Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e10e0941-fe82-4370-98f7-3b790ca8de20","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Legalább nyolc olyan tényező van, köztük a foglalkoztatás, amiből látják, hogy fordul a gazdaság – mondta a nemzetgazdasági miniszter a Joint Venture Szövetség vállalatokat díjazó ünnepségén szombat este Budapesten.","shortLead":"Legalább nyolc olyan tényező van, köztük a foglalkoztatás, amiből látják, hogy fordul a gazdaság – mondta...","id":"20250223_Nagy-Marton-a-borzaszto-adatok-ellenere-ugy-veli-2025-az-attores-eve-lesz","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e10e0941-fe82-4370-98f7-3b790ca8de20.jpg","index":0,"item":"4594c52c-afff-47e9-8c14-bd63083debe9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250223_Nagy-Marton-a-borzaszto-adatok-ellenere-ugy-veli-2025-az-attores-eve-lesz","timestamp":"2025. február. 23. 12:10","title":"Nagy Márton a borzasztó adatok ellenére úgy véli: 2025 az áttörés éve lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b36c35f-d9a9-48fc-abb9-7a17a577330a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Még 2018-ban szervezte be orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat.","shortLead":"Még 2018-ban szervezte be orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat.","id":"20250212_ukrajna-szbu-terrorelharitas-kemkedes-dmitro-koziura-orizetbe-vetel","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b36c35f-d9a9-48fc-abb9-7a17a577330a.jpg","index":0,"item":"77e43733-9036-4500-85f6-8678493124fe","keywords":null,"link":"/vilag/20250212_ukrajna-szbu-terrorelharitas-kemkedes-dmitro-koziura-orizetbe-vetel","timestamp":"2025. február. 12. 17:07","title":"Az oroszoknak kémkedett, őrizetbe vették az ukrán terrorelhárítás vezetőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1387661-a392-4adc-b1c3-6bc8440f4dbb","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kkv","description":"Egy tisztán elektromos modell készül majd Debrecenben.","shortLead":"Egy tisztán elektromos modell készül majd Debrecenben.","id":"20250212_debrecen-bmw-gyar-sorozatgyartas-tisztan-elektromos-modell","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1387661-a392-4adc-b1c3-6bc8440f4dbb.jpg","index":0,"item":"44ea2b9b-8155-4cfb-aca2-8e260c73fcf3","keywords":null,"link":"/kkv/20250212_debrecen-bmw-gyar-sorozatgyartas-tisztan-elektromos-modell","timestamp":"2025. február. 12. 16:33","title":"Ősszel indul a sorozatgyártás a BMW debreceni üzemében, Szijjártó szerint az egész cég sorsa is múlik ezen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73614dd9-688b-49c4-a682-e6e0aeadc989","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"III. Károly még trónörökös korában találkozott a nagy emberrel.","shortLead":"III. Károly még trónörökös korában találkozott a nagy emberrel.","id":"20250310_Karoly-kiraly-leborult-Bob-Marley-nagysaga-elott","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73614dd9-688b-49c4-a682-e6e0aeadc989.jpg","index":0,"item":"07eac3bb-2564-4073-a7a0-067b0055c1aa","keywords":null,"link":"/kultura/20250310_Karoly-kiraly-leborult-Bob-Marley-nagysaga-elott","timestamp":"2025. március. 10. 10:45","title":"Károly király leborult Bob Marley nagysága előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ae89b7e-6a1f-4de2-b869-442026e79cb1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A történész szerint teljesen abszurd és jogellenes elvnek az érvényesítése, hogy egy adott állam(párt) önkényesen eldöntheti, hogy kiktől és miért akar megszabadulni, és ezt meg is teszi. Ez szerinte olyan széles vörös vonal, ami a Holdról is látszik.","shortLead":"A történész szerint teljesen abszurd és jogellenes elvnek az érvényesítése, hogy egy adott állam(párt) önkényesen...","id":"20250309_Stefano-Bottoni-allampart-kiutasitas-kettos-allampolgarsag-alkotmanymodositas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ae89b7e-6a1f-4de2-b869-442026e79cb1.jpg","index":0,"item":"3edca834-48fa-425c-bed0-6ecffc181088","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Stefano-Bottoni-allampart-kiutasitas-kettos-allampolgarsag-alkotmanymodositas","timestamp":"2025. március. 09. 22:25","title":"Stefano Bottoni a Fidesz új tervéről: Düh és szorongás keveredik bennem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"047202ca-26df-45c5-a5b3-69cba04bdaf4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tavaly kevesebb Tesla talált gazdára, mint 2023-ban, de az utolsó negyedév igen jól alakult.","shortLead":"Tavaly kevesebb Tesla talált gazdára, mint 2023-ban, de az utolsó negyedév igen jól alakult.","id":"20250103_visszaestek-a-tesla-eladasai","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/047202ca-26df-45c5-a5b3-69cba04bdaf4.jpg","index":0,"item":"cabbafe9-d035-49dd-8ab6-ada22f72aa33","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_visszaestek-a-tesla-eladasai","timestamp":"2025. január. 03. 09:02","title":"Visszaestek a Tesla eladásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezet vezetői nem ülhetnek a New York-i elefántcsonttoronyban, most tényleg változtatásokra van szükség – mondta a magyar külügyminiszter.","shortLead":"A szervezet vezetői nem ülhetnek a New York-i elefántcsonttoronyban, most tényleg változtatásokra van szükség – mondta...","id":"20250206_Szijjarto-Peter-szerint-valsagban-van-az-ENSZ-meg-kell-reformalni","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"6c8c5d0e-87b5-4767-9cfa-8abd20253468","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Szijjarto-Peter-szerint-valsagban-van-az-ENSZ-meg-kell-reformalni","timestamp":"2025. február. 06. 07:27","title":"Szijjártó Péter szerint válságban van az ENSZ, meg kell reformálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2dd649e-6a54-4eb6-bbaa-fd6e7e0e0418","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Természetesen Apple Watchot viselt Tim Cook az iPhone 16e bemutatóján, azonban az idő „megállt” nála tíz óra kilenc percnél. És nem csak az ő órája mutatja ezt az időt, más Apple-vezetőknél is hasonló a helyzet. De vajon miért?","shortLead":"Természetesen Apple Watchot viselt Tim Cook az iPhone 16e bemutatóján, azonban az idő „megállt” nála tíz óra kilenc...","id":"20250301_tim-cook-apple-watch-idobeallitas-10-09-magyarazat-ora","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2dd649e-6a54-4eb6-bbaa-fd6e7e0e0418.jpg","index":0,"item":"064b6177-4f47-4b39-94df-877f06585b80","keywords":null,"link":"/tudomany/20250301_tim-cook-apple-watch-idobeallitas-10-09-magyarazat-ora","timestamp":"2025. március. 01. 14:03","title":"Valami furcsát vettek észre Tim Cook óráján: miért mindig 10 óra 9 percet mutat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vasárnap óta a Hungaroringen portyázik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye: az Audi, a BMW és a Mercedes előbb csak bejáratta az autókat, hétfőn viszont már nagy erőkkel kezdték meg az ismerkedést az új versenyagépekkel, valamint a bajnoki menetrendbe 26 év után visszatérő aszfaltcsíkkal. A hvg.hu körbenézett a mogyoródi paddockban, hogy mi újság a téli álmából ébredező bajnokság háza táján.
Roll-out: ami a Forma-1-ben az összeállító teszt, azt a DTM-ben kigördülésként emlegetik, s általában az évad első tesztjének első napja előtt tartják. Ilyenkor autónkét hat kör áll rendelkezésre (a célegyenest nem használhatják, csak a boxutcán gördülhetnek át) az üléspozíció, a fedélzeti rendszerek és úgy általában a versenygépek működésének ellenőrzésére. Kiváltság, hogy idén erre a Hungaroringen kerülhetett sor, a magyarázat ugyanakkor egyszerű: a mogyoródi autósport-szentély idén – az 1988-as vizit óta első ízben – újra csatlakozik a DTM-menetrendhez, így a csapatok két legyet üthetnek egy csapásra, ugyanis nem csak az autókkal, hanem a pályával is megismerkedhetnek.
Míg a Michelisz Norbert sikereinek köszönhetően idehaza is rendkívül népszerű WTCC-t a szériautók vb-jeként tartják számon, addig a DTM a prototípus-túraautózás csúcsa, ahol a pontrendszer ugyanaz, mint a Forma-1-ben, a futamokat – bár rövidebbek –- itt is színesítik kerékcserék, a költségek elszabadulásának pedig szigorú komponens-egységesítéssel igyekeznek gátat szabni. Noha emiatt a 4 literes, V8-as, 500 lóerős motorokkal, állítható hátsó szárnnyal (DRS) és egységesen Hankook-abroncsokkal szerelt autók fejlesztése erősen korlátozott és a mérnököknek főként aero-területen van lehetőségük javítani, az új idény elején a kocsik „idomítása” sohasem egyszerű.
„Mi a BMW-nél eddig az M3 DTM-mel versenyeztünk, de ezt az idei évre lecseréltük az M4 DTM-re. A kocsi elsősorban aerodinamikai tekintetben változott, de igyekeztünk javítani a műszaki oldalon is. Persze a többiek is dolgoztak, az Audi autója például aero-tekintetben roppant agresszívnak tűnik” – mondta a hvg.hu-nak a Forma-1-ből tavaly átnyergelt BMW-pilóta, Timo Glock, akinek a 2013-as hockenheimi évadzárón már az első győzelmét is sikerült megszereznie.
DTM a Hungaroringen
hvg
A bajnokságba 2012-ben kapásból egyéni- és konstruktőri bajnoki címmel visszatérő BMW összesen nyolc M4 DTM-et küld csatába. Az utóbbi két évben náluk hajtott a WTCC korábbi háromszoros világbajnoka, Andy Priaulx, akinek nem jött be a váltás, ezért a brit az idei évtől inkább a hosszú távú versenyzés világában próbálkozik. A távozó nagyágyú helyére egy fényes reménységet igazoltak: a portugál Red Bull-tehetség, Antonio Felix da Costa csatlakozott a kerethez, akit tavaly még a Forma-1-es Toro Rosso leendő pilótájaként emlegettek. Idén is a bajoroknál szerepel a 2012-es bajnok Bruno Spengler, a 2011-es bajnok Martin Tomczyk, valamint a WTCC-ből Priaulx-val együtt érkezett Augusto Farfus is, akitől a szakma azt várja, hogy idén végre robbanthat. „Reménykedem, de nem akarom elbízni magam” – mondta a hvg.hu-nak a brazil, aki a WTCC-ben rendre alulmaradt Priaulx-val szemben, a DTM-ben azonban a kezdetektől fogva jobban szerepelt a britnél.
Vérmes reményei vannak az Audinak is, ami nem csoda. Az utóbbi hét szezonban a négykarikások öt egyéni és két konstruktőri címet nyertek, ráadásul versenyzői keretük az uralkodó bajnok Mike Rockenfeller mellett olyan ászokkal van megtűzdelve, mint a két kétszeres bajnok, Mattias Ekström és Timo Scheider, illetve a fiatalabb korosztály tehetséges képviselői, a WSR-ből érkezett Nico Müller, a korábbi F1-es versenyző Patrick Tambay fia, Adrian, de említhetjük a spanyol Miguel Molinát és az olasz Edoardo Mortarát is.
„Nagyon jó tudni, hogy ebben a bajnokságban tényleg csak a tehetség számít. Itt nincs olyan, mint a Forma-1-ben, vagy bármely másik szériában, hogy hiába vagy tehetséges, az kapja a lehetőséget, aki több pénzt tesz az asztalra” – ismételte a bajnokság összes márkájánál előszeretettel emlegetett tételt az ifjabb Tambay. Rockenfeller – aki 2010-ből jegyez egy abszolút elsőséget a Le Mans-i 24 órásról is – tavaly hat borzalmasan nehéz idény után lett bajnok és a hvg.hu-nak visszafogott optimizmussal utalt rá, hogy a ráncfelvarrott RS5 DTM-mel szeretné megvédeni a titulust: „Vannak, akik szerint a bajnoki címet nehezebb megvédeni, mint megszerezni, nekem viszont már a megszerzése is nehéz munka volt. Sok éven át távolinak tűnt, de hittem benne és sikerült. Nagyon jó lenne, ha meg is tudnám tartani. Azt még nem tudjuk, hogy hol tartunk a riválisokhoz képest, azt viszont igen, hogy itt minden évben nagyon szoros a küzdelem” – fogalmazott a német.
DTM a Hungaroringen
hvg
Míg a Mercedesnek a Forma-1-ben a jelek szerint idén végre meglódult a szekere, a DTM-ben van bizonyítanivalója a csillagosoknak, akik az utóbbi három évben sem egyéni, sem gyártói címet nem tudtak szerezni. A C-Coupét - amelyből a BMW és az Audi nyolc-nyolc autójával ellentétben csak hét lesz a mezőnyben - csiszolták, élesítették és a cél érdekében erősítettek a pilótaösszeállításon is. Visszafogadták például Paul di Restát, miután a skótot az F1-es Force Indiától három szezon után menesztették: ezzel a gyártó visszakapta legutóbbi DTM-bajnokát, aki 2010-ben épp az itt elért sikerrel harcolta ki, hogy a márka támogatásával a csúcskategóriába masírozhasson.
„Azóta nagyon sokat változtak az autók, így szerintem nem túlzás kijelenteni, hogy engem is nevezhetünk újoncnak” – fogalmazott a skót, aki persze nem tett le a Forma-1-ről: paddock-pletykák szerint annak reményében maradt a Mercedes kötelékében, hogy az évad előrehaladtával sikerülhet kiharcolnia egy tesztpilótai státuszt Lewis Hamilton és Nico Rosberg mellett.
Di Restával együtt érkezik a Mercedes-legénységhez Vitalij Petrov, aki szintén megfordult a Forma-1-ben. Miután menesztették a Caterhamtől 2012 végén, az orosz kénytelen volt kihagyni a tavalyi szezont, itt azonban ismét történelmet írhat, ugyanis akárcsak a királykategóriában, a DTM-ben is hazája első képviselője lesz: „Nincsenek illúzióim. Tudom, hogy nagyon nehéz feladat vár rám, mert ez a kocsi nagyon más, mint az F1-es volt, de természetesen mindent megteszek a mielőbbi átállás, a folyamatos fejlődés és a jó szereplés érdekében” – mondta Petrov, aki a DTM-ben hazai közönség előtt is versenyezhet, mivel a tízfordulós bajnokság egyik futamának a menetrendben tavaly debütált Moszkva ad otthont.
DTM a Hungaroringen
hvg
Valószínűleg a Mercedes-táborban senki nem szomjazza jobban a sikert, mint az egész mezőny egyik legrutinosabb tagja, Gary Paffet, aki 2005-ös bajnoki címe óta hajkurássza az újabb titulust. A versenyzéssel párhuzamosan a McLaren F1-es csapatánál tesztpilótáskodó brit az utóbbi öt évben háromszor lett ezüstérmes, legutóbb 2012-ben nyert helyzetből veszítette el a bajnokságot a BMW-s Spengler ellenében: „Jó lenne idén végre ismét elhódítani a bajnoki címet, de nem lesz könnyű. Ez itt soha nem az, mert a mezőny mindig erős, minden évben borzalmasan szoros a küzdelem” – fogalmazott a szigetországi versenyző.
A DTM mezőny csütörtökig állomásozik a Hungaroringen, ahol komoly malőrrel zárult az első edzésnap: a tréninget a tervezettnél hamarabb kellett befejezni a feltöredező aszfalt miatt. A bajnokság hivatalos közleménye szerint emiatt kedden és szerdán - amikor a nagyközönség ingyenesen tekintheti meg a tesztelést - egy órával tovább gyakorolhatnak a csapatok. Túlzott következtetést korai lenne levonni, megjegyezni mindenesetre érdemes: hétfőn sormintával zárt a mezőny, ugyanis Molina vezérletével négy Audi RS5 DTM zárt az eredménylista élén, őket pedig négy BMW és három Mercedes követte.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?