Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7a0c10ca-7859-40c8-a052-148030d7d271","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A következő napokban felerősödnek a régióban a sivatagi szelek, a tűzvédelem szempontjából így kritikus időszak jön.","shortLead":"A következő napokban felerősödnek a régióban a sivatagi szelek, a tűzvédelem szempontjából így kritikus időszak jön.","id":"20250112_Tizenhatra-emelkedett-a-Los-Angeles-i-tuzvesz-aldozatainak-szama","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a0c10ca-7859-40c8-a052-148030d7d271.jpg","index":0,"item":"a19f1694-3924-4111-a131-e114c0d4144d","keywords":null,"link":"/vilag/20250112_Tizenhatra-emelkedett-a-Los-Angeles-i-tuzvesz-aldozatainak-szama","timestamp":"2025. január. 12. 09:32","title":"Tizenhatra emelkedett a Los Angeles-i tűzvész áldozatainak száma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b73e5c9-6dd1-4448-97dd-9c70681728a2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A rapper lesz az arca annak a drogmegelőzéssel foglalkozó előadás-sorozatnak, amit iskolákba visznek el. ","shortLead":"A rapper lesz az arca annak a drogmegelőzéssel foglalkozó előadás-sorozatnak, amit iskolákba visznek el. ","id":"20250227_Curtis-drogprevencio-turne-iskolai-eloadasok-Majdnem-belehaltam-fuggoseg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b73e5c9-6dd1-4448-97dd-9c70681728a2.jpg","index":0,"item":"4db3cb44-266d-4a96-8252-34246c356cc5","keywords":null,"link":"/elet/20250227_Curtis-drogprevencio-turne-iskolai-eloadasok-Majdnem-belehaltam-fuggoseg","timestamp":"2025. február. 27. 14:17","title":"Nem szeretett volna fiatalon meghalni – válaszolta Curtis, a kormányzati drogprevenció új arca","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02b01176-9543-4e42-b7dd-49bded9291ed","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Győrffy Balázs korábban megtagadta a vallomástételt, most viszont beismerte tettét.","shortLead":"Győrffy Balázs korábban megtagadta a vallomástételt, most viszont beismerte tettét.","id":"20250212_gyorffy-balazs-fidesz-beismerte-bunosseget","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02b01176-9543-4e42-b7dd-49bded9291ed.jpg","index":0,"item":"11b93653-ba83-4329-b5a8-1dbd7d754f71","keywords":null,"link":"/itthon/20250212_gyorffy-balazs-fidesz-beismerte-bunosseget","timestamp":"2025. február. 12. 20:46","title":"Bűnösnek vallotta magát a nőbántalmazás miatt lemondott fideszes EP-képviselő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"368c4783-a963-4e1d-be80-7cfa57194bcc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Elég drasztikus étrendváltást vitt véghez egy floridai férfi, és ennek a saját bőrén tapasztalta meg a hatásait. Szokatlan módon voltak pozitív változások is. ","shortLead":"Elég drasztikus étrendváltást vitt véghez egy floridai férfi, és ennek a saját bőrén tapasztalta meg a hatásait...","id":"20250204_floridai-ferfi-hus-sajt-vaj-etrend-hatasok-husevo-etrend-koleszterin-lerakodas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/368c4783-a963-4e1d-be80-7cfa57194bcc.jpg","index":0,"item":"249441df-6539-4610-b6c1-b2769cb71b43","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_floridai-ferfi-hus-sajt-vaj-etrend-hatasok-husevo-etrend-koleszterin-lerakodas","timestamp":"2025. február. 04. 18:03","title":"Csak húst, vajat és rengeteg sajtot evett egy férfi, gyorsan meg is lett az eredménye – sárgás elváltozások jelentek meg a bőrén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ennyi még nem volt, még az új módszertan 2018-as bevezetése óta sem.","shortLead":"Ennyi még nem volt, még az új módszertan 2018-as bevezetése óta sem.","id":"20250201_mav-keses-eves-riport","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4.jpg","index":0,"item":"3699f045-a11c-4331-9239-55802edfe65b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250201_mav-keses-eves-riport","timestamp":"2025. február. 01. 11:09","title":"Hét év késést hozott össze a MÁV tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43ef15b6-0a7d-4744-8195-0063f8649a3e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az önkormányzat korlátozná a nyitvatartást, de a petíció írói szerint ez rosszat tenne a szegedi vállalkozók, vendéglátósok, boltosok, taxisok, egyetemisták és fiatalok többségének. ","shortLead":"Az önkormányzat korlátozná a nyitvatartást, de a petíció írói szerint ez rosszat tenne a szegedi vállalkozók...","id":"20250212_Peticio-indul-Szegeden-hogy-ejjel-is-nyitva-lehessenek-a-szorakozohelyek","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43ef15b6-0a7d-4744-8195-0063f8649a3e.jpg","index":0,"item":"db375b28-09f1-4b20-8bfd-e7ae20d704dd","keywords":null,"link":"/elet/20250212_Peticio-indul-Szegeden-hogy-ejjel-is-nyitva-lehessenek-a-szorakozohelyek","timestamp":"2025. február. 12. 21:12","title":"Petíció indul Szegeden, hogy éjjel is nyitva lehessenek a szórakozóhelyek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbf1fac6-f6fc-4b66-84ec-8a75695d0a94","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nehéz versenyképes vállalatokat kitermelni, de vannak pozitív példák a gazdaságkutató szerint, amely a Demján Sándor Programmal kapcsolatban elemezte a hazai cégek exportmutatóit. Megállapítják, hogy hiába a támogatások, a kkv-k exportképessége alig javult.","shortLead":"Nehéz versenyképes vállalatokat kitermelni, de vannak pozitív példák a gazdaságkutató szerint, amely a Demján Sándor...","id":"20250128_gki-elemzes-az-exporttamogatasokrol-demjan-sandor-program-versenykepesseg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbf1fac6-f6fc-4b66-84ec-8a75695d0a94.jpg","index":0,"item":"6318de0f-c69a-4bfa-a972-53aa3a763318","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250128_gki-elemzes-az-exporttamogatasokrol-demjan-sandor-program-versenykepesseg","timestamp":"2025. január. 28. 15:02","title":"GKI: Az óriáscégek helyett inkább hazai kkv-k exportját tolhatná meg a kormány ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bcf7245-5fb1-4cc9-8dce-f6577c11523a","c_author":"hvg.hu","category":"360","description":"A szerelem művészete egy olyan téma, amely évszázadok óta inspirálja az embereket. Az alábbiakban egy rövid cikket olvashatsz erről a csodálatos és összetett érzésről","shortLead":"A szerelem művészete egy olyan téma, amely évszázadok óta inspirálja az embereket. Az alábbiakban egy rövid cikket...","id":"20250423_Teszt-Elke---A-szerelem-muveszete","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bcf7245-5fb1-4cc9-8dce-f6577c11523a.jpg","index":0,"item":"dc775227-82cb-465f-bf3f-a1efda2237ff","keywords":null,"link":"/360/20250423_Teszt-Elke---A-szerelem-muveszete","timestamp":"2025. április. 23. 15:44","title":"Teszt Elke - A szerelem művészete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Kia Sportage, a Hyundai Tucson, a Nissan Qashqai és a Suzuki Grand Vitara mellé fészkeli be magát az autópiacon a Skoda Yeti, a cseh márka első igazi szabadidőautója. Terepen és városban, országúton és autópályán egyaránt kiemelkedő, az alsó-középkategóriájú limuzinoktól semmiben el nem maradó menettulajdonságai mellett praktikummal, gazdag alap- és extrafelszerelésekkel, valamint új motorokkal is csábítja vásárlóit. Alapára 4,6 millió forint.
Az összkerékhajtás vonóerő-átadási előnyeit nem feltétlen igénylő vezetők számára a Yeti tisztán elsőkerék-hajtású kivitelével is rendelkezésre áll, a belépő benzines modellt 1,2 literes, 105 lovas TSI-motorral szerelik. A hazai bemutatón a kétliteres, 140 lovas dízelt, valamint az 1,8 literes, 160 lovas TSI benzines változatot hajtottuk meg. Emellett 110 lovas és 140 lovas változatban is kapható a közös nyomócsöves turbódízel.
A maximum 1760 literes raktér és a két centivel a vezetőhely fölé pozicionált második sor, valamint a variálható ülések a Roomsterre emlékeztetnek, a helykínálat az Octaviára, a kényelem és a high-tech a Superbre. Az akár DSG-váltóval is választható benzines Yeti alapára 4,598 millió forint, a legolcsóbb dízel 5,499 millió, az összkerekes változat 5,999 millióba kerül (110 lovas dízel).
A 4,2 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,7 méter magas Skoda Yeti (amely az Octavia PQ3-as platformjára épült) – nem csupán 180 milliméteres szabadmagasságának, hanem negyedik generációs Haldex-tengelykapcsolóval működő állandó összkerékhajtási rendszerének köszönhetően könnyű terepen megállja a helyét. A sajtótájékoztatón elhangzott: ahol az Octavia 4x4, vagy a Scout elment, ott a Yeti is elboldogul. Hajtásrendszer az Octavia Combi 4x4 illetve a Superb 4x4 modellek technikájára épül. Az elektrohidraulikus szabályozású, többlamellás Haldex-tengelykapcsoló a hátsó futómű előtt, a kereszthajtással és a hátsó differenciálművel közös házba építve kapott helyet. Kedvező vonóerő-átadási körülmények között – például száraz úton – a motor nyomatéka 96 százalékban az első kerekekre jut, ám azt a pillanatnyi menethelyzet függvényében a Haldex-tengelykapcsoló elektronikus szabályozása akár 90 százalékig is a hátsó kerekekre irányíthatja. A csökkenő tapadású hátsó kerekek kipörgését automatikus differenciálzár-funkció akadályozza meg. Mindez magasfokú iránytartást és biztos uralhatóságot kölcsönöz a Yeti számára, terepen és utcán egyaránt.
A Haldex-tengelykapcsoló szabályzóegysége a hátsó kerekek hajtásának bekapcsolásakor számos érzékelő adatait veszi tekintetbe: a motor szabályzóegysége felől érkező információk (fordulatszám és gázpedálállás); az ABS/ESP szabályzóegységének adatai (kerékfordulatszámok, féklámpa-kapcsoló állása, oldal- és hosszirányú gyorsulás); a bekormányzási szög.
Terepen is biztonságos (Oldaltörés)
Az összkerékhajtás érzékeny szabályozása teljes mértékben kompatibilis a menetstabilizáló berendezések (ABS, ESP) hasonló rendszerével. A 4x4 modellekben az alapkivitelhez tartozó elektronikus menetstabilizáló (ESP) beavatkozásakor a Haldex-tengelykapcsoló működtetését az ABS/ESP szabályzóegysége veszi át. A blokkolásgátló (ABS) működésbe lépésekor önműködően nyit a Haldex-tengelykapcsoló.
A műutakról letérve a Yeti 4x4 karakterét is alkalmasan változtatja. Elegendő egyetlen mozdulat, s a műszerfal „Off-Road” gombjának megnyomására az ABS, az ASR és az EDS segédrendszerek azonnal terepes üzemmódjukra váltanak. Ennek megfelelően például a motor érzékenyebben reagál a gázpedál mozgásaira, laza talajon is megkönnyítve a finom indulásokat. A fordulatszám-határolással működő elindulássegítő funkció, illetve a lejtő-asszisztens ugyancsak készenlétben áll. Utóbbi meredek lejtőn haladva finom fékezési beavatkozásokkal segíti az egyenletes és biztonságos ereszkedést, így a vezető mindenkor teljes mértékben a nehéz terep legelőnyösebb útvonalának megválasztására összpontosíthat.
A Yeti viszonylag alacsony saját tömege ellenére rendkívül robusztus konstrukció, és példás ütközésbiztonsági adottságait a gyalogosvédelem lehető legnagyobb biztonsági tartalékaival kombinálja. Karosszériáját következetesen az igényes Euro-NCAP töréstesztek (ezen öt csillagot kapott a modell) követelményrendszere jegyében alakították ki. Utascellája a legnagyobb szilárdságú acélfajták alkalmazásának köszönhetően még a súlyosabb balesetek során is kellő túlélési teret biztosít utasai számára, a fellépő energiákat ugyanis a célzottan kialakított terhelési csatornák anélkül vezetik el, hogy a cella jelentős deformációt szenvedne. A vészfékrásegítővel kiegészített blokkolásgátló (ABS) és a motor fékezőnyomaték-szabályozása (MSR) további rendszerek mellett a Yeti minden változatának szériafelszereltségében szerepelnek, míg az elektronikus menetstabilizáló (ESP) a 4x4 modellek alapfelszerelése. Ütközéskor akár kilenc légzsák is védheti a bennülőket, köztük a vezető térdlégzsákjával, illetve a hátsó oldallégzsákokkal.
A légzsákok működésekor a Yeti számos előzetes művelettel készül az esetleges vészhelyzetre. A hajtóanyag-szállítás és a motor áramellátása azonnal önműködően megszakad, ami jelentősen mérsékli a tűzveszélyt. A központi zár automatikusan kireteszeli az ajtókat, s a mentést sötétben is könnyítendő, bekapcsol a belső világítás.
Ráfutásos baleset során az első aktív fejtámlák (WOKS) mérséklik a vezető és az első utas nyaki sérüléseinek kockázatát. A tökéletesen e célra kiformált fejtámlák a fej lengőmozgását megakadályozva hatékonyan előzik meg a nyakcsigolyák sérüléseit. A 60 kilométer/óra feletti tempóról végrehajtott vészfékezések hatására a Yeti féklámpája villogni kezd, jól láthatóan figyelmeztetve a mögöttes forgalmat a veszélyhelyzetre. Amint a jármű megáll, bekapcsolódik a vészvillogó. A hátsó ülésen Isofix gyerekülés-rögzítési pontok állnak a rendelkezésre, ami kívánságra az első utasüléshez is rendelhető. Rendelhető adaptív bixenon fényszóró, automatikusan padka mellé beparkoló asszisztens, nyitható panorámatető, érintőképernyős navigáció és hátsó oldallégzsák is.
A sikeres OPC (Opel Performance Center) program tízéves jubileumára élvonalbeli technikával látta el az Opel az Insigniát. 2,8-as V6-os turbó motorja (239 kW/325 LE, 435 Nm) a márka legnagyobb teljesítményű szériakocsijává teszi, amely alig hat másodperc alatt gyorsul százra. Ez az első OPC-modell, amelyben standard az adaptív összkerékhajtás és az elektronikus differenciálzár. A FlexRide csillapítást a különösen dinamikus vezetési stílushoz hangolták. A 2009-es Év Autójának OPC-változata mindhárom karosszériával – szedán, ötajtós és kombi – kapható 13,173 millió forinttól.
A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.
Az Nyugati Alpok havas hegyoldalában első kézből ismerkedhettünk meg a Skoda új szabadidő-autójával, az Octavia Scout-tal. Az cseh 4x4-es kombi eddig is szerethető kocsi volt, az emelt hasmagasság, az igényesebb belső és a néhány apró külső trükk után egyenesen telitalálat. Csak az ára tartja vissza a tömegeket.
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.
Ráfért a felújítás a Mitsubishi Coltra, elődjének nem volt egyénisége. A redizájn azonban nem sikerült: az autó orra megkapta ugyan a jellegzetes vadászrepülős hűtőmaszkot, ám a kocsi fara és beltere kiveri a biztosítékot. A Ralliart felszereltség és az élvezetes vezetést ígérő izmos motor enyhít a bajokon. A Colt 1,5-ös turbómotorral vérpezsdítő örömautó. Kiváló ralialap.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.
Válság idején a legdrágább, de a legjobb tanfolyam menedzsertitánoknak a Mercedes-Benz S-osztály. Aki egyszer belekóstol, nincs az a bevételi terv, amelyet ne múlna felül. Mint agarak előtt a guminyúl, úgy húzza majd egyre feljebb a grafikont, csak prémiumnak kell beígérni. Pókerarc kell hozzá.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?