Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f5d9db20-f9c1-4dce-88d7-792ddc45c017","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban. A megvalósult innováció alindex jelentős csökkenést mutatott, a digitalizáció is megtorpanni látszik, ahogy kimerülni tűnik a mesterségesintelligencia-láz is. A visszaesésért részben a gazdasági környezet okolható.","shortLead":"A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot...","id":"20250217_kh-magyar-cegek-digitalis-atalakulasi-mutatoja-2024-h2","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5d9db20-f9c1-4dce-88d7-792ddc45c017.jpg","index":0,"item":"24012e11-0fd8-4f0e-a45d-8fc849e3d8a6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_kh-magyar-cegek-digitalis-atalakulasi-mutatoja-2024-h2","timestamp":"2025. február. 17. 10:03","title":"Valami rossz történik a magyar cégeknél, mélybe zuhant egy fontos mutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4953e2b-fa2f-4519-ad32-7c5e6c0d7052","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színész márciusban lesz 86 éves.","shortLead":"A színész márciusban lesz 86 éves.","id":"20250217_Terence-Hill-dokumentumfilm-keszul","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4953e2b-fa2f-4519-ad32-7c5e6c0d7052.jpg","index":0,"item":"0b61c027-3b62-4706-9a3e-1016a25ab88c","keywords":null,"link":"/elet/20250217_Terence-Hill-dokumentumfilm-keszul","timestamp":"2025. február. 17. 09:48","title":"Terence Hill-dokumentumfilm készül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A „Kijevi Anna” nevű dandár 2300 katonáját képezték ki Franciaországban, ötvenen szökhettek meg közülük.","shortLead":"A „Kijevi Anna” nevű dandár 2300 katonáját képezték ki Franciaországban, ötvenen szökhettek meg közülük.","id":"20250107_orosz-ukran-haboru-dezertalas-franciaorszag-kikepzes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2.jpg","index":0,"item":"ab7916ab-0688-4fa7-8619-9a87ba9fc78f","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_orosz-ukran-haboru-dezertalas-franciaorszag-kikepzes","timestamp":"2025. január. 07. 12:17","title":"Ukrán katonák tucatjai dezertáltak a franciaországi kiképzésről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"631b1659-1321-4f87-9a5d-63433a1e7205","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz elnök szerint a Belgrád ügyeibe való beavatkozás megengedhetetlen, és támogatásáról biztosította Milorad Dodikot, a bosznia-hercegovinai Szerb Köztársaság elnökét.","shortLead":"Az orosz elnök szerint a Belgrád ügyeibe való beavatkozás megengedhetetlen, és támogatásáról biztosította Milorad...","id":"20250307_Gazellatasrol-es-partnersegrol-targyalt-Putyin-es-Vucsics","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/631b1659-1321-4f87-9a5d-63433a1e7205.jpg","index":0,"item":"8dcec58a-56d1-4994-bb64-af8186362a05","keywords":null,"link":"/vilag/20250307_Gazellatasrol-es-partnersegrol-targyalt-Putyin-es-Vucsics","timestamp":"2025. március. 07. 18:43","title":"Gázellátásról és partnerségről tárgyalt Vuciccsal Putyin, aki szolidáris Milorad Dodikkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4013076-98ca-4f54-8bb8-e01597df24f3","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Moszkva megtartaná a szíriai orosz bázisokat, miközben az ottani katonai kontingens már összecsomagolt, és a távozás véglegesnek tűnik. Az oroszok több helyre is átköltözhetnek, ám Tartusz kikötőjének elvesztése csapást mér Putyin globális geostratégiai ambíciójára, akárhol is talál új bázist.","shortLead":"Moszkva megtartaná a szíriai orosz bázisokat, miközben az ottani katonai kontingens már összecsomagolt, és a távozás...","id":"20250218_hvg-sziriai-konfliktus-orosz-katonai-bazisok-nehezkes-kivonulas-parttalanul-szudan-libia","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4013076-98ca-4f54-8bb8-e01597df24f3.jpg","index":0,"item":"c26bf4bc-73b8-42c1-a88c-9687557fd469","keywords":null,"link":"/360/20250218_hvg-sziriai-konfliktus-orosz-katonai-bazisok-nehezkes-kivonulas-parttalanul-szudan-libia","timestamp":"2025. február. 18. 15:27","title":"Parttalan orosz jelenlét: a Kreml küldöttei Szíria új uránál kopogtatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339ab16e-715c-43a8-9994-bbe31d627836","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA számítása szerint a Voyager–1 és a Voyager–2 űrszonda egy-egy műszerének kikapcsolásával legalább egy évvel lehet kitolni a szerkezetek élettartamát – már ami az energiaellátást illeti.","shortLead":"A NASA számítása szerint a Voyager–1 és a Voyager–2 űrszonda egy-egy műszerének kikapcsolásával legalább egy évvel...","id":"20250308_nasa-voyager-1-voyager-2-urszonda-muszerek-leallitasa-energiaellatas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339ab16e-715c-43a8-9994-bbe31d627836.jpg","index":0,"item":"9b4628ac-f76f-47f4-b8db-23e3432d99fb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_nasa-voyager-1-voyager-2-urszonda-muszerek-leallitasa-energiaellatas","timestamp":"2025. március. 08. 12:03","title":"Rezsicsökkentés az űrben: leállítja a Voyager-űrszondák műszereit a NASA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18ef541a-5526-42f6-8b4b-f98926bd040b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Negyedóra alatt akár 500 kilométernyi hatótáv is tölthető a Zeekr 007 GT-be.","shortLead":"Negyedóra alatt akár 500 kilométernyi hatótáv is tölthető a Zeekr 007 GT-be.","id":"20250123_latvanyos-uj-kinai-elektromos-sportkombi-tamadja-le-europat-zeekr-007-gt","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18ef541a-5526-42f6-8b4b-f98926bd040b.jpg","index":0,"item":"9ff27d85-c5f2-4c35-96d9-083c3435eecb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250123_latvanyos-uj-kinai-elektromos-sportkombi-tamadja-le-europat-zeekr-007-gt","timestamp":"2025. január. 23. 07:59","title":"Látványos új kínai elektromos sportkombi támadja le Európát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa1825f0-eb51-49bb-a71c-a0e494026944","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A SpaceX egy teljesen megújult egységet indított útnak a Starship hetedik tesztjén magyar idő szerint csütörtök késő este, ám az nem sokkal az indulás után felrobbant. Egy időre még a légiforgalmat is terelni kellett.","shortLead":"A SpaceX egy teljesen megújult egységet indított útnak a Starship hetedik tesztjén magyar idő szerint csütörtök késő...","id":"20250117_spacex-starship-robbanas-video","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa1825f0-eb51-49bb-a71c-a0e494026944.jpg","index":0,"item":"1dab25ae-6082-4736-81df-385c280d8ea4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250117_spacex-starship-robbanas-video","timestamp":"2025. január. 17. 09:37","title":"Óriásit robbant a SpaceX Starshipje, záporoztak az égből az alkatrészek – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Skoda Superb Scout nem csak nagy és kényelmes, mint bármelyik Skoda Superb, hanem igazán divatos is. Gond inkább az, hogy ez már az árán is meglátszik.
A Skodánál a Scout verzió mindig is a 4x4-es hajtást és az emelt karosszériát jelentette, valamint olyan árcédulát, amely miatt még a gyártó legjobban menő piacain sem igazán sok futkosott belőlük. Nem szabad ugyanis, hogy a fényezetlen műanyagból készült karosszériaelemekkel gazdagon kirakott terepes Superb bárkit megtévesszen, ezek a kis plasztikelemek mind-mind komoly pluszkiadást jelentenek a végén. Van, ami csak a dizájn kedvéért van ott, és van amely tényleg más autóvá teszi a Scoutot.
Nem csak „clever” Skoda
Harmadik generációját éli már a Superb. Mostani frissítése elsősorban az új MartixLED-es lámpatesteken vehető észre. Ebben már – a környező forgalomtól függően – szegmensenként kapcsolnak fel és le a fényforrások, hogy ne vakítsák a szemből érkezőt, viszont mi jól lássunk. A fényszórók minőségét sokan nagyjából ugyanolyannak gondolják minden modellben, hiszen meg kell felelnie a törvényi szabályozásnak. Ezt a hiedelmet addig tudja tartani az ember, amíg ki nem próbál egy ilyen, újgenerációs fényszórókkal ellátott autót. Ilyenkor azonnal rájön, hogy micsoda elsődleges biztonságot jelent egy modern fényszóró.
Képgaléria.
D.P.
A hátsó lámpatest mindössze annyiban változott, hogy jól látszik rajta a Skoda márkaimidzse, amit egy ideje hangsúlyoznak, miszerint a cseh kristályművesség jegyében vannak a lámpáikban azok a furcsa alakzatok. Mint a kristálypoharak metszett díszítései.
A kabintérben nincsenek nagy meglepetések, ez egy cseh-német párkapcsolat: minden kiszámítható. A Superb Scoutban a műszerfal faberakása az egyik jellegzetesség, egyébként szinte minden teljesen olyan, mint egy sima Superbben. A digitális műszerek könnyen értelmezhetőek, a klíma hagyományosan, gombokkal állítható, a 9,2 colos multimédiás fejegység könnyen kezelhető, a menü átlátható, a hardver gyors. Összességében olyan autó, amelyben nem kell majd órákig értelmezni, hogy mit hova költöztettek.
A Skoda a vezetési és kényelmi asszisztensekből is belepakolta azt, amit az anyacég Volkswagen-konszern enged nekik: a LED-lámpát már említettük, és kiemelést érdemel még az, hogy a tempomat nemcsak az előttünk haladó autókat követve adaptív, de az autó képes a kanyarok előtti lassításra, illetve a sebességhatárok automatikus betartására is.
Nincsenek is ekkora emberek
A Superb legnagyobb aduját persze ezúttal is a gigantikus méretek jelentik: jelen esetben 4863 milliméteres hossz és közel 3 méteres tengelytáv. Nincs, aki ne férne el kényelmesen, akár elöl, akár hátul, ráadásul esetünkben mindkét sorban fűthetők az ülések. Az alapból 660 literes a csomagtér akár 1950 literesre is bővíthető, utóbbi már egy kisebb furgonéval vetekszik.
D.P.
A hibridek növekvő népszerűsége ellenére ebbe az autóba továbbra is dízelmeghajtás való. A motortérben a 2-literes szupertakarékos TDI motor van, 190 lóerővel, már EVO jelzővel megtoldva a nevében. Normál üzemben 7-8 literes átlagos fogyasztással el lehet vele járkálni, és akkor csak 800 kilométerenként kell majd megállni tankolni. A motor tökéletes ide, 400 Nm-es maximális nyomatékkal, a hétfokozatú automata pedig hozza a szokásos VW-konszernes gondolkodást, amikor hirtelen gyorsítani kéne. De ezt már megszoktuk.
Az autóban, amely közel ötméteres és valamivel magasabban ülünk benne, mint egy sima kombiban, fontos élménynövelő, hogy egyáltalán nem érződik az emelt karosszéria. Komfortos és feszes, még a 19 colos kerekekkel is, amelyek ugyan jó hatással vannak az autópályázás stabilitásra, de ha esetleg terepre mennénk velük, ott már inkább hátrányt jelentenek a keskeny oldalfalú abroncsok.
D.P.
Kényes kérdések
Szép feladat lehet egy ilyen csúcsmodellt modernizálni, az árazás szempontjából nem kis kihívás. Ez az autó ugyanis olyan árkategória szélén egyensúlyoz, amelynél már sokan dönthetnek úgy, hogy inkább egy prémiummárkát választanak. Ami az új Superb Scout mellett szól, hogy tovább finomították minden részletében, legyen az mechanikai, digitális vagy kényelmi funkció. Nyilván ez a modell sem terepre való, hanem jól hangsúlyozottan egy még exkluzívabb változata a felfelé törekvő Skoda palettájának. A célját el is éri, mert kitűnik a Skodák közül, és sokan megnézik. A Kodiaqokban ülő új SUV-skodások közül is, ami manapság a szabadidőautós ellenszélben igazán nagy szó.
D.P.
Milyen hozzá képest a sima Superb?
Az a ritka helyzet állt elő, hogy a Scout után egy pár napra nálunk járt a szedán „sima” Superb is, ugyanilyen, 2.0 literes TDI motorral. A külsőbéli eltérés csomagtérbéli különbséget jelenthet, de itt a limuzinban is gigantikus a hely. A Superb limuzinok hagyományát követve a csomagtér a hátsó ablakkal együtt nyílik fel, amelynek köszönhetően hatalmas nyíláson át lehet megpakolni a 625 liternyi helyet.
A különbségek az utastérben egyébként igen jelentősek a két Superb között, egyértelműen a felszereltségi csomagok miatt. A szövetkárpitos Superbbel szemben az Alcantarával borított Superb Scout ülései mindenképpen magasabb szintet jelentenek, ahogy a Scout digitális műszerfala nem szebb, igaz, okosabb, mint a hagyományos analóg körműszerek. Ami a menetdinamikát, a fogyasztást és az agilitást illeti, még érezhetőbbek a különbségek, mint elsőre gondolnánk. A sima Superb egyértelműen könnyedebb (1514 kg), komfortosabb, lágyabb. Ezzel együtt pedig agilisabbnak is érződik, mint a Scout.
Képgaléria.
D.P.
Árak, konklúzió
Nem kérdés, hogy a Superbek választékának legkívánatosabb darabja a Scout. 19,1 milliós árával viszont, több mint elgondolkodtató, főleg a szintén kipróbált sima, „Style felszereltségű” Superb mellett, ami 13,8 millió forintba kerül papíron. Ha a legfontosabb mechanikai tételt, az összkerékhajtást vesszük egy hasonló motorú változattal szemben, csak ez 800 ezer forint plusz költséget jelent. A Scout többi, inkább a divatosságot fokozó kiegészítőjéből jön ki a további négymillió forintos különbség. Gyártói részről biztosan jó profitrátával rendelkezik a modell, mert itt bizony megkérik az egyediség felárát.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?