Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"87e5982d-13b4-4cfe-a06e-8c19c2c11c97","c_author":"Szentgyörgyi Rita","category":"360","description":"Nem tartja elképzelhetőnek, hogy a Tisza Párt rendezvényén szavaljon, más közügyekben viszont szívesen kiáll Mácsai Pál színész–rendező, aki önszántából köszön le hamarosan az Örkény Színház ügyvezetői posztjáról. Miért van szüksége a váltásra, és mi volt az eddigi legnagyobb határátlépése? Miben áll szerinte a NER és a többi rendszer „primitíven egyszerű” támogatási logikája? Mit szól egykori mestere, Kerényi Imre „pitypangos” kultúrkomisszárkodásához? HVG-portré.","shortLead":"Nem tartja elképzelhetőnek, hogy a Tisza Párt rendezvényén szavaljon, más közügyekben viszont szívesen kiáll Mácsai Pál...","id":"20250224_hvg-Portre-Macsai-Pal","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87e5982d-13b4-4cfe-a06e-8c19c2c11c97.jpg","index":0,"item":"db4c9ad3-1ac6-4a7b-a56e-40b9f127fb5c","keywords":null,"link":"/360/20250224_hvg-Portre-Macsai-Pal","timestamp":"2025. február. 24. 20:00","title":"Mácsai Pál: Aki az ő ideológiájukat propagálja, annak jut pénz, aki szuverén, pláne aki beszól, annak nem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"225be881-8f62-4542-b01a-14faff6f873a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fidesz frakcióvezetője személyeskedő levélben esett neki az amerikai nagykövetnek.","shortLead":"A Fidesz frakcióvezetője személyeskedő levélben esett neki az amerikai nagykövetnek.","id":"20250108_kocsis-mate-david-pressman","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/225be881-8f62-4542-b01a-14faff6f873a.jpg","index":0,"item":"e35079d1-9687-4baf-85b6-401bf3014320","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_kocsis-mate-david-pressman","timestamp":"2025. január. 08. 09:31","title":"Kocsis Máté Pressmannek: „Ön egy bosszúálló, kisstílű fazon, csak egy liberális politikai aktivista”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d89bc2ac-7ae2-4109-98a8-0de6e67ef655","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"2022 és 2024 között több lakást és luxusautót is vett, ám azokat nem saját nevére jegyeztette be. ","shortLead":"2022 és 2024 között több lakást és luxusautót is vett, ám azokat nem saját nevére jegyeztette be. ","id":"20250122_Orizetbe-vettek-az-ukran-fegyveres-erok-fopszichiateret-egymillio-dollaros-gazdagodasa-miatt","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d89bc2ac-7ae2-4109-98a8-0de6e67ef655.jpg","index":0,"item":"0708af80-5175-4dee-9d1e-3e6b7efda563","keywords":null,"link":"/vilag/20250122_Orizetbe-vettek-az-ukran-fegyveres-erok-fopszichiateret-egymillio-dollaros-gazdagodasa-miatt","timestamp":"2025. január. 22. 08:01","title":"Őrizetbe vették az ukrán fegyveres erők főpszichiáterét egymillió dolláros gazdagodása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Már nem Koltai Lajos kurzusfilmje az elmúlt 5 év legnézettebb magyar mozija, hanem Herendi Gábor független vígjátéka. ","shortLead":"Már nem Koltai Lajos kurzusfilmje az elmúlt 5 év legnézettebb magyar mozija, hanem Herendi Gábor független vígjátéka. ","id":"20250103_A-Futni-mentem-lenyomta-a-Semmelweist","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0ed63f4-bafe-485e-8718-facaf3a7b0c9.jpg","index":0,"item":"99847cc9-cdd1-427e-b444-212dc23291c8","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_A-Futni-mentem-lenyomta-a-Semmelweist","timestamp":"2025. január. 03. 09:41","title":"A független finanszírozású Futni mentem lenyomta az állami milliárdokból készült Semmelweist is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4aa86e7e-2111-4109-898f-e66649cea7a5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az új elektronikai rendszer miatt 600 méterrel kevesebb elektromos vezeték kell egy-egy autóba, mint korábban. ","shortLead":"Az új elektronikai rendszer miatt 600 méterrel kevesebb elektromos vezeték kell egy-egy autóba, mint korábban. ","id":"20250311_bmw-debrecen-szuperagy","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4aa86e7e-2111-4109-898f-e66649cea7a5.jpg","index":0,"item":"97205614-dd7b-4793-80a1-ace56a1467cb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250311_bmw-debrecen-szuperagy","timestamp":"2025. március. 11. 11:45","title":"Négy „szuperagy” kerül a debreceni BMW-kbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ddbbab64-1303-4a54-8583-5930fd2f604a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A koronavírus-járványig maga vezette a kifőzde konyháját, amit Gerendai Károly készül újranyitni.","shortLead":"A koronavírus-járványig maga vezette a kifőzde konyháját, amit Gerendai Károly készül újranyitni.","id":"20250107_Meghalt-Orban-Sandor-a-Kadar-etkezde-volt-tulajdonosa","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ddbbab64-1303-4a54-8583-5930fd2f604a.jpg","index":0,"item":"246e2ed1-d7c9-47c1-88d9-553a5345ad7d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_Meghalt-Orban-Sandor-a-Kadar-etkezde-volt-tulajdonosa","timestamp":"2025. január. 07. 19:10","title":"Meghalt Orbán Sándor, a Kádár étkezde volt tulajdonosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49540e55-dcda-4bcc-8467-50f513d156c9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Al Bano szerint a nyár végén, ősz elején lenne a rendezvény, amivel az orosz–ukrán háború végét ünneplik majd. ","shortLead":"Al Bano szerint a nyár végén, ősz elején lenne a rendezvény, amivel az orosz–ukrán háború végét ünneplik majd. ","id":"20250217_Albano-Carrisi-orosz-ukran-haboru-beke-felkeres","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49540e55-dcda-4bcc-8467-50f513d156c9.jpg","index":0,"item":"7b75122e-3ca8-4ac0-acb1-5800c60e2c97","keywords":null,"link":"/elet/20250217_Albano-Carrisi-orosz-ukran-haboru-beke-felkeres","timestamp":"2025. február. 17. 12:53","title":"Micsoda karrier: Gulyás Gergely esküvője után Moszkvába hívták az orosz–ukrán háború lezárását megünnepelni az olasz énekest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"280bd26b-5d68-4250-9af2-4ae90307affb","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Németországban késésekre és járattörlésekre kell felkészülni, és Nagy Britanniában is több repülőteret állítottak, mert a pályákat ellepte a hó, Hollandiában szintén legalább 70 járatot töröltek és többet késve indítottak a zord idő miatt.","shortLead":"Németországban késésekre és járattörlésekre kell felkészülni, és Nagy Britanniában is több repülőteret állítottak, mert...","id":"20250105_Kesesekkel-es-jarattorlesekkel-kuzdenek-nagy-europai-repulotereken-a-ho-es-jeg-miatt","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/280bd26b-5d68-4250-9af2-4ae90307affb.jpg","index":0,"item":"8a466472-b799-4e7b-935e-4b3ad74e5a32","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_Kesesekkel-es-jarattorlesekkel-kuzdenek-nagy-europai-repulotereken-a-ho-es-jeg-miatt","timestamp":"2025. január. 05. 13:17","title":"Késésekkel és járattörlésekkel küzdenek nagy európai repülőtereken a hó és jég miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Giorgio Armani és Gucci vezeti a vágyott divatmárkák ranglistáját, cipőt, napszemüveget, retikült vennének legtöbben – derül ki az ACNielsen felméréséből. A magyarok harmada vásárolna Armanit, Guccit vagy Chanelt, ha a pénz nem számítana.
A divat két olasz fellegvára, a Giorgio Armani és a Gucci márkás termékeire áhítoznak a világon a legtöbben. Magyarországon szintén ugyanez a vágyott márkák toplistáján a sorrend. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat globális felmérése, amit 42 ország összesen 21 ezer rendszeresen internetező fogyasztójának online megkérdezésével végeztek. Minden harmadik magyar Internet-használó venne Giorgio Armani, Gucci, Chanel vagy Versace márkájú luxus holmit, ha a pénz nem számítana. Ez az arány meghaladja az európai átlagot.
Vevők a luxusra
Milyen egyedi tervezésű márkás terméket vennének, ha megengedhetnék maguknak? A magyar válaszadók közül a legtöbben cipőt, majd napszemüveget, illetve retikült választanának. Ebben hasonlítunk az európai vágyak ranglistájára. Valóban vásárolt már a legdrágább márkákból a megkérdezett magyarok egyharmada. Itt a rangsort a Givenchy vezeti, az Armani, Gucci és Versace előtt.
Márkanév
Magyarország
Európai átlag
Giorgio Armani
38
30
Gucci
37
27
Chanel
31
22
Versace
30
27
Christian Dior
27
23
Givenchy
25
8
Melyik márkát vásárolná a jövőben, ha a pénz nem számítana? (százalékban)
A magyarok az európai átlagnál pozitívabban viszonyulnak a divatcikkekhez. Amíg ugyanis az európai válaszadók 75 százaléka gondolja azt, hogy az egyedi tervezésű márkatermékek drágábbak, mint amennyit tulajdonképpen érnek, addig a magyarok csupán 61 százaléka. A márka által képviselt magas minőség elismerését jelenti a következő vélemény: a magyar válaszadók csupán 23 százaléka mondja, hogy kizárólag a divatnak hódoló emberek veszik az egyedileg tervezett nagy márkák termékeit. Sőt, 31 százalék úgy véli, hogy az egyedi márkatermékek sokkal jobb minőségűek, mint a szokásos márkák. Viszont a megkérdezettek többsége szerint Magyarországon is, de szerte Európában is a másolt vagy hamisított márkatermékek minősége elmarad a valódiakétól.
Társadalmi státusz
"Az egyedileg tervezett márkatermékeket viselő emberek így próbálják kifejezni társadalmi státuszukat". Ezzel az állítással a magyarok 39 százaléka ért egyet, miközben az európai átlag 59 százalék.
Amíg az internethasználók 12 százaléka vesz Armani vagy Gucci terméket, addig 30 százalék választaná a jövőben ezeket a márkákat, ha lenne rájuk elég pénze, mutat rá az ACNielsen kutatása. A Giorgio Armani és a Gucci világosan látja, hogy erős márkákkal lehet nyereséget elérni. Ezek a vállalatok nem csak divatcikkeket értékesítenek, hanem velük együtt imázst is, amiért a fogyasztók hajlandók többet fizetni. Mindkét márka megtestesíti mindazt, amit a fogyasztók csodálnak, és szeretnének megszerezni.
Amikor a fogyasztók, lakóhelyüktől függetlenül, Magyarországon, Olaszországban vagy Kínában, ha megvesznek egy Gucci kézitáskát vagy Giorgio Armani öltönyt, akkor a magas árat azért készek megfizetni, mert megvásárolják a márka által képviselt imázst is. A pénzükért minőséget, egyedi dizájnt és stílust kapnak; olyan időtálló értékeket, amelyeket a világon mindenütt elismernek.
A többitől különböző erős márka felépítése a legnagyobb kihívás minden dizájner márka számára, amikor új piacra lép be. Az érintett vállalatok sokat fektetnek be márkáik elérhetőségébe és imázsába olyan fejlődő piacokon, mint például Oroszország vagy Ázsia. Az ACNielsen globális online kutatása rámutat, hogy például a Christian Dior és Gucci márkák jó értékesítési lehetőségekkel bírnak Oroszországban, míg a kínaiak a Chanel és Versace termékekért lelkesednek.
A kutatás egyik nem meglepő eredménye, hogy a világ divatközpontjaiban, Franciaországban, Olaszországban és az USA-ban a fogyasztók lojálisak saját divattervezőikhez. A franciák körében az olyan történelmi francia nevek, mint Yves Saint Laurent - annak ellenére, hogy immár egy olasz divat konglomerátum tulajdona-, Chanel, Dior és Hermes a legerősebbek.
A divatot követő olaszok vágyott márkáinak rangsorában pedig Giorgio Armani, Prada, Emporio Armani és Versace alkotja az élcsoportot, valószínűleg még hosszú ideig. Az észak-amerikai vásárlók elsőszámú tervezőjükhöz, Ralph Laurenhez lojálisak, akinek márkaneve a legjobb rangsorolást kapta tőlük az online megkérdezés során.
Bono, az ír U2 együttes frontembere új márkát hoz létre négy multinacionális céggel. A RED termékek eladásából származó jövedelem egy részét a cégek az afrikai országokban az AIDS, malária és tuberkolózis elleni küzdelemre fordítják. A legtrendibb és legdrágább márkák úgy látszik, beemelik kommunikációjukba a legrászorultabbak segítését. Forradalmi változás előszele a konzumkultúrában? Vagy ellenkezőleg: ízléstelen marketingfogás?
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?