Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5550dd80-da39-4850-bee2-0b0fdb08099b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A kastélynak gazdag a történelme, a falai között még Beethoven is komponált.","shortLead":"A kastélynak gazdag a történelme, a falai között még Beethoven is komponált.","id":"20250114_lengyelorszag-glogowek-kastely-elon-musk","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5550dd80-da39-4850-bee2-0b0fdb08099b.jpg","index":0,"item":"d30c59d8-7438-4288-9893-6d3f86a2d740","keywords":null,"link":"/vilag/20250114_lengyelorszag-glogowek-kastely-elon-musk","timestamp":"2025. január. 14. 17:19","title":"Egy lengyel polgármester arról győzködi Elon Muskot, hogy vegye meg a városában található kastélyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd4848a1-dc39-4cc8-96a6-78ebc2a2a4cb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"December óta is jelentősen nőtt a ChatGPT felhasználóinak száma. Kitárta lapjait az OpenAI, több területről is elárultak adatokat.","shortLead":"December óta is jelentősen nőtt a ChatGPT felhasználóinak száma. Kitárta lapjait az OpenAI, több területről is...","id":"20250221_openai-chatgpt-hasznalati-adatok-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd4848a1-dc39-4cc8-96a6-78ebc2a2a4cb.jpg","index":0,"item":"3fade27c-31c9-4394-918d-d17e3141b65e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_openai-chatgpt-hasznalati-adatok-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 21. 14:03","title":"Tarol a ChatGPT: már heti 400 millió ember használja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Jelenleg a minimum 16 órás szolgálathoz mindössze két darab szendvics jár a mentősöknek. ","shortLead":"Jelenleg a minimum 16 órás szolgálathoz mindössze két darab szendvics jár a mentősöknek. ","id":"20250212_lakossag-segitseget-keri-a-MOMSZ-mentosok-Budapest-korhaz-egeszsegugy","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1.jpg","index":0,"item":"316b5be9-72c1-491c-9ddc-a199268d76df","keywords":null,"link":"/itthon/20250212_lakossag-segitseget-keri-a-MOMSZ-mentosok-Budapest-korhaz-egeszsegugy","timestamp":"2025. február. 12. 20:10","title":"A lakosság segítségét kérik a mentődolgozók, hogy a Budapestre rendelt mentősök kaphassanak meleg ételt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57274134-0d30-42e3-95aa-adbbf71377c7","c_author":"HVG","category":"360","description":"Neves hazai művészekre, tudósokra, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk, fényképekkel és egy-egy rövid idézettel.","shortLead":"Neves hazai művészekre, tudósokra, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk, fényképekkel és egy-egy rövid...","id":"20241230_hvg-2024-kronikaja-neves-elhunytak-magyarorszag","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57274134-0d30-42e3-95aa-adbbf71377c7.jpg","index":0,"item":"c759f51d-a6d2-42d5-9450-3156de29e411","keywords":null,"link":"/360/20241230_hvg-2024-kronikaja-neves-elhunytak-magyarorszag","timestamp":"2024. december. 30. 13:30","title":"Benedek Miklós, Ferge Zsuzsa, Tompos Kátya – egy-egy mondat a közélet, a kultúra és a tudomány 2024-ben elhunyt nagyságaitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"226c2f35-a9af-49a6-9236-ad73eecaed1d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"A magyar teniszezők közül egyéniben így már csak Marozsán Fábián maradt versenyben a melbourne-i tornán.","shortLead":"A magyar teniszezők közül egyéniben így már csak Marozsán Fábián maradt versenyben a melbourne-i tornán.","id":"20250114_bondar-anna-australian-open-tenisz-vang-ja-fan","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/226c2f35-a9af-49a6-9236-ad73eecaed1d.jpg","index":0,"item":"ff0f33f0-f3b5-4ab3-8e39-3e3d8d29a854","keywords":null,"link":"/sport/20250114_bondar-anna-australian-open-tenisz-vang-ja-fan","timestamp":"2025. január. 14. 05:58","title":"Bondár Anna búcsúzott az Australian Open első körében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed6541b7-c1a2-451b-a310-328c1786171d","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Nem tartotta be a határidőt és átlépte a tervezett költségvetést a kivitelező cég, amelynek tulajdonosa a jegybankelnök fia, Matolcsy Ádám köréhez tartozik.","shortLead":"Nem tartotta be a határidőt és átlépte a tervezett költségvetést a kivitelező cég, amelynek tulajdonosa a jegybankelnök...","id":"20250126_hvg-mnb-szekhazfelujitas-raw-development-somlai-balint-matolcsy-adam","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed6541b7-c1a2-451b-a310-328c1786171d.jpg","index":0,"item":"f73efbaa-5c36-4817-a1bb-7f02b7bb9dd6","keywords":null,"link":"/360/20250126_hvg-mnb-szekhazfelujitas-raw-development-somlai-balint-matolcsy-adam","timestamp":"2025. január. 26. 11:00","title":"A lelépő Matolcsy Györgynek van miért aggódnia az MNB-székház felújításának számvevőszéki vizsgálata miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70aa152e-c6de-4b20-b350-07db26d77947","c_author":"Argyelán József Bankmonitor","category":"gazdasag","description":"Alapvetően a családi adókedvezmény emelése és a két-, háromgyermekes nők szja-mentessége érdemben növelheti a családok jövedelmét. Ugyanakkor vannak olyan megtakarítások, amelyeknél az egyik legerősebb hívószó az állami támogatás, ami gyakorlatilag az érintettek személyi jövedelemadójából jár vissza. Ezek a megtakarítások nagyon fontos részét képezik a hazai nyugdíjrendszernek. De mi lesz a sorsuk most, hogy számos csoport nem fog személyi jövedelemadót (szja) fizetni, vagy az adófizetési kötelezettsége érdemben csökkenni fog?","shortLead":"Alapvetően a családi adókedvezmény emelése és a két-, háromgyermekes nők szja-mentessége érdemben növelheti a családok...","id":"20250228_Kinyirhatja-a-kormany-adovaltoztatasa-az-ongondoskodast","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70aa152e-c6de-4b20-b350-07db26d77947.jpg","index":0,"item":"36e54d73-9ea2-4b99-b589-e8550bc40d6c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250228_Kinyirhatja-a-kormany-adovaltoztatasa-az-ongondoskodast","timestamp":"2025. február. 28. 10:00","title":"Kinyírhatja a kormány a családi szja-mentességgel a nyugdíj-megtakarítást?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e266a9c-7097-4d82-a6f1-bfaf361efbf8","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Rendszeresen át kellene gondolni viszonyunkat az ünnepeinkhez, az azokon közösen elfogyasztott ételekhez, hogy a személyiségünket formáló tradíciók ne váljanak béklyóvá – hangsúlyozza Czecz Fruzsina gasztropszichológus, aki elárulja azt is, hogyan szereljük le a traktálást.","shortLead":"Rendszeresen át kellene gondolni viszonyunkat az ünnepeinkhez, az azokon közösen elfogyasztott ételekhez...","id":"20241225_hvg-asztalnal-dol-el-czecz-fruzsina-gasztropszichologus-karacsony-unnepi-szerepek-elvarasok-hataratlepes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e266a9c-7097-4d82-a6f1-bfaf361efbf8.jpg","index":0,"item":"b46edc72-d643-456b-8612-4933f062e691","keywords":null,"link":"/360/20241225_hvg-asztalnal-dol-el-czecz-fruzsina-gasztropszichologus-karacsony-unnepi-szerepek-elvarasok-hataratlepes","timestamp":"2024. december. 25. 19:30","title":"„Csak apád kedvéért sütöttem meg ezt is” – hogyan ne rokkanjunk bele a karácsonyba?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy mennyivel lett erősebb a japán gyártó új kompakt divatterepjárója, amely végre infotainment fronton is sokat fejlődött, de zöld rendszámot továbbra sem kaphat.
Akio Toyoda, a Toyota első embere néhány éve tett egy olyan kijelentést, mely szerint nem szeretne több unalmas autót látni a mamutcég kínálatában. És ennek meg is lett a hatása, elég csak a 2016 óta gyártásban lévő C-HR-re (Coupé High Rider) gondolni, amely külseje sok mindennek mondható, csak éppen unalmasnak nem. Azóta eltelt három esztendő és a típus formaterve szinte semmit sem öregedett, ettől függetlenül mégis meg kellett ejteni az ilyenkor szokásos ráncfelvarrást.
A faceliften átesett Toyota C-HR újdonságait elsősorban a lemezek alatt kell keresni, jövünk a Portugáliában megrendezett nemzetközi menetpróbán szerzett gyakorlati tapasztalatainkkal.
László Ferenc
Minek változtatni?
A szépség szubjektív dolog, de a C-HR vonalvezetése nem sok mindenkit hagyhat hidegen. Lényegében nincs olyan négyzetcentiméter a karosszérián, melyen legalább egy pillanatig megpihenhetne a szemünk: egy izgalmas letörés itt, egy lendületesen emelkedő vonal ott, amott pedig egy furcsa bemélyedés.
Az eladási mutatók egyértelműen a merész tervezőket igazolják, és a Toyota döntéshozói úgy találták, hogy a bevált recepten bűn lenne komolyabb mértékben változtatni a facelift során. Ennek jegyében csak nagyon óvatosan nyúltak hozzá a vonalakkal alaposan összeszabdalt és rejtett hátsó kilinccsel megspékelt dizájnba. Enyhén módosult a hűtőrács, változott a lámpák rajzolata, átrajzolták a lökhárítót és a ködlámpákat, valamint variáltak egy picit a két hátsó lámpát összekötő spoilerszerű megoldáson.
László Ferenc
Az immár elöl-hátul LED fényforrásokkal világító C-HR mostantól két új fényezéssel rendelhető: a Supersonic Red egy vörös, a Hot Lava Orange pedig egy narancssárga szín. És igen, ezek sem unalmas, hanem nagyon is izgalmas fényezések, amik jól mutatnak a fekete színben is rendelhető tetővel, vagy az akár ugyancsak fekete könnyűfém-felnikkel.
Akinek eddig is tetszett a C-HR, annak mostantól vélhetően egy picit még jobban bejön a dizájn, akinek pedig eddig sem tetszett, annak minden bizonnyal a facelift sem hozza meg a kedvét a vásárláshoz.
László Ferenc
Belső értékek
A 4,36 méteres hossz és a 2,64 méteres tengelytávolság nem változott, hiszen ez nem egy vadonatúj modell. Ennek megfelelően az utastér változatlan méretű. Elöl még a magasabbak is remekül elférnek, ám ők hátulra már ne nagyon üljenek be, ugyanis ott a C-HR-ben mind a fejtér, mind a lábtér szűkös. Arról nem is beszélve, hogy a vékonyra vett ablakok miatt komoly bezártságérzetünk lehet, és a tolatás sem leányálom. A csomagtartó kiviteltől függően 358-377 literes, a hátsó üléssor 60:40 arányban osztott.
A felhasznált műanyagok a vártnál kicsi keményebb tapintásúak, ellenben az összeszerelési minőségre nem lehet panasz. A kormány kiváló fogású és mögötte két csőműszer fogja közre a régimódi kis színes kijelzőt. A műszerfal közepéről tabletként mered az égnek az infotainment rendszer 8 colos érintőkijelzője, ami mellé a könnyebb kezelhetőség jegyében vékonyka kis nyomógombok kerültek.
László Ferenc
A felhasználói felület grafikája enyhén túlhaladott, azonban komoly előrelépés, hogy a facelift során megérkezett a várva várt Android Auto- és Apple Carplay- támogatás. Ugyancsak újdonság, hogy a fedélzeti navigáció frissítéséhez nem feltétlenül kell szervizbe látogatnunk, a rendszer a mobilunk internetkapcsolatát használva vezeték nélküli módon is képes update-elni a térképállományt.
A 345 ezer forintba kerülő 8+1 hangszórós JBL hifi nem szól rosszul, de például a Mazda 3-ban lévő Bose szett meggyőzőbb. Az első ülések fűtéséért 158 ezer forintot kér el a Toyota, a korábbiaknál nagyobb biztonsággal szolgáló továbbfejlesztettt Safety Sense rendszer viszont mindenkinek alanyi jogon jár.
László Ferenc
A lényeg
Maradt a kínálatban a 115 lovas 1,2 literes benzinmotor és az enyhén átdolgozott, modernebb akkumulátort kapott 122 lóerős hibrid hajtás, az igazi újdonságot pedig a 184 lóerős hibrid változat jelenti. Utóbbi esetében nem 1,8, hanem 2 literes a soros 4 hengeres szívó benzinmotor, amely önmagában 153 lóerőt és 190 Nm-t ad le. És ehhez hozzájön még a villanymotor 109 lóereje és 202 Nm-e.
A "power" hibrid produkciójával a gyakorlatban nagyon elégedettek vagyunk. Elég lenyomni a gázpedált, melynek hatására azonnal vehemensen megindul az autó, jobban, mint ahogy egy Skyactiv X motoros, vagyis különösebb hibrid varázslat nélküli Mazda 3. Ez elsősorban a villanymotor jelentős rásegítő nyomatékának köszönhető, és bár a 8,2 másodperces 0-100-as szintidő (gyengébb hibrid: 11 másodperc) ismeretében nem nevezhetjük sportautónak a C-HR-t, erőtartalékai tökéletesen elegendőek a hétköznapokhoz. Mint ahogy a 180 km/h végsebesség is.
László Ferenc
A fokozatmentes CVT váltó némi megszokást igényel, de a megszokott "bégetés" ezúttal talán nem annyira zavaró. Vélhetően amiatt, hogy a Toyotánál a ráncfelvarrás során nagyon odafigyeltek a hangszigetelésre, ami jobb lett, mint valaha. Ha az 5,3 literes gyári fogyasztási értéket nem is tudtuk hozni, az általunk mért 6 literes érték egyáltalán nem mondható rossznak. A benzintartály 43 literes, ami 700 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
Szerencsére a futóművet és a kormányzást is hozzáhangolták a 62 lóerővel nagyobb teljesítményhez, így nem egyszerűen csak több erőt, hanem a tempósabb haladást támogató felfüggesztést is kapunk. A kupé crossover besorolású C-HR-nek a szerpentinezés nem olyan, mint nekünk a foghúzás, a kompakt járgány élvezettel veszi a kanyarokat. A dinamikus életérzésbe egyedül talán az ülés zavar bele, melyet szívünk szerint 2-3 centiméterrel lejjebb eresztenénk. Újdonságként az utasülés is állítható magasságú és a bőrrel borított sofőrülések mostantól elektromos mozgatásúak.
A hibrid C-HR-ek elsőkerék-hajtásúak, ha mind a négy kerékre szeretnénk hajtást, akkor sajnos csak az 1,2 literes benzinmotoros kivitelt választhatjuk.
–: szűkös hátsó sor és csomagtér, túl magas vezetői pozíció, kemény műanyagok, a grafikán lehetne még javítani.
A Törökországban gyártott C-HR ráncfelvarrásán 200 fejlesztő összesen 120 ezer órán át dolgozott, és az 50 millió eurós beruházásnak meg is lett az eredménye: a típus a hátralévő 2-3 évében továbbra is versenyképes maradhat. A külsőn szerencsére nem változtattak, az erősebb hibrid hajtásért és a módosított felfüggesztésért pedig kijár a dicséret. Ráadásul a típus úgy lett izgalmasabb, hogy fogyasztása továbbra is igen szerény maradt.
A kifutó modell fapados változata 5,99 millió forinton búcsúzott, az új C-HR jobban felszerelt alapmodellje pedig legolcsóbban 7,28 millió forintból úszható meg. A 4x4-es kivitel alapára 9,04 millió forint, az 1,8-as hibrid 8,41 millió forinton nyit, az igazi aduász 2 literes hibrid pedig minimum 9,55 millió forint kifizetését követően vezethető haza. Mivel egyik hibrid sem plugin kivitelű, a zöld rendszám előnyeiről le kell mondanunk. Ilyen rendszámot csak a tisztán elektromos változat kaphatna, ami viszont egyelőre még csak Kínában kapható.
Összehasonlításképp, a Volkswagen T-Roc 150 lóerős 1.5 TSI változata 7,54 millió forinttól indul, a 115 lovas TDI változat alapára pedig 7,61 millió forint. Házon belül a prémium kategóriás és kicsit nagyobb Lexus UX 8,95 millió forinton nyit, a komolyabb hibrid technikával pedig 10,28 millió forint ellenében érhető el.
A prémium kategóriás japán gyártó előrukkolt valaha készült legkisebb SUV modelljével. Mi pedig kipróbáltuk és megvizsgáltuk, hogy belül mennyire kicsi a teljesen új platformra épülő Lexus UX.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?