Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"733fd617-d3db-44f2-90da-22807cbb2be7","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nagy Márton gazdasági miniszter bejelentette, hogy visszamenőlegesen, 2025. január 1-jétől emelik meg az alanyi áfamentesség értékhatárát 12-ről 18 millió forintra. Mire számítsanak az érintettek?","shortLead":"Nagy Márton gazdasági miniszter bejelentette, hogy visszamenőlegesen, 2025. január 1-jétől emelik meg az alanyi...","id":"20250124_ado-kedvezmeny-niveus-alanyi-adomentesseg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/733fd617-d3db-44f2-90da-22807cbb2be7.jpg","index":0,"item":"70b56c7d-75fb-4c3d-a84b-e5ad3f2f9685","keywords":null,"link":"/kkv/20250124_ado-kedvezmeny-niveus-alanyi-adomentesseg","timestamp":"2025. január. 24. 09:29","title":"Visszamenőleges adómentesség érkezik, ezt kell tudni róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Akárhogy is hívjuk, egy nemzeti konzultáció lesz, és ugyanúgy nem kötelezi a kormányt semmire az Ukrajna EU-tagságáról szóló véleménynyilvánító szavazás, amit Orbán Viktor bejelentett. Kockázata nincs, mert a többség – főleg a Fidesz-szavazók – ellenzi Ukrajna felvételét. Orbán persze nem iránymutatást vár ettől, hiszen már rég döntött, hanem politikai erőt gyűjt, és beáll Magyar Péter mellé az utcai mozgósító versenybe.","shortLead":"Akárhogy is hívjuk, egy nemzeti konzultáció lesz, és ugyanúgy nem kötelezi a kormányt semmire az Ukrajna EU-tagságáról...","id":"20250307_Nincs-is-olyan-szavazas-amit-Orban-beigert-Ukrajna-EU-tagsagarol-de-akkor-hogyan-lesz-megis-es-mi-a-celja-vele","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f.jpg","index":0,"item":"4971c357-6e66-424e-b585-7829c5cae342","keywords":null,"link":"/360/20250307_Nincs-is-olyan-szavazas-amit-Orban-beigert-Ukrajna-EU-tagsagarol-de-akkor-hogyan-lesz-megis-es-mi-a-celja-vele","timestamp":"2025. március. 07. 11:47","title":"Nincs is olyan szavazás, amit Orbán beígért Ukrajna EU-tagságáról, de akkor hogyan lesz mégis, és mi a célja vele?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48d290e1-429d-49e8-81ab-daf86162dcd5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az is baj, hogy nincs elég pszichológus, így nincs aki elbeszélgessen a fiatalokkal, amikor megkerülnek. ","shortLead":"Az is baj, hogy nincs elég pszichológus, így nincs aki elbeszélgessen a fiatalokkal, amikor megkerülnek. ","id":"20250128_Csaknem-900-gyermekvedelmi-gondoskodasban-elo-fiatalt-tartottak-nyilvan-eltuntkent-Magyarorszagon","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48d290e1-429d-49e8-81ab-daf86162dcd5.jpg","index":0,"item":"137dd9c9-84df-40d3-addc-98b9476ad503","keywords":null,"link":"/itthon/20250128_Csaknem-900-gyermekvedelmi-gondoskodasban-elo-fiatalt-tartottak-nyilvan-eltuntkent-Magyarorszagon","timestamp":"2025. január. 28. 07:27","title":"Csaknem 900 gyermekvédelmi gondoskodásban élő fiatalt tartottak nyilván eltűntként Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c34f6f1-492f-493a-88d7-d8dc6e373aa3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az intézménybe az álláshirdetések szerint több osztályvezető főorvost is keresnek.","shortLead":"Az intézménybe az álláshirdetések szerint több osztályvezető főorvost is keresnek.","id":"20250211_mezotur-korhaz-szuleszet-orvoshiany","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c34f6f1-492f-493a-88d7-d8dc6e373aa3.jpg","index":0,"item":"e0eb1438-04e0-42c1-abd8-87176250f7b4","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_mezotur-korhaz-szuleszet-orvoshiany","timestamp":"2025. február. 11. 11:46","title":"Márciustól nem lehet szülni a mezőtúri kórházban orvoshiány miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a92eb49-6149-48a5-849a-bfe20d11fe05","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Korcsolyapályára emlékeztető pálya várta hétfő este az NB II. rangadóján a Kazincbarcikát és a Vasast, a mostoha körülmények között gól nélküli döntetlen született, de a vendégedző Pintér Attila szerint nem is lett volna szabad megrendezni a meccset. Összegyűjtöttünk néhány emlékezetes esetet a múltból, amikor nem a játékosok, hanem az időjárás volt az úr a pályán.","shortLead":"Korcsolyapályára emlékeztető pálya várta hétfő este az NB II. rangadóján a Kazincbarcikát és a Vasast, a mostoha...","id":"20250218_foci-sar-dagonya-vasas-fradi","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a92eb49-6149-48a5-849a-bfe20d11fe05.jpg","index":0,"item":"0def49ad-9414-4045-8857-19b4c018b01d","keywords":null,"link":"/sport/20250218_foci-sar-dagonya-vasas-fradi","timestamp":"2025. február. 18. 14:26","title":"Ha a Fradival történne hasonló, két hétig cikkezne róla az Origo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7","c_author":"Domány András","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A miniszter hangolja majd össze egyebek mellett a terület értékesítését követően a vevővel folytatandó tárgyalásokat.","shortLead":"A miniszter hangolja majd össze egyebek mellett a terület értékesítését követően a vevővel folytatandó tárgyalásokat.","id":"20250214_lazar-janos-rakosrendezo-kormanyzati-feladatok-fovaros","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7.jpg","index":0,"item":"85d5e4c4-f99d-48aa-892a-11f3699f1f6e","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250214_lazar-janos-rakosrendezo-kormanyzati-feladatok-fovaros","timestamp":"2025. február. 14. 21:19","title":"Lázár Jánosra bízta a Rákosrendezővel kapcsolatos feladatokat a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bff11393-7f9f-4c01-a1f2-3e633f5c1aa3","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Ráolvasással próbálja erősíteni Orbán Viktor a középosztályba tartozókban azt az érzetet, hogy még mindig jobb nekik, mint nyugati „osztály”-társaiknak. A tények mást mutatnak.","shortLead":"Ráolvasással próbálja erősíteni Orbán Viktor a középosztályba tartozókban azt az érzetet, hogy még mindig jobb nekik...","id":"20250207_hvg-kozeposztaly-allapota-magyarorszagon","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bff11393-7f9f-4c01-a1f2-3e633f5c1aa3.jpg","index":0,"item":"c68d8e09-58a4-43fd-8efe-54586ea608d9","keywords":null,"link":"/360/20250207_hvg-kozeposztaly-allapota-magyarorszagon","timestamp":"2025. február. 07. 11:26","title":"Orbán szerint erős és széles: megnéztük, milyen állapotban van valójában a magyar középosztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51214a0e-d226-4e0f-a18a-02dbd030490a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő korábban azt mondta Sussexékről, hogy a közösség részei, amelynek életében szívesen vesznek részt, és szívesen adnak, mostanra viszont úgy tűnik, hogy azért panasz is van rájuk. ","shortLead":"A színésznő korábban azt mondta Sussexékről, hogy a közösség részei, amelynek életében szívesen vesznek részt, és...","id":"20250120_Meghan-Markle-Harry-herceg-szomszedok-Montecito-Sharon-Stone-kaliforniai-erdotuz-katasztrofaturistak","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51214a0e-d226-4e0f-a18a-02dbd030490a.jpg","index":0,"item":"04cbaa31-0e88-4b39-b793-3e96878ae7d9","keywords":null,"link":"/elet/20250120_Meghan-Markle-Harry-herceg-szomszedok-Montecito-Sharon-Stone-kaliforniai-erdotuz-katasztrofaturistak","timestamp":"2025. január. 20. 14:02","title":"Nem rajonganak a szomszédaik Meghan Markle-ért és Harry hercegért, hiába áradozott róluk annak idején Sharon Stone","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.
Nem volt eddig szerencsém a kabriókkal, vagy eső esett vagy havazott. Az Eos azonban más, benne gyönyörködtek a napsugarak. Éjjel-nappal nyitott tetővel utaztam, a sárga irigység nem ártott, a torkom viszont nagyon begyulladt a fene nagy szabadságvágy kiteljesülésében. Szagolni a benzingőzt, ez a lényege.
Megint egy kicsit közelebb kerültünk ahhoz az igazsághoz, miszerint csak páratlan számozású Golfból lesz kabrió. Ám téved, aki azt hiszi, hogy az Eos a Golf nyitott változata. Erős túlzással a Passatot lehet felfedezni méltóságteljes méreteiben. Válasszuk inkább az arany középutat, nevezzük a Jetta kabriójának. Ilyen felszereltséggel, ilyen kényelemmel, ilyen motorral, ilyen áron nehéz jobbat találni a kabriók mezőnyében. Bármennyire is drágának tűnik az autó, az árrangsorban értékének megfelelő helyen van, az Opel Astra TwinTop és a BMW Z4 között.
Bézs bőrbelső fogad, diófa utánzatú betétekkel. A luxus kihangsúlyozását nem lehet félreérteni, a VW nem a francia kupé-kabriók sorát akarta gazdagítani az Eos-szal, hanem megmutatta, milyen a kínálat csúcsa. Ez sajnos az árcédulán sem marad rejtve, tesztautóm izmos motorral és minden jóval felszerelve megközelítette a 10 millió forintot. Az Eos abban is különbözik a többi kupé-kabriótól, hogy valóban négyszemélyes, hátul is használható, feladja a leckét a kategóriában.
A fényűző belsőben ismerős minden kezelőszerv, kapcsoló, kijelző. Csak a kijelző és a műszerfal megvilágítása változik Golfról Jettára, Passatról Octaviára. Éjszaka vörös és kék izzás fogad.
A jármű belsejét új koncepció szerint alakították ki. Míg a funkciós és kezelőelemek (például a világítás, a légkondicionáló vagy a rádiórendszerek kapcsolói) más típusokból tűnhetnek ismerősnek, az Eos számos alapvető eleme teljes egészében új fejlesztés. Ezek közé tartoznak a vezetőtér egyes részei, az ajtó- és oldalkárpitok, a hátsó ülés és a kifejezetten kabriók számára kifejlesztett légkondicionáló. A Volkswagen első ízben kínál mindehhez elektromos működtetésű easy-entry üléseket, amelyek megjegyzik a vezető és az első utas üléspozíciójának hosszirányú helyzetét, s miután a hátsó utasok be- vagy kiszálltak, gombnyomásra pontosan ugyanoda állnak vissza. Ezekbe az elektromos működtetésű, 12 irányban állítható ülésekbe deréktámaszt is építettek. A fautánzatú műanyag betét nem túl szép, a nemes bőr belső igazit kívánt volna, bár minek.
A kormány kis méretű, multifunkciós, de nem elég sportos a fogása. A váltó halálosan precíz, élvezet vele kapcsolni. A műszerfal elrendezése optimális. A kilátást zavarja a két hátsó fejtámla, közöttük tudunk kinézni. Nem csupán a középső visszapillantó tükör sötétedik el erős fényre (elektrokróm), hanem a baloldali is, jelentősen megkönnyítve az esti autózást. Jobboldalon miért nem az?
Minden tárolórekeszt meg kell becsülnünk, mert sok hely nem áll a rendelkezésünkre. Az ajtók zsebei elég tágasak, van két pohártartónk, egy nyitható kartámaszunk és egy minimális csomagtartónk. Nyitott tető mellett 205 liter áll rendelkezésre, míg a tető zárt helyzetében a csomagtér eléri a 380 litert is. A csomagtér-fedél már alapkivitelben is elektromos záró rendszer segítségével csukódik az utolsó millimétereken. A hátsó ülésben integrált, lezárható rakodónyílást alakítottak ki.
[[ Oldaltörés: Szagolni a benzingőzt (Oldaltörés) ]]
A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően 2006 májusában megjelent a Volkswagen Eos. A négyüléses új Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes kabrió-, toló- és kupé-tetőt (CSC-tető). A keménytető kompakt módon csukódik össze, és erőteljes formavilágot kölcsönöz. A 25 másodperc alatt teljes egészében kinyíló, illetve összecsukódó CSC-tető első része átlátszó üvegszerkezettel készül, és panoráma-üvegtető módjára önállóan nyitható vagy 35 milliméterrel fel is emelhető. A tető így még zárt állapotában is éppoly világos, mint amilyen barátságos belső hangulatról gondoskodik. Másfelől a hosszan előre ívelő CSC-tetőnek köszönhetően az Eos szélvédőkeretét igen rövidre alakíthatták ki, ami hamisítatlan szabadság érzést biztosít. Harmadszor pedig mindez a karosszéria arányainak is előnyére válik; a tetővonal hosszan ível, a hátsó rész izmosnak, míg összhatása igényesnek hat.
A kabriótető lenyitását óvatosan kell végeznünk, ugyanis legalább harminc centire hátranyúlik a felnyíló csomagtartó fedél, ami alá majd besimul a tető. Dugóban, vagy forgalmas helyen nagy körültekintéssel végezzük el ezt a látványos műveletet. A tető mozgatásakor különösen vigyázzunk a gyerekekre, nehogy odapiszkáljanak, ahová nem szabad. A tetővel kapcsolatos harmadik észrevétel, ami óvatosságra int, hogy a csomagtartóban csak a kijelölt zónába szabad pakolni, ha kabriózni is akarunk. Egyébként vagy a tető issza meg a levét, vagy csomagokból préseljük ki a szuszt.
Nyitott tetővel, felhúzott ablakokkal ugyanolyan zenei élményt lehet varázsolni a kocsiba, mint amilyen a Szigeten a Medúza sátorban volt. Bent tombol ritmus, fent figyelnek a csillagok. Nagyon jól szól a zenegép, pedig semmi különleges extrával nincs felspécizve, csak persze Dynaudio fejlesztés.
A VW-konszern legkorszerűbb motorja duruzsol a motortérben, a 200 lovas TFSI erőforrás hatalmas lendülettel hajtja a kabrió mivolta miatt jó nehéz autót. A futómű kemény és feszes, ami illik az autó dinamikájához, de nem annyira illik a kabriózáshoz. Tartani kell a kormányt, mert ez az autó pillanatokon belül 150-en van, egy sima előzésnek indul a művelet és könnyen ámokfutás lehet a vége. A motort nem hatja meg, hogy éppen Golf GT-ben, Skoda Octavia RS-ben vagy Seat Leon FR-ben van, megy mint az állat. Ilyenkor a kabriózás bizony csorbát szenved, nagy sebességnél, inkább szenvedtem, de a tetőt nyitva hagytam. A megfázás jött magától.
A gázpedállal óvatosan kell bánni, egyrészt mert brutálisan erős a gép, másrészt fogyaszt is a drága. Az 500 kilométeres úton 10,4 liter benzint fogyasztott vegyes üzemben, amelynek során Győrig is eljutottam.
Egyik este megrémisztett a gázpedál leragadása és az alapjárati villanymotor megzavarodása. Egy padlógázas indulásnál az történt az autóval, mint korábban a 11 éves Tipómmal, ugrálni kezdett a fordulatszám 1000 és 2000 között. Egy gyors újraindítás megoldotta a problémát, ami többször nem jelentkezett, igaz nem is padlóztam le gyakran. Ha meg is tettem, a poros úton bizony dolgoztak a fékek rendesen a megálláson. Kicsit nagyobb féktárcsákat el tudnék képzelni erre az izmos autóra, mert ha ez a velem együtt közel 1,7 tonna megindul, bizony kell valami, ami visszafogja a kétszáz lovat.
A biztonságos utazás nem csupán az autóban ülő felnőttek, hanem a gyermekek számára is rendkívül fontos. A Volkswagen fejlesztői egyebek mellett a legkisebb utasok biztonságára is ügyelnek, ezért a VW-modellekben számos, a gyermekek biztonságát szolgáló elem a szériafelszereltség részét képezi.
Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.
Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.
A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.
A Volkswagen Crafter többre is képes, amint azt az Atacama tanulmány is jól szemlélteti. A Design Center Wolfsburg az áruszállítóból egy határozott fellépésű terepest faragott, amelyet a dél-amerikai Atacama sivatagról neveztek el.
A Volkswagen Haszonjárművek a düsseldorfi Caravanexpón (augusztus 26. – szeptember 3.) a szabadidőjárművek terén több újdonságot is bemutat. A VW haszonjármű részlege a Sonora névre keresztelt California speciális modellt és a no limit nevű tanulmányautót mutatja be.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?