Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"64aac75a-d224-431f-a828-93d68ed6ee31","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A világszerte nyomuló szélsőjobbot egyesíti a nacionalizmus, a populizmus, a bevándorlás elutasítása. A nemzetközi hálózat egyre kiterjedtebb, a cél a globális hatalom megszerzése – állapítja meg Hans Pfeifer, aki a szélsőséges mozgalmak szakértője a külföldre sugárzó német közmédiánál.","shortLead":"A világszerte nyomuló szélsőjobbot egyesíti a nacionalizmus, a populizmus, a bevándorlás elutasítása. A nemzetközi...","id":"20250206_Deutsche-Welle-elemzes-Trump-AfD-Musk-vilaguralom","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64aac75a-d224-431f-a828-93d68ed6ee31.jpg","index":0,"item":"30c0e8ed-0f70-4d0e-9d90-6cd666acb5a5","keywords":null,"link":"/360/20250206_Deutsche-Welle-elemzes-Trump-AfD-Musk-vilaguralom","timestamp":"2025. február. 06. 15:30","title":"Deutsche Welle-elemzés: Az AfD, Musk és társaik a világuralomról álmodnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27c1be80-445b-424d-9117-074f53b58b74","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Na, már tábornoka is van az ellenzéknek. Kicsit savanyú, de az övék.","shortLead":"Na, már tábornoka is van az ellenzéknek. Kicsit savanyú, de az övék.","id":"20250220_Tota-W-Arpad-Ruszin-Szendi-Romulusz-bacsi-mesei-Tisza-Part-Magyar-Peter-Fidesz","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27c1be80-445b-424d-9117-074f53b58b74.jpg","index":0,"item":"127ad153-eb91-439e-95da-6d4c8842765b","keywords":null,"link":"/360/20250220_Tota-W-Arpad-Ruszin-Szendi-Romulusz-bacsi-mesei-Tisza-Part-Magyar-Peter-Fidesz","timestamp":"2025. február. 20. 10:30","title":"Tóta W. Árpád: Romulusz bácsi meséi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1909003b-30d9-42ff-aaf2-73a0b9358305","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kulka János maga vallott erről a róla szóló könyvben.","shortLead":"Kulka János maga vallott erről a róla szóló könyvben.","id":"20250113_lang-gyorgyi-kulka-janos-abortusz","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1909003b-30d9-42ff-aaf2-73a0b9358305.jpg","index":0,"item":"790c1569-c4d7-4034-a0c2-5b01a9f67b1b","keywords":null,"link":"/elet/20250113_lang-gyorgyi-kulka-janos-abortusz","timestamp":"2025. január. 13. 11:06","title":"Lang Györgyi kétszer is gyereket várt Kulka Jánostól, de mindkétszer elvetette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79db7061-f0cf-4ebf-a94d-76b331a37d10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A külügyminiszter az „évszázad lehetőségéről” ír.","shortLead":"A külügyminiszter az „évszázad lehetőségéről” ír.","id":"20250210_szijjarto-peter-vasuti-kocsik-egyiptom-gyartas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79db7061-f0cf-4ebf-a94d-76b331a37d10.jpg","index":0,"item":"d8cb7824-e7dd-447e-9d50-5ded3978abb4","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_szijjarto-peter-vasuti-kocsik-egyiptom-gyartas","timestamp":"2025. február. 10. 09:57","title":"Szijjártó: Ezer már el is készült a vasúti kocsikból, amiket Egyiptomnak gyártunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a059449-99e7-49b9-8dc0-f27853e2a7d2","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Egész pályás védekezésbe szorul a Fidesz, aminek leglátványosabb bizonyítéka, hogy a falvak lakóit is célba vette Orbán Viktor a 2026-os kampányt felvezető kommunikációjában. Pénzt adnak a kocsmáknak, az idős falusiaknak, de a Fidesz évtizedes vidékpolitikájának haszonélvezői korántsem a falvak, hanem azok a földbirtokosok, akiket az „állami földrablás” során helyzetbe hoztak a helyi gazdálkodókkal szemben.","shortLead":"Egész pályás védekezésbe szorul a Fidesz, aminek leglátványosabb bizonyítéka, hogy a falvak lakóit is célba vette Orbán...","id":"20250228_fidesz-videkpolitika-orban-igeretek-allami-foldrablas-bekoltozok-latszat-projektek","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a059449-99e7-49b9-8dc0-f27853e2a7d2.jpg","index":0,"item":"26bc55c9-e370-4193-9c39-a215ded3ca6b","keywords":null,"link":"/360/20250228_fidesz-videkpolitika-orban-igeretek-allami-foldrablas-bekoltozok-latszat-projektek","timestamp":"2025. február. 28. 06:30","title":"A falu adja a másikat – Orbán lohol a vidéki szavazói után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c5e1554-42c6-4c9f-9ecf-72942a82003c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Sokszor tesztvezetés után elfelejtették visszavinni a kocsit. ","shortLead":"Sokszor tesztvezetés után elfelejtették visszavinni a kocsit. ","id":"20250124_Eliteltek-negy-amerikait-akik-45-milliard-forint-ertekben-loptak-luxusautokat","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c5e1554-42c6-4c9f-9ecf-72942a82003c.jpg","index":0,"item":"288ba744-47a4-4819-8c38-dd51029e65a5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250124_Eliteltek-negy-amerikait-akik-45-milliard-forint-ertekben-loptak-luxusautokat","timestamp":"2025. január. 24. 20:20","title":"Elítéltek négy amerikait, akik 4,5 milliárd forint értékben loptak luxusautókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1b55f5e-79e4-448f-8de2-26e4cd3c6059","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Korunkban, amikor szinte naponta szembesülünk a „tervezett elavulás” oltárán feláldozott termékekkel, üdítő olyan eszközökről hallani, amelyekben látszólag nem tud kárt tenni az idő. Ilyen egy, illetve két Commodore 64-es számítógép is, amelyeket a mai napig használnak egy vállalkozásnál.","shortLead":"Korunkban, amikor szinte naponta szembesülünk a „tervezett elavulás” oltárán feláldozott termékekkel, üdítő olyan...","id":"20250117_mukodo-commodore-64-c64-penztargep-egy-amerikai-pekseg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1b55f5e-79e4-448f-8de2-26e4cd3c6059.jpg","index":0,"item":"898194ec-799a-4c9a-997d-7b29b4e8893a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250117_mukodo-commodore-64-c64-penztargep-egy-amerikai-pekseg","timestamp":"2025. január. 17. 17:03","title":"42 éves ez a Commodore 64-es, és még mindig használják, ráadásul nem is akármire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20f6f924-785b-4f5a-9989-d70ebeb5f28d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Csütörtökön lesz a tizenkettedik évfordulója annak, hogy Ferenc pápa áll a katolikus egyház élén.","shortLead":"Csütörtökön lesz a tizenkettedik évfordulója annak, hogy Ferenc pápa áll a katolikus egyház élén.","id":"20250312_Ferenc-papa-tudorontgene-javulast-mutat","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20f6f924-785b-4f5a-9989-d70ebeb5f28d.jpg","index":0,"item":"bd91dc72-7048-432d-bdad-5bad00f87ecf","keywords":null,"link":"/elet/20250312_Ferenc-papa-tudorontgene-javulast-mutat","timestamp":"2025. március. 12. 21:45","title":"Ferenc pápa tüdőröntgene is javulást mutat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Melyik a legjobb gumi Passatra, Mondeóra és Volvo S60-ra?
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A tesztelt gumik
Bridgestone Potenza S001 kb. 54000 Ft/gumi
Goodyear Eagle F1 Asymmetric kb.
A tesztelt gumik
Bridgestone Potenza S001 kb. 54000 Ft/gumi
Goodyear Eagle F1 Asymmetric kb. 55000 Ft/gumi
Nokian Z G2 kb. 45000 Ft/gumi
Continental Sportcontact 3 kb. 59000 Ft/gumi
Hankook Ventus S1 EVO kb. 51000 Ft/gumi
Pirelli P ZERO kb. 46000 Ft/gumi
Vredestein Ultrac Sessanta kb. 42000 Ft/gumi
Dunlop SP Sport MAXX GT kb. 49000 Ft/gumi
Michelin Pilot Sport 3 kb. 56000 Ft/gumi
Ha a VW Sirocco 2.0 TSI a tesztpályán a benne megbúvó 200 lóerővel próbára teszi az első gumikat, hamar kibújik a szög a zsákból. Csak a jó gumikon marad a pályán az autó. De melyik abroncs garantálja a legjobb kompromisszumot a sportos vezethetőség és a kezelhetőség között? Melyik gumi nyújtja egyszerre a kényelmet, a hatékonyságot és a biztonságot a legmeggyőzőbben? Erre keresték a választ a német tesztelők tavaly.
A tesztmezőnyben különösen a két újonccal szemben - a Bridgestone Potenza S001 és a Michelin Pilot Sport 3 - voltak nagyok az elvárások. A japánok nem kisebb referenciával reklámozzák magukat, mint a Ferrari 458 Italiával, miközben a francia fejlesztők azt bizonygatják, hogy nagy előrelépést tettek a vizes útburkolaton produkált tapadási tulajdonságban (erről egyébként mi is meggyőződtünk az Ausztriában tartott próbán). A rivális mezőny erős: a Goodyear, a Hankook és a Pirelli abroncsai 2009-ben dobogós helyezést értek el a német lap tesztjén. A Continental, a Dunlop, a Nokian és a Vredestein profilok is bizonyítottak korábban.
A Vredestein Ultrac Sessanta mégsem tudta felülmúlni a 2009-es teszten elért jó eredményét az eredeti dizájn ellenére sem. Csupán az aquaplaning megmérettetésen mutatott figyelemreméltó tartalékot a kedvezőbb árfekvésű holland, mint a versenytársak. A Pirelli P Zero újra tesztgyőztes lett. Kiválóan teljesített mind a száraz, mind a vizes útburkolaton. Egyedüli gyenge pontja továbbra is az aquaplaning.
A Continental gumija második helyezést ért el, noha 2011-ben a Continental Sport Contact 5 modell váltja – ami majd remélhetőleg kevésbé gyorsan használódik el. Az új Bridgestone a harmadik helyet szerezte meg, ugyanannyi pontot ért el, mint a Hankook. Míg a Goodyear a kitűnő nedves útburkolati tulajdonságainak köszönhetően az ötödik helyen végzett, a konszerntestvér Dunlop a vizes útburkolaton mutatott tapadási hiányosságai miatt az utolsó előtti helyre csúszott le. A Michelin ugyan kevésbé dinamikus, mint az elődje, de sokkal kiegyensúlyozottabb, a Nokianra pedig ráfért volna egy utolsó simítás, hogy ebben az erős mezőnyben feljebb kúszhasson a ranglistán.
Rangsor (méret: 235/40 R 18)
Modell
Helyezés
Értékelés
Ár (Ft) szett
Pirelli P ZERO
1.
maximálisan kiegyensúlyozott tulajdonságokkal bír. Egyedül az aquaplaning teszten mutatott némi gyengeséget.
184 000
Continental Sportcontact 3
2.
csúcsteljesítmény vizes útburkolaton és mégis nagyon jó száraz útburkolati eredmények
236 000
Bridgestone Potenza S001
3.
kiegyensúlyozott teljesítmény és magas késleltetési értékek a fékteszten a 3. helyre volt elegendő (holtversenyben a Hankook –Ventus S1 evo-val)
216 000
Hankook Ventus S1 EVO
3.
Esőben a leggyorsabb, napsütésben a leglassabb. Összességében a Hankook Ventus meggyőző az árával és az alacsony gördülési ellenállássával
204 000
Goodyear Eagle F1 Asymmetric
5.
Szemmel láthatóan jól érzi magát a vizes útburkolaton, ezzel kompenzálva a visszafogott száraz útburkolati eredményeit. Legmagasabb gördülési ellenállás
220 000
Michelin Pilot Sport 3
6.
Meglepően jók a vizes tulajdonságai. Kevésbé sportos, mint az elődje, cserébe viszont sokkal harmonikusabb
224 000
Nokian Z G2
7.
gördülési ellenállás és aquaplaning az erőssége. Más területen azonban visszafogottan teljesített.
180 000
Dunlop SP Sport MAXX GT
8.
a gyenge vizes útburkolati eredményével eljátszotta az esélyét egy jobb helyezésre. Viszont dinamikus teljesítmény száraz útviszonyoknál
196 000
Vredestein Ultrac Sessanta
9.
Az aquaplaning teszten nagyon jó eredménnyel tűnt fel, viszont a száraz és vizes úton produkált leghosszabb fékút miatt sereghajtó lett belőle
168 000
[[ Oldaltörés (Hogyan teszteltek?) ]]
Aquaplaning Szenzorok követik a sebességet, miközben a gumi egy hét milliméter mély vizesárokra fut rá. Ez a teszt megmutatja egyenes útszakaszon, hogy a meghajtott tengelyen lévő kerekek mikor pördülnek ki, és a kanyarodásnál jól demonstrálja, mikortól szűnik meg az oldalvezetési stabilitás.
Fékezés Mindegyik gumit tesztelik fellocsolt és száraz aszfalton egyaránt, miközben a 100 kilométer/ órás sebességről a hirtelen megállást tesztelik maximális fékezés mellett. Ilyenkor az átlagos késleltetést és a fékutat állapítják meg.
Kezelhetőség Az időmérő teszten – vizes és száraz útburkolaton egyaránt - lehetőség nyílik arra, hogy következtetéseket vonjanak le a gumik maximális teljesítőképességéről. Az értékelés azonban nem ad információt arról, hogyan reagáltak a gumik. Itt kizárólag a megtett idő a lényeg. Ugyanez érvényes a szlalomra és a vizes körpályára is.
Menetbiztonság Itt az összhatás a fontos. Minél kezelhetőbb és pontosabban manőverezhető az autó az adott gumival, annál jobb értékelést kap. Mit kezdjen egy átlag autós azzal a gumival, aminek a tulajdonságait csak egy profi pilóta értékel?
Gördülési ellenállás A laborkísérlet során megvizsgálják, mennyi energiát használ fel az adott profil a gördülésnél. Az ebből kiszámított index (CR) a gumi hatékonyságára enged következtetni, tehát a fogyasztásra.
Melyik autóra alkalmasak a tesztelt gumik?
Audi A3/A4, A4 Avant (B7) S4/A4 Cabrio Ford Mondeo Saab 9-3 Subaru Legacy Volvo C70/S60/V70 VW Eos /Passat, Passat Variant/ Passat CC / Touran
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?