Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3c2d8078-cc0c-4095-961f-e91c4ed8c867","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kisadózóknak 2025. február 25-éig kell nyilatkozniuk a 2024-ben megszerzett bevételükről. A nyilatkozat pár perc alatt elkészíthető, és online beadható.","shortLead":"A kisadózóknak 2025. február 25-éig kell nyilatkozniuk a 2024-ben megszerzett bevételükről. A nyilatkozat pár perc...","id":"20250225_kata-bevallas-hatarido","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c2d8078-cc0c-4095-961f-e91c4ed8c867.jpg","index":0,"item":"5fbed5c4-509f-4d3a-906f-1d27a2b41492","keywords":null,"link":"/kkv/20250225_kata-bevallas-hatarido","timestamp":"2025. február. 25. 11:11","title":"Fontos határidő jön kedden a katásoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f8781f5-ccea-4ea8-8067-b8a2c321c0af","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Megjelent a Mastercard „<em>Fenntarthatósági Percepciós Index”, </em>amely átfogó képet nyújt a hazai bankszektor környezeti fenntarthatósági teljesítményéről. A tanulmány bemutatja, hogy a bankok milyen eredményeket értek el a zöld átállás terén és milyen elvárásokat támasztanak velük szemben a magyar fogyasztók.","shortLead":"Megjelent a Mastercard „<em>Fenntarthatósági Percepciós Index”, </em>amely átfogó képet nyújt a hazai bankszektor...","id":"20241203_Bankszektor-elorelepes-a-zold-uton","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f8781f5-ccea-4ea8-8067-b8a2c321c0af.jpg","index":0,"item":"d156a16f-e506-4cd3-950d-f99419f3cd68","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241203_Bankszektor-elorelepes-a-zold-uton","timestamp":"2025. január. 09. 07:30","title":"Tényleg erre tartanak a magyar bankok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a6898c0-5043-4e1b-b4c8-0f22b5ab55a0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A tűzvész nem válogat, de az egyenlők között vannak egyenlőbbek. ","shortLead":"A tűzvész nem válogat, de az egyenlők között vannak egyenlőbbek. ","id":"20250113_los-angeles-tuzvesz-gazdagok-magan-tuzolto","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a6898c0-5043-4e1b-b4c8-0f22b5ab55a0.jpg","index":0,"item":"779daf70-1c28-4a03-83b2-2fd16fd6a52e","keywords":null,"link":"/elet/20250113_los-angeles-tuzvesz-gazdagok-magan-tuzolto","timestamp":"2025. január. 13. 11:58","title":"A Los Angeles-i gazdagok magántűzoltókkal védik az ingatlanjaikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0522fa81-85e7-4a55-b624-7d2b3de48f23","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az esetről egy térfigyelő kamera készített felvételt.","shortLead":"Az esetről egy térfigyelő kamera készített felvételt.","id":"20250127_Elutotte-az-intezkedo-rendort-video","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0522fa81-85e7-4a55-b624-7d2b3de48f23.jpg","index":0,"item":"cee6df94-931b-4f16-8e40-d1212cf022a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250127_Elutotte-az-intezkedo-rendort-video","timestamp":"2025. január. 27. 09:58","title":"Letartóztatták férfit, aki elütötte a vele szemben intézkedő rendőrt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab10e3f-794b-4c44-a7ed-68f045e2fa9b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ha újévi fogadalmat keres, és dohányzik, egy új kutatás megállapításai segíthetnek abban, hogy január 1-jétől letegye a cigit: kiszámolták ugyanis, hogy hány percet vesz el az életéből minden egyes szál. Ezek alapján pedig akár egy napot is nyerhet az életben, ha január 8-ig nem gyújt rá.","shortLead":"Ha újévi fogadalmat keres, és dohányzik, egy új kutatás megállapításai segíthetnek abban, hogy január 1-jétől letegye...","id":"20241230_dohanyzas-varhato-elettartam-tanulmany-elszivott-cigarettak","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab10e3f-794b-4c44-a7ed-68f045e2fa9b.jpg","index":0,"item":"dd33026c-aea4-433b-9542-dd7de775857b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_dohanyzas-varhato-elettartam-tanulmany-elszivott-cigarettak","timestamp":"2024. december. 30. 17:03","title":"Mennyi az annyi? Kiszámolták, mennyi időt veszít az életéből minden egyes elszívott cigarettával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d287caf-fed5-4908-8e6b-de8173451346","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók a korallokból vettek mintát, amikor egy műanyag zacskóval a bébi királyrákot is kiemelték a vízből.","shortLead":"Amerikai kutatók a korallokból vettek mintát, amikor egy műanyag zacskóval a bébi királyrákot is kiemelték a vízből.","id":"20250114_bebi-kiralyrak-tengerbiologia-noaa-video","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d287caf-fed5-4908-8e6b-de8173451346.jpg","index":0,"item":"f7ffc78a-f3bb-4266-9c6a-a2e9aaef05c5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250114_bebi-kiralyrak-tengerbiologia-noaa-video","timestamp":"2025. január. 14. 20:03","title":"Mindenkit levesz a lábáról ez a bébi királyrák, amit a Mexikói-öbölben találtak – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f6af22b-7069-4b59-877c-c70447ed666c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 40 napos böjtnek több évszázados hagyománya van, és nem csak a lelki, hanem a testi megtisztulásban is segít. Táplálkozástudományi szakembert kérdeztünk arról, miért érdemes böjtölni, akkor is, ha nem vagyunk vallásosak.","shortLead":"A 40 napos böjtnek több évszázados hagyománya van, és nem csak a lelki, hanem a testi megtisztulásban is segít...","id":"20250227_40-napos-husveti-bojt-szabalyai-hatasa-mit-lehet-enni","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f6af22b-7069-4b59-877c-c70447ed666c.jpg","index":0,"item":"7fd569be-e4a5-498f-97fc-7b9e8e1b6502","keywords":null,"link":"/elet/20250227_40-napos-husveti-bojt-szabalyai-hatasa-mit-lehet-enni","timestamp":"2025. február. 27. 07:01","title":"Ha eddig nem tette, idén próbálja ki a 40 napos böjtöt húsvét előtt, az egészsége biztosan megköszöni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sikertelenül próbálta a Fidesz-KDNP megakadályozni a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, hogy Karácsony Gergely keresztülhúzza az arab befektetők és a kormány ingatlanbizniszét arra a területre, ahová a Mini-Dubajt tervezik. A közgyűlés minden más frakciója a főpolgármester mellé állt, így a főváros élhet az elővásárlási jogával.","shortLead":"Sikertelenül próbálta a Fidesz-KDNP megakadályozni a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, hogy Karácsony...","id":"20250129_A-Fideszen-kivul-mindenki-megszavazta-a-kozgyulesben-Karacsony-javaslatat-amellyel-a-fovaros-blokkolna-a-Mini-Dubaj-beruhazast-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d.jpg","index":0,"item":"698b0c6a-b344-4ca6-9542-f1c3f08b9f3a","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_A-Fideszen-kivul-mindenki-megszavazta-a-kozgyulesben-Karacsony-javaslatat-amellyel-a-fovaros-blokkolna-a-Mini-Dubaj-beruhazast-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 18:13","title":"A Fideszen kívül mindenki megszavazta a közgyűlésben Karácsony javaslatát, amellyel a főváros blokkolná a Mini-Dubaj beruházást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Pörgeti a Facebook-hirdetéseket, küldi a hírleveleket, mégsem jönnek a vásárlók? Jobb, ha tudja, nem mindegy hova érkeznek látogatói. A figyelem olyan kincs, amit nem kaphat meg vásárlóitól anélkül, hogy azonnal egyértelművé ne tenné, mit szeretne pontosan. Erre pedig nem elég egy weboldal.
Kezdőlap vs. landing page
Ha fizetett hirdetésből, közösségi oldalakon elhelyezett reklámokból, vagy hírlevélből cége honlapjára irányítja vásárlóit, tudnia kell, hogy kampányának meg kell küzdenie a figyelemért. Az oldalon megjelenő összes kattintható felület – tehát a többi interaktív gomb, szöveg és feliratkozó doboz szabályosan ön ellen dolgozhat. A kezdőlapon túl sok “zavaró” tényezőt találhatunk, ami elviheti a fókuszt: a különböző menüpontoktól kezdve, a közösségi oldalak gombjain át, a többi ajánlatot hirdető bannerekig. Ezzel szemben egy ügyesen elkészített landing page nem tartalmaz olyan információkat, ami elterelhetné látogatónk figyelmét, ezért egyetlen interaktív elemmel rendelkezik – a CTA (call to action – aktivizáló) gombbal. Például, ha a kampány célja az, hogy vásároljanak a promóciós termékből, úgy a “Megvásárolom” feliratú gomb lehet a megfelelő választás. De hogyan néz ez ki a gyakorlatban?
Mi is az a landing page?
A landing page egy marketing célokra létrehozott egyoldalas webpage, amivel a látogató először találkozik. A kampány típusától függően különböző célokból érkezhet forgalom a landing oldalra, általában online vagy offline reklámok kapcsán.
Íme, néhány kampány cél, amit egy landing page támogathat:
• Vásárlásra ösztönzés.
• A látogatók átirányítása egy következő oldalra egy linken keresztül.
• Adatbekérés, adatgyűjtés az oldal látogatóitól, későbbi megkeresés céljából, adjon meg elérhetőségeket (telefon, e-mail cím).
• Megosztásra ösztönzés.
• Visszajelzés kérése termékünkről vagy szolgáltatásunkról.
A hatásos landing page felépítése 5 lépésben
A landing oldal szerepe kiemelten fontos, hiszen már az oldalon töltött rövid idő után eldől, hogy meg tudjuk-e ragadni a látogató figyelmét, mielőtt átkattint egy másik oldalra.
1. Az ütős főcím, vagyis a “headline”
Célja a figyelem felkeltése és fenntartása vagy megtartása. Ideális esetben ez egy rövid, tömör és “ütős” cím, ami azonnal egyértelművé teszi, mit szeretnénk a látogatótól. A túl hosszú, vagy összezavaró mondatok szinte felszólítanak, hogy inkább zárjuk be az oldalt.
2. Az őszinte kép, a “Hero Shot”
Ez a feltűnő, általában nagyméretű kép, esetleg beágyazott videó arra hivatott, hogy vizuálisan definiálja a termékét, vagy szolgáltatását. Most ne a szokásos, jól mutató, de valójában semmitmondó reklámképekre gondoljon. Releváns képekkel akár 40 százalékkal növelheti oldala konverzióját, ezért a legjobb, ha használat közben mutatja meg.
3. Mutassa meg az előnyösebb oldalát
Mostanra már sikerült megragadni a figyelmet, itt az ideje, hogy válaszoljon látogatói fő kérdésére: “Miért jó ez nekem?”. Fejtse ki pár mondatban, milyen előnyökkel jár önt választani, mik az erősségei, és mi különbözteti meg versenytársaitól. Emelje ki azokat a jellemzőket, melyek egyedivé teszik vállalkozását, mint például a jobb minőség, a gyors kiszállítás, vagy a rugalmas időbeosztás. Használjon felsorolást, hogy könnyebben olvashatóak legyenek a pontok. A látogatók 79 százaléka elsőre csak felületesen fogja átfutni az oldalt, ahelyett hogy szóról szóra végigolvasná. Abban az esetben fog tovább maradni, ha így talál valami számára hasznos dolgot.
4. A visszajelzések ereje: a társadalmi megerősítés
Korábbi ügyfeleitől vagy vásárlóitól, kérjen írásban visszajelzést. Legyen az egy meggyőző ajánló szöveg, vagy rövid véleményezés elhelyezve az oldalon, amely hitelességet kölcsönöz cégének. Az emberek szívesebben kattintanak, ha látják, hogy előttük már sokan kipróbálták a terméket, és pozitív benyomásuk volt. Az ajánlatok hitelessége főleg azon múlik, hogy kitől olvassák. Igyekezzen a lehető leghitelesebben megmutatni az adott személyt releváns információk megadásával, mint például név, életkor, foglalkozás. Ha pedig fényképet is tesz az idézett vélemények mellé, még emberközelibbé válnak a leírt mondatok. Hasonló adatok nélkül csak olcsó és hamis reklámfogásnak fog tűnni minden mondat.
5. Most már kattinthat!
A landing page egyik legfontosabb eleme, az aktivizáló gomb. Fontos, hogy jól láthatóan elkülönüljön az oldal többi részétől, mivel ez vezet a kampány céljának megvalósításához, például, hogy a látogató vásároljon. Hasznos lehet, ha a gomb szövege, a látogató szemszögét tükrözi, mint például: “Feliratkozom”, vagy “Ajánlatot kérek”.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.
Kész az oldal, de még nem dőlhet hátra!
A konverzió a harmóniában rejlik. Ez a kapocs köti össze a forrást, vagyis a kattintható reklámokat, és az oldalra érkezés élményét. Egyszerűbben, ha ez a két dolog összhangban van, akkor látogatónk azonnal tudni fogja, hogy azt az információt találja az oldalon, ami érdekli, tehát amiért eredetileg kattintott. Ezért erre a két dologra jobb, ha odafigyel:
1. Passzoló üzenetek
Alakítsa összeillővé hirdetésének és landing oldalának szövegét. Kár lenne összezavarni látogatóit pluszinformációkkal. Kommunikálja a kampány fő célját minden lehetséges felületen.
2. Passzoló design
Landing oldalának design-ja köszönjön vissza az oldalt reklámozó bannereken, hirdetési eszközökön, így biztosan tudni fogják a kattintók, hogy jó helyre érkeztek.
Passzol az üzenet, harmonizál a design, letisztult az oldal, de végeredményben, honnan tudhatjuk, hogy elérte-e a megfelelő hatást?
A landing page mérőszámai
Amennyiben mérni szeretnénk az oldalunk teljesítményét, akkor számos analitikai mutatószám közül választhatunk (visszafordulási arány, oldalon töltött idő, oldal/munkamenet stb.). Viszont fontos, hogy ezeket mindig a helyén kezeljük. Például nem mondhatnánk azt, hogy általánosságban egy bizonyos értéktől jónak mondható egy visszafordulási arány. Vizsgáljuk mindig az adott oldalhoz igazodóan az adatokat. Ha a landing page-ünk csak egy pár mondatos információt tartalmaz egy témában, és nem célunk, hogy tovább kattintsanak, akkor nem a visszafordulási arányt, vagy az oldal/munkamenet mutatót a legcélszerűbb vizsgálnunk. Érdemes lehet előtte tesztelni, hogy átlagosan mennyi időbe telik végigolvasni az összes oldalon található információt, és ha ebből arra a következtetésre jutunk, hogy átlagosan 1 perc 10 másodperc körüli az átlagos oldalon töltött idő (megfelelő látogatószám esetén), akkor már elégedettek lehetünk.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?