Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"91cde404-24b4-4786-8a66-a9e8c7b7dd94","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Néhány mobilra már befutott, a többi pedig még idén megkapja azt az újdonságot, ami az ismeretlen helyeken lehetetlenné teszi bizonyos funkciók kikapcsolását. Legalábbis csak a jogos tulajdonos tud majd ilyesmit elvégezni.","shortLead":"Néhány mobilra már befutott, a többi pedig még idén megkapja azt az újdonságot, ami az ismeretlen helyeken lehetetlenné...","id":"20250124_android-szemelyazonossag-ellenorzes-uj-biztonsagi-funkcio-lopasvedelem","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91cde404-24b4-4786-8a66-a9e8c7b7dd94.jpg","index":0,"item":"b00b58bc-42cd-4123-b18e-3cdab7774ed4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250124_android-szemelyazonossag-ellenorzes-uj-biztonsagi-funkcio-lopasvedelem","timestamp":"2025. január. 24. 17:03","title":"Emiatt fognak rosszul aludni a tolvajok: jön a funkció, ami értelmetlenné teszi az androidos mobilok ellopását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbfaea26-abd5-40cb-9585-e73234292373","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"A jelenleg fideszes EP-képviselő László korábban már volt minisztériumi kabinetfőnök, megafonos influenszer és miniszteri biztos is.","shortLead":"A jelenleg fideszes EP-képviselő László korábban már volt minisztériumi kabinetfőnök, megafonos influenszer és...","id":"20250228_laszlo-andras-kinevezes-kormanybiztos-politikai-korrupcios-forrasok-usaid","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbfaea26-abd5-40cb-9585-e73234292373.jpg","index":0,"item":"aa0eecd2-7155-44ad-9f37-72eb885aae61","keywords":null,"link":"/itthon/20250228_laszlo-andras-kinevezes-kormanybiztos-politikai-korrupcios-forrasok-usaid","timestamp":"2025. február. 28. 08:12","title":"Megjelent László András kinevezése, aki péntektől a magyar jogalanyoknak kifizetett politikai korrupciós források feltárásáért felelős kormánybiztos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3daee131-710a-46dd-ae2b-dee6b543c895","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfi korábban azt nyilatkozta, hogy vállalja a felelősséget, gyanúsítottként viszont már nem ismerte el bűnösségét.","shortLead":"A férfi korábban azt nyilatkozta, hogy vállalja a felelősséget, gyanúsítottként viszont már nem ismerte el bűnösségét.","id":"20250115_gyerekbantalmazo-karateedzo-elokeszito-targyalas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3daee131-710a-46dd-ae2b-dee6b543c895.jpg","index":0,"item":"3e33baa3-ae86-48d3-b900-d882301f35b1","keywords":null,"link":"/itthon/20250115_gyerekbantalmazo-karateedzo-elokeszito-targyalas","timestamp":"2025. január. 15. 10:27","title":"Február végén áll bíróság elé a kalandtáborban kisgyereket bántalmazó karateedző","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2708150-50f8-4572-a15d-a64fb31006a9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Maseratinál például közel 80 százalékos volt a visszaesés. ","shortLead":"A Maseratinál például közel 80 százalékos volt a visszaesés. ","id":"20250103_Az-otvenes-evek-szintjere-zuhantak-vissza-a-Fiat-csoport-szamai","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2708150-50f8-4572-a15d-a64fb31006a9.jpg","index":0,"item":"cf50444a-2da7-429d-98b1-fbabd0674483","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Az-otvenes-evek-szintjere-zuhantak-vissza-a-Fiat-csoport-szamai","timestamp":"2025. január. 03. 14:32","title":"Az ötvenes évek szintjére zuhantak vissza a Fiat-csoport olasz számai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f129003-c6b0-47c7-9e56-2bc0ed82d8fc","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Jelentősen megdobhatja a havi számlákat, ha egész éjszaka feltekerve hagyjuk a fűtést, de a gazdasági szemponton kívül számos egészségügyi előnye is van, ha hidegebb szobában alszunk.","shortLead":"Jelentősen megdobhatja a havi számlákat, ha egész éjszaka feltekerve hagyjuk a fűtést, de a gazdasági szemponton kívül...","id":"20250206_alvas-hidegben-elonyok-idealis-homerseklet","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f129003-c6b0-47c7-9e56-2bc0ed82d8fc.jpg","index":0,"item":"57e02443-9358-406f-a6ae-eb2f894944fa","keywords":null,"link":"/elet/20250206_alvas-hidegben-elonyok-idealis-homerseklet","timestamp":"2025. február. 06. 05:01","title":"Nagyon meg fogja hálálni a szervezete, ha hidegebb szobában alszik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cf968c1-fa20-450a-8811-49886ac2f8b1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Drága az üzemanyag, de legalább most nem drágul tovább.","shortLead":"Drága az üzemanyag, de legalább most nem drágul tovább.","id":"20250122_Az-autosok-egyik-szeme-sirhat-a-masik-nevethet-az-uzemanyagaraktol","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cf968c1-fa20-450a-8811-49886ac2f8b1.jpg","index":0,"item":"c303ab93-7f00-4d97-adc7-137c27bdd6e0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250122_Az-autosok-egyik-szeme-sirhat-a-masik-nevethet-az-uzemanyagaraktol","timestamp":"2025. január. 22. 10:20","title":"Az autósok egyik szeme sírhat, a másik nevethet az üzemanyagáraktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20782d06-b683-40ac-a2d5-61b5d600eeb0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A meghökkentő formájú Jaguar Type 00 Concept váratlanul felbukkant Párizs belvárosában.","shortLead":"A meghökkentő formájú Jaguar Type 00 Concept váratlanul felbukkant Párizs belvárosában.","id":"20250311_sokkolta-az-utca-nepet-a-jaguar-matt-kek-hiperautoja","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20782d06-b683-40ac-a2d5-61b5d600eeb0.jpg","index":0,"item":"2f4efc4e-9456-461f-a3b1-3be63d857075","keywords":null,"link":"/cegauto/20250311_sokkolta-az-utca-nepet-a-jaguar-matt-kek-hiperautoja","timestamp":"2025. március. 11. 07:21","title":"Sokkolta az utca népét a Jaguar matt kék hiperautója – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1f5a23b-30bd-4f4c-b60d-998a9f18830d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva.","shortLead":"Nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva.","id":"20250114_egyesult-allamok-oroszorszag-kina-szoftver-hardver-tilalom","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1f5a23b-30bd-4f4c-b60d-998a9f18830d.jpg","index":0,"item":"e93a208e-ac2e-4d99-893e-78eaf99ba53d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250114_egyesult-allamok-oroszorszag-kina-szoftver-hardver-tilalom","timestamp":"2025. január. 14. 20:27","title":"Az USA megtiltja az orosz és kínai technikák beépítését a járművekbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Átrajzolták kicsit a bajor prémium márka legvitatottabb modelljét tovább erősítve előnyeit és tompítva a vele szembeni ellenérzéseket. Azért még mindig nem való akárkinek.
Nyár elején már volt alkalmunk a megújult ötös széria kapcsán rövidet autózni a megújult GT (Gran Turismo) változattal is. A lényegi megállapítás akkor is az volt, hogy az előző változat túlzó formái sokat finomodtak, az utazási komfort pedig továbbra is olyan az 5 GT-ben, amely tíz perc alatt fanyalgóból rajongót csinál.
A BMW 5 GT-vel kapcsolatban sokat lehet elmélkedni az önmagát meggyőzni képes ember fogalmán. Vagyis nehéz alapból elfogadni egy ilyen jelenlétű tárgyat, viszont folyamatosan bizonyítja, hogy mennyire jó. A hetes BMW tulajdonképpeni ötajtósa, ugyanis továbbra is sokkal extrémebb darab, mint azt az átlag autós képes elfogadni. A kupéforma egy ilyen nagyméretű autónál egyértelműen megosztó és a sportos formához a hatalmas test talán mégcsak nem is arányos.
A megújult GT veséi optikailag a legnagyobbak a jelenlegi a BMW kínálatában ezzel is olyan karaktert adva az autónak, ami nem való mindenkinek. Az ablakkeret nélküli ajtók csak fokozzák az arisztokrata hatást, amit meg kell adni egyébként is erősen sugall az 5 GT. Ez a modell különösen az „über classról” szól, egy magánrepülőgép közúti viszonylatban.
Képgaléria.
D.P.
Az első széria sokat kritizált hátsóját szépen átdolgozták, mindenképpen jobb formájú lett, még ha kilátni továbbra sem nem lehet hátrafelé, de nagyon nem is kell, a kamerarendszer akár madártávlati képet is generál, illetve a nagyon jó minőségű képet adó hátsó kamera megadja a kellő tájékozódási pontokat tolatás közben. Az alapvetően enyhén magasabb üléspozíció, mint a normál limuzin változatban segíti a hatalmas autó manőverezését miközben a ki- és beszállás kényelmesebb és elegánsabb, a hátsó lábtér pedig ugyan akkora, mint egy hetesben.
A szűkebb helyeken manőverezés közben azért nem engedi elfelejteni, hogy egy 5 méternél négy milliméterrel nagyobb autóval van dolgunk, aminek a fordulóköre is 12,5 méter és csak egy árnyalatnyival kisebbel, mint egy hetes limuzin. Cserébe ugyan akkora 3070 milliméteres tengelytávot, vagyis belső teret kapunk, mint egy hetesben. Saját tömeget tekintve pedig még masszívabb is jó 100 kilóval, mint a nagy testvér. A két tonna feletti súly pedig komoly jelenlétet kölcsönöz az 5 GT-nek.
Nyilvánvaló, hogy BMW-s hagyományoknak megfelelően a sofőrüléstől kezdve, amely nagyjából 17 féle módon állítható elsőrangú vezetői vagy utas pozíció állítható be. Az ülések különösen jól támasztanak és az anyaguk is elsőrangú. A kabin zajszigetelése is felsőkategóriás, ahogyan tényleg minden négyzetcentimétere az autónak és a központi iDrive sem igényel mára külön bemutatást. A hátsó ülések jelentős úton mozgathatók a támla pedig akár 33 fokban is dönthető, hogy még nagyobb utazási komfortban legyen részünk.
A csomagtér kétféleképpen nyílik, vagy hagyományos limuzinosan, négyajtós módon a hátsó ablak alatt, illetve ötajtós módjára, magasan a fejünk fölé. A csomagtér ugyanakkor kisebb, mint egy normál ötös szedáné, az 5 GT kereken 500 literes csomagtere 20 literrel kisebb, mint a sima ötösé. A négyszemélyes kialakítású változatban az ülések vízszintes síkba rendezésével azért, akár 1700 literes lesz a hátsó tér a vezető mögött.
A motor az a 3.0 literes hathengeres dízel erőforrás, amely a duplaturbós TwinPower többfázisú feltöltésének köszönhetően egy 313 lóerős autót eredményez, bődületes 630 Nm-es nyomatékkal. Volt már részünk megtapasztalni ugyanezt a motort az 535d xDrive Turingban, már akkor kiemelve a 7,7 literes átlagfogyasztást. A GT-ben ugyanez a motor szintén minden közúti helyzetben fölényesen teszi a dolgát. A nyolcfokozatú automata gondoskodik az elképesztően alacsony fordulatszámokról és ennek jótékony mellékhatásaként az alacsony fogyasztásról. A városban megengedett sebesség határnál 1100-at forog a főtengely, az autópályán megengedett 130-nál pedig nyolcadikban még mindig 2000 alatt van. Mindez a nagyjából 500 kilométeres tesztútra, amely főutakból állt javarészt, 8 literes fogyasztást adott ki száz kilométerenként.
Képgaléria.
D.P.
A hatékonyságot az öt féle – ECO PRO, Comfort+, Comfort, Sport és Sport+ - menetmódok szolgálják. A leginkább takarékos módozat egyik jellemzője az úgynevezett vitorlázó mód, amikor a gázpedálról levéve a lábunkat, a hajtásláncról leválik a motor, vagyis egyfajta szabadonfutási állapot lép életbe annak ellenére, hogy automata váltóval szerelt az autónk. Persze Sport-módba átdoba a váltót elengedi szépen a fordulatszámokat váltás előtt és a hozzájuk tartozó hathengeres brummogás is megérkezik miközben elkezdi tolni a gépet az irtózatos 630 Nm.
A vezető kényelmét szolgálja a sebességhatárok kijelzése mellett, hogy a sebességtúllépést egy vörös sáv is jelzi diszkréten, mégis tudatosítva a tényállást. A sokszor és sokféle autóval megtett Budapest-Pécs nagyjából 180 kilométeres távot időben egyébként nem is nagyon javítva a BMW 5 GT-vel az érzés olyan, mintha jó órával kevesebbet autózna az ember. És valahol itt a lényeg. A sebességhatárokat nem érdemes nagyon túllépni, mert csak komoly büntetések árán és állandó frusztrációban lennénk, annyira kiautózhatatlan a kocsi képessége. Egy ilyen autóban a legjobb, ami történni fog velünk, hogy sokkal kevésbé stresszesen szállunk ki két-, háromórai autózás után, mint bármi másból.
Az új 535d xDrive GT 19,06 millió forintról induló ára tényleg csak a tájékozódást szolgálja, a tesztautó esetben Modern Line csomaggal, nemesfa belső díszítésekkel, LED adaptív fényszórókkal, komfortbejutással, környezet-megvilágítással, panoráma üvegtetővel, M-es sport futóművel, Harman/Kardon hifivel, Driving Assistance Plus felszereléssel az opciós listán, pillanatok allatt elérjük a 25 millió forintot.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?