Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09b5fc96-3c96-4a89-a1f7-7017d0be26bd","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Teljesen egyedi módon próbálnak új kollégát toborozni az önkéntes tűzoltók.","shortLead":"Teljesen egyedi módon próbálnak új kollégát toborozni az önkéntes tűzoltók.","id":"20250114_allashirdetes-zsambeki-onkentes-tuzoltok","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09b5fc96-3c96-4a89-a1f7-7017d0be26bd.jpg","index":0,"item":"013335ca-d678-4a8d-9d2c-cc585662fc5e","keywords":null,"link":"/elet/20250114_allashirdetes-zsambeki-onkentes-tuzoltok","timestamp":"2025. január. 14. 13:57","title":"Stabil létrák és 6 ezer köbcentis céges autó – az év álláshirdetését adták fel a zsámbéki önkéntes tűzoltók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d28c5a10-2606-4ce6-a30b-7bd10e9e3371","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A legjobb esetben is 0,6 százalékos lehet a 2024-es GDP-növekedés az eredetileg várt 4 százalék helyett – mondta el Nagy Márton, aki arról is beszélt, hogy a családok nagy részének sikerült visszaadni azt, amit elvitt tőlük az infláció.","shortLead":"A legjobb esetben is 0,6 százalékos lehet a 2024-es GDP-növekedés az eredetileg várt 4 százalék helyett – mondta el...","id":"20250114_Nagy-Marton-allamadossag-valtozasok-adozas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d28c5a10-2606-4ce6-a30b-7bd10e9e3371.jpg","index":0,"item":"d44b84fc-235a-462f-854d-66899bd5ba98","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250114_Nagy-Marton-allamadossag-valtozasok-adozas","timestamp":"2025. január. 14. 10:36","title":"Nagy Márton: Nőtt az államadósság, változások jönnek az adózásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"204326d8-21f5-429c-b8e2-2dd5f00b5399","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Senyei György is csatlakozott azokhoz, akik élesen kritizálták a Kúria elnökének levelét. Ebben Varga Zs. az övétől eltérő álláspontot vallókkal szemben szankciót helyez kilátásba.","shortLead":"Senyei György is csatlakozott azokhoz, akik élesen kritizálták a Kúria elnökének levelét. Ebben Varga Zs. az övétől...","id":"20250110_Jogkorlatozast-emleget-es-eliteli-Varga-Zs-Andras-ujevi-koszontojet-az-OBH-elnoke","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/204326d8-21f5-429c-b8e2-2dd5f00b5399.jpg","index":0,"item":"d4c553fc-6375-49ce-b5a3-da4ef52b6c5f","keywords":null,"link":"/itthon/20250110_Jogkorlatozast-emleget-es-eliteli-Varga-Zs-Andras-ujevi-koszontojet-az-OBH-elnoke","timestamp":"2025. január. 10. 13:07","title":"Újabb feszültség a NER csúcsbírói között: jogkorlátozást emleget, és elítéli Varga Zs. András újévi köszöntőjét az OBH elnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f83f431a-4d71-4e19-a32d-fab5574ebf14","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A bejelentést a gázai tűzszünet első napján tették.","shortLead":"A bejelentést a gázai tűzszünet első napján tették.","id":"20250120_jemen-huszik-tuzszunet-izraeli-hajok","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f83f431a-4d71-4e19-a32d-fab5574ebf14.jpg","index":0,"item":"572bb05b-a263-4c20-ae00-c79554ac71bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_jemen-huszik-tuzszunet-izraeli-hajok","timestamp":"2025. január. 20. 15:50","title":"A jemeni húszik bejelentették, hogy mostantól a Vörös-tengeren csak az izraeli hajókat támadják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Tristan és Andrew Tate ellen szexuális zaklatás, szervezett bűnözés, emberkereskedelem és pénzmosás miatt emeltek vádat a román hatóságok.","shortLead":"Tristan és Andrew Tate ellen szexuális zaklatás, szervezett bűnözés, emberkereskedelem és pénzmosás miatt emeltek vádat...","id":"20250217_Trumpek-nyomast-gyakorolnak-Romaniara-hogy-a-Tate-fiverek-tavozhassanak-az-orszagbol-allitja-a-Financial-Times","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c3d9321-bead-4cd0-98bc-e5e052621a3a.jpg","index":0,"item":"f8781fee-2fe0-47ef-acd5-0f66f008a777","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Trumpek-nyomast-gyakorolnak-Romaniara-hogy-a-Tate-fiverek-tavozhassanak-az-orszagbol-allitja-a-Financial-Times","timestamp":"2025. február. 17. 19:49","title":"FT: Trumpék nyomást gyakorolnak Romániára, hogy a Tate fivérek távozhassanak az országból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dea2565a-9bdf-41ad-98c2-e033cb5fedc9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A dolgozók kenyere, ruhája és cipője függ attól, hogy megvédjük az árdrágítók ellen a forintot – mutatták be 79 éve.","shortLead":"A dolgozók kenyere, ruhája és cipője függ attól, hogy megvédjük az árdrágítók ellen a forintot – mutatták be 79 éve.","id":"20250312_Harc-az-ardragitok-ellen-Filmhirado-1946","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dea2565a-9bdf-41ad-98c2-e033cb5fedc9.jpg","index":0,"item":"7e2d7056-8a96-40db-a5f0-71f02b0bb575","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Harc-az-ardragitok-ellen-Filmhirado-1946","timestamp":"2025. március. 12. 15:30","title":"Harc az árdrágítók ellen! – Ilyen volt a Filmhíradó 1946-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eda019ef-0c2d-487c-817d-725a957b5824","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"Egy másik kormányzati döntés értelmében már a protokollkiadásokon is spórolni kellett, így a partnereknek legfeljebb egy képeslapot lehetett adni karácsonyi és újévi ajándékként. A 2024-es, nem nyilvános kormányhatározatokból látszik, mennyire szorították meg a nadrágszíjat. A köztisztviselők már sztrájkra készülnek.","shortLead":"Egy másik kormányzati döntés értelmében már a protokollkiadásokon is spórolni kellett, így a partnereknek legfeljebb...","id":"20250206_Nem-nyilvanos-hatarozat-Orban-Viktor-dontesen-mult-ki-kaphat-plusz-penzt-az-kormanyzati-szerveknel-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eda019ef-0c2d-487c-817d-725a957b5824.jpg","index":0,"item":"542b1202-4de6-45bd-bb48-796f8fe7d719","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Nem-nyilvanos-hatarozat-Orban-Viktor-dontesen-mult-ki-kaphat-plusz-penzt-az-kormanyzati-szerveknel-ebx","timestamp":"2025. február. 06. 06:11","title":"Akkora a spórolás a kormányzatban, hogy Orbán Viktor döntésén múlt az is, ki kaphatott plusz pénzt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3da1bc7c-18c0-40d0-adda-82729f9a8fe4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Többek között a tört- és egészmogyorós és a fehércsokis termékeket érinti a méretcsökkenés.","shortLead":"Többek között a tört- és egészmogyorós és a fehércsokis termékeket érinti a méretcsökkenés.","id":"20250201_Folytatodik-a-zsugorinflacio-osszemegy-a-Milka-csoki-is","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3da1bc7c-18c0-40d0-adda-82729f9a8fe4.jpg","index":0,"item":"f987be50-573f-4c63-9d3b-2e4e0fa848a8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250201_Folytatodik-a-zsugorinflacio-osszemegy-a-Milka-csoki-is","timestamp":"2025. február. 01. 15:36","title":"Folytatódik a zsugorinfláció, összemegy a Milka csoki is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nyitott tetővel és maximumra feltekert fűtéssel vágtunk neki a napsütéses télies napoknak, hogy kiderítsük: érdemes-e ilyen extrém formában némi D-vitamint begyűjteni? Ebben egy 2-es BMW volt a társunk, amelyből stílszerűen 2 dolog hiányzik.
A BMW 2011 óta árulja a második generációs 1-es sorozatot, melynek oldalhajtásaként 2013-ban debütált a vadonatúj 2-es széria. Utóbbit kupé és kabrió változatban gyártják a bajorok, akik nemrégiben mindkét verzió ráncait felvarrták. Mi ezúttal a nyitható tetős új változatot kaptuk meg, a teszthez nem éppen ideális télies körülmények mellett.
Így azonban legalább arra a kérdésre is választ kaptunk, hogy a hidegebb hónapokban mennyire lehet élvezetesen kabriózni.
László Ferenc
20 másodperc
A legjobb kabriós időszak értelemszerűen a tavasz és az ősz, amikor hőgutát és tüdőgyulladást sem kapunk a nyitott tető miatt. Ez persze egyáltalán nem zárja ki a nyári és a téli használatot. Ha nem esik az eső vagy éppen a hó, néhány fokkal 0 Celsius feletti értéket mutat a hőmérő és még a nap is süt egy kicsit, akkor meg lehet próbálkozni egy kis téli kabriózással. Az első alkalmas napon rányomtunk a tetőnyitás gombjára, melynek hatására 20 másodperc alatt lenyílt a barna tesztautóhoz remekül passzoló barna vászontető. És már kezdődhetett is az óvatos D-vitamin-vadászat.
Sapka, sál persze azért javallott - ezekben az ínséges időszakokban már az is valami, ha legalább az arcunkat éri némi napsütés. No, és nem árt feltekerni a fűtést maximumra, vagyis 28 fokra, ami mellé remekül passzol a szupererős ülésfűtés. A menetszéltől nem igazán kell tartani, mert a 2-es bömös utasterét úgy alakították ki, hogy akár autópályatempó mellett se hasítson át rajta az orkán.
Ráadásul nemcsak az első, hanem még a hátsó sorban is meglepően jó a szélvédelem. A térkínálat már nem annyira, hiszen ez mégiscsak egy kicsi BMW, melyben hátul leginkább csak gyermekek vagy nagyon vékony lábú felnőttek élvezhetik gondtalanul a nyitott-tetős suhanást.
László Ferenc
Milyen belül?
Ha csak az első üléseken foglalnak helyet utasok, a hátsó sor fölé egyetlen mozdulattal be lehet pattintani a szélfogórácsot, ami alaphelyzetben a csomagtartóban rejtőzik. Ez tovább csökkenti a szelet, és így már tökéletes a prémium kabriós feeling. A világos bézs belső ugyancsak remekül passzol a prémium kategóriás nyitott-tetős élvezetekhez, helyből és tároló megoldásból pedig sokkal több áll rendelkezésünkre, mint például egy extrém szűk Mazda MX-5 esetében.
Utóbbi japán versenyzőhöz képest a 280-335 literes csomagtartó is hatalmas, abszolút értékben viszont már nem annyira. Főleg annak ismeretében, hogy a kupé testvérmodell hátsójába majdnem 400 liternyi pakk gyömöszölhető bele.
László Ferenc
A minden irányban motorosan mozgatható sofőrülés remek oldaltartást biztosít még a tempósabb kanyarokban, és az ülőlap hosszúságára sem lehet panaszunk. Az alacsony üléspozíció szerelmesei viszont picit csalatkozni kényszerülnek, mert 2-3 centiméterrel még biztosan lejjebb engednék a sportfotelt.
Az ülések alatt viszont kell a hely egyrészt a hátul ülők lábfejének, másrészt a dupla mélynyomónak. A tizenkét hangszórós Harman Kardon hifi papíron csak 360 W teljesítményű, a gyakorlatban viszont elképesztő hangerőt és hangminőséget produkál. Ki merjük jelenteni, hogy kenterbe ver sok olyan rendszert, amely papíron ennek a teljesítménynek a dupláját tudja.
László Ferenc
A hifi nyitott és csukott tető mellett egyaránt brillírozik. Csukott tető mellett ahhoz képest egész jó a hangszigetelés, hogy nem egy keménytetős, hanem egy vászontetős kabrióhoz van szerencsénk. Egy-egy hangos teherautó mellett az az érzésünk támadhat ugyan, hogy talán le van engedve az egyik ablak, mert közelinek érződik a hang forrása, de aztán gyorsan ráeszmélünk, hogy mégiscsak egy viszonylag egyszerű sátortető van a fejünk felett. Az általános minőségérzet nagyon rendben van, néhány új betét és designtrükk miatt e tekintetben mindenképpen egy kicsit feljebb lépett a 2-es.
A facelift egyik legfontosabb hozománya, hogy már ez a kis BMW is megkapta a nagyobb 5-ös és 7-es sorozatban megismert legújabb érintőkijelzős, tehát nemcsak iDrive-ról kezelhető felhasználói felületet. Itt jegyzendő meg, hogy alapáron csak egy 6,5 colos és nem érintésérzékeny központi kijelzőt kapunk, a 8,8 colos "odanyúlós" élvezetek felárasak. Említést érdemel továbbá az Apple CarPlay támogatás, a wifi hotspot funkció, az indukciós okostelefon töltő, illetve a párhuzamos és merőleges parkolást segítő rendszer.
László Ferenc
És akkor a vezetési élmény
Az M sportkormány olyan, amilyen egy rendes BMW kormánynak lennie kell: rövid áttételezésű, rengeteg visszajelzéssel szolgál az útról, relatíve kicsi az átmérője és a duci karimája elképesztően jó fogást biztosít. A felfüggesztés a hazai utak minőségét ismerve szerencsére nem M-es, hanem valami olyasmi, ami ha kell, tud elég kemény lenni, de nem annyira, hogy kényes helyzetekben durván felüssön.
A relatíve rövid tengelytávú 230i a kanyargós utakon érzi igazán elemében magát, ahol még Comfort módban is azonnal érződik, hogy hátul van a hajtás. XDrive összkerékhajtásra ez esetben egyetlen fillért sem költenénk. A Sport és Sport+ üzemmódokban pedig fokozódnak az élvezetek, az elektronika egyre kevésbé avatkozik be, és lényegében bármikor oda tehetjük a kocsi farát, amikor és ahova szeretnénk.
A nyolcsebességes ZF automataváltón is nehéz fogást találni, gyorsan, de mégis vajpuhán teszi a dolgát. Automata módban is maximálisan szerethető a produkciója, ha pedig kedvünk támad némi manuális gangolgatáshoz, a kormány mögötti váltófülek remek partnerek ebben. A slusszpoén pedig a régimódi és éppen ezért nagyon szerethető kézifékkar. Bevalljuk, ez utóbbit nemcsak megállást követően használtuk.
László Ferenc
László Ferenc
Mivel már az előd 228i is négyhengeres és 2 literes turbós benzinmotort vonultatott fel, nem is álmodoztunk róla, hogy a 230i-ben esetleg még "rendes" hathengeres és 3 literes erőforrás lapul. Félreértés ne essék, a 245-ről 252 lóerőre növelt teljesítmény és a 350 Nm-es értéken maradt nyomaték több mint elegendő a sportos menetteljesítményekhez.
Azonban ezek mellé nem társul a petrolhead füleknek kellemes muzsika. A motor nagy kedvvel pörög fel egészen 7000-ig, a hangja viszont eleinte visszafogott, később pedig unalmasan reszelős. Nem jó ez így, és nagy kár, hogy a hiányzó 2 hengert csak a sokkal sportosabbra hangolt és nem mellesleg jelentősen drágább M240i-től kapjuk meg.
László Ferenc
Hogyan gyorsul, mennyit fogyaszt?
A 0-100-as gyorsuláshoz ideális helyzetben 5,9 másodpercre van szükség, ami tiszteletre méltó adat. Azonban a 230i Coupé 5,6 másodperc alatt képes ugyanerre. Miért van ez így? Nos, elsősorban azért, mert a kabrió a sok extra merevítés miatt 150 kilogrammal nehezebb zárt társánál (1500 vs. 1650 kg), másodsorban pedig azért, mert a kabriónak aerodinamikailag is van némi lemaradása.
A gyártó 6,2 literes vegyes fogyasztási értéket ígér. Eco módban, a gázpedált óvatosan kezelve, tartósan 90 körüli tempóval haladva akár a gyakorlatban is hozható ez az érték, de ha elrúgjuk a gázpedált, akkor 18 literig meg sem áll a fogyasztásmérő kijelzője. A valós fogyasztás valahol ezek között, tapasztalataink szerint mintegy 9-11 liter magasságában mozog. Mivel az üzemanyagtartály 52 literes, körülbelül 500 kilométer tehető meg egy tankolással.
László Ferenc
Konklúzió
+ : erős motor, remek váltó, hátsókerékhajtás, szélvédett prémium beltér, érintőképernyős fedélzeti rendszer, kiváló hifi.
–: csak 4 hengeres, jelentős extratömeg a kupéhoz képest, hátul kevés lábhely, kicsi csomagtartó, nem olcsó.
Hiába kezdtük volna azzal a cikket, hogy a ráncfelvarrt 2-es kabrió enyhén átrajzolt fényszórókkal és vesékkel, kicsit nagyobb légbeömlőkkel és hajszálnyit módosított hátsó lámpákkal bír. Ezek alapján ugyanis csak a legelvetemültebb BMW-rajongók képesek megkülönböztetni az elődjétől a friss jövevényt, és nem is ez a lényeg.
Hanem az, hogy a legkisebb bajor kabrió egy kicsit még jobb lett, és főleg, hogy vezetési élmény tekintetében megmaradt igazi BMW-nek. Egyedül az a bizonyos hiányzó 2 henger bántja a fülünket, amire persze megvan a politikailag korrekt magyarázat. Viszont a V12-es biturbó motorral szerelt és politikailag abszolút inkorrekt BMW M760Li kipróbálása óta mi valahogy ezzel nem tudunk, nem kívánunk foglalkozni. Egy ilyen prémium kabrióba, egy 230i-be bizony nagyon kellene a 6 henger. És pont.
2-es kabriót legolcsóbban 10,7 millió forintos áron lehet kapni, ezért a pénzért egy 136 lovas, fapados 218i lehet a miénk. A kipróbált 230i kabrió alapára 13,7 millió forint, amit esetünkben 17,5 millió forintra tornáztak fel az extrák. A csúcsot az M240i jelenti a maga 15,4 millió forintos alapárával és "szerény" 340 lóerős teljesítményével. 2-es fronton mintegy 1,2-1,9 millió forint a nyitható tető felára, vagyis ennyivel kerül többe egy kabrió egy kupénál.
És hogy mit virít a konkurencia? Nos, 9 millióért már kaphatunk ugyan egy 150 lóerős Audi A3 kabriót, de az mégiscsak elöl hajt.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?