Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d12ce971-89d4-4f22-b8a3-c0839d8348d2","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"David Lynch volt a rendszerváltó kelet-közép-európai filmfogyasztók, tévésorozat-nézők vizuális védőoltása a nyugati kultúra befogadásához elnyújtott, hosszú hatással. Ezért nehéz még ma is megérteni: micsoda klasszikus alkotásai voltak, milyen univerzális példabeszédei. Nekrológ.","shortLead":"David Lynch volt a rendszerváltó kelet-közép-európai filmfogyasztók, tévésorozat-nézők vizuális védőoltása a nyugati...","id":"20250117_Paraszka-Boroka-Videk-meetoo-Hollywood-Lynch","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d12ce971-89d4-4f22-b8a3-c0839d8348d2.jpg","index":0,"item":"ea7b9bdd-5edd-41ea-b9a8-5e0bd8546c42","keywords":null,"link":"/360/20250117_Paraszka-Boroka-Videk-meetoo-Hollywood-Lynch","timestamp":"2025. január. 17. 14:00","title":"Parászka Boróka: Vidék, metoo, Hollywood. Lynch","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a696e852-b74f-4edd-95f0-f2b5f121d500","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A cég vezetője szerint az elektromos autók gyártása jelenleg közel sem olyan nyereséges, mint a belső égésű motorral szerelt modelleké.","shortLead":"A cég vezetője szerint az elektromos autók gyártása jelenleg közel sem olyan nyereséges, mint a belső égésű motorral...","id":"20250228_Jol-megy-a-Skodanak-megis-jelentos-leepitest-tervez","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a696e852-b74f-4edd-95f0-f2b5f121d500.jpg","index":0,"item":"d4998282-f4a4-4303-8496-17d189fc4335","keywords":null,"link":"/cegauto/20250228_Jol-megy-a-Skodanak-megis-jelentos-leepitest-tervez","timestamp":"2025. február. 28. 16:40","title":"Jól megy a Skodának, mégis jelentős leépítést tervez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b898fe9-f3b0-4b8c-a358-7e991a90144a","c_author":"Básthy Ágnes","category":"360","description":"Egymásba oldódva – Endokrin rezsimek címmel különleges kiállítás látható március 2-ig a Trafó Galériában. Az egymástól látszólag távol eső területeket összekapcsoló tárlat művészeti alkotásokon keresztül vizsgálja a hormonok életünkre gyakorolt hatását. A nem mindennapi vállalkozást szociológia-elméleti nézőpontból elemzi az alábbi írás.","shortLead":"Egymásba oldódva – Endokrin rezsimek címmel különleges kiállítás látható március 2-ig a Trafó Galériában. Az egymástól...","id":"20250212_A-mu-Poszthumanizmus-mint-posztpolitika-kepzomuveszeti-kiallitas-a-hormonokrol","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b898fe9-f3b0-4b8c-a358-7e991a90144a.jpg","index":0,"item":"1fd96bdd-18d1-4411-a3c4-f041f119d25e","keywords":null,"link":"/360/20250212_A-mu-Poszthumanizmus-mint-posztpolitika-kepzomuveszeti-kiallitas-a-hormonokrol","timestamp":"2025. február. 12. 15:35","title":"Poszthumanizmus mint posztpolitika – képzőművészeti kiállítás a hormonokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Távozását a miniszter a MÁV hibájából történő halálos balesetre értette, de a szombati, Bagnál történt gázolás nem a vasúttársaság hibája miatt következett be.","shortLead":"Távozását a miniszter a MÁV hibájából történő halálos balesetre értette, de a szombati, Bagnál történt gázolás nem...","id":"20250202_mav-halalos-gazolas-lazar-janos-vallalasai","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7.jpg","index":0,"item":"e73d3917-1653-4d89-a341-c63968a223f7","keywords":null,"link":"/itthon/20250202_mav-halalos-gazolas-lazar-janos-vallalasai","timestamp":"2025. február. 02. 11:17","title":"Gázolt a vonat, de emiatt nem mond le Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"503de9c5-9664-4780-9f47-86701db37138","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rendkívül költséges lehet a marsi minták Földre küldése, ezért a NASA több megoldáson is gondolkodik, amelyek csökkenthetik a projekt árát.","shortLead":"Rendkívül költséges lehet a marsi minták Földre küldése, ezért a NASA több megoldáson is gondolkodik, amelyek...","id":"20250109_nasa-mars-sample-return-marsi-minta-visszahozatala","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/503de9c5-9664-4780-9f47-86701db37138.jpg","index":0,"item":"449b02b3-9d5b-47c7-957e-56ee509d7057","keywords":null,"link":"/tudomany/20250109_nasa-mars-sample-return-marsi-minta-visszahozatala","timestamp":"2025. január. 09. 17:03","title":"Az ősi élet nyomait rejthetik a marsi minták, így hozná vissza őket a NASA a Földre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9c02e51-6f17-4811-831e-3d6821341ac7","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Nagy ár 60 ezer euró és az agy egy részének roncsolása azért, hogy eltartott kisujjal ihassam a kávét egy kis csészéből? Amíg a gyógyszerek hatnak, addig nincs gond, el lehet lenni az esszenciális tremorral, de mi jön utána, ha már csak a műtét segít? Első kézből az alig csillapítható remegésről.","shortLead":"Nagy ár 60 ezer euró és az agy egy részének roncsolása azért, hogy eltartott kisujjal ihassam a kávét egy kis...","id":"20250128_esszencialis-tremor-kezremeges-vallomas-mutet-agy","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9c02e51-6f17-4811-831e-3d6821341ac7.jpg","index":0,"item":"d91017cf-c800-43a9-8f7c-4f4bd7f02e99","keywords":null,"link":"/360/20250128_esszencialis-tremor-kezremeges-vallomas-mutet-agy","timestamp":"2025. január. 28. 06:30","title":"Nem, nincs Parkinson-kórom – roncsolják-e méregdrágán az agyam, hogy megálljon a feltűnő kézremegésem?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f876e58-9d0b-4375-b435-56d9246b1302","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Peti, az megvan, hogy te mész elől?” – kérdezi Menczer.","shortLead":"„Peti, az megvan, hogy te mész elől?” – kérdezi Menczer.","id":"20250215_Menczer-Tamas-majdnem-felrenyelt-amikor-meghallotta-Magyar-Peter-Ut-a-bortonbe-cimu-programot-hirdetett","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f876e58-9d0b-4375-b435-56d9246b1302.jpg","index":0,"item":"bd0f3283-87f6-4359-b487-13469a8e625e","keywords":null,"link":"/itthon/20250215_Menczer-Tamas-majdnem-felrenyelt-amikor-meghallotta-Magyar-Peter-Ut-a-bortonbe-cimu-programot-hirdetett","timestamp":"2025. február. 15. 20:14","title":"Menczer Tamás majdnem félrenyelt, amikor meghallotta, Magyar Péter Út a börtönbe című programot hirdetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fdc0cbf-62f4-4544-8c93-7516a4d75f39","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Száz évvel ezelőtt, 1925. január 29-én született Budapesten az utolsó magyar vándorbábos, az igazságosztó ököljog, a magyar huszárvirtus népi örökségét hordozó Vitéz Lászlót a galiciáner zsidó nagyapjától megöröklő Kemény Henrik. Minden rezsimben megkeserítették az életét, és minden rezsimben imádta a közönség. Nyolcvan évet töltött el a paraván mögött.","shortLead":"Száz évvel ezelőtt, 1925. január 29-én született Budapesten az utolsó magyar vándorbábos, az igazságosztó ököljog...","id":"20250129_100-evvel-ezelott-szuletett-Kemeny-Henrik","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fdc0cbf-62f4-4544-8c93-7516a4d75f39.jpg","index":0,"item":"7e18867e-747b-465a-9a94-0604b92a7148","keywords":null,"link":"/360/20250129_100-evvel-ezelott-szuletett-Kemeny-Henrik","timestamp":"2025. január. 29. 19:30","title":"Palacsintasütővel az ördög és a halál ellen – 100 évvel ezelőtt született Kemény Henrik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Március 9-én, Bahreinban állt munkába először a 2006-os Forma 1-es futamok hivatalos felvezető autója, a vadonatúj, 630 Nm nyomatékkal rendelkező CLK 63 AMG. Az autó sorozatgyártású változata április után lesz kapható.
A 6,3 literes 354 kW-os/481 lóerős V8-as AMG-motorjával, módosított fékrendszerével, futóművével, hűtésével és kipufogó rendszerével, valamint számos könnyű karosszéria-elemével a gyors kupé kiválóan megfelel különleges rendeltetésének. Első bevetésére a bahreini futamon (március 9-12.) kerül sor. A korábbi évekhez hasonlóan most is egy C 55 AMG T-Modell szolgál orvosi ügyeleti autóként a Forma-1 versenysorozat valamennyi, 18 futamán. A CLK 63 AMG safety car feladata, hogy balesetek után vagy kedvezőtlen időjárási körülmények között egészen addig a mezőny élén haladjon, amíg el nem hárul a veszély. Az autót irányító egykori DTM-pilóta, Bernd Mayländer a verseny rendezőinek külön utasítására hajt ki a pályára. Végig nagy sebességet kell tartania, különben túlmelegednek a versenyautók motorjai, és kihűlnek a gumijaik.
A Mercedes-AMG motorsportban alkalmazott megoldások egész sorát vonultatta fel annak érdekében, hogy megbízhatóan működjön a világ különböző éghajlatú tájain az új felvezető autó: ilyen egyebek között a nagy teljesítményű vízhűtő, az orrkötény mögé beépített két oldalsó olajhűtő, valamint a nagyobb méretű kiegészítő váltóolaj-hűtő. A hátsó differenciálmű hűtőbordákkal és külön olajhűtővel van ellátva. A motorsportra jellemző felszerelések másutt is megmutatkoznak a felvezető autón: remek irányíthatósággal és útfekvéssel ruházza fel például a 19 hüvelykes kovácsolt AMG könnyűfém felnikre és 235/35 (elöl), illetve 265/30 (hátul) méretű gumikra épülő állítható magasságú sportfutómű.
Az utcai változatnál elöl 70, hátul 60 milliméterrel szélesebb nyomtávval rendelkezik, amely kidomborított sárvédőin is jól látszik. A korábbinál nagyobb teljesítményű sport fékrendszer jól bírja a tartós igénybevételt, és mindenkor határozottan megállítja a száguldó autót. Elöl 390 milliméter átmérőjű vegyes anyagú féktárcsák és hatdugattyús féknyergek, hátul 330 milliméteres acél tárcsák és négydugattyús nyergek teljesítenek szolgálatot. Valamennyi féktárcsa belső hűtésű és lyukazott kivitelű. A különösen nagy igénybevételnek kitett első fékek külön csatornákon keresztül kapják a hűtőlevegőt.
A safety car kiegészítő felszerelései, azaz kommunikációs berendezése, jelzőfényei, differenciálmű- és fékhűtése, valamint nagyobb kerekei és féktárcsái ellenére is jóval könnyebb, mint az utcai változat. A Mercedes-AMG fejlesztői egy a Forma-1-ben és a DTM-ben alkalmazott ultramodern anyag, szénszálas CFK alkalmazásával faragtak le sokat a tömegéből. CFK-ból készült az orr- és a farkötény, a motorháztető, az első sárvédők és az ajtók. Az 1600 kilós AMG felvezető autó így több mint 150 kilóval könnyebb, mint az utcai használatra szánt CLK 63 AMG, amelynek saját tömege 1755 kilogramm.
A safety car-t a FIA Forma-1 matricái mellett a tetejére épített villogó különbözteti meg leginkább a CLK 63 AMG-től. Amikor a versenypályán tartózkodik, folyamatosan fehér fénnyel villognak első és hátsó lámpái. Személyzete rádió-adóvevő, TV-monitor, valamint befelé és kifelé irányított TV-kamerák segítségével tartja a kapcsolatot a versenybírákkal. A pilóta-fülkében két darab négypontos biztonsági övvel szerelt kagylóülés, fekete/ezüst színű bőrkárpitozás, Forma-1-es küszöbborítások, jó fogású AMG-sportkormány és minőségi szénszálas díszítőelemek teremtenek sportos környezetet, hangsúlyozva a felvezető autó különleges jellegét. A Mercedes-AMG tíz éve szállít felvezető autókat a Forma-1-nek. Már 1984-ben is „rajthoz” állított egy V8-as motorral hajtott E-osztályos kupét orvosi ügyeleti autóként.
Január 14. és 22. között Detroitban mutatkozik be a legizmosabb S-Mercedes, az S65 AMG. A monstrumot változatlanul az a hatliteres 12 hengeres erőforrás hajtja, amely az elődben dorombolt.
Az esseni Motor Show kiállításon mutatták be az eddigi legerősebb smartot, a Brabus német tuningműhely által felturbózott négyajtós smart forfour tanulmányautót.
A német Weineck tuningműhely a legendás 427 SC Shelby Cobra alapjain megépítette a legerősebb közúti autót, ami a német utakra valaha is felmerészkedett. A limitált sorozat első példánya 12,9 literes, motorjának nyomatéka 1760 Nm, maximális teljesítménye 1100 lóerő.
Az amerikai autók vezető európai importőre, a német Geiger Cars nem nézhette tétlenül, hogy Hummer-vásárlói folyton arról panaszkodnak, nem elég izmos a kocsijuk. Megalkották tehát a H2-sportautót, melynek megrendelője egy német hölgy volt, aki nem sajnált 200 ezer eurót a spéci Hummerért.
Az új Mercedes S 600 kiváló alapot jelentett a stuttgarti prémiumautókra szakosodott Brabus tuningműhely számára, hogy megépítse a világ legerősebb luxuslimuzinját. A Brabus S V12 S Biturbo végsebessége 340 kilométer/óra.
Néhány hétig a svéd rendőrségtől kölcsönkapott Saab 9-5 sportkombi vadászik a gyorshajtókra a magyar autópályákon. Az akció célja, hogy a rendőrök éles helyzetben is kipróbálhassák a kiemelkedő biztonsági és technológiai tulajdonságokkal rendelkező modellt.
Az SL piaci bevezetése után négy évvel a Mercedes-Benz felfrissítette a sikeres sorozat műszaki tartalmát, megjelenését és felszereltségét. Sportosabbá tette a motorokat, a hajtásláncot és a futóművet, így most még dinamikusabb vezetési élményt nyújt, és méltóképpen folytatja az SL-mítoszt a kivételes roadster.
Sportosság és elegancia, sajátosan exkluzív stílusba csomagolva, amihez az Alfa Romeo műszaki tökéletessége járul – ez az Alfa Brera, az új, vérpezsdítő presztízs-kupé. Tervezőinek szeme előtt egyetlen cél lebegett: az, hogy egy kimagasló kocsi vonalait kombinálják a luxuskocsik minőségével és komfortjával. Az olasz autózás mesterei bábáskodtak fölötte: neve Alfa, tervezője Giugiaro, és a Pininfarinánál készül. Amikor visszapillantójában összeszűkül a világ, akkor érti meg igazán az ember, miért teremtetett sikerre ez az autó.
A Mercedes-Benz a GL-osztállyal bővíti a sportos szabadidő-járművek kínálatát. A hétüléses prémium terepjáró menetdinamikájával, kimagasló helykínálatával nem csak szilárd úton, hanem terepen is a luxus limuzinok minden komfortjával kényezteti utasait.
A Porsche az új 911 Turbóval bővíti jelenlegi kínálatát. A hatodik generációs 911-es csúcsváltozata a Genfi Autószalonon, február 28-án mutatkozik be és az év közepétől vásárolható meg a Porsche-szalonokban.
Decemberben még úgy tűnt, hogy a Ferrari hamarosan bajba kerül, hisz a Vodafone 2007-es átigazolása a versenytárs McLarenhez évi 40 millió dolláros bevételkiesést jelent a Scudeirának. Az új szponzor azonban nem váratott sokáig, a világ legnagyobb gyémántkitermelője, a dél-afrikai De Beers állítólag évi 50 millióval száll be a Forma 1-es üzletbe.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?