Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a8ee045d-de8f-4f5f-9c5a-fa79d065a6ac","c_author":"Galicza Dorina","category":"itthon","description":"Azt is elárulták, miért nem népszavazást kezdeményeznek.","shortLead":"Azt is elárulták, miért nem népszavazást kezdeményeznek.","id":"20250307_kormanyzati-tajekoztatasi-kozpont-reakcio-velemenynyilvanito-szavazas-Ukrajna-EU-tagsag","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8ee045d-de8f-4f5f-9c5a-fa79d065a6ac.jpg","index":0,"item":"e635a629-9459-4e27-b741-0fd149bb68ad","keywords":null,"link":"/itthon/20250307_kormanyzati-tajekoztatasi-kozpont-reakcio-velemenynyilvanito-szavazas-Ukrajna-EU-tagsag","timestamp":"2025. március. 07. 14:03","title":"Itt a kormány válasza arra, mit jelent a véleménynyilvánító szavazás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61d0d327-f882-4c31-907a-fba10e5d04ec","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Balogh Mirjána Wish You Were Ear című animációjának szurkolhat a magyar közönség a február 13-án kezdődő 75. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon.","shortLead":"Balogh Mirjána Wish You Were Ear című animációjának szurkolhat a magyar közönség a február 13-án kezdődő 75. Berlini...","id":"20250116_wish-you-were-ear-berlinale-balogh-mirjana-animacios-diplomafilm","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61d0d327-f882-4c31-907a-fba10e5d04ec.jpg","index":0,"item":"8b96720b-9b66-4fc3-8a72-916ab335e37e","keywords":null,"link":"/kultura/20250116_wish-you-were-ear-berlinale-balogh-mirjana-animacios-diplomafilm","timestamp":"2025. január. 16. 18:53","title":"Minden kapcsolat nyomot hagy benned – A Berlinálén versenyez Balogh Mirjána animációs diplomafilmje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adadc255-0b5f-40b9-9fcc-54dd71e3ee35","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A stúdiók sorban jelentik be a halasztásokat. ","shortLead":"A stúdiók sorban jelentik be a halasztásokat. ","id":"20250108_Kalifornia-tuzvesz-filmpremier-halasztas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adadc255-0b5f-40b9-9fcc-54dd71e3ee35.jpg","index":0,"item":"37e7b2ba-0d20-45b4-96ac-7aedd3a56022","keywords":null,"link":"/kultura/20250108_Kalifornia-tuzvesz-filmpremier-halasztas","timestamp":"2025. január. 08. 12:24","title":"Több hollywoodi filmpremiert is töröltek a Kaliforniában pusztító tűzvészek miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f7752b2-754a-476e-abc9-da9ae2a498a6","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"Magam is hajlamos vagyok némi kritikával illetni a NER működését, de elérésem mértéke meg sem közelíti Majkáét – ad műelemzést Para-Kovács Imre.","shortLead":"Magam is hajlamos vagyok némi kritikával illetni a NER működését, de elérésem mértéke meg sem közelíti Majkáét – ad...","id":"20250121_Para-Kovacs-Imre-Majka-szamolt-a-kovetkezmenyekkel-Csurran-cseppen-klip-video-slager-popzene-Orban","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f7752b2-754a-476e-abc9-da9ae2a498a6.jpg","index":0,"item":"1d115be9-fc34-4d8b-b926-2cb52935be2b","keywords":null,"link":"/360/20250121_Para-Kovacs-Imre-Majka-szamolt-a-kovetkezmenyekkel-Csurran-cseppen-klip-video-slager-popzene-Orban","timestamp":"2025. január. 21. 14:24","title":"Para-Kovács Imre: Majka számolt a következményekkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"209423fc-96f4-459f-9b32-36cdbcb8a9db","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az utcaképet évtizedek óta meghatározó, remek ár-érték arányú modellt kivonja kínálatából a Ford.","shortLead":"Az utcaképet évtizedek óta meghatározó, remek ár-érték arányú modellt kivonja kínálatából a Ford.","id":"20250306_hamarosan-leall-a-Ford-Focus-gyartasa","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/209423fc-96f4-459f-9b32-36cdbcb8a9db.jpg","index":0,"item":"fb3d81c3-bee4-4afa-a2c7-f7e29e5778d8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250306_hamarosan-leall-a-Ford-Focus-gyartasa","timestamp":"2025. március. 06. 15:45","title":"Újabb nagy klasszikus tűnik el: hamarosan leáll a Ford Focus gyártása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb2e0112-9668-4563-96ba-ed5a9a6406d8","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"A Bankmonitor kalkulátorát használó munkáshitel iránt érdeklődők több mint 40 százaléka nem felel meg a feltételeknek, és ennek legfőbb oka nem az életkor, hanem más kizáró tényezők. A Bankmonitor szakértői összeszedték, miért bukhatják el sokan az igénylést.","shortLead":"A Bankmonitor kalkulátorát használó munkáshitel iránt érdeklődők több mint 40 százaléka nem felel meg a feltételeknek...","id":"20250108_munkashitel-igenylo-feltetelek","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb2e0112-9668-4563-96ba-ed5a9a6406d8.jpg","index":0,"item":"0d4a239b-d622-453f-8817-1a44ff370db0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250108_munkashitel-igenylo-feltetelek","timestamp":"2025. január. 08. 14:51","title":"Rengeteg munkáshitel iránt érdeklődő magyar lesz csalódott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b3876be-412b-4d29-bf48-da751036e481","c_author":"Galicza Dorina, Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Megint egy miniszteri bejelentésből tudta meg egy város, hogy kínai gyár épül náluk. A helyszín Hatvan, ahol a kínai Xinzhi fog autóalkatrészeket gyártani 2027-től. Évi egymillió darabot. Hogy kikkel, az még kérdés, a város volt polgármestere vendégmunkások tömegétől tart, a jelenlegi városvezető viszont inkább a forgalomnövekedéstől. ","shortLead":"Megint egy miniszteri bejelentésből tudta meg egy város, hogy kínai gyár épül náluk. A helyszín Hatvan, ahol a kínai...","id":"20250116_Hatvan-Xinzhi-elektromos-autogyar-Horvath-Richard-vendegmunkasok-forgalomnovekedes-kinai-beruhazas-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b3876be-412b-4d29-bf48-da751036e481.jpg","index":0,"item":"d1e82f5d-2e5d-4c42-b4b1-f3cd22051857","keywords":null,"link":"/itthon/20250116_Hatvan-Xinzhi-elektromos-autogyar-Horvath-Richard-vendegmunkasok-forgalomnovekedes-kinai-beruhazas-ebx","timestamp":"2025. január. 16. 06:00","title":"Vendégmunkásokra nem, inkább forgalomnövekedésre számít Hatvan polgármestere a kínai beruházás miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db02ab41-439b-442f-a65c-bbc0c55726ff","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A miniszterelnök évértékelő beszéde alapján hajtóvadászatról, fenyegetésről, betiltásról és alamizsnáról szól majd a kampány. Nem rukkolt elő vonzó ajánlattal a miniszterelnök.","shortLead":"A miniszterelnök évértékelő beszéde alapján hajtóvadászatról, fenyegetésről, betiltásról és alamizsnáról szól majd...","id":"20250222_orban-viktor-evertekelo-fenygetes-igergetes-vegjatek-velemeny-hamvay-peter","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db02ab41-439b-442f-a65c-bbc0c55726ff.jpg","index":0,"item":"ab367b98-8a43-420b-bf3b-03b4f248e7b7","keywords":null,"link":"/360/20250222_orban-viktor-evertekelo-fenygetes-igergetes-vegjatek-velemeny-hamvay-peter","timestamp":"2025. február. 22. 20:57","title":"Vége van, Kicsi: fenyegetett és ígérgetett Orbán, de nem tudta elrejteni a gyengeségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Keresve se találhattak volna jobb helyszínt a Chevrolet Spark nemzetközi bemutatására, mint az eleven, ösztönösen pezsgő Athént, amely a zavargások másnapján és a köztisztaságiak sztrájkjának kellős közepén bolondokházára hasonlított.
A közlekedési káoszban csak egy szabályt tartott be mindenki: küzdj a túlélésért! Ez elég is volt, akárcsak városban az 1,2 literes Spark 81 lóereje. Ám, amint kiértünk a tengerpart bűvöletéből, a harc komolyra fordult. Mivel Görögországban az 50-es korlátozást százzal hánynak fittyet, előzni bármelyik oldalról lehet, a Spark igencsak megizzadt a saronidai emelkedőkön. A gyors visszakapcsolásokat akadályozza a hátra tolt váltókar, hatodik sebességről álmodni sem lehet. Sík úton jól tartja a 140-150-et, még ilyenkor is halk és stabil az autó.
Kezdetben kétféle, 1 literes és 1,2 literes benzinmotorral, illetve ötsebességes kézi váltóval kapható a Spark. A motorok hasonlóak: öntöttvas blokk, alumínium hengerfej, két felülfekvő vezértengely és hengerenként négy szelep. Hengerenkénti befecskendezésükkel teljesítik az Euro 5 előírásait. A szívócső-lekapcsolási technika javítja a kipufogógáz-visszavezetést, csökkenti a fogyasztást és egyenletesebbé teszi az alapjáratot.
Az eleve városi járműnek tervezett Spark hossza 3640, szélessége 1597 milliméter, befér mindenhová. Menyétszerűen surran a forgalomban, könnyen járó hidraulikus szervokormánya csak hármat fordul ütközéstől ütközésig, és 9,9 méteres körön fordítja meg az autót.
Az elöl MacPherson, hátul torziós futómű semleges, kiszámítható viselkedést eredményez, városban ügyes mozgásúvá, nagyobb sebességnél biztos futásúvá teszi az autót. Ezt a hatást fokozza a kapható elektronikus menetstabilizáló (ESP), amely 2010 februárjától lesz elérhető 65 ezer forintos felárért. Ha ezt szériában adná a Chevy, ötcsillagos lenne az Euro NCAP töréstesztje. Így sincs szégyellnivalója a kicsi kocsinak, a négy csillag kategóriájában kitűnő.
A karosszéria közel 60 százaléka nagyszilárdságú acélból készül, az ütközés energiáját elnyelő gyűrődő zónákkal. A motortérben a hossztartók és a bölcső veszik fel az erőhatásokat, majd ezeket egy átmeneti zóna osztja szét a válaszfal és a szélvédőoszlop tájékán, hogy elkerüljék az utasteret. Hasonló a felépítés hátul is, ahol a tank és a csővezetékek védett elhelyezése veszi elejét a repedéseknek.
Az utasok biztonságát front- és függönylégzsák, az ülésbe épített mellkas-medence oldallégzsák, övfeszítő és pedálkioldó szavatolja, amely frontális ütközéskor elhúzza a pedálokat a lábtérből, és ezzel csökkenti a lábsérülés veszélyét. Mind az öt biztonsági öv hárompontos, és vannak Isofix gyermekülés-csatok is a második sorban. A gyalogosvédelmi rendszer nem engedi, hogy az elütött személy feje nekiütközzön a motorházban található kemény szerkezeti elemeknek.
A 236 milliméteres hűtött első tárcsákhoz és a 200 milliméteres hátsó dobokhoz valamennyi európai piacon hozzá tartozik a négycsatornás blokkolásgátló, a gyors pedálnyomáskor a teljes féknyomást ráadó fékasszisztenssel együtt.
Olcsó és egyszerű (Oldaltörés)
A szemből meglehetősen pofás, hátulról az Aveo stílusjegyeit hordozó Spark utasterét gyenge minőségű anyagokból építették, ezt ellensúlyozandó vidám és otthonos a hangulat, akárcsak a nagyobb testvér Cruze-ban. Az analóg sebességmérőhöz digitális fordulatszámmérő társul. A világítás bekapcsolásakor kék háttérfényben csillognak a műszerek. A fedélzeti számítógép nem mér átlagfogyasztást. Szórakoztatásról a vevő választása szerint rádió, CD, MP3 vagy hordozható készülék gondoskodik, USB-, illetve AUX-csatlakozóval.
Dühítő, hogy a csomagtartó csak kulccsal vagy a padlón található billentyűvel nyitható. Űrtartalma szerény, akárcsak a hátsó fertály befogadóképessége. Az első ülések állítása is nehézkes, a kormány csak magasságában állítható.
A Chevrolet Spark megújulása után is a nálunk kapható legolcsóbb autók egyike. Alapára egyliteres motorral, hat légzsákkal, szervokormánnyal, rádió előkészítéssel, ABS-szel, elektromosan állítható tükrökkel 2,295 millió forint. Az 1,2 literes változatért 2,775 millió forintot kell leszurkolnunk, az LS+ felszereltséghez első ködlámpák, színrefújt tükrök, tetősín, elektromos ajtózár, távirányításúm központi zár, fedélzeti számítógép, állítható multifunkciós kormány, elektromos ablakok, fűthető tükrök, manuális légkondi, mp3-as és USB-rádió.
A teszten vezetett, képeinken látható csúcsmodell (LT felszereltség) alapára 3,045 millió forint, 95 ezer plusz a metálfény, széria a sport lökhárító, a színre fújt hátsó spoiler, a könnyűfém felnik, a csomagháló, automata légkondi, hat hangszóró és tolatóradar. 175 ezer forintért navigációt is rendelhetünk ehhez a változathoz.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?