Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e451a662-4601-4fe1-9e2e-c5fd639de829","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több új kísérleti funkciót is kipróbálhatnak a YouTube prémium előfizetői, még azok (várható) bevezetése előtt – derül ki a Google friss blogbejegyzéséből.","shortLead":"Több új kísérleti funkciót is kipróbálhatnak a YouTube prémium előfizetői, még azok (várható) bevezetése előtt – derül...","id":"20250123_google-youtube-uj-funkciok-teszteles-ujdonsagok-premium","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e451a662-4601-4fe1-9e2e-c5fd639de829.jpg","index":0,"item":"234c9090-ad46-4445-9cd8-41e58751839f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250123_google-youtube-uj-funkciok-teszteles-ujdonsagok-premium","timestamp":"2025. január. 23. 10:03","title":"Jobb hangzás, gyorsabb lejátszás és sok más – itt vannak a YouTube újdonságai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f78bed1-23e8-4ece-a0e5-65531fe4e1b0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína humanitárius és katonai műveletekhez is felhasználná a saját fejlesztésű, pilóta nélküli CH-YH1000 nevű drónját. Hamarosan kész az éles bevetésekre.","shortLead":"Kína humanitárius és katonai műveletekhez is felhasználná a saját fejlesztésű, pilóta nélküli CH-YH1000 nevű drónját...","id":"20250206_kinai-teherdron-teszt-ch-yh1000-teherbiras-repules","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f78bed1-23e8-4ece-a0e5-65531fe4e1b0.jpg","index":0,"item":"13f26116-7b36-432c-8e7f-58cb3ed4b04c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_kinai-teherdron-teszt-ch-yh1000-teherbiras-repules","timestamp":"2025. február. 06. 08:03","title":"1000 kilót is elvisz, 10 órán át a levegőben marad: sikerült a kínai szuperdrón tesztje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef517121-c353-44b9-8a28-74812b8764c6","c_author":"Erste Bank .","category":"brandchannel","description":"Sokan még ma is úgy vélekednek, hogy ha nincs szemmel jól látható induló tőkéjük, és nem tudnak minden hónapban nagyobb összegeket félretenni, akkor nem érdemes befektetésekben gondolkodniuk. Ez a vélekedés azonban már nem helytálló, hiszen manapság már számos olyan lehetőséget találhatunk, ahol lakossági befektetőként is kamatoztathatjuk pénzünket.","shortLead":"Sokan még ma is úgy vélekednek, hogy ha nincs szemmel jól látható induló tőkéjük, és nem tudnak minden hónapban nagyobb...","id":"20250117_Erste-Bank-befektetes-a-jovobe-ertekpapirszamla-nyitas-mobil","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef517121-c353-44b9-8a28-74812b8764c6.jpg","index":0,"item":"f2b95e92-c9ba-4c7f-97d7-0888f0a459e5","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250117_Erste-Bank-befektetes-a-jovobe-ertekpapirszamla-nyitas-mobil","timestamp":"2025. február. 11. 15:30","title":"Ezek szükségesek ahhoz, hogy Ön is befektető legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Erste Future","c_partnerlogo":"5d6b9a59-b90b-48f8-bd4a-066a841e8530","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"758edfa9-26ed-4f06-b92a-10a899622811","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az országban kilőtt a benzin ára, miután a kormány megszüntette az arra adott támogatást.","shortLead":"Az országban kilőtt a benzin ára, miután a kormány megszüntette az arra adott támogatást.","id":"20250120_nigeria-olajszallito-tartalykocsi-robbanas-benzin","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/758edfa9-26ed-4f06-b92a-10a899622811.jpg","index":0,"item":"8518ce61-b496-46fd-a167-a56f73d8e5b4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_nigeria-olajszallito-tartalykocsi-robbanas-benzin","timestamp":"2025. január. 20. 11:45","title":"Sérült tartálykocsiból próbálták áttölteni a benzint Nigériában, felrobbant, legalább 86-an meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7cdd0fa-9d13-4d0a-8f1c-8849306e2c45","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem sikerült.","shortLead":"Nem sikerült.","id":"20250225_kolumbia-kokain-csempesz-repuloter-amszterdam","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7cdd0fa-9d13-4d0a-8f1c-8849306e2c45.jpg","index":0,"item":"63dc62b8-7dac-4b0d-b51a-ac37e3e7b065","keywords":null,"link":"/elet/20250225_kolumbia-kokain-csempesz-repuloter-amszterdam","timestamp":"2025. február. 25. 11:55","title":"Videó: Parókájában csempészett volna kokaint Kolumbiából Amszterdamba egy férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8081aa1-9079-426f-87cb-923ac8da3903","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Olyan katalizátort fejlesztettek a HUN-REN TTK kutatói, amely biztonságosabb, hatékonyabb és környezetbarátabb kémiai eljárásokhoz vezethet a gyógyszeriparban – és a fenntarthatóbb mezőgazdasági termelést is támogathatják.","shortLead":"Olyan katalizátort fejlesztettek a HUN-REN TTK kutatói, amely biztonságosabb, hatékonyabb és környezetbarátabb kémiai...","id":"20250120_hun-ren-ttk-aldehidek-attores-katalizator-fejlesztes-gyogyszeripar-mezogazdasag","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8081aa1-9079-426f-87cb-923ac8da3903.jpg","index":0,"item":"9d37cd0b-c881-4e0d-9361-00ab30e65c6a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_hun-ren-ttk-aldehidek-attores-katalizator-fejlesztes-gyogyszeripar-mezogazdasag","timestamp":"2025. január. 20. 16:03","title":"Áttörést értek el magyar kutatók, a gyógyszeripart és a mezőgazdaságot is segíthetik az új fejlesztéssel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6384c983-01be-468d-8c39-92bd420da83d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Kiosztották a Magyar Borszakírók Köre (MBK) által odaítélt, 2024-es Magyar Bor Nagydíjakat.","shortLead":"Kiosztották a Magyar Borszakírók Köre (MBK) által odaítélt, 2024-es Magyar Bor Nagydíjakat.","id":"20250109_Egy-egri-bikaver-lett-2024-legjobb-vorosbora-mbk-magyar-bor-nagydij","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6384c983-01be-468d-8c39-92bd420da83d.jpg","index":0,"item":"6614e7f1-b07e-4988-a6c5-a3e8a4972a62","keywords":null,"link":"/elet/20250109_Egy-egri-bikaver-lett-2024-legjobb-vorosbora-mbk-magyar-bor-nagydij","timestamp":"2025. január. 09. 08:32","title":"Egy egri bikavér lett 2024 legjobb vörösbora","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71818619-056c-4cb6-8883-9bba894b1faf","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A társaság megosztotta a csalók által hamisított weboldal címét is. ","shortLead":"A társaság megosztotta a csalók által hamisított weboldal címét is. ","id":"20250307_Adathalasz-sms-ek-terjednek-a-Fovarosi-Vizmuvek-neveben","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71818619-056c-4cb6-8883-9bba894b1faf.jpg","index":0,"item":"3f751443-0d71-4a88-83bc-63d30fa1c979","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_Adathalasz-sms-ek-terjednek-a-Fovarosi-Vizmuvek-neveben","timestamp":"2025. március. 07. 18:59","title":"Vigyázat: adathalász üzenetekkel próbálják átverni a Fővárosi Vízművek ügyfeleit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legtöbb kis- és közepes vállalkozásnak önhibáján kívül nehezebb körülményekkel és jelentősen csökkenő forgalommal/profittal kellett az elmúlt időszakban szembenéznie. Ilyen körülmények között vétek nem kihasználni azokat az extra előnyöket, melyeket az internet nyújthat számukra. Mire kell figyelni a honlap kialakításánál? Mitől lesz nyereséges egy webáruház?
A felhasználók több, mint 80 százaléka használja az internetet információ-gyűjtésre egy-egy fontosabb vásárlása előtt, plusz közel 50 százalékuk tervezi, hogy közvetlenül a hálón fogja intézni a vásárlásainak egy részét – talán nem szükséges külön ecsetelni, hogy miért hasznos, ha ezen potenciális vásárlók megtalálnak minket. A hatalmas kereslet eléréséhez viszont szükséges, hogy teljes termékpalettánk könnyedén megtalálható és megrendelhető formában legyen megtalálható a neten - amire termékszámtól függően egy direkt értékesítési oldal vagy egy webáruház lehet a megoldás.
Névjegy helyett felhasználóbarát honlap
Nem kérdés, miért érdemes egy mai cégnek láthatóvá válnia az interneten, de jóval kevesebb szó esik ezen „internetes megjelenés” optimális módjáról. A legtöbb cégnek csak egy honlapja van, mely az általános cégbemutatáson túl legfeljebb egy PDF árlistát tartalmaz a termékekről/szolgáltatásokról – ez nem több, mint egy online névjegykártya. Ha valaki konkrétan az adott céget keresi, akkor általában megtalálja így is, de egy szimpla honlap nem segít a neten lévő óriási (és egyre növekvő) kereslet „lecsapolásában”.A vásárlók általában nem céget keresnek, hanem terméket: nem azt tudják, hogy honnan akarnak vásárolni, hanem azt, hogy mit. Ezért fontos, hogy ne csak egy PDF katalógus legyen a kínálatunkról (vagy pláne ne egy telefonszám-email cím páros, hogy itt kérhetnek ajánlatot), továbbá ne rejtegessük az árainkat, hanem nyíltan, jól strukturáltan tegyünk fel a termékeinkről annyi információt, amennyit csak lehetséges.
Kössük össze a médiacsatornákat!
Minél több csatornán keresztül tudjuk elérni a lehetséges vásárlókat, annál nagyobb az esélye, hogy végül nálunk fognak vásárolni. Statisztikák szerint egy offline (hagyományos, nem internetes) és egy online bolt nemhogy egymás elől „szívná el” a vásárlókat, de kölcsönösen segítenek egymás forgalmának növelésében, tehát még az offline boltunk forgalmát is növeli egy hatékony webáruház!
Erre persze tudatosan is „rá lehet erősíteni”, például minden offline vásárlónak adni egy kupont a webáruházhoz, illetve minden online látogatót „terelni” az offline boltok felé (például a személyes átvétel lehetőségét is biztosítva minden vásárláshoz, illetve speciális offline kedvezmények/akciók hirdetésével). Szintén hasznos, ha egy korábban csak offline hirdetett akciót az interneten is hirdetünk: az ilyen több csatornán futó akciók hatékonysága jóval nagyobb mértékben nő, mint ha külön-külön futtattuk volna őket.
Csoportosítsuk át a költéseket!
Aki eddig főleg offline hirdetett drasztikus, és egyúttal rendkívül kellemes eredményeket tapasztalhat meg, amikor a hirdetési költségeit részben az internetre csoportosítja át. Az online marketing eszközök ugyanis azon túl, hogy teljes mértékben mérhetőek (azaz tökéletesen kiderül, hogy adott helyen érdemes-e hirdetni, vagy sem), általában sokkal költséghatékonyabbak is: egy vevő megszerzésének költsége általában töredéke egy offline eszköz által szerzett vevőének.
Még nem találkoztunk olyan céggel/termékkörrel, ahol több-kevesebb online marketing eszközt ne lehetett volna sikeresen alkalmazni. Fontos viszont a megfelelő „fogadó felület”: egy internetes hirdetéshez szükség van egy olyan oldalra, ami fogadja és „lekezeli” a látogatókat – és itt egy direkt értékesítésre alkalmas, jól megszerkesztett weboldallal az adott marketing kiadások sokkal magasabb megtérülését tudjuk elérni.
Elérhetővé válni költséghatékonyan!
Aki eddig főleg offline marketingben „utazott”, annak elsőre szokatlan lehet az internet által diktált vevő-központúbb üzletmenet. Itt ugyanis sokkal inkább a vevő kezében van a kontroll, ő dönti el, hogy mit és mikor csinál, és általában nem a cégek találják meg a vevőket, hanem fordítva: a vevők keresnek megoldást valamilyen problémájukra, és találják meg azokat a cégeket, akik „hagyják”, hogy megtalálják őket. Ez a fajta elérhetőség nehezebb, mint hinnénk: az internet hatalmas, a verseny is növekszik, és bizony keményen meg kell dolgozni a láthatóságért. Szerencsére számos lehetőségünk van arra, hogy a megtalálhatóságunkat javítsuk, többek között a keresőoptimalizáció, a fizetett keresőhirdetések, a termékmegosztó/ár-összehasonlító oldalak, számos tematikus katalógus-oldal, internetes plázák.
Ezen eszközök általános jellemzője (azon túl, hogy jól mérhetőek), hogy rendkívül minőségi látogatottságot vonzanak: az ilyen marketing eszközök által vonzott potenciális vásárlókat általában jóval egyszerűbb vásárlásra bírni, mint a hagyományosabb marketing-kampánnyal bevonzott látogatókat.
Használjuk ki a partnerek erejét
Internettől független tény, hogy közösen többet el lehet érni, mint egyedül. Az Internet mindössze egy hatékony eszköz a más cégekkel való együttműködésünk magasabb szintre helyezésében. A keresztmarketing akciók különösen jól működnek a direkt értékesítést is folytató cégek között: gyakorlatilag nulla költséggel lehet javasolni egymás termékeit a saját vevőinknek (feltételezve, hogy nem konkurens cégekről van szó). A bátrabbak kipróbálhatják, hogy hírlevélben is kiküldik egymás ajánlatait, vagy kiegészítő termékként magában a webshopban árulják a partner termékeit, míg az óvatosabbaknak elégséges lehet, ha mondjuk minden vásárlás után adnak egy kupont a partner áruházához (miután a vevő már feladta a rendelést, és már nincs mit „veszíteni”). Az internetes partneri kapcsolatok szépsége nem csak azok „olcsóságában” rejlik, de még inkább az automatizáltságban: egyszer kell kialakítani egy partneri kapcsolatot, és utána az automatizáltan, emberi munkaigény nélkül is képes olajozottan működni, és termelni a bevételeket.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?