Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2dc7e677-fd56-480a-8732-cd7ab6501fb2","c_author":"HVG","category":"360","description":"Vannak ellenük vakcinák, ezeket azonban az influenzavírusok gyors mutálódása miatt folyamatosan változtatni, módosítani kell, ami az emberek számára évenként ismétlődő oltást jelent.","shortLead":"Vannak ellenük vakcinák, ezeket azonban az influenzavírusok gyors mutálódása miatt folyamatosan változtatni, módosítani...","id":"20250220_hvg-egesz-eletre-szolo-influenzaoltas-vedooltas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc7e677-fd56-480a-8732-cd7ab6501fb2.jpg","index":0,"item":"20d6f26d-9760-4c44-a3a1-79a41bba4343","keywords":null,"link":"/360/20250220_hvg-egesz-eletre-szolo-influenzaoltas-vedooltas","timestamp":"2025. február. 20. 16:00","title":"Jöhet végre az egész életre szóló influenzaoltás?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"943552d4-7660-4ee4-a97e-2f51da2cfd41","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Rossz vágányra került át egy villamos Strasbourgban, és összeütközött egy másik szerelvénnyel.","shortLead":"Rossz vágányra került át egy villamos Strasbourgban, és összeütközött egy másik szerelvénnyel.","id":"20250111_Ket-villamos-utkozott-Strasbourgban-otven-ember-serult-meg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/943552d4-7660-4ee4-a97e-2f51da2cfd41.jpg","index":0,"item":"f71e63cd-da01-4e51-8d74-d5ff62021d6d","keywords":null,"link":"/vilag/20250111_Ket-villamos-utkozott-Strasbourgban-otven-ember-serult-meg","timestamp":"2025. január. 11. 18:14","title":"Két villamos futott egymásba Strasbourgban, ötven ember sérült meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"821f1af0-81b1-4cf0-a424-7da527043e84","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az elektromos kerékpárok terjedésével azok száma is nő, akik szemet vetnek ezekre a járművekre, és a megvásárlásuk helyett inkább meglovasítanák őket. Számukra rossz, mindenki másnak pedig jó hír, hogy a Bosch most egy újabb védvonalat fejlesztett, ami valamennyi, a technológiáit alkalmazó e-kerékpárba bekerülhet.","shortLead":"Az elektromos kerékpárok terjedésével azok száma is nő, akik szemet vetnek ezekre a járművekre, és a megvásárlásuk...","id":"20250110_bosch-ebike-ekerekpar-akkumulatorzar-battery-lock-lopasvedelem","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/821f1af0-81b1-4cf0-a424-7da527043e84.jpg","index":0,"item":"56e1a733-b1d3-4672-8d76-344ee84b4481","keywords":null,"link":"/tudomany/20250110_bosch-ebike-ekerekpar-akkumulatorzar-battery-lock-lopasvedelem","timestamp":"2025. január. 10. 16:03","title":"Hamarosan semmi értelme nem lesz e-kerékpárt lopni – jön egy nagy újítás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8142a759-bc61-4dfa-bcdf-3a8ce824f133","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Népszava szerint az összeg javát az MVM kapta a rezsivédelmi alapból, a második legnagyobb kedvezményezett a távhőcégek csoportja volt, akik a pénzt szintén az MVM-nek fizették. Az állami cég pedig ebből vette meg az orosz gázt.","shortLead":"A Népszava szerint az összeg javát az MVM kapta a rezsivédelmi alapból, a második legnagyobb kedvezményezett...","id":"20250217_rezsivedelem-rezsivedelmi-alap-MVM-gazbeszerzes-rezsicsokkentes-5-ezer-milliard-forint-Oroszorszagba","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8142a759-bc61-4dfa-bcdf-3a8ce824f133.jpg","index":0,"item":"07d4fa2d-b88b-4416-a234-99b15069e6dc","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_rezsivedelem-rezsivedelmi-alap-MVM-gazbeszerzes-rezsicsokkentes-5-ezer-milliard-forint-Oroszorszagba","timestamp":"2025. február. 17. 07:52","title":"Már közel 5 ezer milliárd forint jutott a kormánytól rezsivédelem címén Oroszországba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A rendőrség szerint nincs ok a pánikra.","shortLead":"A rendőrség szerint nincs ok a pánikra.","id":"20250127_szlovenia-bombafenyegetes-bombariado-iskola","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93.jpg","index":0,"item":"bf61cee1-c523-4cc6-a9da-da82307c9af9","keywords":null,"link":"/vilag/20250127_szlovenia-bombafenyegetes-bombariado-iskola","timestamp":"2025. január. 27. 11:48","title":"Szlovéniában 229 iskola kapott az itthonihoz hasonló bombafenyegetést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06eab1e8-a054-468a-aca6-42048a54cce8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A produkció intimitás-koordinátora elmondta, mire figyeltek az erotikus jelenetek forgatásakor, amelyekből van bőven a sorozatban. ","shortLead":"A produkció intimitás-koordinátora elmondta, mire figyeltek az erotikus jelenetek forgatásakor, amelyekből van bőven...","id":"20250307_Hunyadi-sorozat-meztelenseg-intimitas-koordinator","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06eab1e8-a054-468a-aca6-42048a54cce8.jpg","index":0,"item":"541ffaa4-0be9-448e-ad87-89617deb71ed","keywords":null,"link":"/kultura/20250307_Hunyadi-sorozat-meztelenseg-intimitas-koordinator","timestamp":"2025. március. 07. 11:37","title":"A Hunyadi showrunnere a meztelen jelenetekről: Mindenki profi és bevállalós volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23c8a9fc-0739-49a1-9209-7fda44abe859","c_author":"Tamás Ervin","category":"360","description":"A kíváncsiság azt parancsolta, hogy fogadja el a meghívást az évértékelőre. De mi lesz, ha meglátják ismerősei? És mi lesz, ha nem megy el, de ezt zokon veszi a hatalom? Tamás Ervin egy olyan dilemmát ír le, amely a NER tizenötödik évében többeket érint, amikor a Fidesszel és a kormánnyal váratlanul kapcsolatba kerülnek.","shortLead":"A kíváncsiság azt parancsolta, hogy fogadja el a meghívást az évértékelőre. De mi lesz, ha meglátják ismerősei? És mi...","id":"20250224_Elmegy-es-lebukik-vagy-tavolmarad-es-megbuntetik-mit-lep-akit-Orban-varatlanul-tapsolni-hiv","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23c8a9fc-0739-49a1-9209-7fda44abe859.jpg","index":0,"item":"291add8e-8ac3-4d06-b59b-5a00be2b7f6c","keywords":null,"link":"/360/20250224_Elmegy-es-lebukik-vagy-tavolmarad-es-megbuntetik-mit-lep-akit-Orban-varatlanul-tapsolni-hiv","timestamp":"2025. február. 24. 19:58","title":"Elmegy és lebukik, vagy távolmarad és megbüntetik – mit lép, akit Orbán váratlanul tapsolni hív?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"807c0058-d98d-4470-b903-f18f1c3cb8f9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nagy volt a drágulás az elmúlt hetekben üzemanyagfronton, pénteken még a Nemzetgazdasági Minisztérium, sőt Orbán Viktor miniszterelnök is szóvá tette ezt. A Mol pedig úgy tűnik, keddre engedett, pedig a nagyker ár nem is változott.","shortLead":"Nagy volt a drágulás az elmúlt hetekben üzemanyagfronton, pénteken még a Nemzetgazdasági Minisztérium, sőt Orbán Viktor...","id":"20250121_uzemanyagar-benzin-gazolaj-mol-arcsokkentes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/807c0058-d98d-4470-b903-f18f1c3cb8f9.jpg","index":0,"item":"fc6a25c4-0cf0-40f1-aa76-d00b5e07d25b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250121_uzemanyagar-benzin-gazolaj-mol-arcsokkentes","timestamp":"2025. január. 21. 14:16","title":"Saját szakállára engedett a Mol az üzemanyagárból – derül ki a egy belsős levélből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elegancia, teherautókat idéző csomagtér, kifinomult technika, A8-ast megszégyenítő lábtér, izmos és nyomatékos turbómotor, kényelmes és nyugodt haladást biztosító DSG-váltó, jó hifi, átlagosnál gyengébb futómű, kiváló ár és magas szintű megbízhatóság – ez a legnagyobb Skoda dióhéjban.
Van, aki túlzásnak tartja a Superb Combi méreteit, Fabia kombira hasonlító puttonyát – szerintük gnóm ez a koporsószállító. Vitatkozom velük, ahogy a Fabia kombi is, a Superb kombi is szép jószág. Kétségkívül túlméretes, de pont ez benne a pláne.
Autómenedzser.hu
Multinacionális cégek és állami vállalatok vezetői tragédiaként élik meg, hogy a válság hatására az Audikból, Saabokból és Volkswagenekből Skodákba kell átülniük. Az első hetek, hónapok tapasztalatait követően azonban már bánni fogják, hogy sznobságukkal megsértették ezt a rendkívüli autót. A Skoda Superbet csak szeretni lehet. Főleg, ha kombi. Az egyhetes teszt során soha nem kellett kipakolni, benne voltak a foci- és a hoki felszerelésem, a botok, a labdák, két bevásárlókocsi nem romlandó tartalma, ruhák és munkaeszközök. Mindent elnyel, egyszer jó lenne vele nyaralni.
Hosszúsága 4 838, szélessége 1 817, magassága 1 481 milliméter, (a széria tetősínekkel 1 510 milliméter). Csomagtartója már alaphelyzetben is 633 literes, és a hátsó ülések lehajtásával akár 1 865 literig bővíthető. Hasonló méretű csomagtartót csak a Mercedes-Benz E-osztály T modellje tud felmutatni.
Konkurencia
Audi A6 Avant 2,0 TFSI multitronic, 170 LE, 565/1660 liter, 12,6 millió forint BMW 5 Touring 523i (kézi váltó), 204 LE, 560/1670 liter, 13,9 millió forint Ford Mondeo 2,3 automata, 160 LE, 554/1745 liter, 9,6 millió forint Mercedes-Benz E-osztály T 200 CGI (kézi), 184 LE, 695/1950 liter, 11,9 millió forint Opel Insignia SportsTourer 1,6 turbo (kézi) 180 LE, 540/1530 liter, 8,0 millió forint Skoda Superb Combi 1,8 TSI DSG, 160 LE, 633/1865 liter, 7,55 millió forint Volvo V70 2,0T automata, 203 LE, 555/1660 liter, 12,2 millió forint Volkswagen Passat Variant 1,8 TSI DSG, 160 LE, 603/1731 liter, 9,23 millió forint
Amilyen nagy a Superb, olyan lomha alacsony fordulaton, de a turbó beavatkozása mindezt egy csapásra megváltoztatja, 2000-es fordulat fölött beindul, onnantól csak a hosszú tengelytávból adódó limuzin jelleg szab gátat a városi cikázásnak. Futóműve nem nőtt fel a feladathoz, a hasonló méretű luxus limuzinok lágyságához nem lehet mérni kemény, pattogós és zajos felütéseit. A kifejezetten veszélyes csepeli utakon el kellett engednem a mögöttem haladó Octaviákat, mert feltartottam őket. A fekvőrendőröket kimondottan rühelli. Nagy tempójú kanyarokban érezni, ahogy csavarodik az autó, ha hátsókerekes lenne, folyton kilinccsel előre autóznánk.
Hova száguldoznánk? A Superb Combi nyugodt, megfontolt autó, ilyen vezetőknek ajánlott leginkább. Ha kell, repül, de minek mindig sietni? Élvezzük a csúcshifit, a kellemes klímát és a koncerttermi tágasságot. A hétsebességes DSG-váltó észrevétlenül dolgozik, csak hirtelen kigyorsításkor és padlógáznál érezzük úgy, hogy jobb lenne kézzel váltani. Sportfokozatban izgalmas vadmacskává változik a méretes kombi, padlógáznál a piros tartományba beleharap a fordulatszámmérő mutatója. Ha megfontoltan közlekedünk, a fogyasztásra sem lehet panaszunk. A hatszáz kilométeres tesztelés során vegyes üzemben (autópályán, országúton és városban használva) 8,5 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként.
Nagyon jól felszerelt volt a tesztautó (első hátsó ülésfűtés, kanyarkövető bixenon lámpák, elektromos csomagtérnyitás stb.), de hiányoltam a Bluetooth-os telefonálást és az érintőképernyős, navigációval kombinált Columbus fejegységből a rádiótextet.
Az ötödik Skoda igazi csodabogár: izgalmas a külseje, parádés a technikája, kényelmes, gyors és vidám. Városi autó, de a könnyű tereptől sem riad vissza. Az ára riasztó, 160 lovas benzinmotorral a fogyasztása is.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
A Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a Nissan Qashqai és a Suzuki Grand Vitara mellé fészkeli be magát az autópiacon a Skoda Yeti, a cseh márka első igazi szabadidőautója. Terepen és városban, országúton és autópályán egyaránt kiemelkedő, az alsó-középkategóriájú limuzinoktól semmiben el nem maradó menettulajdonságai mellett praktikummal, gazdag alap- és extrafelszerelésekkel, valamint új motorokkal is csábítja vásárlóit. Alapára 4,6 millió forint.
A környezetvédelmi kényszer és az unió nyomására lépett a VW-csoport, amikor bevezette modelljeiben az 1,6-os turbódízelt. Az Euro 5 normát teljesítő erőforrás immár az Octaviában is elérhető. Cégautónak kiváló választás, ám motorja hangos, vezetése unalmas.
Feltétel nélküli szeretet jellemezte eddig a Skoda Yetihez fűződő viszonyomat. A dízel csúcsmodell azonban nem lett a szívem csücske, sokkal inkább megelégednék egy kevésbé csicsás benzines változattal.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.
A Skoda Yeti már első találkozásunkkor lenyűgözött. Aztán még kétszer, amikor az 1,8-as benzines és a kétliteres dízelt vezethettem. Magas ára mindkétszer letaglózott. Negyedszerre sikerült a Yeti alapváltozatát kipróbálni. Az 1,2-es elsőkerékhajtású Skoda Yeti megnyugtatott: különleges autó normális áron.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?