Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A választáson győztes CDU-t a techmilliárdos nem említette, de Orbán Viktor sem gratulált még a győzelemhez.","shortLead":"A választáson győztes CDU-t a techmilliárdos nem említette, de Orbán Viktor sem gratulált még a győzelemhez.","id":"20250224_Orbant-idezve-gratulalt-Elon-Musk-az-AfD-nek","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df.jpg","index":0,"item":"b73616ce-a7d3-4e18-b323-3e526f1ede03","keywords":null,"link":"/vilag/20250224_Orbant-idezve-gratulalt-Elon-Musk-az-AfD-nek","timestamp":"2025. február. 24. 12:47","title":"Orbánt idézve gratulált Elon Musk az AfD-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0ecbdc3-69e5-4ec9-a1eb-ec6720fe97d6","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A legnagyobb ellenzéki párt szerint a szlovák miniszterelnök összeesküvés-elméletek terjesztésével és félelemgerjesztéssel akarja elterelni a figyelmet az áremelésekről és a megoldatlan társadalmi kérdésekről.","shortLead":"A legnagyobb ellenzéki párt szerint a szlovák miniszterelnök összeesküvés-elméletek terjesztésével és...","id":"20250123_robert-fico-szlovak-kormany-ellenzek-puccs-megelozes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0ecbdc3-69e5-4ec9-a1eb-ec6720fe97d6.jpg","index":0,"item":"f35d2502-0b3e-4003-88c8-da6ec1ec5c5c","keywords":null,"link":"/vilag/20250123_robert-fico-szlovak-kormany-ellenzek-puccs-megelozes","timestamp":"2025. január. 23. 06:06","title":"Puccstól tart Fico, „megelőző intézkedéseket” tesz a kormánya","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0cfed0db-b44c-45ea-a99c-b8ce6d628af8","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"A vád szerint Mateusz Morawiecki 2020-ban túllépte hatáskörét, amikor a járvány kellős közepén kizárólag postai úton akarta lebonyolíttatni a köztársasági elnökválasztást. Ezzel 70 millió zloty (ma csaknem 7 milliárd forint) kárt okozott a közvagyonnak.","shortLead":"A vád szerint Mateusz Morawiecki 2020-ban túllépte hatáskörét, amikor a járvány kellős közepén kizárólag postai úton...","id":"20250227_mateusz-morawiecki-bunvadi-eljaras","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0cfed0db-b44c-45ea-a99c-b8ce6d628af8.jpg","index":0,"item":"9e408259-00cf-4b2d-a016-9bc20fac107c","keywords":null,"link":"/vilag/20250227_mateusz-morawiecki-bunvadi-eljaras","timestamp":"2025. február. 27. 20:36","title":"Bűnvádi eljárás zajlik a volt lengyel miniszterelnök ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ffdfcb81-3088-4ec0-a6eb-af389647f2ec","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy friss bírósági jelentés szerint a lakosság figyelmeztetésének hiánya okozhatta több mint 200 ember halálát Spanyolországban.","shortLead":"Egy friss bírósági jelentés szerint a lakosság figyelmeztetésének hiánya okozhatta több mint 200 ember halálát...","id":"20250226_Az-aldozatok-tobbsege-mar-a-veszjelzes-kikuldese-elott-meghalt-a-tavaly-novemberi-valenciai-aradasokban-spanyolorszag","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ffdfcb81-3088-4ec0-a6eb-af389647f2ec.jpg","index":0,"item":"f2c16603-85fd-4573-bc2f-afbd98f0a702","keywords":null,"link":"/vilag/20250226_Az-aldozatok-tobbsege-mar-a-veszjelzes-kikuldese-elott-meghalt-a-tavaly-novemberi-valenciai-aradasokban-spanyolorszag","timestamp":"2025. február. 26. 20:39","title":"Az áldozatok többsége már a vészjelzés kiküldése előtt meghalt a tavaly novemberi valenciai áradásokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51fab0cf-8094-4bd0-bbde-eb2dda3df0cd","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Bár a Kreml most is azt üzeni, csak akkor lesz vége az ukrajnai háborúnak, ha Kijev Oroszország minden követelését teljesíti, az ország erőforrásai kimerülőben vannak. Putyin elnök pedig csak egy dologban lehet biztos, hogy a régi-új amerikai elnök, Donald Trump esetében semmi sem biztos.","shortLead":"Bár a Kreml most is azt üzeni, csak akkor lesz vége az ukrajnai háborúnak, ha Kijev Oroszország minden követelését...","id":"20250131_hvg-trump-putyin-oroszorszag-ukrajna-usa-haboru-beke","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51fab0cf-8094-4bd0-bbde-eb2dda3df0cd.jpg","index":0,"item":"e51110df-1fa3-457c-b6d1-622e081e2d3b","keywords":null,"link":"/360/20250131_hvg-trump-putyin-oroszorszag-ukrajna-usa-haboru-beke","timestamp":"2025. január. 31. 10:00","title":"Véget érhet a háború, ha Ukrajna katonai, vagy ha Oroszország gazdasági vereséget szenved – Trump lehet az igazságosztó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f6e2cc8-f471-48d9-8601-8c7d5a03b514","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Rákosrendezőre tervezett Mini-Dubaj beruházás apropóján olyan barnamezős beruházásokat gyűjtöttünk össze, amelyek megmutatták, hogyan lehet jól hasznosítani az elhagyott iparterületeket. ","shortLead":"A Rákosrendezőre tervezett Mini-Dubaj beruházás apropóján olyan barnamezős beruházásokat gyűjtöttünk össze, amelyek...","id":"20250205_mini-dubaj-helyett-rozsdaovezet-hasznositas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f6e2cc8-f471-48d9-8601-8c7d5a03b514.jpg","index":0,"item":"ce5a22af-17aa-4f01-b003-ec16c2c957e4","keywords":null,"link":"/elet/20250205_mini-dubaj-helyett-rozsdaovezet-hasznositas","timestamp":"2025. február. 05. 06:02","title":"Dubajkodás helyett: három nagyszerű példa, mit lehet kezdeni egy rozsdaövezettel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3183f646-a5a7-4bf1-8e48-fe30e6319b43","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök reagált az EU külügyi főképviselőjének nyilatkozatára.","shortLead":"A miniszterelnök reagált az EU külügyi főképviselőjének nyilatkozatára.","id":"20250213_orban-eu-ukrajna-beke-targyalas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3183f646-a5a7-4bf1-8e48-fe30e6319b43.jpg","index":0,"item":"dade9e3e-fd68-414a-a24c-33eacf40bc78","keywords":null,"link":"/itthon/20250213_orban-eu-ukrajna-beke-targyalas","timestamp":"2025. február. 13. 13:22","title":"Orbán szerint az Európai Unió nem kérhet helyet az ukrajnai békéről szóló tárgyalóasztalnál, ki kell azt érdemelni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vitézy Dávid nem érti, hogy fér össze a projekt a kormány „szuverenitásvédelmi” politikájával.","shortLead":"Vitézy Dávid nem érti, hogy fér össze a projekt a kormány „szuverenitásvédelmi” politikájával.","id":"20250120_zugloi-polgarmester-Rozsa-Andras-Mini-Dubaj-Vitezy-David","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0.jpg","index":0,"item":"9f80dada-d9ce-4472-8d3c-f35ec8a4984c","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_zugloi-polgarmester-Rozsa-Andras-Mini-Dubaj-Vitezy-David","timestamp":"2025. január. 20. 15:28","title":"„Egy fél kerület mostantól egy másik ország irányítása és felügyelete alatt áll Budapesten” – sorozatos támadás alatt áll Mini-Dubaj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sosem dől el, hogy melyik énem kerekedik felül a másikon: az ördögi kacajjal üzemelő gépállat, amely 17 literes átlaggal adja vissza a 333 lovas Audi S5-öst, vagy a lucernás mezőn bazsarózsát gyűjtő állatvédő, aki inkább izzad, mintsem 1 grammal is növelje ökológiai lábnyomát. A ráncfelvarrott Audi A5 kupé, kabrió és ötajtós kupé formájában kínálta fel számunkra végleteit.
Legyen egy S5, gyerünk élvezkedni, adta ki a parancsot féktelen duhajságra kiéhezett kicsi énem. A V8-ast korábban már száműzték, helyét kompresszoros V6-os vette át. Eleinte csak méregettem a továbbra is a legszebb Audi címét birtokló kupét, de aztán amikor beröffent a motor, és dinamikusra hangoltam a menüben a karakterét, meggyőzött. Fantasztikus a hangja, eszméletlenül gyorsul és olyan szépen gurgulázik a motor, mintha skálázni tanult volna az iskolában. A teljesen új kormány mögött megbújó váltókapcsolókkal lesz igazán izgalmas a játék, visszaváltáskor pajzán gázfröccsök teszik felejthetlenné a túrát. A fogyasztás brutális, a 8,1 literes gyári adat dupláját leküldtük a torkán. De ment is a kocsi becsületesen. Lassította utunkat minden körforgalom, a háromsávos kihalt spanyol körforgókban 4-5 percig piruetteztünk, pont addig, amikor a kerekek alatt megolvadó aszfalton kezdtük elveszíteni a tapadást. Olyan volt, mint egy vad andalúz tánc. Duplakuplungos váltóval adták, azzal az igazi.
bcs
Mielőtt belehaltunk volna a tesztbe, leváltottuk az S5-öst, hogy megnézzük, milyen A5-öst vesznek majd a pór magyarok. A kétliteres, kézi váltós 211 lovas TFSI próbája után annyit csettintgettünk a nyelvünkkel, hogy a környék összes bikája körénk gyűlt. Nekik is elmagyaráztuk, hogy ez a kocsi így tökéletes, ahogy van. 11 litert azért benyelt a besnye, pedig a PR-es kollégák 6,4 literes átlagról regéltrek. Ha ütnének sem kellene nagyobb motorral. Persze, nem szeretem az erőszakot, így a quattro összkerékhajtású, duplakuplungos váltóval szerelt, háromliteres, 245 lovas dízelt is lenyomhatják a torkomon, jól összerakott autó, körforgalom gyilkolásra kiváló, sikerült 10 literes fogyasztást kipréselnünk belőle (gyári adat: 5,7 liter/100 kilométer).
Az igazi meglepetés azonban az ötajtós sportback kupé (legnagyobb újdonsága, hogy ötülésesként is rendelhető) volt kétliteres, papíron szánalmasan mutató 163 lóerős motorral. Állítólag egyes piacokon számít a környezetvédelem, a 177 lóerő ott már sok lenne, ezért butították le az A5-öst. Szóval, ezzel a belépő motorral, a nagyobb kasztnival, ráadásul a takarékos beállítást használva tettük kritikus próbára az Audit. Mit ne mondjak, az S5 után ez tetszett a legjobban. Hét litert evett kézi váltóval, ami szép teljesítmény, úgy, hogy autópályán 160-nal is közlekedtünk, és nem alamuszi nyuszi módján. A 4,7 literes gyári átlagfogyasztáson már nevetni sem tudok.
A magyar vevők megnyugodhatnak: nálunk 177 lóerővel adják a megújult LED-es lámpákkal csábító (feláras) 2,0 TDI-t. A Jerezben kipróbált háromliteres 272 lovas TFSI nem választható egyik kasztnihoz sem az Audi magyar honlapja szerint, viszont a 333 lovas izomgépet mindháromhoz felkínálják. Az A5 kabriót legolcsóbban 11,6 millióért kapunk (1,8 TFSI), az S5 kabrió ára 19,966 millió forint. Az első ügyfélautók novemberben érkeznek a hazai kereskedésekbe.
bcs
A ráncfelvarrás nem múlt el nyomtalanul, egy millimétert nőtt az autó minden változata. A belsőben alig észrevehetőek a változások, egyszerűsödött néhány funkció, megújult az S line sportcsomag, megkapta az A5 az A7-ben megismert csodaszép fabetéteket. A háromliteres quattro változatokhoz sportdifferenciál jár, akárcsak az S modellekhez.
A két benzines (a benzines belépőmodell 1,8 literes és 170 lovas) és a három dízelmotort (a 2,7 literes helyett a háromliteres V6-os 204 lóerővel is elérhető) automatikus motorleállítással és -indítással szerelik. A kedvezőbb fogyasztás érdekében a rendszer fékezéskor energiát táplál vissza az akkumulátorba.
Az újdonság 1.8 TFSI teljesítménye 125 kW (170 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 320 newtonméter, papíron a manuális sebességváltóval szerelt A5 Coupé 5,7 liternyi üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként. A 0-100 km/h közötti sprinthez az A5 Coupé 7,9 másodpercet igényel, az S5 ugyanezt 4,9 alatt teszti meg. A 2.0 TFSI 155 kW (211 LE) teljesítménye mellett már 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgál. Álló helyzetből 6,5 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóig.
Győri motorja az Audi S5 Coupé szíve. Forgatónyomatéka és gyorsulási képessége mindjárt az első métereken elbűvölő. A V6-os 3.0 TFSI-aggregátot töltőlevegő-hűtéssel kiegészített, innovatív mechanikus feltöltése kompakt erőművé avatja. Az S5 Coupé kizárólag a villámgyors működésű, 7-fokozatú, kettős tengelykapcsolós S tronic váltóval készül. Fejlett megoldásai, mint például az önzáró központi differenciálművel és kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással működő quattro összkerékhajtása, az Audi S5 Coupé modellt különleges sportautóvá avatják.
Forgatónyomaték-diagramján nem csupán a 440 newtonméteres csúcsérték figyelemre méltó, hanem a görbe futása is, a maximum 90 százaléka a 2200 és 5900 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Rendkívül érzékeny gázadási reakciói, illetve óriási vonóereje révén az S5 Coupé álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.
Az S5-ös már alapkivitelben 18 hüvelykes alumíniumöntvény keréktárcsákon szalad, küllői mögül az első féktárcsák S5 emblémái fokozzák a hangulatot. Számos innováció tarkítja az A5 széria- és exralistáját: sebességfokozat ajánlás, Bang&Olufsen hifi, Google-navigáció és dugófigyelő, internet az autóban, sávtartó kormányzási segéddel, tolatókamera, holttérfigyelő, elalvásra figyelmeztető, teljes megállásra képes sebességtartó automatika, gazdaságos útvonal-vezetés (az MMI Navigation plus navigációs rendszer gazdaságos útvonal-vezetési funkciója a térkép adataiból alternatívaként egy lehető legrövidebb táv és menetidő jellemezte útvonalat is számít, ami a tüzelőanyag-fogyasztás mérséklését szolgálja. A kalkuláció dinamikus, így akár a pillanatnyi közlekedési szituációt is tekintetbe veheti.), stb.
Az Audi S5 Coupé fedélzetén a színtiszta sportosság az úr, az S5 lenyomatok, fűthető és elektromosan állítható (opcionális) első S sportülésektől a szintén az emblémát hordozó bőrbevonatú multifunkciós sportkormányon át, egészen az alumínium sebességváltó-kapcsolóbillentyűkig. Alapára 18,79 millió forint, de ha élvezni akarjuk minden pillanatát az autózásnak, akár 25 milliót is kifizethetünk a komolyabb extrákkal együtt. A legolcsóbb A5-ösért (1,8-as motrral) 10,405 millió forintot kérnek, a kétliteres változat indulóára 13,575 millió forint, a kis dízel 11,133 millióba kerül, a nagyobb 13,227 millióba, a nagy pedig összkerékhajtással és S tronic váltóval 15,159 millió forintba kerül.
Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.
Tovább kellene gurítani ezt az autót a politikus jelző árnyékából! Az Audi A6 többet érdemel, mint levitézlett honatyák és jól megtömött minisztériumi alkalmazottak cégautójaként porosodni a köztársaság garázsában.
Új piaci szegmensben jelent meg az Audi, az Audi Q3 a kompaktkategória prémium SUV-modellje. Számos műszaki megoldását a luxus kategóriából kapta. Sajnos az árát is.
A Q5 hybrid quattro után az Audi második sorozatgyártású hibridmodellje a szintén párhuzamos hibridrendszerrel működő Audi A6 hybrid. Az A6 Avant bemutatóján wasabi habbal emelték pallosra a leginnovatívabb Audit, mi meg lecsaptunk rá.
Az októberi statikus hazai bemutató után vezethettük a legkisebb Lexust, az első full hibrid kompakt prémium autót, ahogy a márka a jövevényt pozícionálja. Hogy kik lesznek az alsó-középkategóriás hibrid hazai vásárlói, még a jövő zenéje, de az biztos, hogy a japánok a német Audi A3 és a BMW 1 ellen küldik harcba, de számítanak Lexus tulajdonosok második választására és minőségben tovább lépő priusosokra is. Az első tapasztalatok kellemesek, az autó meggyőzően minőségi és modern, ám vaskos ára alapján nem jósolunk neki nagy sikert itthon.
Öthengeres, 340 lóerős turbómotor, 250 kilométer/órás végsebesség, 4,6 másodperces százas sprint, hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó, quattro összkerékhajtás, 19 hüvelykes keréktárcsák. Mindez egy magyar autóban, az első győri kompakt járműben. A technikai adatok letaglózóak, az autó vezetése megdöbbentő, felejthetetlen élmény. Brutális teljesítményéhez elképesztő ár társul, Győr új büszkeségének alapára 16 millió forint fölötti.
Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.
Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?