Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"A rendszer nagyon buta. De abban nem vagyok teljesen biztos, hogy érdemes hosszabb távon is hozzábutulnunk. – Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: egykepolitika, véleményes, békeosztalék, szankcióakció, premiNER.","shortLead":"A rendszer nagyon buta. De abban nem vagyok teljesen biztos, hogy érdemes hosszabb távon is hozzábutulnunk. – Az én...","id":"20250309_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a299b698-cece-4f8c-ae21-b8a3fc4d88fe.jpg","index":0,"item":"a2cb4dfd-780c-4c60-a225-df1519fc4851","keywords":null,"link":"/360/20250309_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. március. 09. 19:18","title":"Volt már a földön ennél idiotisztikusabb korszak? Az én hetem Krusovszky Dénessel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6461a83f-4701-4ae2-a873-4f1d14406b03","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA mérnökei több részletet is megosztottak arról a robotról, ami a jövőben szolgálhatja a küldetéseket a Hold felszínén. ","shortLead":"A NASA mérnökei több részletet is megosztottak arról a robotról, ami a jövőben szolgálhatja a küldetéseket a Hold...","id":"20250204_nasa-ipex-robot-banyaszat-hold-regolit","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6461a83f-4701-4ae2-a873-4f1d14406b03.jpg","index":0,"item":"be46848f-f16d-432c-8463-a95a2cb1572b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_nasa-ipex-robot-banyaszat-hold-regolit","timestamp":"2025. február. 04. 14:03","title":"10 000 kg/nap sebességgel dolgozhat a Holdon a NASA bányászrobotja – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9509845b-5386-402b-aba5-22ca20b1490b","c_author":"Gadó Gábor","category":"360","description":"Trükközni kell a törvényekkel, és visszamenőleg módosítani kell azokat, hogy a Mini–Dubaj-projekt a kormány tervei szerint valósuljon meg. 51 milliárd forintos üzletet veszélyeztet a hazardírozás. Jogász, egykori igazságügyi államtitkár szerzőnk írása.","shortLead":"Trükközni kell a törvényekkel, és visszamenőleg módosítani kell azokat, hogy a Mini–Dubaj-projekt a kormány tervei...","id":"20250124_Gado-Gabor-mini-dubaj-szerzodes-elovasarlasi-jog-torvenyesseg-velemeny","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9509845b-5386-402b-aba5-22ca20b1490b.jpg","index":0,"item":"6e1fa508-e80c-45b7-a9e0-27d9741d1f0f","keywords":null,"link":"/360/20250124_Gado-Gabor-mini-dubaj-szerzodes-elovasarlasi-jog-torvenyesseg-velemeny","timestamp":"2025. január. 24. 12:45","title":"Gadó Gábor: Nem oda Dubaj!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55e0cb72-e8e0-4016-ad51-364547d03e6d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Figyelemre méltó képességekkel bír majd az a lapka, amit a Google-lel összefogva készít a MediaTek.","shortLead":"Figyelemre méltó képességekkel bír majd az a lapka, amit a Google-lel összefogva készít a MediaTek.","id":"20250108_google-mediatek-osszefogas-okosotthon-chipset-mt7903","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55e0cb72-e8e0-4016-ad51-364547d03e6d.jpg","index":0,"item":"243aaba4-df64-4b79-9119-cbe9db53412d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250108_google-mediatek-osszefogas-okosotthon-chipset-mt7903","timestamp":"2025. január. 08. 17:03","title":"Összefogott a Google és a MediaTek, és ami ebből kisülhet, annak sokan fognak örülni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az igazi rendőrök elmentek az ingatlannal bizniszelő csalóért, akinek a társát még keresik.","shortLead":"Az igazi rendőrök elmentek az ingatlannal bizniszelő csalóért, akinek a társát még keresik.","id":"20250107_alrendor-ingatlan-csalas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"20ea60ab-5a24-46bf-b7c9-8faf743f58a3","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_alrendor-ingatlan-csalas","timestamp":"2025. január. 07. 12:39","title":"Egy kamurendőr egy mesés lakásvásárlási ajánlattal csalt ki 17 milliót egy idős nőtől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ce32327-7b51-4fca-aa3f-0f5be1e31566","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon 30-60 perccel hosszabb menetidőre kell számítani, biztosítóberendezési hiba miatt.","shortLead":"A Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon 30-60 perccel hosszabb menetidőre kell számítani, biztosítóberendezési hiba...","id":"20250217_Biztositoberendezesi-hiba-miatt-egy-orat-is-keshetnek-a-vonatok-a-gyori-vonalon","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ce32327-7b51-4fca-aa3f-0f5be1e31566.jpg","index":0,"item":"d3b9b197-4508-4c55-b2c8-ed1e26349e62","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Biztositoberendezesi-hiba-miatt-egy-orat-is-keshetnek-a-vonatok-a-gyori-vonalon","timestamp":"2025. február. 17. 20:35","title":"Biztosítóberendezési hiba miatt egy órát is késhetnek a vonatok a győri vonalon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"960c5c3a-899c-4542-9347-ea92f27047c4","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Mélyre ás a zCast már az év elején: az élelmet adó talajról szól az idei első adás. Mitől romlanak a talajok? Mi lesz így a mindennapi betevőnkkel? Mit lehet tenni a talajegészségért? Hogyan futott fel a regeneratív talajművelés, mi az a no till, és tényleg ez ment meg minket? Ki más is tudná tisztázni a kérdéseket, mint a talaj-mikroorganizmusok magyar hangja, Víg Vitália talajökológus.","shortLead":"Mélyre ás a zCast már az év elején: az élelmet adó talajról szól az idei első adás. Mitől romlanak a talajok? Mi lesz...","id":"20250205_talajegeszseg-talajpusztulas-talajerozio-regenerativ-mezogazdasag-talajokologia-till-vagy-no-till-szantas-zcast-vig-vitalia-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/960c5c3a-899c-4542-9347-ea92f27047c4.jpg","index":0,"item":"f55fb5a3-6a5d-4e56-ac9e-fe0714ead616","keywords":null,"link":"/zhvg/20250205_talajegeszseg-talajpusztulas-talajerozio-regenerativ-mezogazdasag-talajokologia-till-vagy-no-till-szantas-zcast-vig-vitalia-ebx","timestamp":"2025. február. 05. 15:30","title":"zCast: Kiszipolyozzuk a talajt, pedig mindennapi betevőnk múlik rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3aed591a-ddbe-40d8-ba94-32ff37fea6c1","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"„Senki, de senki nem tudott felhalmozni és átadni annyi tudást, tapasztalatot a veszélyeztetett állatok tartásáról, tenyésztéséről, mint ő.” Ezt egy iskolázatlan, autodidakta alkoholistáról, Gerald Durrellről mondta Sir David Attenborough. Durrell talán egész életében csupán zoológus, természetbúvár, állatkertvezető, világjáró állatgyűjtő és állatmentő maradt volna, ha a felesége és az anyagi gondok nem késztetik írásra. Életéről, kalandos vállalkozásairól szóló könyveit, regényeit, filmjeit, előadásait imádták az egész világon. Lusta, mégis igen termékeny író volt. Január 7-én van születésének századik, január 30-án pedig halálának harmincadik évfordulója.","shortLead":"„Senki, de senki nem tudott felhalmozni és átadni annyi tudást, tapasztalatot a veszélyeztetett állatok tartásáról...","id":"20250107_Gerald-Durrell-szaz-eve-szuletett-evfordulo-1925-1995","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3aed591a-ddbe-40d8-ba94-32ff37fea6c1.jpg","index":0,"item":"0386423e-a9f9-44fd-984d-7db368f72b0c","keywords":null,"link":"/360/20250107_Gerald-Durrell-szaz-eve-szuletett-evfordulo-1925-1995","timestamp":"2025. január. 07. 19:30","title":"Az iskolázatlan, alkoholista zseni, aki a fél világgal megszerettette az állatokat – száz éve született Gerald Durrell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet félni tőle - vezettük az Opel Insignia kombit
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
A kombik eredete az Opelnél az Olympia Rekordig nyúlik vissza, 1953-ban ezzel a családok által megkedvelt modellel indult a CarAVan korszak. A következő fontos puttonyos az Ascona Voyage volt, amely 1970-től hódított, egészen a következő mérföldkőig, az Omega 24V-ig, amely 1989-ben jelent meg. Háromliteres, 204 lóerős soros hathengeres motorja révén a családapák álomautója volt. Az izomkombik következő példánya, a 150 lovas Astra 16V 1993-ban a kategória legerősebbje volt. 2005-ben mutatták be a 255 lovas Vectra OPC-t, amelynek duplaturbós V6-osa 355 newtonméteres.
Az Insignia Sports Tourer új fejezetet nyit a rüsselsheimi kombik sikerkönyvében. A flotta- és kombiérzékeny piacokon, mint Németország és Olaszország, az eddig is nagyon élénk Insignia-lázat még inkább felkorbácsolja a kombi érkezése. Itthon már rendelhető az autó, a legolcsóbb változat 115 lovas 1,6-os benzines, 6,14 millió forintért.
Az Insignia kombija nem érkezett ajándékok nélkül. Egyrészt a forma áldását hozta, 1,91 méter hosszú csomagtere alaphelyzetben is 540 liter, az ülések döntésével ez 1530 literre bővíthető. Elektromos csomagtérnyitó (enélkül azonban nehéz lesz alacsony növésűeknek lecsukni), új, könnyen tisztítható kárpitok, dupla panoráma tető és egy mozdulattal elővarázsolható vonóhorog jelentik a praktikus innovációt.
Az igazi nóvum azonban a mototérben van. Két új motort tesztelhettünk a németországi bemutatón. A kétliteres biturbó dízel 190 lóerejével és 400 newtonméteres nyomatékával tekintélyt parancsol a középkategóriás kombik között. 1500-as fordulat alatt csak a kis turbó, 1500-3000-es fordulat között mindkettő, 3000 fölött pedig csak a nagy dolgozik, turbólyuk nincs, az autó minden helyzetben jól húz, csak komoly emelkedőn kell visszaváltanunk hármasba, ha lendületből akarunk autózni. A 120 kilométeres tesztút során nem érvényesült a dízel mérsékelt fogyasztása, hajtós üzemmódban, sokszor 200 kilométer/óra sebesség felett is haladva, 10 liter fölötti fogyasztást mértünk (a gyári adat 6,5 liter 100 kilométerenként). Kanyarokban maximálisan tapad, nem fogott ki rajta a tavaszi hózápor sem, pedig a szervezők optimistán nyári gumikkal szerelték fel. A kormányzás sportfokozatban élvezetes, pontos és valóban sportos. A rugalmas motor nem csak bő étvágyú de nagyon hangos is, igaz ezt erejével kompenzálja. Nyomatékmaximumát 2000-es fordulaton már leadja, végsebessége 223 kilométer/óra, a gyári adat szerint 159 gramm/kilométer a szén-dioxid-kibocsátása. Ez a motor kezdetben csak összkerékhajtással érhető el, ára 8,28 millió forinttól indul, de csak ősztől kapható.
A kis turbó az igazi (Oldaltörés)
A biturbónál sokkal jobban tetszett az új 1,6 literes benzines turbómotor, amely egészen meglepő izomzattal rendelkezik, 180 pacit mozgat olyan hangtalanul, hogy egy rövid benzinkúti pihenő után egyszerűen ráindítottam a járó motorra. A két autó között csak a nyomaték hozhatja helyzeti előnybe a dízelt, meglepő módon a fogyasztás nem. A hatvan kilométeres többnyire országúton és autópályán teljesített próbaúton 7,3 literes fogyasztást mért a fedélzeti számítógép, miközben gyakran haladtunk 150-es tempó fölött. 230 newtonméteres nyomtékmaximumát 2200-as fordulattól adja le egészen 5500-ig. Itt a csúcson még 15 százaléknyi nyomatékot képes az első kerekekre zúdítani, így akár 266 Nm is lehet ez az adat. Az új motorral az Insignia kombi 7,38 millió forinttól vihető haza.
A kombi praktikuma nyerő helyzetbe hozza az Insigniát a flottásoknál is, munkaautóként alapfelszereltséggel ideális, felextrázva, prémiumautóként cégvezetőket is kiszolgál. Intelligens futóműve (FlexRide), testre szabható menetdinamikája (sport, normál és komfort fokozat – a sportot felkeményedő csillapítás, közvetlenebb kormányzás és élénk gázreakciók jellemzik), intelligens összkerékhajtása (4x4 eLSD), turbómotorjai, intelligens világítása (AFL), ergonomikus vezetőülése, magyar nyelvű menürendszere, sávelhagyásra figyelemztető rendszere vagy közlekedési tábla felismerő funkciója (Opel Eye) egy szinttel magassabb presztízsű kategóriába emeli. Nem tikolt céljuk az opeleseknek, hogy az Auditól és a BMW-től csábítsanak el vásárlókat.
A két újdonsággal az Insignia motorválasztéka kilenctagú, mind teljesítik az Euro5-ös környezetvédelmi normákat. Várhatóan az év végén érkezik az EcoFlex változat, amelynek 160 lovas kétliteres dízelmotorjával az Insignia 10 másodperc alatt gyorsul százra, 350 Nm a maximális nyomatéka, 140 gramm/kilométer a szén-dioxid-kibocsátása.
Jó üléspozíció, kellemes beltér, pontos kormányzás, feszes futómű, izmos motor, maradandó vezetési élmény, különleges technika, tökéletes tapadás – az Opel Insignia komoly hatást gyakorol vezetőjére. Ellene beszél magas ára és pazarló fogyasztása.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?