Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7a13efc1-1f95-4f6c-aaae-1e219f66d5c9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A 31-es főút érintett szakaszát lezárták.","shortLead":"A 31-es főút érintett szakaszát lezárták.","id":"20250110_Frontalisan-utkozott-egy-kisteherauto-es-egy-kocsi-Jaszjakohalmanal-harman-meghaltak","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a13efc1-1f95-4f6c-aaae-1e219f66d5c9.jpg","index":0,"item":"9ae3c087-73bf-4b0c-bc8c-343d956b2f60","keywords":null,"link":"/itthon/20250110_Frontalisan-utkozott-egy-kisteherauto-es-egy-kocsi-Jaszjakohalmanal-harman-meghaltak","timestamp":"2025. január. 10. 07:07","title":"Frontálisan ütközött egy kisteherautó és egy kocsi Jászjákóhalmánál, hárman meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f657775-2562-4e1e-9cbe-7111baa53d99","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Az alig 10 példányban készült Bugatti Centodieci nem talált gazdára a párizsi árverésen, ahol a legdrágább portéka egy 14 milliárd forintos Ferrari volt.","shortLead":"Az alig 10 példányban készült Bugatti Centodieci nem talált gazdára a párizsi árverésen, ahol a legdrágább portéka...","id":"20250223_megneztuk-a-vevore-varo-tobb-milliard-forintos-es-1600-loeros-szuperritka-bugatti-centodieci","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f657775-2562-4e1e-9cbe-7111baa53d99.jpg","index":0,"item":"c99c4382-8c6c-4e85-8537-190e6b8af578","keywords":null,"link":"/cegauto/20250223_megneztuk-a-vevore-varo-tobb-milliard-forintos-es-1600-loeros-szuperritka-bugatti-centodieci","timestamp":"2025. február. 23. 07:21","title":"Megnéztük a vevőre váró több milliárd forintos és 1600 lóerős szuperritka Bugattit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc4e4d58-378b-4de4-84e2-6bf349d7b1d7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ukrán elnök neki fogja szegezni a kérdést Donald Trumpnak, hogy az USA továbbra is támogatja-e Ukrajnát.","shortLead":"Az ukrán elnök neki fogja szegezni a kérdést Donald Trumpnak, hogy az USA továbbra is támogatja-e Ukrajnát.","id":"20250226_zelenszkij-biztonsagi-garancia-asvanykinc-megallapodas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc4e4d58-378b-4de4-84e2-6bf349d7b1d7.jpg","index":0,"item":"0ae62a09-41a1-4f1e-800c-124eac8ea612","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250226_zelenszkij-biztonsagi-garancia-asvanykinc-megallapodas","timestamp":"2025. február. 26. 15:22","title":"Zelenszkij: Nincs biztonsági garancia az ásványkincsekről szóló megállapodásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8429da73-4147-4347-8cb9-e8efba1a60e7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apple még 2024 áprilisában ígért javítást egy, az iPhone-ok ébresztőjét érintő problémához. A cég azonban úgy tűnik, nem vette elég komolyan a hibát, mert az még mindig sokaknál jelentkezik – ráadásul különböző formákban.","shortLead":"Az Apple még 2024 áprilisában ígért javítást egy, az iPhone-ok ébresztőjét érintő problémához. A cég azonban úgy tűnik...","id":"20250110_apple-iphone-ebreszto-hiba-javitas-panaszok","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8429da73-4147-4347-8cb9-e8efba1a60e7.jpg","index":0,"item":"bf0640bd-8dcb-4ce7-a8c1-2444e1e56560","keywords":null,"link":"/tudomany/20250110_apple-iphone-ebreszto-hiba-javitas-panaszok","timestamp":"2025. január. 10. 14:03","title":"Közel egy év sem volt elég az Apple-nek, hogy javítsa az iPhone-ok hibás ébresztőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f1cdd45-9e6b-47cc-a5ec-06054ce306b3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Babakötvény hozama az inflációt követi kamatprémiummal, így most 20 százalék fölötti hozamot fizet.","shortLead":"A Babakötvény hozama az inflációt követi kamatprémiummal, így most 20 százalék fölötti hozamot fizet.","id":"20250131_inflacio-babakotveny-kamatfizetes-magyar-allamkincstar-start-szamla","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f1cdd45-9e6b-47cc-a5ec-06054ce306b3.jpg","index":0,"item":"cd650852-72a0-4ce4-8d34-d1dbc0b68bea","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250131_inflacio-babakotveny-kamatfizetes-magyar-allamkincstar-start-szamla","timestamp":"2025. január. 31. 09:51","title":"Kaszálnak a magyar gyerekek az Európa-bajnok infláció miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc06e68c-fcd5-4712-84c9-7f7015909b7f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Budapesten és Maroshegy közelében ütöttek el embert a MÁV szerelvényei, az érintett vonalakon késésekre kell számítani.","shortLead":"Budapesten és Maroshegy közelében ütöttek el embert a MÁV szerelvényei, az érintett vonalakon késésekre kell számítani.","id":"20250224_MAV-gazolas-vasut-kesesek","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc06e68c-fcd5-4712-84c9-7f7015909b7f.jpg","index":0,"item":"f90d0095-3245-4c33-b66f-ee4ab8b00aa6","keywords":null,"link":"/kkv/20250224_MAV-gazolas-vasut-kesesek","timestamp":"2025. február. 24. 07:26","title":"Két vasúti gázolás is történt hajnalban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42ba335f-a7b9-4c7e-805e-894e9101591e","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Bár ma elképzelni is nehéz, volt időszak, amikor a MÁV szolgáltatása egyet jelentett a kényelemmel és a pontossággal. A 90 évvel ezelőtt induló, Budapest és Bécs között közlekedő Árpádnál ma is csak 20 perccel gyorsabbak a Railjetek, sikerét pedig jól mutatja, hogy Egyiptom és Argentína is rendelt belőle. A típus története később is fordulatos volt: a megszálló szovjet hadsereg használta szalonkocsinak, később pedig nosztalgiajárműként született újjá. ","shortLead":"Bár ma elképzelni is nehéz, volt időszak, amikor a MÁV szolgáltatása egyet jelentett a kényelemmel és a pontossággal...","id":"20241227_arpad-sinautobusz-vasut-vonat-budapest-becs","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42ba335f-a7b9-4c7e-805e-894e9101591e.jpg","index":0,"item":"b45591e8-88f6-490b-9b0b-0aa619863aa0","keywords":null,"link":"/elet/20241227_arpad-sinautobusz-vasut-vonat-budapest-becs","timestamp":"2024. december. 27. 17:04","title":"Amikor a magyar vasutat irigyelte az egész világ: az Árpád sínautóbusz története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"858bd275-e55f-4301-a679-c0e5f947851a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Tovább dagad a botrány a rapper körül, már ha ezt egyáltalán lehetséges még tovább dagasztani. ","shortLead":"Tovább dagad a botrány a rapper körül, már ha ezt egyáltalán lehetséges még tovább dagasztani. ","id":"20250206_Sean-Diddy-Combs-bergyilkos-halalos-fenyegetes-szexualis-eroszak-zenei-kiado","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/858bd275-e55f-4301-a679-c0e5f947851a.jpg","index":0,"item":"1a356a95-c1af-46c4-b27c-e8156c9e9274","keywords":null,"link":"/elet/20250206_Sean-Diddy-Combs-bergyilkos-halalos-fenyegetes-szexualis-eroszak-zenei-kiado","timestamp":"2025. február. 06. 14:09","title":"„Felbérelhetnék valakit, hogy megöljön, és senki sem tudná meg” – fenyegetőzött Sean „Diddy” Combs az egykori alkalmazottai szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Red Bull holland versenyzője megint Budapestre látogatott egy kis városi autózásra. A Nagy Futam előtt beszélgettünk vele.
Minek nézne meg valaki egy dokumentumfilmet, amelynek a történetét már úgyis ismeri, főleg úgy, hogy maga is a szereplője volt? Max Verstappen, akivel a május elsejei, most már a „hagyományos” jelzőt is kiérdemelő Nagy Futam előtt ültünk le beszélgetni, logikusan levezette, hogy miért nem látta, és nem is áll szándékában megnézni a Netflix egyik nagy dobását, a tavalyi szezonról forgatott Drive to Survive című dokumentumfilmet: „Tudom, mi történt tavaly, és nincs szükségem arra, hogy a többi csapat történeteit meghallgassam, egyszerűen nem érdekel”. Jogos érvek, nincs mivel vitatkozni, Max Verstappen az a versenyző, akinek nem lehet egy sorozattal csak úgy elterelni a figyelmét a célról: a következő versenyről, a következő győzelemről, és persze a világbajnoki címről, amelyet sokan már akkor megelőlegeztek neki, amikor szemtelenül fiatalon, 17 évesen bemutatkozott a Forma–1-ben.
Máté Péter
A Netflixes dokumentumfilm egyik vezérmotívumáról – a káromkodásról – azonban még így is tudtunk beszélgetni vele, hiszen, mint elismeri, ez azért alapvetően hozzátartozik a sportág mindennapjaihoz. A futamokat követő nézők persze nem sokat tapasztalnak ebből, mert a filtereire mindig is vigyázó F1 alaposan megtervezi, hogy mit tesz le eléjük, így vagy nagyon formális, száraz megnyilatkozásokat hallanak, vagy csak a kifütyülésből következtethetnek arra, hogy valami szaftosabb hangzott el.
„Nyilván, ha egy focistára egy meccs alatt mikrofont tennénk, a kilencven perc alatt nagyon sok káromkodást hallanánk – hoz rögtön példát egy másik sportágból. – Ez nálunk is így megy, ez a normális, az egyetlen gond, hogy rajtunk mindig ott van egy mikrofon, így minden szónak nyoma van. De ha egy focistán nincs is mikrofon, a gesztusaiból akkor is könnyen le lehet venni, hogy épp szitkozódik. Más sportokban is ez van. Egyszerűen természetes dologról van szó, káromkodsz, ha épp hibázol vagy nem vagy boldog valamitől, ezek a szavak maguktól jönnek, megkönnyítik a helyzetet, feloldják a feszültséget”.
Máté Péter
Bár a rádióforgalmat az elmúlt futamokon is kellett cenzúrázni, Max Verstappen feltűnően nem tűnt fel idén – ahhoz képes legalábbis, hogy tavaly a saját hibái, a véletlen és olykor a rossz helyzetfelismerés miatt tekintélyes mennyiségű pontot, adott esetben dobogós helyezést dobott el magától, és a csapattól. Talán nem véletlen, hogy a Red Bull és a csapatfőnök Christian Horner is sokkal elégedetebb ezzel a kevésbé látványos, de pontszerzés szempontjából sokkal hatékonyabb versenyzői jelenléttel, amelyből azonban így is minden kétséget kizáróan kiderül, hogy Max Verstappen piszkosul gyors és tehetséges. Ma már talán tapasztalt is. Így aztán míg tavaly épp egy kínos bakui ütközés után érkezett Budapestre a Red Bull holland pilótája, idén már az volt a legnagyobb gondja, hogy a sok negyedik hely kezd már unalmas lenni. A 2019-es szezonban ugyanis egy dobogós és három negyedik ráadásul példásan megbízható teljesítményt nyújt.
A legnagyobb feltűnése idén tulajdonképpen a budapesti Nagy Futam, ahol az autós előadóművészet legjavát kellett prezentálnia az Andrássy út mentén felgyűlő rajongóknak, és itt végül is rajta is van a feladatlistán, hogy csináljon néhány őrült(nek) tűnő dolgot.
MTI / Kovács Tamás
A futamokon viszont a megfontolt őrültség a nyerő.
Onnantól, hogy 2016-ban beült a Red Bullba, potenciális világbajnokként tartják számon. Verstappen esetében pont az az izgalmas, hogy végignézhetjük, hogyan is születik meg egy világbajnok. Nem mintha időközben ne tett volna le az asztalra úgy mellékesen néhány rekordot: 17 évesen a legfiatalabb újonc volt a Forma–1-ben, és mindössze egy évvel később a sportág történetének a legfiatalabb futamgyőztese lett.
Feltűnés nélkül gyűjteni a pontokat komoly erősségnek számít. A Forma–1-es narratívák mindig is főleg az élvonalra koncentráltak, ezért van az, hogy az eddigi futamok alapján a Mercedesek és a Ferrarik kapták a legtöbb műsoridőt és médiafigyelmet. Pedig Max Verstappen kitartóan ott van a nyomukban. Arra a kérdésre, hogy idén tényleg nyugodtabb, lazább lett-e, hiszen abból, amit eddig mutatott, ez jön le, viszonylag gyorsan rávágja, hogy személy szerint nem érzi így. „Néhány versenyhelyzetet nyilván jobban megértesz már ennyi tapasztalattal, de versenyzőként ugyanolyan vagyok, ha látok egy lehetőség, kihasználom, ugyanúgy, mint korábban”.
Máté Péter
Max Verstappen egyébként még mindig csak 21 éves, a szemünk előtt nőtt fel – időről időre felbukkanak a képei, amelyeken a szintén F1-es versenyző édesapja, Jos Verstappen a bokszutcában cukiskodik vele –, az útkeresését pedig nem nehezíti meg, hogy mindez a nyilvánosság előtt zajlik. Az viszont érződik rajta, hogy minden tapasztalást, legyen jó vagy rossz, igyekszik feldolgozni, beépíteni magába. Hogy melyik volt az a hibája, amelyikből a legtöbbet tanulta? „Ezekből volt néhány. De volt egy nagyon emlékezetes bukásom a gokartos időszakomból, amikor egy fontos versenyen hibáztam, és nyerésre esélyes pozícióból kiestem. Ez akkor nagyon fájdalmas volt, ez volt számomra a legnagyobb lecke”. Max Verstappen F1-es előmeneteléből pedig kiderülhet, hogy a gyorsaság és a tehetség mellett a belátás képessége is rengeteget számít.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?