Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"717e35b7-41eb-438c-87b3-3bd8ab9f89e3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Folyamatosan fejlesztik a számítógép agyát, a CPU-t vagyis a processzort, amelynek egyre jobbak a képességei, és így a komputerek is egyre erősebbekké válnak. Ezért is meglepő az a méréssorozat, amely szerint először fordult elő a CPU-k történetében, hogy nem jobbakká váltak, hanem csökkenést mutatnak a teljesítményben.","shortLead":"Folyamatosan fejlesztik a számítógép agyát, a CPU-t vagyis a processzort, amelynek egyre jobbak a képességei, és...","id":"20250218_passmark-banchmark-csokkeno-cpu-teljesitmeny","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/717e35b7-41eb-438c-87b3-3bd8ab9f89e3.jpg","index":0,"item":"c3e754d9-62d5-4b02-ad0b-9d72db481e68","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_passmark-banchmark-csokkeno-cpu-teljesitmeny","timestamp":"2025. február. 18. 12:03","title":"Senki nem érti, miért történik: világszerte csökken az átlagos processzorteljesítmény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c90d373d-4ff2-4816-a282-5de7366aa765","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Összedobtak egyet, mások által készítettekből” – írja.","shortLead":"„Összedobtak egyet, mások által készítettekből” – írja.","id":"20250228_vamos-miklos-interju-blikk-podcast-szemle-villa-esterhazy","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c90d373d-4ff2-4816-a282-5de7366aa765.jpg","index":0,"item":"f67a585e-1a53-4ded-8fda-e875ec416183","keywords":null,"link":"/elet/20250228_vamos-miklos-interju-blikk-podcast-szemle-villa-esterhazy","timestamp":"2025. február. 28. 14:13","title":"Vámos Miklós szerint álinterjút közölt vele a Blikk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38554624-4203-44fe-80cd-5b3611925ca1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína egy olyan aktív védelmi rendszert fejlesztett a páncélozott járművek számára, ami képes egyszerre több irányból érkező fenyegetést is kivédeni.","shortLead":"Kína egy olyan aktív védelmi rendszert fejlesztett a páncélozott járművek számára, ami képes egyszerre több irányból...","id":"20250214_kinai-hadsereg-pancelozott-jarmu-raketa-video","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38554624-4203-44fe-80cd-5b3611925ca1.jpg","index":0,"item":"6c015baa-91f7-4177-93c1-8e10c68998ba","keywords":null,"link":"/tudomany/20250214_kinai-hadsereg-pancelozott-jarmu-raketa-video","timestamp":"2025. február. 14. 16:03","title":"Mint a csalókód egy játékban, olyan az új kínai rakétaelhárító rendszer – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa1825f0-eb51-49bb-a71c-a0e494026944","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Üzemanyagszivárgás, majd ebből fakadó problémák láncolata vezetett ahhoz, hogy megsemmisült a Starship a hetedik tesztrepülésén.","shortLead":"Üzemanyagszivárgás, majd ebből fakadó problémák láncolata vezetett ahhoz, hogy megsemmisült a Starship a hetedik...","id":"20250225_spacex-starship-urhajo-tesztrepules-robbanas-vizsgalat-okok-uzemanyag","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa1825f0-eb51-49bb-a71c-a0e494026944.jpg","index":0,"item":"a9a8fc1b-4581-40d9-b787-145fe590a1ac","keywords":null,"link":"/tudomany/20250225_spacex-starship-urhajo-tesztrepules-robbanas-vizsgalat-okok-uzemanyag","timestamp":"2025. február. 25. 17:03","title":"Kiderült, miért végződött látványos robbanással a Starship legutóbbi tesztje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14913f23-9a11-4cc7-8b2f-197b83106842","c_author":"Balla István","category":"kultura","description":"Az árokbetemetés szellemében próbálják a szervezők – az állami támogatások elmaradása ellenére is – megrendezni a 13 év szünet után újrainduló Magyar Filmszemlét. Külön kérték például a rekordköltségvetéssel készült filmek producereit is, hogy nevezzék be az alkotásaikat, de ők ezt elutasították. Interjú Muhi András producerrel, a Magyar Filmművészek Szövetsége elnökével, a szemle főszervezőjével.","shortLead":"Az árokbetemetés szellemében próbálják a szervezők – az állami támogatások elmaradása ellenére is – megrendezni a 13 év...","id":"20250115_44-magyar-filmszemle-muhi-andras-producer-magyar-filmmuveszek-szovetsege-elnoke-most-vagy-soha-hadik-low-budget-film-szamizdatfilm-fuggetlen-film-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14913f23-9a11-4cc7-8b2f-197b83106842.jpg","index":0,"item":"71f52c3f-4524-40ac-9c53-1b3cec740f96","keywords":null,"link":"/kultura/20250115_44-magyar-filmszemle-muhi-andras-producer-magyar-filmmuveszek-szovetsege-elnoke-most-vagy-soha-hadik-low-budget-film-szamizdatfilm-fuggetlen-film-ebx","timestamp":"2025. január. 15. 18:30","title":"„Nagyon sajnálom, hogy nem neveztek” – a filmszemle újraindul, a Most vagy soha! és a Hadik távol marad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b83231c3-11c5-4589-b079-5a4f71078611","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A vállalat vezetője korábban megígérte, hogy rendet tesz a gyorsétteremlánc háza táján, miután a BBC két évvel ezelőtt több száz visszaélést hozott nyilvánosságra.","shortLead":"A vállalat vezetője korábban megígérte, hogy rendet tesz a gyorsétteremlánc háza táján, miután a BBC két évvel ezelőtt...","id":"20250108_mcdonalds-brit-szexualis-zaklatas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b83231c3-11c5-4589-b079-5a4f71078611.jpg","index":0,"item":"61715d22-209c-403d-9e5a-80163fb3442f","keywords":null,"link":"/vilag/20250108_mcdonalds-brit-szexualis-zaklatas","timestamp":"2025. január. 08. 15:07","title":"29 embert rúgtak ki szexuális zaklatás miatt a McDonald'stól az Egyesült Királyságban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"508be64d-c4e9-48c6-b9f4-c330da99ab04","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Két év után teljes jogú kormánya van Libanonnak, amely elindulhat a reformok útján, és kikerülhet Irán befolyása alól. De még nem hárult el minden akadály az új kezdet elől.","shortLead":"Két év után teljes jogú kormánya van Libanonnak, amely elindulhat a reformok útján, és kikerülhet Irán befolyása alól...","id":"20250222_hvg-uj-kezdet-libanoni-kormany-hezbollah","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/508be64d-c4e9-48c6-b9f4-c330da99ab04.jpg","index":0,"item":"973f288a-923c-4243-8a3a-eec6f96badbb","keywords":null,"link":"/360/20250222_hvg-uj-kezdet-libanoni-kormany-hezbollah","timestamp":"2025. február. 22. 10:30","title":"Fordulatot hoz Libanonban az új kormány megalakulása, de a Hezbollah boríthat mindent","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7776d6a3-21e0-48df-90e0-9b890ce2bd29","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Menczer Tamást egyszer csak faképnél hagyták az újságírók az utca másik oldalán focilabdával sétáló Magyar Péter kedvéért. A Tisza Párt elnöke azt mondta, nem megy át Menczerrel beszélgetni, mert „bohócokkal csak a cirkuszban szeret találkozni”.","shortLead":"Menczer Tamást egyszer csak faképnél hagyták az újságírók az utca másik oldalán focilabdával sétáló Magyar Péter...","id":"20250223_menczer-tamas-taban-magyar-peter-talakkozas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7776d6a3-21e0-48df-90e0-9b890ce2bd29.jpg","index":0,"item":"31cb8d5e-909d-4b20-9ed8-9aca6aef6919","keywords":null,"link":"/elet/20250223_menczer-tamas-taban-magyar-peter-talakkozas","timestamp":"2025. február. 23. 09:29","title":"„Mi történik?” – Menczer Tamás éppen Magyar Péterről beszélt, amikor feltűnt mögötte Magyar Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az 1,75 literes turbo benzina, alias TB (Tibi) a legjobb és legmodernebb motor az Alfa háza táján. Persze a Giulietta csúcsváltozatában a GTA idők tiszteletére tehettek volna egy szépen morgó V6-ost, de sajnos, az már a múlt, a Fiat-csoport pedig a jövő bajnoka kíván lenni. Ehhez kis motorokra és nagy erőkre van szükség. A Giuliettában mindez megvan, de nem adja olcsón magát.
120 lóerős Giuliettát 5,45 millióért kapunk, a 235 lovas változat alapára 8,27 millió forint, igaz a quadrifoglio verde (négylevelű lóhere) felszereltség mindent tartalmaz, ami egy férfiember túléléséhez kell: hétlyukas, 17 hüvelykes könnyűfém felniket, 225/45-ös sportgumikat, 20 milliméterrel leültetett sportfutóművet, 330 milliméteres féktárcsákat, Brembo négydugattyús piros első féknyergeket, piros cérnával varrott sportkormányt, sötétített üvegeket, fűtött külső visszapillantó tükröket, alumínium pedálokat, szálcsiszolt sötét alumínium betéteket a műszerfalon - ráadásul megszabadították az autót a stop-start rendszertől. Alapáras volt még az autóban a tempomat, a kétoldali kipufogóvég, a Q2 elektronikus fékdifferenciálzár, az automatikus vezérlésű kétzónás klíma, a 280 wattos hangrendszer, a ködfényszóró, valamint a LED-es nappali fény. A bixenon lámpákért 198 ezret, az első kartámaszért 35 ezret, a hátsóért 45 ezret, az elektromosan behajtható tükrökért 40 ezret, a dupla napfénytetőért 355 ezret, az elektromosan állítható deréktámaszért 68 ezret, a navigációs rendszerért és a Bluetooth-os telefonálásért 489 ezret, a tolatóradarért további 116 ezret kell fizetni. Persze az extrák többsége különböző csomagokban olcsóbban is választható, tesztautónk végső ára így 9 millió forint körüli.
Sportfutóműve (elöl gólyalábas, hátul többlengőkaros, jórészt alumínium) nem szereti a kátyús telet, a rossz pesti és budai utakon úgy ráz, mint a fene. Epekedtem az autópályák iránt, minden nap kénytelen voltam kinézni a közeli két- és többsávosokra, és adózni a sebesség oltárán a római istenek tiszteletére. 100-ról 200 kilométer/órás sebességre olyan szépen és gusztusosan gyorsul, hogy azt tanítani kellene.
A 235 lóerőt ritkán használjuk ki a hétköznapokban, ha nem akarjuk, a kocsi nem vad, normálisan is lehet közlekedni vele, ehhez persze el kell felejteni a sport módot, mert olyankor hirtelen haragúvá válik, folyton ágaskodóvá, kötekedik mindenkivel, és fölöslegesen égetjük a kuplungot, illetve a drága benzint.
Leszámítva a DNA élménykapcsolót (A DNA technológia háromféle beállítást tesz lehetővé, ami a jármű teljes viselkedését úgy módosítja, hogy az valós időben reagáljon a sofőr igényeire, például szabályozza a kormányzás direktségét, a motor reakciókészségét, a Q2 elektronikus differenciálmű és a menetstabilizáló rendszer (VDC) beavatkozását. Dynamicban a kormányzás rásegítése is húsz százalékkal csökken, engedékenyebbé válik a menetstabilizáló, bekapcsol az ívbelső kerekeket fékezgető Q2, túltöltéssel növelhető a nyomaték. 5-7 barral megemeli a fékrendszer nyomását, ezért keményebb érzést ad a pedál, és kisebbet kell rajta rúgni. A menetstabilizálót teljesen kikapcsolni nem lehet. ), a navigációs okos kijelzőt és a Bluetooth-t, nincs túlbonyolítva a kocsi - ez olasz autónál nem is baj. A túlrobotizált világunkban jó néha hagyományápoló benzinzabáló fenevadakat kergetni, még akkor is, ha a Giulietta csupán hormonzavaros kecskebak, amely a vegyszerekkel túlkezelt fűtől hisztériás rohamaiban gepárdnak képzeli magát - de akkor úgy is szalad. 6,8 másodpercig tart az Alfa Romeo Giulietta QV 100-as sprintje. Szóval lehet élvezni az életet Juliskával, csak aztán bírjuk fizetni a tartásdíjat, meg állambácsi sárga csekkjeit. Ha nem vigyázunk, a Giulietta úgy szaporítja ezeket, mint egy városházi pénzjegynyomda.
Fantasztikusan kanyarodik az autó, nem tudjuk leugratni az útról, nem tolja az elejét, dinamikus módban a fékdiffi révén betapad a kanyarba, nevezhetjük akár kanyarművésznek is a QV-t. A fokozatok közötti átváltás nitrólöketnek tűnik, dinamikus módban érezni, hogy szereti a kocsi az erőszakos haladást, úgy megindul azonos gázpedál állás mellett, mintha tényleg kéjgázzal (di-nitrogén-oxid) kenegetném a torkát. A Giulietta QV-t csak így érdemes vezetni, ám a túlélés szempontjából havas, vizes, jeges hegyi úton ajánlatos kipróbálni az a (all weather), azaz időjárástűrő fokozatát is. Gyorsabb kapcsolást kíván, kiöli belőle a sportos vénákat, cserében kedvezőbb lesz a fogyasztás, akár 9 literig is levihetjük az átlagot. Bár ez lehet, hogy csak egy remény.
A kocsi fogyasztása a 235 lóerőhöz képest nem eltúlzott, de egy négyhengeres kompaktól mérsékeltebb étvágyat várunk, a 450 kilométeres vegyes üzemű téli tesztet 10,5 literes átlaggal (100 kilométerenként) zártuk.
Hangja gyenge, hiányzik a 147 GTA üvöltése, ezért még a nyomatéktöbblet sem kárpótol. Hatsebességes váltója hosszú úton jár, de pontos, forró helyzetekben a váltókar alumínium feje lehűti a kedélyeket, jó terápiás eszköz.
130-nál 2800 körül forog a főtengely, 110-nél 2500-at, 100-nál megelégszik 2100-as percenkénti fordulattal. Nagy sebességnél sem zajos az autó, annál inkább, ha rossz minőségű útra tévedünk, bármilyen fájó, de nyiszog és zörög a beltér. Utóbbi egyhangúan fekete, a kapcsolók egy része az élő legendát, a 8C Competizionét idézik. A kocsiból jól kilátunk, de a tolatóradar elengedhetetlen tartozéka. Szervokormánya üzemanyag-takarékossági okokból elektromos.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?