Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"„Újabb hosszú felfordulás kezdődik az amerikai közéletben.” „Ilyen visszatérést Amerika idáig nem látott, az ellenfelek a padlón, teljesen demoralizálódva.” „Trump rajtja jobb volt, mint ahogy azt pár hónapja gondolhattuk volna.” „Fel kell készülni arra, hogy akárcsak a magyaroknál, sok átlag amerikai sem talál semmi kivetnivalót abban, ha dekrétumokkal irányítják az országot.” „Ha a társadalom látja, hogy valójában mit akarnak az oligarchák, akkor egyértelmű lesz, hogy vissza kell venni tőlük a hatalmat” – erős mondatokkal értékelik a nemzetközi sajtóban Trump visszatérését.","shortLead":"„Újabb hosszú felfordulás kezdődik az amerikai közéletben.” „Ilyen visszatérést Amerika idáig nem látott, az ellenfelek...","id":"20250121_Nemzetkozi-lapszemle-Trump-beiktatasa","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"509686cb-0fe6-4f74-9aec-b69f5c0c9b6c","keywords":null,"link":"/360/20250121_Nemzetkozi-lapszemle-Trump-beiktatasa","timestamp":"2025. január. 21. 10:30","title":"„Ez most Trump zűrös, veszélyes világa” – emésztik a világlapok az amerikai elnök visszatérését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új funkciót kap a Google Chrome, ami például akkor jöhet majd jól, ha szokott hosszú PDF-eket küldeni másoknak – de a fájlnak csak egy adott pontját szeretné megmutatni a másik félnek.","shortLead":"Új funkciót kap a Google Chrome, ami például akkor jöhet majd jól, ha szokott hosszú PDF-eket küldeni másoknak – de...","id":"20250106_google-chrome-bongeszo-kiemelt-szoveg-megosztasa-link-uj-funkcio","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e.jpg","index":0,"item":"a8a96ebb-350a-4fa7-b59f-2d26fda31feb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_google-chrome-bongeszo-kiemelt-szoveg-megosztasa-link-uj-funkcio","timestamp":"2025. január. 06. 10:03","title":"Rendkívül hasznos funkció érkezik a Chrome böngészőbe, már ön is kipróbálhatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"899f6e37-30e2-41b1-a095-d4780386e2fc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Volt, aki még a mentés után is sokáig remegett. A szerencsétlenség ugyanakkor gyorsan összekovácsolta az utasokat, akik egymásnak segítettek a nehéz helyzetben. ","shortLead":"Volt, aki még a mentés után is sokáig remegett. A szerencsétlenség ugyanakkor gyorsan összekovácsolta az utasokat, akik...","id":"20250218_delta-airlines-baleset-pearson-repuloter-utasok-beszamoloi","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/899f6e37-30e2-41b1-a095-d4780386e2fc.jpg","index":0,"item":"279952dc-031c-42af-a4aa-7c7f082bad23","keywords":null,"link":"/elet/20250218_delta-airlines-baleset-pearson-repuloter-utasok-beszamoloi","timestamp":"2025. február. 18. 11:43","title":"„Úristen, épp most éltem túl egy repülőgép-szerencsétlenséget” – így élték meg az utasok a torontói balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kezdi elengedni a kormány a Mini-Dubajként ismertté vált beruházást: Gulyás Gergely bejelentése alapján tudomásul vették a főváros elővásárlási jogát, és már felhőkarcolókat sem terveznek oda. Karácsony Gergely azt közölte: a kormány végre meghátrált.","shortLead":"Kezdi elengedni a kormány a Mini-Dubajként ismertté vált beruházást: Gulyás Gergely bejelentése alapján tudomásul...","id":"20250206_Gulyas-Gergely-A-kormany-elfogadta-Budapest-elovasarlasi-jogat-Rakosrendezore","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64857a35-4deb-4ace-bea7-17f7a2107a64.jpg","index":0,"item":"6e577bd3-d72e-4ac7-a60d-69ba77a25ed7","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Gulyas-Gergely-A-kormany-elfogadta-Budapest-elovasarlasi-jogat-Rakosrendezore","timestamp":"2025. február. 06. 11:38","title":"Karácsony a Mini-Dubajról: Budapest mindent vállal, amit az arab befektető vállalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Újabb szlovák delegáció indult Moszkvába, miközben Pozsonyban hatalmas tüntetések zajlanak a kormány oroszbarát politikája ellen. ","shortLead":"Újabb szlovák delegáció indult Moszkvába, miközben Pozsonyban hatalmas tüntetések zajlanak a kormány oroszbarát...","id":"20250113_Szlovakia-Moszkva-tiltas-Lengyelorszag-repulogep","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9.jpg","index":0,"item":"d7c96916-c565-434a-8718-580caa1ab7a4","keywords":null,"link":"/vilag/20250113_Szlovakia-Moszkva-tiltas-Lengyelorszag-repulogep","timestamp":"2025. január. 13. 11:57","title":"Megtiltotta Lengyelország, hogy felettük repüljön Moszkvába a szlovák kormánygép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"243def90-b76a-4b3f-b21b-937641f4779a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vasárnap délután automatikus védelmi működés lépett életbe a Paksi Atomerőműben.","shortLead":"Vasárnap délután automatikus védelmi működés lépett életbe a Paksi Atomerőműben.","id":"20250209_paksi-atomeromu-4-es-blokk-hiba","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/243def90-b76a-4b3f-b21b-937641f4779a.jpg","index":0,"item":"3a4e3cdd-60f0-423c-a17c-10f815c8f46c","keywords":null,"link":"/itthon/20250209_paksi-atomeromu-4-es-blokk-hiba","timestamp":"2025. február. 09. 21:25","title":"Hiba történt a Paksi Atomerőmű 4-es blokkjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5762d47-8cbe-4d15-a0de-b94225cfadbd","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"Kínában továbbra is hasít, Németországban továbbra is bukdácsol a tisztán elektromos autók piaca.","shortLead":"Kínában továbbra is hasít, Németországban továbbra is bukdácsol a tisztán elektromos autók piaca.","id":"20250131_tesla-byd-e-elektromos-villany-auto-pwc-kina-nemetorszag-hibrid-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5762d47-8cbe-4d15-a0de-b94225cfadbd.jpg","index":0,"item":"0a2c41bb-f0ad-46f0-a979-424d7aad503d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250131_tesla-byd-e-elektromos-villany-auto-pwc-kina-nemetorszag-hibrid-ebx","timestamp":"2025. január. 31. 07:04","title":"Új világrekord született: több mint 10 millió e-autót adtak el 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"620e3012-28a0-43e8-b51f-86ff0b85af83","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem tudni, hogy mikor jelenik meg az idei évre szánt pluszforrásokról a jogszabály, miközben a kórházak adóssága 124 milliárd forint.","shortLead":"Nem tudni, hogy mikor jelenik meg az idei évre szánt pluszforrásokról a jogszabály, miközben a kórházak adóssága 124...","id":"20250225_kormany-korhaz-tamogatas-plusz-forrasok","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/620e3012-28a0-43e8-b51f-86ff0b85af83.jpg","index":0,"item":"be9c5e8b-ee9d-4b19-9196-2cbce82af490","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250225_kormany-korhaz-tamogatas-plusz-forrasok","timestamp":"2025. február. 25. 17:15","title":"A kormány megígérte a kórházaknak a havi 12,5 milliárdot, de a pénz még sehol sincs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A cégautó szerepe Magyarországon – akárcsak Európának ezen a felén általában – kicsit más, mint a Lajtán túl: a cégek és a munkavállalók itt egyaránt valamivel többet akarnak kifacsarni belőle, s némileg másként is kezelik, mint ott.
Csaknem 300 ezerre nőtt Magyarországon a cégautók száma 2007-ben, évről évre átlagban csaknem 60 ezret helyeznek forgalomba: a személyautók csaknem 9 százaléka cégautó. Más országokhoz képest gyorsnak mondható a céges autópark növekedése: a Központi Statisztikai Hivatal összesítése szerint a cégautók száma 2003 óta 50 ezerrel, mintegy a negyedével nőtt.
A GfK Hungária 2007-es felmérése szerint a cégek átlagosan kevesebb mint ötöde fektetne be cégautóba 2008-ban (a GfK-kérdés szerint „a következő 12 hónapban”). A nagy cégek körében többen invesztálnának cégautóba, mint a kisebbek, s Budapesten is nagyobb a cégautó-befektetési kedv, mint vidéken. Összhangban a flottaberuházási hajlandósággal, az agrárvállalkozások kívánnak a legkevésbé cégautót vásárolni, illetve szánnák rá magukat a cégautóhoz kapcsolódó bármilyen beruházásméretű kiadásra.
A Mercer tanácsadó cég főleg multinacionális érdekeltségű hazai cégek körében végzett felmérései azt mutatják, hogy bár enyhén növek-szik, évek óta tulajdonképpen 90 százalék körüli azon társaságok aránya, amelyek cégjárművet adnak alkalmazottaiknak. A cégesautó-juttatási gyakorlatot más-más vállalati körben kutató felmérések, jelentések 2007-re egyöntetűen hasonló, 90–100 százalék közötti arányokat jeleznek, egyébként nem csupán Magyarországon. A kelet-európai országokban kicsit gyakrabban élnek a béren kívüli juttatás cégautóformájával, mint a kontinens nyugati felén, bár az is igaz, hogy például a németországi cégek a kelet-európaiakéhoz hasonló aránnyal szerepelnek.
A cégautó egész Európában fontos béren kívüli eszköz a munkavállalók ösztönzésére, megtartására: gyakorlatilag minden felmérésben az elsők között van a céges jóléti juttatások körében, szemben például az USA-ban tapasztalható gyakorlattal. A Hewitt humántanácsadó cég 2007-ben Magyarországon ugyanúgy az első helyre mérte, mint a PricewaterhouseCoopers, de különösen cégvezetői, felsővezetői szinten vezet a cégautó például a Mercernél és a Kienbaum–DUIHK-nál is.
Cégautó-kategóriák
Státusautó (status need). Presztízsautó, a vállalatok felsővezetőinek jár. Rendszerint felsőközép-kategóriás vagy nagyautó, reprezentációra.
Munkaautó (work need). A klasszikus cégautó. Munkavégzéshez vásárolják, rendszerint a területi képviselőknek, ezek vezetőinek, a kereskedő alkalmazottaknak.
Csomagautó (market need). Kevésbé kötődik a cég tevékenységének végzéséhez vagy imidzséhez, leginkább béren kívüli juttatás (azaz a kompenzációs csomag része, mint például az ebédjegy).
Összességében úgy tűnik, a középső beosztási szintektől fölfelé minden cégcsoportnál gyakoribb ösztönző, mint a vállalat étkezési hozzájárulása vagy például a céges mobiltelefon, holott azok jóval kisebb értékűek, mint egy autó, vagyis ahhoz képest elenyésző terhet jelentenek a cégeknek. Ez megfordítva azt jelenti, hogy a munkavállaló által használható cégautóban megtestesülő jövedelem jóval nagyobb, mint amennyi a többi béren kívüli juttatással megszerezhető. A cégek gyakorlata nem egységes ugyan, de a felmérések szerint több mint felük magára vállal a cégautó működtetésével kapcsolatos minden költséget (kifizeti például a benzint, a javításokat, a kötelező szervizeket), de legalább a benzinszámlát fedezi, s ennél is nagyobb arányban engedik a céges autót használó munkavállalóknak a magánhasználatot is.
Az Eurostat statisztikáiban országonként és státuscsoportonként kimutatott kereseteket összevetve a cégautók beszerzési árával (erről egyebek között a Hay Grouptól, a Kienbaum–DUIHK-tól, a PricewaterhouseCooperstől, a Watson Wyatt-től is kaptunk adatokat), azt lehet mondani, hogy Nyugat-Európában hat-nyolc hónapi fizetéssel ér fel a cégautó, Kelet-Európában viszont, így Magyarországon is, ennél jóval több idő alatt szerezhető meg, méghozzá – beosztási szintenként eltérően – legalább két-három évi keresettel. Magyarországon a cégek a legtöbb kutatás tanúsága szerint átlagban négyévente cserélik az autóikat, szemben a nyugat-európai gyakorlattal, ahol 2007-re általánossá vált a három év utáni csere.
A cégautó magáncélú használatát Magyarországon a Mercer adatai szerint a cégek négyötöde engedi, ami a többi országban tapasztalt gyakorlattal összevetve nem számít magasnak. Némileg kisebb arányt, 71 százalékot mért a Hewitt, magasabbat, 93 százalékot a PricewaterhouseCoopers, a Hay Group tapasztalata szerint pedig a vezetők és a felsővezetők körében a cégek 90 százaléka fizeti a magánhasználattal fogyasztott benzint (vagyis e körben magasabb a magánhasználat engedélyezésének aránya, az alsóbb beosztásokban viszont alacsonyabb). Magyarországon 2003 és 2006 között évi átlagban 29 ezer szervezet fizetett a cégautó magánhasználata miatt adót, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) adatai szerint 2003-ban 12 milliárd forintot, a cégautóadó 2004-es emelését követően pedig évi átlag-ban 24-25 milliárd forintot (2007-ről még nincs összesítés). A magánhasználatot terhelő eho a cégautóadó 25 százaléka, így 2006-ban a cégautók után összességében körülbelül 30 milliárd forint adó folyhatott be az államkasszába.
A cégautóadót fizetők mintegy háromnegyede jogi személy (vagyis tulajdonképpen gazdasági társaság), közel ötöde nem jogi személy vállalkozás, az egyéb gazdálkodási formációk, köztük az egyéni vállalkozók részaránya az adót fizetők között mindössze 6 százalék.
Cégautós paradicsomok (Oldaltörés)
Magyarországon Csomád és Tüskevár a cégautó-paradicsom: 2007-ben ugyanis e két településen jutott a legtöbb forgalomba helyezett cégautó egy lakosra (a főváros például a közelükbe sem jön). A Pest megyei Csomádon 1036 lakosra 1482 cégautó jutott, a veszprémi Tüskeváron 599-re 346, de a Datahouse adatai szerint Csomád már 2001-ben előkelő helyen állt (830 cégautóval). Nem véletlenül: a forgalomba helyezési statisztikák ugyanis a kereskedők által forgalomba helyeztetett autókat is tartalmazzák (függetlenül attól, hogy azokat eladták-e), s Csomádon székel a Chevrolet egyik márkakereskedése, Tüskeváron pedig a FoxRent tart fenn bérautó-kölcsönző telephelyet. Ez viszont talán összefügg azzal, hogy a két település önkormányzata nem szed iparűzési adót.
A különleges esetektől eltekintve a cégautók eloszlása nagyjából az ország területi fejlettségi egyenetlenségeit tükrözi. Az alacsonyabb kategóriás autók a keleti országrészekben vezetik a 2007-es statisztikát, s még inkább ezt tapasztaljuk, ha az első három márkát nézzük (térképünket a HVG Cégautó különszámban találja). A forgalomba helyezett autók száma is regionális fejlettségi eltérésekhez igazodik, a hazai települések mintegy felén egyáltalán nem „újítottak” 2007-ben cégautót, s e települések szintén a keleti, illetve a délnyugat-dunántúli kistérségekben koncentrálódnak.
A márkák viszont e körben nem mindig felelnek meg az általános tendenciáknak: azokon a településeken, ahol csak egy vagy két cégautót helyeztek forgalomba, az új cégautó gyakran igényes jármű. 2007-ben új céges Bentleybe, Daimlerbe, Hummerbe, Jaguárba, Lotusba, Lamborghiniba, Maseratiba például nem is ültek máshol, csak ott, ahol ezek valamelyike volt az egyetlen márka.
A HVG által megkérdezett vállalati vezetők az autómárka kiválasztásának legfontosabb szempontjaként nem a gépjárművek árát, hanem az ár–érték arányt nevezték meg – a Hay Group 2007-es felmérése szerint ez a cégmegközelítés mondható általánosnak –, továbbá a gazdaságos és megbízható üzemeltetést, mondván, hiába olcsó egy jármű, ha magasak például a karbantartás költségei.
Mit és mennyiért vesznek a vezetői autót a cégek? (Oldaltörés)
A magyarországi nagyvállalatok talán ezért is zömmel német márkákat választanak, s autóparkjaik másik jellemzője, hogy három-négy autómárkából állnak. A német márkák egyébként nem csak Magyarországon elsők főleg vezetői körökben. A Mercer 2007-ben végzett felmérése szerint Ausztriában, Csehországban, Nagy-Britanniában, Lengyelországban, Németországban, Szlovákiában és Magyarországon is a cég-vezetők leginkább Audival (A6-ossal, A8-assal) járnak, csak a britek lógnak ki az Audi-sorból, ott 2007-ben a cégvezetők legnépszerűbb cégautója a BMW volt. A vállalati második-harmadik vezetői vonal, a felsővezetők, menedzserek és az értékesítési szakemberek cégautói között már jobban előfordul más nációbeli márka is, a Ford és a Toyota, s természetesen Csehországban, illetve Szlovákiában a Skoda, de a német márkák, kiegészülve a Mercedesszel, Opellal, Volkswagennel, itt is a leggyakoribbak között vannak. Hasonlót mutatott ki a Hay Group is: vezetői szinten a Ford került be a német márkák közé, a középvezetőknél a Skoda, a Peugeot, az alsóbb vezetői beosztásokban a Renault, az értékesítőknél pedig a Suzuki is.
A szintén nagyvállalati körben felmérést készítő Watson Wyatt 2007-ben hasonló eredményre jutott Magyarországon, ők úgy találták, osztályvezetői szinten, területi képviselőknél és kereskedőknél az 1,6 literes, benzines Ford Focus a leginkább bevett jármű, rangban ezt az Opel Astra követi, harmadik a Toyota Corolla. Ezt erősítette meg érdeklődésünk a Szerencsejáték Zrt.-nél is: ott a Volkswagen-csoport modelljeit használják, az igazgatók és igazgatóhe-lyettesek VW Jettát, illetve Borát kapnak, a vezérigazgató felsőkategóriás Audit, a vezérigazgatóhelyettesek szintén Audit vagy VW Passatot. Ugyancsak Audikat és Passatokat használhatnak a Tv2 vezetői is.
A topmenedzserek autópalettája mégsem egysíkú, annál is kevésbé, mert a legtöbb cégnél a felső vezetőknél sokkal gyakoribb, mint az alsóbb beosztásoknál, hogy maguk választhatnak autómárkát. A Watson Wyatt 2007-es felmérése szerint tízből nyolc beleszólhat, hogy milyen márkába üljön, ugyanez a lehetőség az alsóbb irányítói szinten dolgozóknak csak a harmadát, felét illette meg. A PricewaterhouseCoopers szerint is tíz cég-, illetve felsővezetőből nyolc-kilenc befolyásolhatta a márkaválasztást, a Hay Group vizsgálta cégeknél 74 százalék adott lehetőséget arra, hogy a vezetők – egy bizonyos értékhatárig vagy listáról – megválaszthassák autójuk típusát és felszereltségét, a szakértőknek viszont csupán 31 százaléka tehette meg ugyanezt.
Felsővezetői autóra a Watson Wyatt 2007-es adatai szerint átlagosan 8 millió forintot, vezérigazgatóira átlagosan 11 millió forintot költöttek 2007-ben a nagyvállalatok. A PricewaterhouseCoopers kimutatásából az is kiderül, mekkora a szórás: cégvezetői autóra 5–25 millió forintot költöttek a cégek, felsővezetőire 2–14 millió forint között, míg az értékesítői járművek minimális 2 milliójával szemben már csak 7 milliós maximum áll.
További részletek a HVG Cégautó 2008 különszámban. Keresse az újságosoknál!
Vereczkey Zoltán, a Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (PMKIK) elnöke szerint a fővárosi behajtási rendelet körüli problémák gyökere abban rejlik, hogy az M0-ás körgyűrű keleti szektora még mindig nem épült meg.
Tíz új autót vásárol az Országgyűlés Hivatala mintegy 62 millió forintért – írja a Napi Gazdaság a hivatal weblapján közzétett szerződésekre hivatkozva.
Újraindul az autópályák mellett működő motoros mentőszolgálat, így keddtől október végéig a mentőorvos szükség esetén a lehető leggyorsabban juthat el egy-egy baleset helyszínére.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?