Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"A főpolgármester nem mehet szabadságra, ha nincs helyettese, de az is törvénytelen, ha nem veheti ki a szabadnapokat. Ez a kérdés is napirenden lesz a közgyűlés szerdai ülésén, valamint a Rákosrendezőre tervezett beruházás előkészítését is megkezdi a főváros.","shortLead":"A főpolgármester nem mehet szabadságra, ha nincs helyettese, de az is törvénytelen, ha nem veheti ki a szabadnapokat...","id":"20250225_Most-lehet-igazan-kellemetlen-hogy-Karacsony-Gergelynek-nincsen-helyettese","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17d4f826-adf4-4275-84b9-f876706a5ff1.jpg","index":0,"item":"89ec7af4-ba64-42b4-ae7a-91832063e2c9","keywords":null,"link":"/itthon/20250225_Most-lehet-igazan-kellemetlen-hogy-Karacsony-Gergelynek-nincsen-helyettese","timestamp":"2025. február. 25. 18:01","title":"Most lehet igazán kellemetlen, hogy Karácsony Gergelynek nincs helyettese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb3e7f77-72ab-4ebb-84ae-e67b3594c84d","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"A hét végén árverezik el Stuttgartban. ","shortLead":"A hét végén árverezik el Stuttgartban. ","id":"20250129_Rekordaron-kelhet-el-Fangio-es-Moss-Forma-1-es-Mercedese","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb3e7f77-72ab-4ebb-84ae-e67b3594c84d.jpg","index":0,"item":"412133df-ac38-4c77-b553-c7e8c5e5734d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_Rekordaron-kelhet-el-Fangio-es-Moss-Forma-1-es-Mercedese","timestamp":"2025. január. 29. 07:48","title":"20 milliárd forintért kelhet el Fangio és Moss Forma–1-es Mercedese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d29ec439-e440-4db7-8c57-25453562f6b7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A modern kori szélhámosok mintapéldája, Anna Szorokin valóságos celeb, és ebben az sem akadályozza, hogy hivatalosan házi őrizetét tölti. ","shortLead":"A modern kori szélhámosok mintapéldája, Anna Szorokin valóságos celeb, és ebben az sem akadályozza, hogy hivatalosan...","id":"20250212_Anna-Sorokin-nemet-alorokosno-New-York-divathet-nyomkoveto","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d29ec439-e440-4db7-8c57-25453562f6b7.jpg","index":0,"item":"1294fcca-ed04-4846-8564-8713644556d5","keywords":null,"link":"/elet/20250212_Anna-Sorokin-nemet-alorokosno-New-York-divathet-nyomkoveto","timestamp":"2025. február. 12. 12:53","title":"Nyomkövetővel a lábán vonult fel az orosz álörökösnő a New York-i divathéten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6be47b95-024b-4563-8723-85b016d1e3d5","c_author":"HVG","category":"360","description":"Két fiatalember vezet egy új ingatlanos céget.","shortLead":"Két fiatalember vezet egy új ingatlanos céget.","id":"20250129_hvg-Hell-Energy-energiaital-gyarto-Barabas-csalad-Cubiq-Park-Kft-Peka-Bau-2000-Kft","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6be47b95-024b-4563-8723-85b016d1e3d5.jpg","index":0,"item":"f486c617-02b7-405a-ba87-42e8fcfd771d","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-Hell-Energy-energiaital-gyarto-Barabas-csalad-Cubiq-Park-Kft-Peka-Bau-2000-Kft","timestamp":"2025. január. 30. 06:10","title":"A Hell-tulajdonos Barabás családban már a harmadik generáció is vállalkozik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835dec62-9007-4247-b362-37067e591c92","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az Aktuális nevű oldal októberben tért vissza, de november vége óta ismét hallgat.","shortLead":"Az Aktuális nevű oldal októberben tért vissza, de november vége óta ismét hallgat.","id":"20250117_aktualis-facebook-koltes-magyar-peter-tisza-part-lejaratas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dec62-9007-4247-b362-37067e591c92.jpg","index":0,"item":"57d8c91c-7cc5-4ea4-b6e0-be0abdb495f8","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_aktualis-facebook-koltes-magyar-peter-tisza-part-lejaratas","timestamp":"2025. január. 17. 08:15","title":"Húszmillió forintot költött Magyar Pétert lejárató videókra a Filep „A Kopasz” Dávidhoz köthető Facebook-oldal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69ba4b62-c13f-4724-a16c-d1a9c43f0a20","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Igen borús forgatókönyvet vázolt fel a Die Zeitnak Frank Sauer.","shortLead":"Igen borús forgatókönyvet vázolt fel a Die Zeitnak Frank Sauer.","id":"20250218_lapszemle-die-zeit","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69ba4b62-c13f-4724-a16c-d1a9c43f0a20.jpg","index":0,"item":"c3290164-657b-4b9d-905f-93492caea4be","keywords":null,"link":"/360/20250218_lapszemle-die-zeit","timestamp":"2025. február. 18. 07:30","title":"Német biztonságpolitikai szakértők: Baljós idők járnak Európára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f9aeae2-3c59-4900-8d0c-6bfce9cf2e21","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Ha a Real Valladolid új igazolásának, Nikitscher Tamásnak jól sikerül a klubváltás, hosszú évekig meghatározó játékosa lehet a nemzeti csapatnak.","shortLead":"Ha a Real Valladolid új igazolásának, Nikitscher Tamásnak jól sikerül a klubváltás, hosszú évekig meghatározó játékosa...","id":"20250129_nikitscher-tamas-palyafutas-atigazolas-real-valladolid","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f9aeae2-3c59-4900-8d0c-6bfce9cf2e21.jpg","index":0,"item":"f261ffe7-81be-43b5-8510-54f6972763d4","keywords":null,"link":"/sport/20250129_nikitscher-tamas-palyafutas-atigazolas-real-valladolid","timestamp":"2025. január. 29. 16:48","title":"Történelmi átigazolás, amiből óriásit profitálhat a magyar fociválogatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57a3fed9-9f70-4986-baa3-976fd0413629","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A jogszabályok szerint legalább 100 évnek el kell telnie egy népcsoport megjelenése után, hogy kérjék a honosságot, azonban az első vietnámiak csak 1960 körül érkeztek az országba.","shortLead":"A jogszabályok szerint legalább 100 évnek el kell telnie egy népcsoport megjelenése után, hogy kérjék a honosságot...","id":"20250114_ezer-alairas-honos-nepcsoport-vietnami-nvb","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57a3fed9-9f70-4986-baa3-976fd0413629.jpg","index":0,"item":"3018e926-d69e-4249-9e8c-4fe2e2cb67f7","keywords":null,"link":"/itthon/20250114_ezer-alairas-honos-nepcsoport-vietnami-nvb","timestamp":"2025. január. 14. 17:44","title":"Összejött az ezer aláírás, hogy honos népcsoport legyen a vietnámi, de van egy komoly probléma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fiat Doblo Cargo teszt: kisvállalkozóknak 1 tonnáig
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A résztvevők gyorsasági, ügyességi, tájékozódási, fogyasztási és elméleti feladatokkal küzdöttek meg, 100-150...
További képek a galériában. Kattintson a képre
am
A résztvevők gyorsasági, ügyességi, tájékozódási, fogyasztási és elméleti feladatokkal küzdöttek meg, 100-150 kilométerenként pedig 1/100-as próbákat kellett kiállniuk. Az 1/100-as feladatok az oldtimer versenyzőknek lehetnek ismerősek, különböző manővereket időre kell teljesíteni, századmásodperc pontossággal. De azt is tudni kellett, hogy Pécselyen a falu első házában született Bohuniczky Szefi író (lásd keretesünket). A kétnapos verseny során Magyarország gyönyörű tájain autózott a Fiat karaván, a versenyen 19 csapat indult. Négy díjat osztottak ki, a fődíjat a HVG/autómenedzser.hu és a vezess.hu párosa hozta el.
Bohuniczky Szefi
A Baumgarten-díjas írónő a Veszprém megyei Pécselyen született 1894-ben, középbirtokos családból. Apja később tönkrement és Vas megyében vállalt intézői állást. Veszprémben tanult. Álnéven írt elbeszéléseket és bírálatokat a Független Szemlében. Első novelláit és első regényét, A kisbojtárt a Nyugat közölte 1926-ban. A magyar próza nagy reménységének tekintették, Babits Mihály, s általában a lap szerkesztőinek belső baráti köréhez tartozott. Számos regénye jelent meg. Noha szerény viszonyok közt élt – férjét a Tanácsköztársaság bukása után nyugdíjazták –, irodalmi szalont tartott fenn, ahol hetente összejöttek a Nyugat köréhez tartozó írók.1969-ben halt meg Budapesten. Az, hogy mennyire nem ismerjük életét és munkásságát jól példázza, hogy a falu közepén megkérdezett két idős asszony egyike sem tudta, kit keresünk. - Hetven éve lakom itt, de nem hallottam róla – mondta az egyik, a másik ezt megerősítve bólogatott. Szerencsére az önkormányzatnál ismerték Szefit, és megmutatták a szülőházát.
A kisteherautó utasterében semminek sem volt helye, fényképezőgépekkel láb között utaztunk, féltettük Miklós Csaba borait is, hogy ne törjenek, ruhába csomagoltuk, és a vezetőülés mögé szorítottuk be. Hasznos volt ugyanakkor a tető alatti hosszú tárolórekesz, ide dobálhattuk fel a kajamaradékokat, a navigációs berendezést és a prospektusokat. A kesztyűtartó és az oldalzsebek méretesek, palacktartóból sincs hiány. A műszerfal és az ergonómia személyautós, túl sok kapcsoló nincs, a rádió sem gyári. Az ötsebességes váltó pontos úton jár, ötösből azonban nehezen találtunk vissza négyesbe, így gyakran hármasból kellett újra megpróbálni. A középső tükör hiánya is okozott meglepetéseket, de pár óra alatt ráállt az agyam arra, hogy a Fiat Doblo Cargo az egy teherautó és annak megfelelően is kell vele közlekedni.
Az új padlólemezre épülő új Doblò Cargo számos rekordot megdöntött kategóriájában: akár 2,17 méteres belső hossz, 1,23 méter széles a kerékdobok között, 3,4-4,2 köbméteres raktér, 750-1000 kilogramm hasznos teherbírás, akár 4,8 liter/100 kilométer vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás, és akár 1250 kilométer hatótávolság (1,3 Multijet motorral).
A raktér jóval tágasabb, mint az előző modellben: a négyzetes, szabályos alakú, teljes egészében kihasználható raktér oldalsó tolóajtó(ko)n, valamint a bőségesen méretezett hátsó ajtókon keresztül közelíthető meg, így a ki- és berakodás igazán könnyű feladat. Rövid tengelytávú kivitelben 3,4, a rövid tengelytávú, emelt tetős verzióban 4, a hosszú tengelytávú Maxi modell esetében pedig 4,2 köbméteres a raktér kapacitása. Hossza 182 (rövid tengelytáv) vagy 217 (hosszú tengelytáv) centiméter, szélessége 171, magassága pedig 130 (emelt tetővel 155) centi. A kerékdobok között a jelenlegi modellnél három centiméterrel nagyobb a távolság: az itt mért, 123 centiméteres belső szélesség azt jelenti, hogy hátul kényelmesen elfér akár két Euro-raklap is. A lehajtható utasüléssel szerelt kivitelekhez elforgatható elválasztó is rendelhető, ami további mintegy 0,40 köbméterrel növeli a hasznos térfogatot, miközben a legnagyobb belső hosszúság 305 (rövid tengelytáv), illetve 340 (hosszú tengelytáv) centiméterre nő. A tesztelt autóban nem volt elválasztó, de így is nagyon kényelmetlennek bizonyult az anyósülés a Doblo Cargo túrában résztvevő társamnak. A vezetőülés nem egy kényelmes fotel, de én a hosszú vezetés ellenére sem panaszkodtam, sokkal drágább és komfortosabb autóban rosszabb az ülés.
Opciós extra az a keresztrúd-pár, amely a raktér felső részébe beszerelve hosszabb tárgyak – például létrák, csövek, vezetékek – szállítására alkalmas, a raktér egyébként kihasználatlan részében. Ezzel a megoldással szükségtelenné válhatnak a külső rakodórendszerek, ugyanakkor maximálisan kihasználható a raktér padlója és alja. A keresztrudak kialakításuknak köszönhetően a hátsó ajtóból és a jobb oldalajtóból egyaránt könnyen, biztonságosan elérhetők; a szállított tárgyak lekötözését a rudakon található, mozgatható kampók segítik.
A raktér két nagyméretű, szimmetrikusan oldalra nyíló hátsó ajtón keresztül közelíthető meg. Ezek egyenként 123 centi szélesek. Pontosan a kerékív szélességéig nyílnak, magasságuk pedig 125 (normál kivitel) vagy 146 (emelt tetős kivitel) centiméter. Emellett két bőségesen méretezett oldalsó tolóajtó (70 x 117 centi) is rendelhető. Tesztautóinkon egy tolóajtó volt, a móka kedvéért az autókat megrakták egy sor térkővel, így ha bemásztunk, úgy érezhettük magunkat, mint egy filegóriában.
A Fiat Doblò Cargo bevezetésekor 1,4 literes benzinmotorral (95 LE, bruttó alapára 3,5875 millió forint), valamint három különböző dízelmotorral rendelhető: utóbbiak a második generációs 1.3 Multijet (90 LE, bruttó alapára 3,825 millió forint), az 1.6 Multijet (105 LE, 4,2 millió forint), és a 2.0 Multijet (135 LE, 5,05 millió forint). Az összes motor Euro5-ös besorolású (Az 1.4 benzin, valamint az 1.3 és 1.6 Multijet dízelmotorok Euro4-es kivitelben is rendelhetőek). Az Euro5-ös erőforrásokhoz alapfelszerelés az új Start&Stop rendszer, valamint a koromrészecske-szűrő (csak dízelmotoroknál).
am
A legkülönbözőbb út- és terhelési viszonyok között mutatott, optimális menetteljesítmények, kényelem és aktív biztonság érdekében az új Doblòt innovatív mechanikus megoldásokkal vértezték fel. Ilyen a bi-link hátsó felfüggesztés, amelynek egyes komponensei a jármű konkrét felhasználásától függően kalibrálhatóak. Az ABS, valamint az EBD elektronikus fékerőelosztó és a vezetőoldali kormánylégzsák szériatartozék, 100 ezer forintos felárért ESP is rendelhető. Ezt visszagurulásgátló rendszerrel is kiegészítették; amely emelkedőn segít elindulni a vezetőnek.
A modellkínálat hét különböző karosszéria-variánsból áll: rövid és hosszú tengelytávú furgonból, emelt tetejű furgonból, rövid és hosszú tengelytávú, ötüléses kombiból; valamint különleges figyelmet érdemel a vadonatúj, rövid és hosszú tengelytávú kivitelben kapható járóképes alváz, amely egyszerűen és olcsón az adott felhasználási terület igényei szerint átalakítható (hűtőkocsi, fix vagy billenő platós teherautó). Az új haszonjármű két felszereltségi szinten (alap és SX) választható, mindkettő létezik Cargo és Kombi kivitelben. Ezzel összesen mintegy 400 különféle lehetősége van a vásárlóknak a megfelelő felépítmény, oldal- és hátsó ajtó, valamint a motorok kiválasztására.
1,3 literes, 90 lóerős Multijet II dízelmotorja változó geometriájú turbót kapott, ami a teljes fordulatszám-tartományban optimális feltöltést szavatol: a motor jelenlegi, 75 lóerős kiviteléhez képest 15 lóerővel erősebb (+20%), maximális, 200 Nm (+5%) forgatónyomatékát pedig már 1500/perc fordulatszámon leadja. Be kell valljam, az autó 250 kilogrammos rakománnyal, két személlyel parádésan haladt, még az autópályán sem vallott szégyent, kényelmesen tartotta 130-as tempót, de néhol a stabil 150-et és a végsebességet is. Országúton 5,5 literes átlagfogyasztást mértünk, padlógázon autópályán 8,5 litert.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?