Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"00abce03-7ea1-4c51-99c7-90ae15d48e64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Akik nosztalgiával gondolnak az okostelefonok régi dicsőséges napjaira, no meg játszani is szeretnek, azok bizonyára érdeklődéssel fogadják azt a kis kézi számítógépet, amelyet az egykori Nokia N97 ihletett.","shortLead":"Akik nosztalgiával gondolnak az okostelefonok régi dicsőséges napjaira, no meg játszani is szeretnek, azok bizonyára...","id":"20250303_nokia-n97-elite-kezi-jatekkonzol-sugar-cubes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00abce03-7ea1-4c51-99c7-90ae15d48e64.jpg","index":0,"item":"a2721a8e-8148-4827-a1b3-8cec4c090e7a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_nokia-n97-elite-kezi-jatekkonzol-sugar-cubes","timestamp":"2025. március. 03. 14:03","title":"Kézi játékkonzolként éled fel az ikonikus Nokia N97","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"793cf47b-65c2-45c6-a936-359cb5b01de0","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Megjelent a jogszabálytervezet a Vidéki Otthonfelújítási Program változtatásáról, ami révén a nyugdíjasok is jogosultak lehetnek a támogatásra. Van azonban más érdekesség is a dokumentumban, és nem csak a nyugdíjasoknak.","shortLead":"Megjelent a jogszabálytervezet a Vidéki Otthonfelújítási Program változtatásáról, ami révén a nyugdíjasok is jogosultak...","id":"20250221_otthonfelujitasi-tamogatas-nyugdijasok-szamara-itt-vannak-a-reszletek-ingatlan","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/793cf47b-65c2-45c6-a936-359cb5b01de0.jpg","index":0,"item":"d910d1ec-1c68-4a57-8fd5-b2ea43137194","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250221_otthonfelujitasi-tamogatas-nyugdijasok-szamara-itt-vannak-a-reszletek-ingatlan","timestamp":"2025. február. 21. 08:47","title":"Kijöttek a részletek arról, hogyan juthatnak majd otthonfelújítási támogatáshoz a nyugdíjasok ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51b83160-1a82-4454-bd53-108f220808d8","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Egy 2023-as autót próbált ki a hétszeres világbajnok.","shortLead":"Egy 2023-as autót próbált ki a hétszeres világbajnok.","id":"20250122_lewis-hamilton-ferrari-fiorano","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51b83160-1a82-4454-bd53-108f220808d8.jpg","index":0,"item":"6fbf06b8-4dc8-47ae-8556-aacc243e943b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250122_lewis-hamilton-ferrari-fiorano","timestamp":"2025. január. 22. 17:42","title":"Több száz szurkoló gyűlt össze, hogy lássa Lewis Hamilton első ferraris köreit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80e4206f-0b45-4dc7-8479-8986bcdf8659","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy kutatás szerint a szexuális következetlenség a heteroszexuális párok esetén alacsonyabb párkapcsolati elégedettséggel jár együtt, és magasabb a szakítás kockázata. Ez kevésbé jellemző az azonos nemű párokra, az ő kapcsolatukat ritkábban viseli meg, ha valamelyik fél a másik nemhez is vonzódik. ","shortLead":"Egy kutatás szerint a szexuális következetlenség a heteroszexuális párok esetén alacsonyabb párkapcsolati...","id":"20250301_Szexualis-inkonzisztencia-brit-kanadai-kutatas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80e4206f-0b45-4dc7-8479-8986bcdf8659.jpg","index":0,"item":"e1cc2da0-d002-4dc0-81fc-2b5c02eafb9e","keywords":null,"link":"/elet/20250301_Szexualis-inkonzisztencia-brit-kanadai-kutatas","timestamp":"2025. március. 01. 15:00","title":"Az azonos nemű pároknak ezzel könnyebb megküzdeniük a párkapcsolatban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"401fec53-0319-4c72-b93d-9a6b7922f6e3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Eddig csak Szentkirályi Alexandra osztott meg fotókat arról, hogy tárgyalt a miniszterrel az ügyről, de azt nem tudni, mire jutottak.","shortLead":"Eddig csak Szentkirályi Alexandra osztott meg fotókat arról, hogy tárgyalt a miniszterrel az ügyről, de azt nem tudni...","id":"20250115_mohu-lomtalanitas-kormany-onkormanyzatok","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/401fec53-0319-4c72-b93d-9a6b7922f6e3.jpg","index":0,"item":"80dfb3b9-6b46-4dd4-9327-29cc24646182","keywords":null,"link":"/itthon/20250115_mohu-lomtalanitas-kormany-onkormanyzatok","timestamp":"2025. január. 15. 17:10","title":"A kormány szerint mindent megtesznek azért, hogy az önkormányzatok bevonásával alakítsák át a lomtalanítás rendszerét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ef5de55-03d2-4de2-a48d-1ecb7b75be35","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Svéd és amerikai kutatók fejlett technikák bevetésével mutatták meg, hogy milyen is valójában az a kis idegrendszer, ami a kifejezetten a szívnek van fenntartva és kizárólag arra összepontosít.","shortLead":"Svéd és amerikai kutatók fejlett technikák bevetésével mutatták meg, hogy milyen is valójában az a kis idegrendszer...","id":"20241225_a-sziv-belsejeben-levo-kisagy-felterkepezese","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ef5de55-03d2-4de2-a48d-1ecb7b75be35.jpg","index":0,"item":"f3bb7277-13a1-4441-bf65-491d24f5059f","keywords":null,"link":"/tudomany/20241225_a-sziv-belsejeben-levo-kisagy-felterkepezese","timestamp":"2024. december. 25. 14:03","title":"A szív belsejében fészkel egy külön kis agy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb2c35e5-139b-45cd-88f9-05779b32df73","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy-egy komolyabb száguldás manapság közel félmilliós csekket jelenthet. ","shortLead":"Egy-egy komolyabb száguldás manapság közel félmilliós csekket jelenthet. ","id":"20250106_Egy-Ferrari-volt-itthon-a-gyorshajtasi-csucstarto-tavaly","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb2c35e5-139b-45cd-88f9-05779b32df73.jpg","index":0,"item":"4c0c8318-ba4e-430f-9421-88e0d9c23aec","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_Egy-Ferrari-volt-itthon-a-gyorshajtasi-csucstarto-tavaly","timestamp":"2025. január. 06. 08:52","title":"Egy Ferrari volt itthon a gyorshajtási csúcstartó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Három opció volt a szavazáson: előrehozott választások lesznek idén, jövőre lesz rendes időben, vagy 2026-ban sem lesz, hanem valamikor később. Íme az eredmény.","shortLead":"Három opció volt a szavazáson: előrehozott választások lesznek idén, jövőre lesz rendes időben, vagy 2026-ban sem lesz...","id":"20250105_Itt-a-szavazas-eredmenye-a-HVG-olvasoi-szerint-ekkor-lesznek-a-valasztasok-Magyarorszagon-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00b5e3e7-24ec-4d00-b24e-5c9a1473801d.jpg","index":0,"item":"56029189-6759-4747-b816-85aab3daaf8c","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_Itt-a-szavazas-eredmenye-a-HVG-olvasoi-szerint-ekkor-lesznek-a-valasztasok-Magyarorszagon-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 17:13","title":"Itt a szavazás eredménye: a HVG olvasói szerint ekkor lesznek a választások Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha kell, a nyugalom négykeréken gördülő szigete, és ha kell, akkor mindent letaglózó dízelmozdony. Mindennel együtt belefér egy komplett család. Ráadásul a teljesítményéhez képest szinte semmit sem fogyaszt. Csak győzzük kifizetni a vételárát.
Münchenben 1972-ben kezdték írni az 5-ös sorozatú BMW történetét, ekkor debütált ugyanis a ma már patinás és az utakon egyre ritkábban látható E12-es első generáció. Ugrás előre az időben néhány évtizedet: 2016-ban már a hetedik generációnál tartunk, melynek idén látott napvilágot a ráncfelvarráson átesett új kivitele.
Ez utóbbiból érkezett hozzánk nemrégiben egy igazi álomkategóriás családi példány, vagyis egy erős, mégis keveset fogyasztó dízelmotorral szerelt, praktikus csomagtartójú 530d Touring.
László Ferenc
Sebészkés
A közelmúltban több olyan faceliftbe is belefutottunk, melynek összességében véve negatív, vagy legalábbis véleményes hatása volt az adott modell külső megjelenésére. Ezúttal szerencsére máshogy alakultak a dolgok, a német sebészkések remek kozmetikai munkát végeztek a néhány centiméter híján 5 méter hosszú 5-ös BMW-n.
A veséket formázó hűtőrács a kor szellemének megfelelően nagyobb lett, de csak minimális mértékben, és ez nagyon jót tesz a formaterv egészének. Hasonlóképp a fényszórók és a hátsó lámpák is megújultak, és bár csak kis mértékben, mégis mindenki számára észrevehető módon. Alapáras a mátrix LED-es fényszóró, 675 ezer forintért pedig szinte végtelenbe elvilágító lézerlámpa is rendelhető.
László Ferenc
A főbb lemezek a költséghatékonyság jegyében szokás szerint nem változtak, de átrajzolták a lökhárítókat, alapáras lett a trapéz formájú kipufogóvégződés, illetve 18, 19 és 20 colos új kerekek tűntek fel a kínálatban. Tesztautónk 20 colos szettje 658 ezer forintot kóstál, remekül mutat és furcsa módon a komforton sem ront túl sokat, de a remek futóműről bővebben majd egy kicsit később.
A messze átlagon felüli minőségű utastérben mind elöl, mind hátul kiválóan el lehet férni, bár a hátul középen helyet foglaló utas lábterét bekorlátozza a méretes kardánalagút. Az ajtókat felár ellenében motor húzza be szuperfinoman, a nyitható üvegrészű hátsó ajtó is elektromos mozgatású, és apró figyelmességként még a csomagtérpadló felnyitható részét is teleszkóp tartja a helyén.
László Ferenc
Milyen vele az élet?
A vaskos karimájú M sportkormány fűtött kivitelű, és a közvetlen áttételezés mellett úgy jelent élményt a tekergetése, hogy sem idegesség, sem tompaság nem érhető tetten a működésében. Az aktív kormányzáson kicsit változtattak a fejlesztők és a négykerék-kormányzás miatt továbbra is kezesbárányként viselkedik az 5-ös. A 12,3 colos digitális műszeregység az alapfelszereltség részét képezi, és bár alapvetően szerethető a rajta megjelenített rendszer, személyre szabhatóságban lenne még hova fejlődnie a gyártónak.
A műszerfal közepén lévő és enyhén a vezető felé fordított érintőkijelző alaphelyzetben 10,25 colos méretű, viszont érdemes megrendelni a 12,3 colos nagyobb változatot. A gesztusvezérlés továbbra sem több egy adott esetben zavaró parasztvakításnál, a többfunkciós masszázs és a fedélzeti illatbefúvó viszont vélhetően betalál majd a sokat utazó tehetősebb célközönségnél.
László Ferenc
A vezeték nélküli Apple CarPlay néhány éve az 5-ös BMW-ben debütált elsőként az iparágban, viszont a rivális Android Autóra igen sokat kellett várnunk a bajoroknál. Most viszont itt van, és kapásból támogatja a vezeték nélküli üzemmódot is. A vezeték nélküli mobiltöltés nem újdonság, és bosszantó hiba, hogy egy nagyobb okostelefon, így például egy Note kategóriás újabb Samsung Galaxy nem fér el a töltőpadon.
A csomagtartó ablakszintig 570 literes kapacitású, ami 40 liter pluszt jelent a szedánhoz képest, és persze adott a lehetőség, hogy a kiválóan pakolható puttonyt a hátsó ülések lehajtásával 1,7 köbméteresre növeljük. A riválisok közül a kombi Audi A6 565 literes, a kombi Mercedes E-osztály pedig 640 literes csomagtérrel rendelkezik, de például utóbbihoz hasonló mennyiségű csomag pakolható be egy kombi Skoda Octaviába is.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
Vélhetően kevesen akadtak olyanok, akik eddig zabosan verték a müncheni gyárkapukat az 530d-ben lévő dízelmotor miatt. Nem csoda, hiszen ez a motor már eddig is letaglózó volt a maga 265 lóerős teljesítményével, illetve 620 Nm-es nyomatékával. Mostantól viszont még erősebb az 530d, ami továbbra sem fogyaszt sokat, és amely mostantól még finomabb járású, és a környezetet is kevésbé terheli.
A 3 literes, 6 hengeres egység nem változott alapjaiban, de némi finomhangolást követően immár 286 lóerőt és 650 Nm-t ad le. És ez elég ahhoz, hogy a 2 tonnás 530d xDrive Touring 5,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást (előd: 5,7 másodperc), és hogy a végsebességet elektronikusan kelljen 250 km/h-ra korlátozni.
A rugalmasság elképesztően jó: a gázpedál lenyomását követően villámgyorsan és finoman teszi a dolgát az alapáras nyolcfokozatú automata váltó, azonnal megjön a nyomaték, mi pedig az ülésbe préselődünk.
László Ferenc
És mindez úgy történik, hogy akár 7 liter körüli fogyasztás mellett is el lehet gurulgatni az új BMW-vel. És ehhez nem kell bonyolult plugin hibrid technika, hanem elég volt kiegészíteni egy viszonylag egyszerű 48 V-os lágyhibrid rendszerrel a szuperhatékony dízelmotort. A villanymotor alig 11 lóerős, de minden korábbinál finomabbá teszi az automatikus start/stop rendszer működését.
A hibrid technika az adott közlekedési szituációtól függően szinte bármilyen sebességtartományban lehetővé teszi a motorleállítást, így nem kell meglepődni azon, hogy akár 120 km/h-s tempó mellett is suhanhatunk úgy, hogy nem jár a dízelmotor. Ha ilyenkor utolérünk valamit, akkor az addig szabadon kiguruló autó magától elkezd lassítani és a kompakt akkumulátorba elkezdi visszatermelni az energiát.
László Ferenc
Az 530d olyan fölényes erőtartalékkal rendelkezik, hogy nem sok értelmét látjuk a közel 2 millió forinttal drágább, 340 lóerős 540d-nek. A nagyon finom négyturbós csúcsdízel, a 400 lóerős M550d immár a múlté, bonyolult felépítése miatt egyszerűen nem érte volna meg kicsit tisztábbá tenni a működését.
A 253 ezer forintos adaptív futómű az egyik leghasznosabb és tulajdonképpen filléres extra, amit mindenképpen érdemes megrendelni. Az új 5-össel még a 20 colos peres gumik ellenére is légies könnyedséggel lehet áthajtani a vasúti síneken, a futómű rossz minőségű úton sem ráz, ha pedig egy kis hétvégi szerpentinezésre kerül sor, akkor befeszít, és igazi élményautóvá varázsolja az amúgy nyugodt karakterű családi autót.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : elegáns megjelenés, praktikus kialakítás, erős dízelmotor, remek lágyhibrid rendszer, alacsony fogyasztás.
–: ára miatt sokak számára csak álom marad, infotainment fronton lenne még hova fejlődni.
Az 518d és az 520d a maga 4 hengeres gázolajos motorjával talán picit rangol aluli egy ilyen komoly autóhoz, az 530d viszont nagyon betalál a végletekig optimalizált és immár hibridesített 6 hengeres hajtásláncával. A facelift minden tekintetben jót tett a modellnek, ami mostantól kerekebb történet, mint valaha.
A megújult BMW 530d magyarországi alapára 17,55 millió forint, a kombi kivitel felára 880 ezer forint, az összkerékhajtásért pedig 840 ezer forintot kell fizetnünk. Összehasonlításképp, a hasonlóan 286 lóerős Audi A6 50 TDI 19,46 millió forinttól indul, a 330 lóerős Mercedes E400 d alapára pedig 24,8 millió forint.
László Ferenc
A tesztautó árcéduláján mellbevágó összeg, 33 millió forint szerepel, amit könnyen kikövetkeztethető módon a szinte teljesen fullos felszereltség indokol. 2 millió forintos tétel az M Sport csomag, 2,24 millió forintba kerül a First Class opció, 1,29 millió forintot kérnek el az egészen kiváló hangminőségű Bowers & Wilkins Diamond hifiért és a panorámatető is 574 ezer forintot kóstál.
Trendibb divatterepjárós megjelenése miatt manapság többen választják az X5-öst, mint az 5-öst, azonban ha a praktikum mellett a vezetési élmény is komoly szempont számunkra, akkor mindenképpen jobban járunk az utóbbi modellel. Az X5 xDrive 30d hazai alapára egyébként 20,82 millió forint.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?