szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Apple zenelejátszójának nem csupán formája és funkciói, de sikeres marketingkampánya is követőkre talált.

A formatervezett külsejű, óriási tárkapacitású Apple iPodéhoz hasonló funkciókkal és minőséggel adott esetben a konkurens gyártók hordozható digitális zenelejátszó készülékei is rendelkeznek. Azt azonban már nem mondhatják el a vetélytársak, hogy marketingkampányuk is annyira megihlette volna a rajongókat, mint az iPodé.

A televíziós-, sajtó- és plakáthirdetéseket magába foglaló kampány a 18-34 éveseknek szóló reklámok kategóriájában idén elnyerte a Cannes-i marketingfesztivál oroszlánját. A hirdetések kék, bíbor, narancs, zöld, vagy rózsaszín alapján csupán táncoló fiatalok körvonalai jelennek meg. A fekete árnyak kezében és fülében a jellegzetesen fehér színű iPod és annak fülhallgatója látható csak.

A netezők körében kultikussá váló képeknek hamar megjelentek a mutációi, paródiái, lelkes amatőrök által módosított verziói is.

Nyáron az iraki Abu Graib börtönben készített, megalázott rabokat ábrázoló fényképfelvételek Photoshoppal kezelt változatai járták be a világot.

Az interneten külön oldalakat hoztak létre a híres filmprodukciók szereplőinek kezébe mp3-lejátszót montírozó amatőr grafikusoknak, az egyik ilyen az  iPocalypse Photoshop.  

 
Legújabban pedig iPodosított („iPodified”) családi fotók pólókra nyomtatását vállalja egy kis cég, amelynek – mint weboldalán közli – semmi köze az Apple-höz, hacsak az nem, hogy kedvelik az iPod-ot.

Média

Az internetezés megelőzte az újságolvasást

Ma már több időt töltenek az európaiak a világhálón, mint folyóiratok és napilapok olvasásával együttvéve. Az internet aránya 20 százalékra növekedett az európaiak médiafogyasztásában.

Világ

Bloggerek az amerikai kampányban

Az idei amerikai elnökválasztás kampányában már komoly szerepet játszanak a blogok, internetes naplók, amelyek nemcsak a hagyományos információhoz jutást segítik, hanem hatékony eszközei a kampányfinanszírozásnak, valamint a jelöltek népszerűsítésének.

Média

Díjazták az év legjobb honlapjait

Lezárult az Év honlapja 2004 online marketingkommunikációs pályázat, amely leginkább a mikro-, valamint a kisvállalatokat mozgatta meg – adta hírül a Kreatív Online.

Kihúzták a hatos lottó nyerőszámait

Kihúzták a hatos lottó nyerőszámait

Amerika megüzente: Európa nem vehet részt az orosz-ukrán háború béketárgyalásain

Amerika megüzente: Európa nem vehet részt az orosz-ukrán háború béketárgyalásain

Ukrán dróntámadás érte Oroszország negyedik legnagyobb olajfinomítóját

Ukrán dróntámadás érte Oroszország negyedik legnagyobb olajfinomítóját

Jesse Eisenberg nem akarja többé, hogy Mark Zuckerberggel azonosítsák

Jesse Eisenberg nem akarja többé, hogy Mark Zuckerberggel azonosítsák