Tetszett a cikk?

Michael Jackson halála előtt tervezett és Madonna jelenlegi koncert turnéja kapcsán gyakran hallottuk: a zeneiparban ma már csak a koncertekben van pénz, mert az internetes zeneletöltések miatt a lemezek eladása radikálisan csökkent. Vajon mekkora bevételtől szabadítjuk meg mi, ádáz internetezők a lemezkiadó vállalatokat?

A lemezkiadás évtizedekig nagy üzlet volt. Az internetes zeneletöltések és ezzel megváltozó fogyasztói szokások miatt azonban a lemeziparban komoly változások mennek végbe. Nem csak a lemezkiadók, de a velük hagyományosan együttműködő kereskedelmi rádióadók piacformáló szerepe csökken, az új együttesek, projektek ismertsége a közösségi megosztó oldalakon (Myspace, Youtube) alakul ki, így könnyebben kerülnek be a köztudatba olyan zenekarok, akik a hagyományos bürokrácián nem jutottak volna keresztül. A piac bővülésével persze a közönsége figyelme is jobban megoszlik, nehezebb kitűnni és nehezebb pénzt keresni a zenével, aminek természetes következménye bizonyos szereplők eltűnése a piacról.

A cikk folytatását a life-style.hu oldalán találja, kattintson!

Bezárja az ukrán tulajdonos a budapesti Bonbonetti-gyárat 

Bezárja az ukrán tulajdonos a budapesti Bonbonetti-gyárat 

Rákosrendező: garantált botrány a választások előtt

Rákosrendező: garantált botrány a választások előtt

Bodrogi Gyula két hét múlva már szeretne színpadra állni

Bodrogi Gyula két hét múlva már szeretne színpadra állni

„Éljen soká a király” – írta magáról Trump, amikor a New York-i dugódíj eltörléséről posztolt

„Éljen soká a király” – írta magáról Trump, amikor a New York-i dugódíj eltörléséről posztolt