Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d007117e-311f-472d-91cc-b92cc832cbf5","c_author":"Nagy Mercédesz","category":"360","description":"Hiányzó tekintet címmel látható a Kassák Múzeumban Révai Ilka 20. század eleji avantgárd fotóművész kiállítása. A múzeum rendhagyó vállalkozása egy szinte teljes egészében eltűnt életművet és életutat tárt fel: egy olyan haladó szellemiségű alkotóét, akinek karrierjét többször akasztotta meg a történelem, s akinek még legalapvetőbb személyes adatait – születési nevét, idejét vagy halálának idejét és körülményeit – is csupán „régészeti jellegű” kutatás során sikerült azonosítani és rekonstruálni. Az élete nagy részét Budapesten és Franciaországban leélő Révai Ilkáról a kiállítás két kurátorával, Cserba Julia művészeti író-kutatóval és E. Csorba Csilla művészettörténésszel beszélgettünk.","shortLead":"Hiányzó tekintet címmel látható a Kassák Múzeumban Révai Ilka 20. század eleji avantgárd fotóművész kiállítása...","id":"20250226_a-mu-revai-ilka-interju-e-csorba-csilla-cserba-julia","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d007117e-311f-472d-91cc-b92cc832cbf5.jpg","index":0,"item":"8e846117-54e9-45e9-83b3-309002382d50","keywords":null,"link":"/360/20250226_a-mu-revai-ilka-interju-e-csorba-csilla-cserba-julia","timestamp":"2025. február. 26. 17:30","title":"A lelket akarta lefotózni – Beszélgetés E. Csorba Csillával és Cserba Juliával Révai Ilka elveszett életművéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"361a9f86-789a-46d0-b34f-6914b83b376f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Óvodába siettek Bag határában, a buszmegállóhoz akartak átszaladni.","shortLead":"Óvodába siettek Bag határában, a buszmegállóhoz akartak átszaladni.","id":"20250111_anya-lanya-halalos-baleset-gazolas-bag-karpatalja","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/361a9f86-789a-46d0-b34f-6914b83b376f.jpg","index":0,"item":"d719f0b2-0dae-4451-8c7b-8782b38de671","keywords":null,"link":"/itthon/20250111_anya-lanya-halalos-baleset-gazolas-bag-karpatalja","timestamp":"2025. január. 11. 21:13","title":"Anyát és 3 éves lányát gázolták halálra Bagnál – új részletek derültek ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9163546b-f1f1-44e8-ac67-1902f052ee56","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Francia Polinézia Kamaka nevű szigetén az összes patkányt ki kellett irtani, miután az emberek által odahurcolt állat igencsak elszaporodott. A következmény: újra megjelent a területen egy madárfaj, amit egy évszázada nem láttak arrafelé.","shortLead":"Francia Polinézia Kamaka nevű szigetén az összes patkányt ki kellett irtani, miután az emberek által odahurcolt állat...","id":"20250105_termeszetvedelem-kamaka-polineziai-viharfecske-madar","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9163546b-f1f1-44e8-ac67-1902f052ee56.jpg","index":0,"item":"95d36b67-3694-4387-8393-177650b7b355","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_termeszetvedelem-kamaka-polineziai-viharfecske-madar","timestamp":"2025. január. 05. 14:03","title":"Óriási természetvédelmi siker: 100 év után visszatértek a kihalás szélén álló viharfecskék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a47f594-7d7b-4539-ae4c-6579e9a7e56e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az újfajta koreai aksi az ígéretek szerint 1000 töltési ciklus után is megőrzi eredeti kapacitásának közel 90 százalékát.","shortLead":"Az újfajta koreai aksi az ígéretek szerint 1000 töltési ciklus után is megőrzi eredeti kapacitásának közel 90...","id":"20250106_itt-a-legujabb-biztonsagos-es-tartos-akkumulator","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a47f594-7d7b-4539-ae4c-6579e9a7e56e.jpg","index":0,"item":"cb6a06e5-3ee4-4107-a823-bf91fff297b5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_itt-a-legujabb-biztonsagos-es-tartos-akkumulator","timestamp":"2025. január. 06. 07:21","title":"Itt a legújabb biztonságos és igen tartós akkumulátor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba0c2da5-bf40-47a8-a553-01b0a406f76c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az üzletember azt mondta, nem követett el bűncselekményt, és nem is tudja, hogy kerül a bíróság elé.","shortLead":"Az üzletember azt mondta, nem követett el bűncselekményt, és nem is tudja, hogy kerül a bíróság elé.","id":"20250117_nobilis-kristof-tagadja-bunosseget-agrarminiszterium-birosag","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba0c2da5-bf40-47a8-a553-01b0a406f76c.jpg","index":0,"item":"5c680646-49c8-4929-9936-fe66fc43224f","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_nobilis-kristof-tagadja-bunosseget-agrarminiszterium-birosag","timestamp":"2025. január. 17. 18:12","title":"Nobilis Kristóf tagadja bűnösségét az agrárminisztériumi visszaélés ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d5d140a-766b-4254-8e6b-89573aa07cd1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Idénymunka esetén a minimálbér 0,75 százalékát, alkalmi munka esetén 1,5 százalékát kell közteherként befizetnie a munkáltatónak. Az időtartamot is korlátozza a kormány: július 1-től egy évben legfeljebb 120 napot dolgozhat valaki egyszerűsített foglalkoztatásban.","shortLead":"Idénymunka esetén a minimálbér 0,75 százalékát, alkalmi munka esetén 1,5 százalékát kell közteherként befizetnie...","id":"20250109_alkalmi-munka-adoteher-emeles","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d5d140a-766b-4254-8e6b-89573aa07cd1.jpg","index":0,"item":"e44eabc4-c081-4f6d-97e3-5b98c1d7d308","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250109_alkalmi-munka-adoteher-emeles","timestamp":"2025. január. 09. 15:52","title":"Durván megemeli a kormány az alkalmi munkát sújtó adót februártól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc252c3f-ee49-45da-8ff5-7ee5331addda","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A busz kiütött egy kapcsolószekrényt és egy villanyoszlopot is.","shortLead":"A busz kiütött egy kapcsolószekrényt és egy villanyoszlopot is.","id":"20250108_busz-baleset-ulloi-ut","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc252c3f-ee49-45da-8ff5-7ee5331addda.jpg","index":0,"item":"30babf29-f0b7-4eeb-a1a5-82c351ad2468","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_busz-baleset-ulloi-ut","timestamp":"2025. január. 08. 08:55","title":"Busz ütközött két autóval az Üllői úton, több fa is kidőlt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"280bd26b-5d68-4250-9af2-4ae90307affb","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Németországban késésekre és járattörlésekre kell felkészülni, és Nagy Britanniában is több repülőteret állítottak, mert a pályákat ellepte a hó, Hollandiában szintén legalább 70 járatot töröltek és többet késve indítottak a zord idő miatt.","shortLead":"Németországban késésekre és járattörlésekre kell felkészülni, és Nagy Britanniában is több repülőteret állítottak, mert...","id":"20250105_Kesesekkel-es-jarattorlesekkel-kuzdenek-nagy-europai-repulotereken-a-ho-es-jeg-miatt","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/280bd26b-5d68-4250-9af2-4ae90307affb.jpg","index":0,"item":"8a466472-b799-4e7b-935e-4b3ad74e5a32","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_Kesesekkel-es-jarattorlesekkel-kuzdenek-nagy-europai-repulotereken-a-ho-es-jeg-miatt","timestamp":"2025. január. 05. 13:17","title":"Késésekkel és járattörlésekkel küzdenek nagy európai repülőtereken a hó és jég miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Skoda Octavia teszt: 1505 kilométer egy tankolással
szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.
A Skoda Octavia rengeteg változatát teszteltük már, sőt gázos modell is járt nálunk, azzal közel 3000 kilométert tettünk meg, többnyire külföldön. Ezúttal belföldi túrára fogtuk be a tesztautót. Kötelező volt az eszetlen pazarlás: a skodások fogyasztási versenyt hirdettek. Az értékelésnél a megtett távolságot, a hajtóanyag-fogyasztást és az egy kilométerre eső költségeket veszik figyelembe, bármit jelentsen is ez. A két tank tele volt, ám versenyezni mégsem volt kedvem, hisz három napig a pesti és az elővárosi dugóban figyeltük, hogyan illan el a gáz az autóból. A negyedik nap úgy döntöttem, nem csinálom végig, úgy autóztam, ahogy a forgalom és a kedvem diktálta, reggel cammogtam, este száguldottam. Elegem volt abból, hogy levillognak a kiscsajok, a kamionok a fejemre másznak, a biciklisek kikerülnek, megfulladok a lehúzott ablaknál, klíma nélkül. Olyan lassan közlekedtem, hogy a darázs a szélvédőn, az orrom előtt szárította meg izzadt szárnyait.
Aztán jött a hétvége, leruccantunk Pécsre. Útközben megállt az autó fogyasztása, az Octavia termelni kezdte a gázt, majd a benzint. A kilométerek párolgásával egyre jobban belelovaltam magam a játékba, kiütött rajtam a versenyláz. A gázpalack 552 kilométernél lehelte ki a lelkét, miután már 372-nél jelezte, hogy elfogyott. Vasárnap 16 órát ültem a kocsiban, így jött össze egy hétvége alatt 1300 kilométer. Rég izzadtam annyit kocsiban, mint ebben, de megérte: Magyarország Pécstől Szegedig, Komáromtól Zircig, Dunaszekcsőtől Veszprémig, Bajától Győrig, Nyúltól Siklósig gyönyörű. Bántam, hogy nincs még egy pár napom, hogy miden zugát bejárhassam.
Mint a tesztautó matricái is hirdetik, a gázos üzemmel akár 30 százalékos megtakarítás is elérhető, a Dual modell 300 ezer forintos felára 1,6 literes, 102 lóerős motor esetében 34802 kilométer alatt megtérül. Hidegindításkor benzint eszik az autó, automatikusan vált gázról benzinre a kocsi, az LPG-tartályt a pótkerék helyére teszik be így a csomagtartóból nem vesz el helyet, csak a pótkereket vagyunk kénytelenek magunkkal cipelni. Még szerencse, hogy óriási a raktér. A beépítésre 3 éves vagy 150 ezer kilométer általános garanciát vállal a Skoda. A tankoláshoz adaptert kapunk, Magyarországon mindig a kutas segítségét kell kérnünk, külföldön felnőttként kezelik a gázautóst, kiszolgálhatja magát. A töltőnyílás a benzintank betöltő lyuka mellett kapott helyet.
Az Octavia ugyanolyan dinamikus (már amennyire a 102 lovas egyhatos nevezhető annak) gázzal, mint benzinnel, az előbbi hajtóanyagnak azonban kisebb a károsanyag-kibocsátása, a szilárd részecskéké gyakorlatilag nulla. A rendszert a Landirezzo szállítja. Az átlagfogyasztás folyékony gázzal 10-11 liter, benzinnel 7-8 liter, a szén-dioxid-kibocsátás 162/189 a gázos változat javára. A váltó közelében található kis kapcsolón lehet az üzemmódok között választani, LED-sor jelzi a töltöttséget.
Több mint fél éve esett át ráncfelvarráson az Octavia, azóta tart a vita, melyik változat volt szebb: a régi vagy az új. A belső egyértelműen jobb lett, ám az Octavia orráról megoszlanak a vélemények. Az állandóan világító helyzetjelző hasznos. Futóműve kemény, de az is lehet, hogy a ballonos gumikban nagyobb volt a nyomás a kelleténél.
A Škoda Auto az első félévében világszerte 274 ezer 904 autót értékesített a Fabia, Octavia, Superb és Roomster modellekből. Ez az eredmény az előző év hasonló időszakához képest 12,4 százalékos növekedést jelent. A legkedveltebb típus az Octavia.
Párizsban mutatta be a Skoda az Octavia szabadidő-változatát, amely tavasszal érkezik a hazai kereskedésekbe. Az Octavia Scout t alaj feletti szabad magassága 40 milliméterrel nagyobb, mint az Octavia Combié, és 16 milliméterrel meghaladja az Octavia Combi 4x4-esét, ezáltal tovább javult a terepjáró készsége, képessé vált a rossz kiépítésű és bakhátas utak gond nélküli legyőzésére is.
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
A Skoda egyre több dual modellt kínál, az Octavia régi és új típusa, a Roomster és a Praktik mellett az új Fabia is kérhető gázos hajtással. Vajon megéri?
Míg nálunk szégyenteljesen elmaradott a szabályozás, a kormánynak még a terveiben sem szerepel a szén-dioxid-alapú adózás bevezetése, addig Európa európaibb fele környezetvédelmi lázban ég.
Nem csak álom az olcsó és a környezetkímélő autózás, egy jókora gázos Skodával minderről élesben is meggyőződhettünk. Leghosszabb és legolcsóbb tesztünk beszámolója következik.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?