többször is...","id":"20250103_korhazi-varolista-mutet-60-nap-neak","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12e7449e-38ef-495f-8f09-2bcc1c285079.jpg","index":0,"item":"340345e8-2027-40ec-9470-e75247ad3140","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_korhazi-varolista-mutet-60-nap-neak","timestamp":"2025. január. 03. 14:38","title":"Jelenleg is 32 ezren vannak, akik legalább két hónapja várnak arra, hogy megműtsék őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"feabf520-b301-4e1d-97b1-9a50cff1e383","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A TikTok betiltása miatt ügyeskedők lepték el az eBayt, akik olyan okostelefonokat árulnak, amelyekre már rá van telepítve a TikTok.","shortLead":"A TikTok betiltása miatt ügyeskedők lepték el az eBayt, akik olyan okostelefonokat árulnak, amelyekre már rá van...","id":"20250124_ebay-tiktok-betiltasa-egyesult-allamok-hasznalt-telefon","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/feabf520-b301-4e1d-97b1-9a50cff1e383.jpg","index":0,"item":"e5193ef8-a888-4e34-92d3-44fe5973c222","keywords":null,"link":"/tudomany/20250124_ebay-tiktok-betiltasa-egyesult-allamok-hasznalt-telefon","timestamp":"2025. január. 24. 09:03","title":"19,6 millióért kínálnak egy iPhone-t az eBayen Amerikában, mert rajta van a TikTok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7cdd0fa-9d13-4d0a-8f1c-8849306e2c45","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem sikerült.","shortLead":"Nem sikerült.","id":"20250225_kolumbia-kokain-csempesz-repuloter-amszterdam","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7cdd0fa-9d13-4d0a-8f1c-8849306e2c45.jpg","index":0,"item":"63dc62b8-7dac-4b0d-b51a-ac37e3e7b065","keywords":null,"link":"/elet/20250225_kolumbia-kokain-csempesz-repuloter-amszterdam","timestamp":"2025. február. 25. 11:55","title":"Videó: Parókájában csempészett volna kokaint Kolumbiából Amszterdamba egy férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57c95ad8-715e-4f7f-9b56-9f6684251148","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt nem tudni, hogy akadt-e az érintettek között olyan, akit pedofilgyanú miatt szűrtek ki.","shortLead":"Azt nem tudni, hogy akadt-e az érintettek között olyan, akit pedofilgyanú miatt szűrtek ki.","id":"20250123_kifogastalan-eletvitel-vizsgalat-gyermekvedelmi-dolgozo-nemzeti-vedelmi-szolgalat","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57c95ad8-715e-4f7f-9b56-9f6684251148.jpg","index":0,"item":"0ee0e3bf-fd9c-43d7-bddc-02912d3aade2","keywords":null,"link":"/itthon/20250123_kifogastalan-eletvitel-vizsgalat-gyermekvedelmi-dolgozo-nemzeti-vedelmi-szolgalat","timestamp":"2025. január. 23. 07:08","title":"Eddig 75 nem kifogástalan életvitelű gyermekvédelmi dolgozót talált a Nemzeti Védelmi Szolgálat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"994d6764-f7d1-4286-81f2-1b216c664676","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az amerikai elnök szerint az ukrán elnök eddig rosszul tárgyalt, ezért nem hívták meg a szaúdi találkozóra sem.","shortLead":"Az amerikai elnök szerint az ukrán elnök eddig rosszul tárgyalt, ezért nem hívták meg a szaúdi találkozóra sem.","id":"20250221_trump-zelenszkij-beketargyalas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/994d6764-f7d1-4286-81f2-1b216c664676.jpg","index":0,"item":"ec98c735-f85c-4a72-925a-f8b3480fb782","keywords":null,"link":"/vilag/20250221_trump-zelenszkij-beketargyalas","timestamp":"2025. február. 21. 21:05","title":"Trump: Nincs szükség Zelenszkijre a béketárgyalásokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A cégek túlnyomó többsége már nem tartja extrának a cégautókba szerelt klímát. Abban azonban már különbséget tesznek, milyen típusú légkondicionáló berendezést választanak egy-egy munkatárs számára – olvasható a KBC Autolease közleményében.
A hőség elviselésében sokaknak segítenek a légkondicionált irodák, az úton lévőknek pedig a klímával felszerelt autók. A cégek már több éve felismerték, hogy a klíma nem extra felszereltség a cégautókban. A figyelem fenntartásához, a balesetmentes vezetéshez vagy ahhoz, hogy egy tárgyalásra megfelelő állapotban érkezzen a munkatárs, elengedhetetlen a személyautókba épített légkondicionáló berendezés.
- Ahogy például a nyolc-tíz éve még extrának számító riasztó és telefon-kihangosító is alapvető elvárásként szerepelnek a cégesautó-szabályzatokban, úgy klíma nélküli autókat is csak elvétve kérnek a céges flották összeállításakor a vállalkozások. Klíma nélkül alacsonyabb lehet egy autó vételi ára, de bérleti konstrukció esetén nem előnyös, ha ilyen autót választanak a cégek. Légkondicionáló híján az autókat ugyanis a futamidő elteltével nehezebben, illetve olcsóbban lehet értékesíteni, hiszen a használt autó piacon is keresettebbek a klímával felszerelt gépkocsik. Ez azt jelenti, hogy a lízingkonstrukció végére alacsonyabb maradványértéket tudnak megállapítani az autóra, amihez relatív magasabb havidíj társul – hívja fel a figyelmet Zs. Nagy István a KBC Autolease üzletág igazgatója.
Ha a klíma megléte egyértelmű is, abban már megfigyelhető eltérés, milyen típusú berendezést választanak egy-egy céges autóhoz. Az alsóbb kategóriás, esetleg többek által használt autókba többségében manuális klímát kérnek a cégek. Automata rendszerek – ahol elegendő beállítani az utastér kívánt hőmérsékletét, és azt az automatika szabályozza – inkább a vezetői, magasabb kategóriás autókhoz járnak. Itt gyakran választják a kétzónás változatot, ami más-más hőmérséklet beállítást tesz lehetővé a vezető, illetve az utas oldalán.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.
Ha a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 20-30 százalékkal csökken, akkor a szállítási szolgáltatás 40-60 százalékkal zuhan – jellemzi a nagyhaszonjármű-piaci konjunktúraérzékenységet Berkó László, a Volvo Hungary marketingmenedzsere. A tavalyi adatok ezt látszanak alátámasztani: ha az összes új 3,5 tonna fölötti jármű értékesítését nézzük, 2008-hoz képest 2009-ben 62 százalékkal kevesebb autót adtak el, ezen belül a 3,5–6 tonnás furgonok körében 50, a 6–15 tonna közötti teherautóknál 61, a 15 tonna fölötti nehéz-teherautóknál pedig 67 százalékos volt a mínusz. A szállítási teljesítmény (érték) 2009-ben ennél is jobban, 90 százalékkal csökkent 2008-hoz képest, az értékesítés ezzel a tíz évvel korábbi szintre esett vissza - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámban.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz.
Egyes európai országokban a személygépkocsik károsanyag-kibocsátásának mintegy 30 százaléka írható a céges flották számlájára, Magyarországon a teljes személygépjármű-park mintegy 9 százaléka céges autó. A környezettudatos gondolkodás nem elegendő, olyan szabályozási környezet megteremtése szükséges, amely a vállalkozásokat alacsonyabb kibocsátású gépjárművek beszerzésére ösztönzi – olvasható KBC Autolease közleményében.
A cégautót üzemeltető cégeknél elsősorban a munkaautókba telepítenek nyomkövető készülékeket (terítőkocsikba, szervizautókba, futárjárművekbe és persze taxikba). Ezekbe rendszerint csak flottakövetési céllal szerelnek be készüléket, a lopásvédelem másodlagos szempont, kivéve persze, ha a jármű nagy értékű árut is szállít. Felsővezetők esetén szóba sem jön a nyomkövetés, hiszen esetükben a cégjármű a cégek 99 százalékánál korlátlanul használható magáncélra, vagyis a főnöki autókba kerülő GPS-rendszereknek mondhatni egyetlen célja a lopásvédelem - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.
Flottaautók vezetőinek gyakoroltatása nem elterjedt, bár egyre gyakoribb Magyarországon is. Van vezetéstechnikai kurzus, ahol a útviszonyokat modellezik tanpályán, a másik keretében a forgalomban gyakorolhatja a sofőr a lehetséges balesethelyzetek jó előre való felmérését, az úgynevezett ökotréningeknél pedig az üzemanyag-takarékos vezetéstechnika elsajátítása a cél - olvasható a HVG Cégautó 2010 kiadványban.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a juttatásautók toplistájából közlünk részletet.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?