Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eb700a7d-f4ec-4b86-aed3-481f21c22f92","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint 2030-ra legalább 600 ezer asztmás megbetegedésért tehetők majd felelőssé a mesterséges intelligenciát futtató adatközpontok, a közegészségügyi kiadások pedig jelentős mértékben emelkednek meg majd emiatt.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint 2030-ra legalább 600 ezer asztmás megbetegedésért tehetők majd felelőssé a mesterséges...","id":"20241227_mesterseges-intelligencia-adatozpont-egeszsegugyi-hatas-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb700a7d-f4ec-4b86-aed3-481f21c22f92.jpg","index":0,"item":"51a4cd6c-49ea-458d-957c-49e8814cbe8f","keywords":null,"link":"/tudomany/20241227_mesterseges-intelligencia-adatozpont-egeszsegugyi-hatas-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2024. december. 27. 14:03","title":"Aki jót akar magának, meg úgy mindenkinek, az egyelőre inkább kerülje a mesterséges intelligencia használatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44012cbb-161b-4e17-b486-c648532a0a8f","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Bő kerettel vág neki a magyar csapat a törökök elleni Nemzetek Ligája-osztályozónak.","shortLead":"Bő kerettel vág neki a magyar csapat a törökök elleni Nemzetek Ligája-osztályozónak.","id":"20250310_magyar-labdarugo-valogatott-kerethirdetes-marco-rossi-dardai-bence-toth-alex-ujoncok-nemzetek-ligaja-torokorszag-osztalyozo-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44012cbb-161b-4e17-b486-c648532a0a8f.jpg","index":0,"item":"0e7679ac-90cb-4e98-95e9-160fabf9257b","keywords":null,"link":"/sport/20250310_magyar-labdarugo-valogatott-kerethirdetes-marco-rossi-dardai-bence-toth-alex-ujoncok-nemzetek-ligaja-torokorszag-osztalyozo-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 13:07","title":"Keretet hirdetett Marco Rossi, Dárdai Bence mellett a Ferencváros fiatal középpályása is meghívót kapott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7324d46b-1dc8-428d-863b-7168210f5810","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Gyorsan rövdire zárta a történetet a rendőrség. ","shortLead":"Gyorsan rövdire zárta a történetet a rendőrség. ","id":"20250131_balesetveszelyes-kozlekedes-bmw-kaposvar-rendorseg","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7324d46b-1dc8-428d-863b-7168210f5810.jpg","index":0,"item":"c5c8b086-1767-4112-9ddb-d6ac1a1ea227","keywords":null,"link":"/cegauto/20250131_balesetveszelyes-kozlekedes-bmw-kaposvar-rendorseg","timestamp":"2025. január. 31. 16:22","title":"Elkapták a BMW-st, aki videójátéknak gondolta az utcai közlekedést Kaposváron – videók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"705c6e4d-f62e-44c4-a4ec-89aa9e177d57","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Még el sem foglalta az elnöki székét Donald Trump, máris sikerült Panamával és Dániával is összezördülnie.","shortLead":"Még el sem foglalta az elnöki székét Donald Trump, máris sikerült Panamával és Dániával is összezördülnie.","id":"20241224_panama-trump-tuntetes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/705c6e4d-f62e-44c4-a4ec-89aa9e177d57.jpg","index":0,"item":"c941a381-033e-4eb2-b073-e8f98a8d6ee4","keywords":null,"link":"/vilag/20241224_panama-trump-tuntetes","timestamp":"2024. december. 24. 21:53","title":"Panamában is kicsapta a biztosítékot Trump fenyegetőzése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15839f87-1575-41ba-9f42-b039b9011333","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Négy-kilenc fok lehet.","shortLead":"Négy-kilenc fok lehet.","id":"20250227_idojaras-elorejelzes-meteorologia","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15839f87-1575-41ba-9f42-b039b9011333.jpg","index":0,"item":"7a2e3550-3e12-4e7b-9669-da11b993b960","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_idojaras-elorejelzes-meteorologia","timestamp":"2025. február. 27. 05:18","title":"Esőáztatta, borult lesz a csütörtök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f1fd259-cf12-4b7b-a8e0-d75225cacda0","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az USA magának is árt a büntetővámokkal, állapította meg a német külkereskedelmi szövetség elnöke, aki szerint nem szabad tétlenül várni, amíg az EU-t is vámokkal sújtja Trump.","shortLead":"Az USA magának is árt a büntetővámokkal, állapította meg a német külkereskedelmi szövetség elnöke, aki szerint nem...","id":"20250202_trump-vamhaboru-buntetovam-nemet-kulkereskedelmi-szovetseg-dirk-jandura-usa-eu-kereskedelmi-haboru","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f1fd259-cf12-4b7b-a8e0-d75225cacda0.jpg","index":0,"item":"4939f61b-ff86-4b22-9e35-fe5f44289686","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250202_trump-vamhaboru-buntetovam-nemet-kulkereskedelmi-szovetseg-dirk-jandura-usa-eu-kereskedelmi-haboru","timestamp":"2025. február. 02. 14:58","title":"A vámvonaton nincsen fék: a németek sem hagyják szó nélkül Trump kereskedelmi háborúját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3bd63e3-5898-4ad8-9af2-46c4936b3926","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Szlovákia sem volt hajlandó támogatni a nyilatkozatot, majd mégis aláírták.","shortLead":"Szlovákia sem volt hajlandó támogatni a nyilatkozatot, majd mégis aláírták.","id":"20250127_belarusz-feherorosz-valasztas-Magyarorszag-eu-nyilatkozat","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3bd63e3-5898-4ad8-9af2-46c4936b3926.jpg","index":0,"item":"61837e6f-3676-42ac-813a-9362e40a8046","keywords":null,"link":"/vilag/20250127_belarusz-feherorosz-valasztas-Magyarorszag-eu-nyilatkozat","timestamp":"2025. január. 27. 07:10","title":"Magyarország megakadályozta, hogy az EU közös nyilatkozatot adjon ki a fehéroroszországi elnökválasztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42a0df7c-6197-4225-92a4-39404c118f16","c_author":"Pavló Péter","category":"360","description":"A világ oktatási rendszere háromezermilliárd dolláros terhet visz a vállán. A könnyítést a mesterséges intelligencia hozhatja el, de ehhez a tanárokat is tovább kell képezni.","shortLead":"A világ oktatási rendszere háromezermilliárd dolláros terhet visz a vállán. A könnyítést a mesterséges intelligencia...","id":"20250209_hvg-globalis-oktatas-koltsegek-minosegi-tanulastanitas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42a0df7c-6197-4225-92a4-39404c118f16.jpg","index":0,"item":"708534ce-f228-4d0d-8407-70bc4eb68434","keywords":null,"link":"/360/20250209_hvg-globalis-oktatas-koltsegek-minosegi-tanulastanitas","timestamp":"2025. február. 09. 13:30","title":"Ruanda nekiállt felszámolni az analfabetizmust a mesterséges intelligencia segítségével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miközben a riválisok rendre műszaki vagy versenyzői hibák miatt dobják el a pontokat, Fernando Alonso lelkes méhecske módjára, nem mindig látványosan, de rendületlenül gyűjt-gyűjtöget. A kétszeres bajnok előnye az utóbbi futamokon lassan apadni kezdett ugyan, de az év elején még háromlábú gebének nézett ágaskodó Ferrari még konokul vágtat a cél felé. De még így sem, messze nem lefutott derbi, hogy akár többen is utolérjék és lehagyják a spanyolt. Dénes Gergely , az f1-live. hu szakújságírója lajstromba vette a riválisokat.
Jelentkező - mármint Alonso skalpjára, de egyben az idei év világbajnoki címére is - továbbra is több akad. A feltámadó McLarennel a jövőre a Mercedeshez szegődő Hamilton, az előző évekhez képet görcsösebben bizonyítani akaró, regnáló bajnok, Vettel, vagy akár még a dobogó tetején kívül ugyancsak szorgos méhecskeként pontokat gyűjtögető Raikkonen csak a ziccerekre vár. Kérdés: lesz-e még, és lesz-e elég? Kérésünkre az f1-live. hu szakújságírója kereste a válaszokat.
Red Bull – Ez most csak fele királyság (297 pont)
A brit-osztrák csapat nagy érvágással kezdte meg a szezont: elvették a csapat által tökélyre csiszolt befújt diffúzorokat, mely Adrian Newey egyik kedvenc játékszere volt 2011-ben. A Red Bull gyakorlatilag egész évben azt hangsúlyozta eddig, hogy nekik ez sokkal többet ártott, mint az ellenfeleknek, mivel ők voltak az úttörők ezen a téren (is). A sok sírás ellenére még mindig az élen vannak a konstruktőrök bajnokságában, habár a szélsebesen törtető McLaren könnyen ledolgozhatja a 36 pontos hátrányát a hátralévő hat futam alatt.
Az RB8 „személyiségváltozása” a versenyzők teljesítményére is rányomta a kézjegyét: mindez az időmérőn a legfeltűnőbb, mivel Hamilton rendszeresen elorozta az első rajtkockát a tavaly még domináns csapattól – Vettel idén csak a negyedik futamon rajtolhatott először a pole-ból. Mark Webber egyenletes teljesítménnyel nyitott, aki zsinórban négyszer végzett a negyedik helyen, bizonyítva, hogy a kiegyensúlyozottság mindennél fontosabb lesz 2012-ben, amikor kéthetente változik a széljárás az F1-ben. Az ausztrál jobban lelkesedett a gépért, mivel az végre passzolt a stílusához.
Webber egyelőre nemakar tudomást venni róla, hogy az idén is lemarad...
AP / Eugene Hoshiko
Az első futamgyőzelmet mégis Vettel szerezte meg a csapatnak Bahreinben, majd Webber Monacóban és Silverstone-ban kontrázott. A 36 éves versenyzővel komolyan kellett számolni a bajnokságban, majd jött a lejtmenet a Német Nagydíjtól. Közben Vettel garázsában sem ment minden fényesen: a generátor egy győzelemtől fosztotta meg Valenciában, és Monzában is erős pontokat kellett eldobni – szintén a generátor miatt. Webber tévelygésének köszönhetően helyreállt a rend Milton Keynes-ben, és Vettel 33 ponttal előzi meg a bajnokságban a csapattársát. Ez már elég lehet ahhoz, a bikák beálljanak a vezérürü mögé.
A Red Bull idei „rákfenéje” a sok műszaki hiba és a kiegyensúlyozottság hiánya – nem mellesleg a gép sem olyan gyors, mint tavaly volt. Igaz, hogy Vettel nyert Szingapúrban – melyben oroszlánrésze volt Hamilton kiesésének -, de ez így kevés lesz a véghajrában Alonso ellen, aki valahogy mindig ott terem a dobogón.
McLaren Mercedes – Dupla vagy semmi (261 pont)
A McLarennek úgy kell az egyéni bajnokság, mint egy falat kenyér. 2008 óta „várnak” arra, hogy ismét az élen végezzenek, és a Magyar Nagydíj után mutatott menetelésnek köszönhetően Alonso legnagyobb kihívójaként tekintenek Hamiltonra – aki pár napja jelentette be, hogy köszöni, de megy a Mercedeshez. Az MP4-27 az év elején egy pole-lal és futamgyőzelemmel mutatta meg, hogy győztes konstrukció – és mára a mezőny vitathatatlanul leggyorsabb autója. A McLaren 6:4 arányba viszi az időmérőket a Red Bullal szemben, és 5:4-re a futamgyőzelmeket illetően. A csapat mindig is híresen jó volt a felzárkózásban, és ezt idén is bizonyították – kérdés, hogy a 2008-as bajnok távozása mennyire ront az amúgy is rideg viszonyokon, és ez milyen hatással lesz a vébére.
A Button vs. Hamilton párharcban egyértelmű a helyzet: utóbbi fölényesen remekelt az időmérőkön (5:1), míg a győzelmek tekintetében 3:2-re vezet csapattársával szemben. Button egy hosszabb „szabadságot vett ki” az Ausztrál Nagydíj után, és teljesen eltévedt a rengetegben. A 2009-es bajnok nem találta a közös nevezőt a géppel, és rendre a pontszerző helyeken kívül végzett, és ami még meglepőbb volt, hogy a „gumimágus” nem tudott mit kezdeni az abroncsokkal. Button jelenleg 23 pontra van Hamiltontól, de ebben hatalmas szerepe van annak, hogy csapattársát utolérte az, amin a Ferrari jót derül: Hamilton a Német Nagydíj óta vagy nyer, vagy nem szerez pontot.
Buttonnak mindenkinél nagyobb csodát kellene a vb-címhez végrehajtania
AP / Alberto Saiz
Matematikailag még Button is bajnok lehet idén, de a McLarenre is igaz az, ami a Red Bullra: kiegyensúlyozottan kell szerepelni, különben a végén még Räikkönen és a Lotus is odapörköl a végelszámolásnál.
Scuderia Ferrari – "szerencsés" lovasok (245 pont)
2010-ben a csapat az utolsó versenyen hozott rossz taktikai döntésnek köszönhetően mindent elbukott és a Red Bull lett a befutó Sebastian Vettel vezetésével. 2011-ben egy gyengébb szezon következett az olaszok számára, de miután a „bikák” mindenkit péppé vertek, és esélyt sem adtak a küzdelemre, a többi csapatról is elmondhatjuk ugyanezt. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke idén sem fogta vissza magát, és csakúgy, mint a korábbi években, ezúttal is egy győzelemre született autóról beszélt a hivatalos bemutatón, mely a nagy havazás miatt privátra sikeredett Maranellóban.
Az igazi „fagyhalál” csak az ezt követő első teszteken következett, amikor kiderült, hogy valami nagyon nem stimmel az F2012-re keresztelt autóval. Akkor úgy tűnt, hogy az „ágaskodó lovacska” már a depóban kitörte a lábát és Fernando Alonso, valamint Felipe Massa az esélytelenek nyugalmával várja a startot Ausztráliában. Mindenki leírta a Ferrarit, mely folyamatosan csak időt és türelmet kért. A nép ez idő alatt egyre haragosabb lett. Az első verseny ennek megfelelően nem hozott meglepetést Melbourne-ben. Alonso 5. lett, de a következő versenyhétvégén már a dobogó legfelső fokán ünnepelt a hatalmas esőben.
A Ferrari csapatmunkája szinte csak Alonso sikere alá tud dolgozni
Ferrari
A Ferrarinál szép lassan realizálódott a helyzet, miszerint az autót valóban csak optimalizálni kell, és nincs szükség egy teljesen új gép megépítésére, ami esőben úgy tűnik, hogy verhetetlen. Ehhez természetesen a spanyol világbajnok már-már „gépies” formája is kellett. 6 versennyel a vége előtt a csapat a 3. helyet foglalja el 245 egységgel. Tekintve a 261 pontos McLaren bombaerős formáját és a 297 pontos Red Bull sebességét, nem valószínű, hogy a Ferrari előrébb fog végezni, miután Massa továbbra sem hajlandó nyomni a gázt, és sokat szenved.
A csapaton belüli párharcot tekintve itt a legtisztább a kép. Fernando vezeti a bajnokságot, Massa pedig csak a 10. helyen áll. A statisztikák önmagukért beszélnek, és noha ismét megengedett a csapatutasítás, erre gyakorlatilag egy alkalommal sem volt szüksége a Stefano Domenicali vezette gárdának.
Lotus F1 Team – egy versenyképes csapat, ami képtelen nyerni (231 pont, 4. hely)
A 2011-es szezon nem sikerült valami „erőteljesre” a britek számára, miután egy rossz kipufogó megoldást választottak. Az innováció egy teljesen rossz irányba terelte el a gárda mérnökeit, akik Robert Kubica kiesésével teljesen elvesztették a fonalat, és csak sodródtak az árral – ezt is csak lassan, gyenge tempóban.
2012-re komoly változások történtek Enstone-ban, és a szerkezeti átalakítások részeként Kimi Räikkönen, 2007 Forma-1 világbajnoka, valamint Romain Grosjean lett a csapat két új versenyzője. A finn és a francia pilóta is egy két esztendős kihagyást követően tért vissza, ami sokak szerint nem sok jót sejtetett, és akkor még az új konstrukcióról nem is beszéltünk. A kritikusok hamar elhallgattak, miután a „Jégember” és a komoly fejlődéseken keresztülment francia igencsak nagy tempót kezdett el diktálni a Renault motorral hajtott E20-as volánja mögött.
Februárban ezt az eredményességet nem sokan gondolták a Lotusról
AP / Mustafa Quraishi
A mezőny 14 versenyen van túl, és már csak 6 versenyhétvége van hátra, de a Lotus-Renault továbbra is magabiztosan őrzi a 4. helyét a 136 pontos Mercedes előtt és a 245 pontos Ferrari mögött. A csapat neve mellett 231 egység szerepel, mely valójában messze több is lehetne, tekintve azt, hogy a csapat néhány alkalommal komoly lehetőséget szalasztott el. Ez a 9 dobogó azonban nem egy elhanyagolható statisztika, még akkor sem, ha a csapat Bahreinben, Spanyolországban (Valencia) és Magyarországon is komoly eséllyel pályázott a győzelemre. Az elmúlt versenyeken a Lotus valamelyest visszaesést mutatott, de a britek még így is képesek a konstans jó teljesítményre, mely gyakorlatilag az egész szezonjukra jellemző volt. A lufi most is kidurranni látszik, akárcsak a korábbi években, de ez idén csak egy „eresztésnek” tűnik, és könnyen lehet, hogy egy utolsó nagy hajrával meglepetést okozhat a korábbi Renault.
Csapaton belül a párharc kiegyenlítettnek mondható. Írhatjuk ezt annak ellenére, hogy Räikkönen 149 pontos, addig Grosjean összesen 82 pontot gyűjtött össze. A nagy különbség annak tudható be, hogy a francia sokat hibázgatott a versenyeken, és noha az időmérő edzéseken rendre képes a tapasztalt csapattárs előtt autózni, valamint a futamokon is rendkívül gyors, a meggondolatlan lépések sokba kerültek számára. Gondoljunk csak a belga futam startjára, ami egy 1 versenyre szóló eltiltást eredményezett számára.
A páros nagyon erős, de itt az igazi vesztes Grosjean, aki, ha egy kicsit összeszedettebben versenyzett volna, most ő lenne az, aki esélyes lenne a címre, és nem Räikkönen. Sokaknak fájhat ezt kimondani, de ez a helyzet. De mint sok más sportban, itt is a számok döntenek.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?