Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3fe57ef8-2a35-4ad0-a346-0fa1b54ca00f","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Még ismeretlen a vevő kiléte, de Jellinek Dániel ingatlanmágnás cégcsoportjának elővásárlási joga volt.","shortLead":"Még ismeretlen a vevő kiléte, de Jellinek Dániel ingatlanmágnás cégcsoportjának elővásárlási joga volt.","id":"20250109_hvg-MNV-Hotel-Hunor-Jellinek-Daniel-Indotek-Nemzeti-Artistakepzo-Punkosdfurdo","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fe57ef8-2a35-4ad0-a346-0fa1b54ca00f.jpg","index":0,"item":"6c24153a-027b-429e-a764-54922d9c19c5","keywords":null,"link":"/360/20250109_hvg-MNV-Hotel-Hunor-Jellinek-Daniel-Indotek-Nemzeti-Artistakepzo-Punkosdfurdo","timestamp":"2025. január. 09. 06:15","title":"Titkolják, ki vette meg fél áron a Hunor Hotelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82962c81-a070-4fa2-bfaa-2692ce91eda6","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Miért pont az ingatlan.com lett a hazai ingatlanhirdetések meghatározó platformja? Mennyire fontosak a Temu hirdetései a hazai oldalaknak? Hogyan szerezték meg az egykori Adevinta-cégeket a norvég tulajdonostól? Miért nem sikerült az ingatlan.com-nak belépni a horvát piacra? Mi lesz az ingatlanközvetítői szakma jövője? Miért jó, ha a kollégák pontosan ismerik egymás fizetését? Egyebek között erről kérdeztük Keleti Józsefet, az ingatlan.com és a Használtautó.hu mögött álló, a Jófogásban is tulajdonos United Platforms vezérigazgatóját.","shortLead":"Miért pont az ingatlan.com lett a hazai ingatlanhirdetések meghatározó platformja? Mennyire fontosak a Temu hirdetései...","id":"20250117_keleti-jozsef-ingatlancom-hasznaltauto-jofogas-vatera-united-platforms","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82962c81-a070-4fa2-bfaa-2692ce91eda6.jpg","index":0,"item":"779fd120-d627-4113-b7b9-b1b419c43696","keywords":null,"link":"/360/20250117_keleti-jozsef-ingatlancom-hasznaltauto-jofogas-vatera-united-platforms","timestamp":"2025. január. 17. 12:00","title":"Keleti József vezérigazgató: A Temu nem jelent konkurenciát a Jófogásnak és testvércégeinek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87763445-c056-426d-812f-bd5027959b2e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Covid miatt zárták le a határokat. ","shortLead":"A Covid miatt zárták le a határokat. ","id":"20250213_Ot-ev-utan-ujra-szabad-turistaskodni-Eszak-Koreaban","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87763445-c056-426d-812f-bd5027959b2e.jpg","index":0,"item":"fd9338eb-1805-4918-8e67-a9a914557ce6","keywords":null,"link":"/vilag/20250213_Ot-ev-utan-ujra-szabad-turistaskodni-Eszak-Koreaban","timestamp":"2025. február. 13. 17:57","title":"Öt év után újra szabad turistáskodni Észak-Koreában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f10cb7e-598c-4368-b4e5-84f6133bb2c5","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Az olasz famíliában, Amerikában felnőtt színész és gasztronómus, Stanley Tucci egyik kedvenc levese a csülkös borsóleves. Íme egy recept a Tucci asztalnál című könyvből.","shortLead":"Az olasz famíliában, Amerikában felnőtt színész és gasztronómus, Stanley Tucci egyik kedvenc levese a csülkös...","id":"20250105_Kivancsi-hogy-kesziti-Stanley-Tucci-a-csulkos-borsolevest","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f10cb7e-598c-4368-b4e5-84f6133bb2c5.jpg","index":0,"item":"55501ce4-324a-487c-9991-5eb53c9f1dbd","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250105_Kivancsi-hogy-kesziti-Stanley-Tucci-a-csulkos-borsolevest","timestamp":"2025. január. 05. 19:15","title":"Kíváncsi, hogy készíti Stanley Tucci a csülkös borsólevest? Íme a színész receptje!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"763bdf5e-b95d-4a98-92c0-365095bd32e2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Elon Musk elektromos autós cége Sanghajban működtet gigagyárat, az innen importált kocsikra az alap vám mellett pótvám rakódik, ami nem tetszik a világ leggazdagabb emberének.","shortLead":"Elon Musk elektromos autós cége Sanghajban működtet gigagyárat, az innen importált kocsikra az alap vám mellett pótvám...","id":"20250127_A-Tesla-megtamadja-az-EU-Kinara-szabott-buntetovamjait","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/763bdf5e-b95d-4a98-92c0-365095bd32e2.jpg","index":0,"item":"c7f5b1d5-0a85-4445-96d2-fc9853ba2dde","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250127_A-Tesla-megtamadja-az-EU-Kinara-szabott-buntetovamjait","timestamp":"2025. január. 27. 13:25","title":"A Tesla megtámadta az EU Kínára szabott büntetővámjait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1fb0671-70b6-4228-9f03-ff185a825857","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Farizon legolcsóbb elektromos modellje 14,6 millió forintos áron nyit hazánkban.","shortLead":"A Farizon legolcsóbb elektromos modellje 14,6 millió forintos áron nyit hazánkban.","id":"20250227_geely-farizon-neven-ujabb-kinai-automarka-haszonjarmu-erkezett-magyarorszagra","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1fb0671-70b6-4228-9f03-ff185a825857.jpg","index":0,"item":"cdc4f891-d74e-46eb-ae2a-0c7c4ff814ef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_geely-farizon-neven-ujabb-kinai-automarka-haszonjarmu-erkezett-magyarorszagra","timestamp":"2025. február. 27. 06:41","title":"Farizon néven újabb kínai autómárka érkezett Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2718588a-45ca-4820-b705-10dcbcf8dc32","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Termékenként ötmillió forintot kockáztat, aki megszegi az árrés új szabályait. Azt is rendeletbe írták, hogy tilos lesz elfogynia az árunak.","shortLead":"Termékenként ötmillió forintot kockáztat, aki megszegi az árrés új szabályait. Azt is rendeletbe írták, hogy tilos lesz...","id":"20250312_arres-magyar-kozlony-rendelet-szabaly-boltok-kereskedelem-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2718588a-45ca-4820-b705-10dcbcf8dc32.jpg","index":0,"item":"db4db3d4-4654-494a-ac4c-1bd874311b5f","keywords":null,"link":"/kkv/20250312_arres-magyar-kozlony-rendelet-szabaly-boltok-kereskedelem-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 08:36","title":"Megjelentek a Magyar Közlönyben az árrés szabályai, azt is megbüntetik, akinél elfogy az áru","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b05f248-0373-45cb-aea4-dd19b86584fa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy szemcsés fotó vezetett a nyomára.","shortLead":"Egy szemcsés fotó vezetett a nyomára.","id":"20250102_1972-eltunt-brit-no-nyomozok-rendorseg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b05f248-0373-45cb-aea4-dd19b86584fa.jpg","index":0,"item":"bd61e517-4e6b-4d37-9c96-73d488859359","keywords":null,"link":"/elet/20250102_1972-eltunt-brit-no-nyomozok-rendorseg","timestamp":"2025. január. 02. 10:38","title":"Ötvenkét évvel az eltűnése után találtak meg egy brit nőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Online reklámok, avagy mikor kattintunk a hirdetésre?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A PPC (vagy CPC) hirdetések a hazai online reklámok legújabb generációjához tartoznak. A Pay Per Click (vagy Cost Per Click) kattintás alapú elszámolást jelent, azaz csak azok után a megjelenések után fizet a hirdető cég, amire rákattintanak az érdeklődők. Az, hogy végül kiből lesz ügyfél, már a vállalati webszájton és a cégen múlik. Mi mindenre figyeljen az a vállalkozás, amelyik rutin nélkül szeretne eredményeket elérni a kattintás alapú reklámok világában?
HVG Hirdetésfelhő – A HVG Online új hirdetési felülete
A HVG Hirdetésfelhő elérhető áron kínálja a banner-megjelenések és a kulcsszavas hirdetések ötvözetét, ideális az egyszerű, célzott üzenet esetén. A hagyományos bannerekkel egyenértékű helyen, a tartalomhoz közel jelenik meg, és több, maximum 25 karakteres, egyszerű üzenetet tartalmaz.
Számos előnye közül talán az a legfontosabb, hogy a megjelenés tartalomhoz köthető (elhelyezhető cikkoldalakon vagy tematikus oldalakon), így a hirdetést azok látják, akik a megrendelők számára fontos témák iránt érdeklődnek.
A hirdetők szempontjából szintén nem elhanyagolható, hogy a hirdetésfelhő ára lényegesen kedvezőbb a hagyományos banner-megjelenésekhez képest, sőt még gyártási költséggel sem kell számolni. A megjelenés 3 hónapra rendelhető, ugyanakkor a tartalom hetente cserélhető – így hosszú távú és változatos jelenlétet biztosít.
Már itthon is több vállalat kínál eredményes megoldásokat PPC alapon, s az elv a legtöbb esetben hasonló, ezért a gyakorlati alkalmazást egy konkrét rendszeren, a Google Adwords-ön mutatjuk be. A hirdetések a Google találati oldalainak jobb oldalán fognak megjelenni. A rendszer „belépési” díja 2000 forint, a többi költséget az átkattintások jelentik. Egy átlagos kulcsszó kattintási ára 60 forint körül van, persze attól függ, hogy az adott kulcsszó mennyire keresett a cégek körében; egy parittyakészítő vállalkozó akár 10 forint környékén is tud hirdetni, míg mondjuk egy marketing-tanácsadó cég egyes kulcsszavainak kattintási értéke az 1000 forintot is meghaladhatja.
A hirdetés lépései a gyakorlatban
1. Kulcsszavak kiválasztása:
Mivel a kulcsszavak megvásárlása licit alapon történik, ezért itt is fontos, hogy ne csak az általános kulcsszavakra koncentráljon egy cég, mivel azokra a hirdetők között nagy a verseny, és ez befolyásolja a hirdetés elhelyezkedését, ráadásul egy kattintás ára is magasabban lesz. Célszerű elgondolkozni olyan szinonimákon is, amelyek még hoznak kattintást, de a hirdetői verseny alacsony mértéke miatt mégis eredményesebbek lesznek, mint egy-egy szektor vagy tevékenység „slágerszavai”. A kulcsszavak megválasztásánál az Adwords rendszer is segít, hiszen egy-egy kulcsszó esetében a hirdető megnézheti, hogy arra az adott szóra mekkora a hirdetési verseny, mekkora a rákeresési gyakoriság, ráadásul szinonimákat, szókapcsolatokat is felkínál a rendszer.
2. A hirdetés szövegének meghatározása
Az Adwords rendszerében 3 sorban összesen 95 karakter (3 sorban: 25+35+35) áll a hirdető vállalkozás rendelkezésére. Egy csábító hirdetési szöveg megfogalmazása ilyen szűk terjedelemben nem egyszerű feladat, de mindenképpen megéri időt és energiát szánni rá. Fontos, hogy a szövegben szerepeljenek azok a kulcsszavak is, amiket a cég megvásárolt, továbbá, hogy a szöveg legyen a lehető legkonkrétabb, ezzel is elősegítve, hogy tényleg csak azok után az érdeklődők után fizessen a vállalkozás, akik potenciális ügyfelek lehetnek. Példának okáért, ha egy Budapesten lévő szabóság akarja népszerűsíteni magát, akkor a „Szabóság olcsón” helyett célszerűbb egy „XY Szabóság, Méretre készült öltönyök nagy kedvezménnyel Budapesten” típusú szöveggel megjelenni. Ha egy vállalkozás igazán biztosra akar menni, akkor érdemes több szöveget is elindítani a rendszerben a kampány elején, ezután az első időszakban figyelni, hogy melyikre érkezik több érdeklődés, végül csak azt az egy hirdetést futtatni tovább, amelyik a legjobban teljesít.
3. A költségkeret beállítása
Az Adwords rendszerben be kell állítani azt a napi összeget, amit a cég a hirdetésre szán. Például, ha napi 1500 Ft-ra állítja be a költségkeretét, akkor ha a kattintások értéke eléri a megadott összeget, a rendszer nem jelenteti meg a hirdetést a továbbiakban. Ez a megoldás garantálja, hogy egy sikeres, sok kattintást eredményező hirdetés anyagilag se tudjon kicsúszni a cég irányítása alól.
4. Eredményfigyelés
A rendszer hatalmas előnye a kiváló célozhatóságon és a kedvező ár/érték arányon túl, hogy a vállalkozás a teljes kampány ideje alatt kézben tarthatja az irányítást, a mért eredmények alapján menet közben változtathat a szövegen, a napi költségkereten, ezzel is biztosítva a hatékonyságot. Éppen ezért ajánlatos napi szinten követni a megjelenéseket, mivel így bármilyen felhasználói reakcióra gyorsan lehet reagálni, ezzel is elősegítve a kampány eredményességét. További érv a rendszer mellett, hogy a cég Adwords fiókja összeköthető a Google szintén ingyenes analitikai rendszerével, ezáltal pontosan nyomon követhetővé téve a felhasználói reakciókat.
Mi kell még a hatékony hirdetéshez?
A hatékony kampánynál fontos az, hogy a hirdetésből milyen felületre érkeznek az érdeklődők. Ezt a felületet nevezzük "landing" oldalnak. Ez az oldal a webszájtról sok esetben nem érhető el, csak azok a látogatók találkoznak vele, akik a hirdetésből érkeztek. Egy jól megszerkesztett landing oldal befejezi azt a munkát, amit a hirdetés elkezdett, hiszen utóbbi csak az érdeklődők figyelmét kelti fel, viszont a landing oldal készteti konkrét cselekvésre a felhasználókat. Vállalható megoldás, ha egy cég a vállalati webszájt egyik aloldalát használja erre, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy külön erre a célra létrehozott oldallal jobb eredmények érhetőek el.
A hatékony landing oldal felépítése
Egyértelmű és könnyű navigáció. Az ergonómia itt is fontos, hiszen hiába csábított egy vállalkozás látogatókat az oldalára, ha az érkezési oldal átláthatatlan és az érdeklődők számára nem derül ki világosan, mit is kéne tenniük.Termék/szolgáltatás részletes leírása: ez az a felület, ahol meggyőzheti az érdeklődőket. Fontos, hogy a vállalkozás ezen a felületen is használja azokat a kulcsszavakat, amiket megvásárolt, és amiket a hirdetésben szerepeltetett.
Akció elkészítése. Ha sikerült a leírásban meggyőzni az ügyfeleket, akkor meg kell adni a lehetőséget arra, hogy a konkrét megrendelés is megvalósulhasson, vagy az, amit a vállalkozás a hirdetésben ígért. Konkrét példát említve: ha egy vállalkozás a hírlevelét szeretné népszerűsíteni PPC hirdetésekkel, akkor a landing oldalnak a hírlevél pontos leírásán, előnyein és felépítésén kívül tartalmaznia kell a helybeli feliratkozás lehetőségét, vagy ha máshogy nem oldható meg, akkor egy közvetlen linket a feliratkozási felületre.
A rendszer kiismerése első próbálkozásra bonyolultnak tűnhet, de az Adwords a lehető legrészletesebb segítséget nyúltja minden problémával kapcsolatban. A témáról érdemes akár egy tanácsadó véleményét is kikérni.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?