Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7f4758be-7968-450b-893b-7b6c0283d3b4","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Maszkos fegyveresek tömege gyűlt össze, mielőtt átadták a 19-20 éves izraeli katonanőket, akiket 2023. október 7-én hurcoltak el. ","shortLead":"Maszkos fegyveresek tömege gyűlt össze, mielőtt átadták a 19-20 éves izraeli katonanőket, akiket 2023. október 7-én...","id":"20250125_A-Hamasz-szabadon-engedett-negy-elrabolt-izraeli-katonanot","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f4758be-7968-450b-893b-7b6c0283d3b4.jpg","index":0,"item":"2d21abed-59df-41a0-bd3f-5938adbad277","keywords":null,"link":"/vilag/20250125_A-Hamasz-szabadon-engedett-negy-elrabolt-izraeli-katonanot","timestamp":"2025. január. 25. 11:37","title":"A Hamász újabb túszokat engedett el, a négy izraeli katonanő 477 nap után szabadult – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"721b8f68-38f3-454c-887a-bacf75e1e39c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai elnök is téved, ha azt hiszi, a kormányok harc nélkül megadják magukat.","shortLead":"Az amerikai elnök is téved, ha azt hiszi, a kormányok harc nélkül megadják magukat.","id":"20250205_Economist-trump-lapszemle","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/721b8f68-38f3-454c-887a-bacf75e1e39c.jpg","index":0,"item":"95dc8a04-d55e-4bfc-abce-2663d09cc15d","keywords":null,"link":"/360/20250205_Economist-trump-lapszemle","timestamp":"2025. február. 05. 15:38","title":"Economist: A szövetségesek nem tudják a végtelenségig megbékíteni Trumpot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d05c4c4-d273-4b2b-afc3-7bfe8eb784a2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Billentyűzettel, számítógépen futott világrekord időt a Nintendo játékában a Niftski nevű játékos, aki szerint a teljesítménye még így is lehetett volna 0,3 másodperccel jobb.","shortLead":"Billentyűzettel, számítógépen futott világrekord időt a Nintendo játékában a Niftski nevű játékos, aki szerint...","id":"20250120_super-mario-bros-speedrun-vilagrekord-niftski-video","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d05c4c4-d273-4b2b-afc3-7bfe8eb784a2.jpg","index":0,"item":"68174f49-af49-4f22-bc78-a884cc658a6d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250120_super-mario-bros-speedrun-vilagrekord-niftski-video","timestamp":"2025. január. 20. 14:03","title":"Megdőlt a Super Mario Bros. gyorsasági világrekordja, így néz ki egy tökéletes menet – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38c91cce-3502-46de-9f56-e2648e4dc3e5","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"500 aláírásra van szükség ahhoz, hogy a kanadai parlament alsóháza tárgyaljon róla – jelenleg már több, mint 160 ezren írták alá.","shortLead":"500 aláírásra van szükség ahhoz, hogy a kanadai parlament alsóháza tárgyaljon róla – jelenleg már több, mint 160 ezren...","id":"20250224_elon-musk-kanada-allampolgarsag-peticio","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38c91cce-3502-46de-9f56-e2648e4dc3e5.jpg","index":0,"item":"d449280b-38b6-44a6-bdd9-4992fb17fae6","keywords":null,"link":"/kkv/20250224_elon-musk-kanada-allampolgarsag-peticio","timestamp":"2025. február. 24. 09:43","title":"Petíció indult Kanadában Elon Musk állampolgárságának megvonásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"199ae108-b012-48f5-b562-656a36937025","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Orbán Viktor oligarcháiról, a közpénz lenyúlásáról, de a kínai és orosz befolyásról is szó volt a lengyel közcsatorna, a TVP műsorában. A „Magyarország szégyensapkát kap?” felvezetésű anyag keményen kritizálta az Orbán-kormány uniós ténykedését is.","shortLead":"Orbán Viktor oligarcháiról, a közpénz lenyúlásáról, de a kínai és orosz befolyásról is szó volt a lengyel közcsatorna...","id":"20250304_Nekiment-Orbannak-a-lengyel-kozmedia","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/199ae108-b012-48f5-b562-656a36937025.jpg","index":0,"item":"e76e28d0-9cb3-4cf9-86ba-6e6ec7a6ee40","keywords":null,"link":"/itthon/20250304_Nekiment-Orbannak-a-lengyel-kozmedia","timestamp":"2025. március. 04. 14:27","title":"Nekiment Orbánnak a lengyel közmédia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05a1ca14-9ff2-4058-aed4-31e8f11a0838","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Porsche Taycan GTS-sel elért produkció a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.","shortLead":"A Porsche Taycan GTS-sel elért produkció a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült.","id":"20250129_46-percig-folyamatosan-driftelt-egy-porsche-taycan-gts","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05a1ca14-9ff2-4058-aed4-31e8f11a0838.jpg","index":0,"item":"ee593f09-431a-4b47-968f-bf8eb159e10d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_46-percig-folyamatosan-driftelt-egy-porsche-taycan-gts","timestamp":"2025. január. 29. 07:59","title":"46 percig folyamatosan drifteltek egy Porschéval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de64f6f3-0398-42a9-a109-a0a4f3be44e4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A hotel nyitása óta többször cserélt már gazdát, és korábban is kötötték már Mészáros Lőrinchez. ","shortLead":"A hotel nyitása óta többször cserélt már gazdát, és korábban is kötötték már Mészáros Lőrinchez. ","id":"20250228_michelin-ajanlas-szalloda-meszaros-csoport","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de64f6f3-0398-42a9-a109-a0a4f3be44e4.jpg","index":0,"item":"b08ffd09-e731-4766-b7e9-6b2ecaae8510","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250228_michelin-ajanlas-szalloda-meszaros-csoport","timestamp":"2025. február. 28. 21:53","title":"Eladta veszteséges tokaji luxusszállodáját a BDPST Group, a Mészáros Csoport egyik érdekeltsége az új tulajdonos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem csak a határellenőrzés volt a várakozás oka Románia schengeni csatlakozása előtt sem.","shortLead":"Nem csak a határellenőrzés volt a várakozás oka Románia schengeni csatlakozása előtt sem.","id":"20250109_mav-roman-hatar-varakozas-allamtitkar-valasz","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8.jpg","index":0,"item":"952d96d1-a550-43a3-93d5-dddb30d4c49d","keywords":null,"link":"/itthon/20250109_mav-roman-hatar-varakozas-allamtitkar-valasz","timestamp":"2025. január. 09. 16:51","title":"Megmagyarázta az államtitkár, miért vesztegelnek továbbra is a vonatok a román határon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jól néz ki, meglepően gyors, ízléses a luxusa és még terepen sem fog cserbenhagyni. Van, akinek mindenből a jó jut. Nyolc év alatt több mint 415 ezer példányban kelt el a Range Rover Sport, a márka pénzcsináló modellje, amelyből most itt az új változat.
A leköszönő modellhez képest szinte minden téren gyökeresen megújult a jómódú angolok népautója. Nőtt a mérete (+67mm), nőtt a tengelytávja (+178 mm), nagyobb lett a fejtér hátul (+18mm), tágasabb a hátsó térdtér is (+24 mm).
Ahol valami csökkent az sem negatívum, a súlya, már-már szürreális 420 kilogrammal lett kevesebb. Egy ilyen 17 százalékos fogyást az orvosok már az egészségre károsnak tartanának. A közvetlen jelenlegi vetélytársaknál jelentősen kevesebbet nyom az Range Rover Sport – a BMW X5-nél 35 kilóval, az Audi Q7 jelenlegi modelljénél nem kevesebb, mint 185 kilóval. Fontos megjegyzés azért, hogy mindkét rivális modellből gyakorlatilag megérkezett az új generáció, ennek nyomán a jelenlegi előny jelentősen csökken majd.
D.P.
A személyre szabhatóság, vagyis a pénztárca vaskossága alapján négy felszereltségi szinten vásárolható meg az új Range Rover Sport. Az S,SE, HSE, Autobiography csomagok választéka 19 féle színt, kilencféle kerékméretet ( max. 22 col), hétféle műszerfal-kombinációt és kétféle ülésrendszert ölel fel.
A motorválaszték európai vonala két dízel erőforrásból áll. A hathengeres 3.0 literes dízelek közt a TDV6 jelű mostantól 258 lóerős, közel 50 lóerővel erősebb elődjénél, a nyomatéka kereken 600 Nm, amely 15 százalékos fejlődés az elődhöz képest. A jobban kihegyezett SDV6 kereken 300 lóerős (a korábbi 255 LE) a nyomatékban itt nem történt változás. A fenti adatokból a menetteljesítmények is komolyan profitálnak, a gyengébb modell 7,1 mp alatt van százon, míg a sportosabb 6,8 alatt. Mindezt úgy, hogy bőven két tonna feletti autókról beszélünk.
D.P.
A benzines változatok közt aztán ott van az igazán nagykutya. A csúcs 5.0 literes V8-as 510 lóerős teljesítménnyel és gigászi 625 Nm-es nyomatékkal kereken 5.0 másodperces százra gyorsulással. Van persze egy kisebb motor is a palettán a 3.0 literes V6-os, amelyik lényegi újdonság, mert leváltotta a korábbi V8-ast, de ezzel sem fog senki szégyenben maradni a 6,9 mp-es százas sprinttel, ami jobb adat, mint az elődé volt és 340 lóerős motorteljesítmény sem szerény.
A Range Rovereknek persze nem csak terepen, presztízs-rendezvényeken vagy vontatáskor kell tökéletesnek lennie. Minden helyzetnek megvannak a maga követelményei, mind alvázmagasságot mind a futóműbeállítást illetően. A Range Rover Sport hasmagassága ennek megfelelően légrugók segítségével 50 milliméterrel leültethető, vagy akár 135 milliméterrel megemelhető. Ezen emelési értékek mellett a másik fontosabb paraméter az osztóművek nyújtotta erőátvitel megfelelő szétosztása. Az új Range Rover Sportban kétféle állandó összkerékhajtási rendszer van. Az egyszerűbb megoldás egy Torsen rendszerű differenciálmű, amely alapból 42/58 arányban osztja a motor nyomatékerejét, de képes az arányokat akár 63 százalékban előre, illetve 77 százalékban hátra is koncentrálni.
A még komolyabb rendszer 16 előremeneti és két hátrameneti fokozattal rendelkezik, alapból 50/50 százalékos nyomatékosztással, amelyet akár 100 százalékban is átterhel a rendszer a hátsó futóműre, ha úgy hozza jó sorsunk. Érdekes újdonság a vízmélység figyelő is terepen, amely a külső tükrökben lévő szenzorok révén hasonlítja össze a vízszint magasságát a kocsi helyzetével és ezek alapján ad visszajelzést a sofőrnek. A maximális gázlómélység 850 milliméter.
D.P.
A hazai sajtóbemutatón a zsámbéki Driving Camp off-road környezetében ugyan gázlón áthajtás nem volt, de az épített siratófalakon megmutatták, hogy egy divatos terepjáró a Range Rover esetében sem viccelheti el a terepképességeket. Az oldaldőlés esetében 37-45 százalékos kaptatót a pályája végén lévő 80 százalékos (vagyis 36 fokos) siratófalat is lényegében utcai autós biztonsággal abszolválja a kiválasztott dízel, még úgy is, hogy nyári gumikkal és hol szemerkélő, néhol rendes esős időben tette. A rendszer lelke az új fajta Terrain Response 2-rendszer, ami szinte mindent elintéz helyettünk a hegymenet vezérlésen keresztül.
Egy 20 millió forint feletti Range Rovertől ugyanakkor nem is várható más, még akkor sem, ha nyilvánvaló, hogy ezek a járművek szinte kizárólag ilyen ügyféltalálkozókon fognak hasonló helyzetekkel találkozni. A tulajdonosoknak pedig ígéretet kéne tenniük, hogy ezt nem hagyják ki. Lássák mire képesek ezek a járművek, nem csak az elitkerületek lakóinak biztonságot adó páncélautói.
D.P.
A luxust persze technológiában is illik kiszolgálni, ezért felemás módon, de a fogyasztási adatokra is egyre inkább figyel a rendszer, ennek értelmében folyamatosan tájékoztat közli a gazdaságos autózáshoz szükséges feltételeket. Csodát persze csak ebben a viszonylatban kell várni, de a dízeleknél írt 7,3-7,5-ös fogyasztás vagy a benzines csúcsmodell 12,9 literes vegyes fogyasztása legalább papíron nagyon szépen mutat. A további fejlesztések közt a színes head-up display megjelenése a legfontosabb újdonság, de jön a sávelhagyás figyelmeztetés, a közúti tábla felismerő a körpanorámás távolság ellenőrzés, sőt még kiparkolást segítő rendszer is bekerül hamarosan. És talán ide tartozik, hogy a V6-os dízelmotor hibrid változatban is megjelenik hamarosan 6,4 literes és 169 g/km CO2 kibocsátás ígéretével.
A versenytársak a BMW X5, a Mercedes M-osztály, az Audi Q7, a Porsche Cayenne és idesorolható tágabb értelemben a BMW X6, az Infiniti FX, a VW Touareg, és a Lexus RX között az új Range Rover Sportnak szikla szilárd helye van. A hazai árak 18,5 millió forinttól indulnak, ezért a gyengébbik dízel jár, míg a csúcson már 30,7 millió forint az alapár.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?