Tetszett a cikk?

Honlapkritikusunk ezen a héten a www.bluedeath-polo.com weblapot elemezte. A weboldalon túl sok a körítés, az online pólóbolt grafikai megoldásai ugyan szellemesek, de nem elég informatívak.

A Bluedeath  volt az utóbbi idők legüdítőbb honlapja kreatív grafikai megoldásokkal, szellemes szövegekkel, s gondos megvalósítással. Inkább kereskedelmi, mint szórakoztató mezőnyben indul, csak kevésbé sablonos a kivitelezés.

A Bluedeath online pólóbolt már a bejáratnál műfajt téveszt. Egy közönséges boltos mindent megtesz, hogy a nézelődő belépjen az üzletbe, a Bluedeath viszont várakoztatja és műfilozófiai műbölcsességekkel téríti el potenciális vásárlóit.

Közismert tény, hogy egy honlapnak csupán néhány másodperc áll rendelkezésére a látogatók figyelmének megragadására. A honlap készítője azonban nem élt ezzel a lehetőséggel: a belépést követő néhány másodpercben csak a lényeg nem derül ki: hogy pólókat árulnak.

A „bolt” belsejét egy „gép” uralja, melynek gombjait nyomkodva ismerhetjük meg a kínálatot, olvashatjuk el a jól megírt, szellemes tájékoztatókat, vagy rendelhetjük meg a pólókat. Jó játék, csak tökéletesen alkalmatlan arra, hogy a „vásárlási csatornába” terelje a nézelődőket.

Látványosak lehetnek az „intuitív interfészek” de kicsi a valószínűsége annak, hogy javítja egy bolt működését, ha rejtvényeket kell megfejteni a legelemibb információkért. Képzeljük csak el milyen lenne, ha a bevásárlóközpontban egy labirintuson keresztül vezetne az út a kenyérhez, vagy mondjuk felirat nélküli fiókokban rejtőznének a felvágottak.

Összefoglaló: A Bluedeath honlapját célszerű lenne úgy átalakítani, hogy legyen egy közvetlen, gyors, jól bejárható út a pólók nézegetésétől a vásárlásig. Az ide látogató találkozhatna vendégkönyvvel, véleményekkel, a pólót viselő, elégedett vásárlók fotóival. Fontos lenne egy ehhez lazán társuló, párhuzamos „élménycsatornát” is kialakítani, hogy a puszta érdeklődők is szívesen látogassanak el a boltba.

Pécsi Ferenc
www.dotkommentár.hu

Vizsgáltassa meg Ön is a honlapját, jelentkezzen a fórumon

 

Válaszol a szakértő

Offline eszközök nem működnek a weben

Pécsi Ferenc ezen a héten az OnContact Magyarország honlapját vette górcső alá. A hvg.hu Vállalkozó Szellem rovatában közölt elemzés legfontosabb tanulságaként leszűrhető, hogy a kommunikációs csatornákban sikeresen alkalmazott módszerek nem ültethetőek át közvetlenül az internetre.

Válaszol a szakértő

Nem elég a frappáns nyitóoldal

Honlapkritikusunk ezen a héten a www.artneo.hu weblapot elemezte. Az oldal egyszerre próbálja bemutatni a tradicionális alapokra épülő nepáli szőnyegkészítést és a kínált termékeket. Az így született oldalak helyenként látványosak, másutt inkább kuszák, összességében az egész nem eléggé meggyőző.

Hétfőn Orbánnal találkozik Budapesten Alekszandar Vucsics, majd Sulyoktól megkapja az egyik legmagasabb magyar kitüntetést is

Hétfőn Orbánnal találkozik Budapesten Alekszandar Vucsics, majd Sulyoktól megkapja az egyik legmagasabb magyar kitüntetést is

A Public Enemy nagyon kéri: ne használják a Burn Hollywood Burn számukat a Los Angeles-i tűzvész videóihoz

A Public Enemy nagyon kéri: ne használják a Burn Hollywood Burn számukat a Los Angeles-i tűzvész videóihoz

Szijjártó kimondta, mi kell ahhoz, hogy ne siklassa ki az Oroszország elleni szankciók fenntartását

Szijjártó kimondta, mi kell ahhoz, hogy ne siklassa ki az Oroszország elleni szankciók fenntartását

Nem nyilatkozik többet az Emilia Perez-film rasszista botrányba keveredett színésznője

Nem nyilatkozik többet az Emilia Perez-film rasszista botrányba keveredett színésznője