Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7b7c2f19-c033-45f8-9af0-80888247bf2f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A globális rangsor élén végzett a Honor új középkategóriás telefonja, a Magic7 Lite a DXOMARK független tesztlabor akkumulátortesztjeiben. Ez az eredmény a készülék kivételes üzemidejéből, megbízható töltési képességeiből és optimalizált energiagazdálkodási jellemzőiből adódott.","shortLead":"A globális rangsor élén végzett a Honor új középkategóriás telefonja, a Magic7 Lite a DXOMARK független tesztlabor...","id":"20250109_honor-magic7-lite-uzemido-dxomark-teszt-akkumulator-kapacitas-toltes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b7c2f19-c033-45f8-9af0-80888247bf2f.jpg","index":0,"item":"ecf434a4-7397-47a4-bbf6-d9b6b5b81ed7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250109_honor-magic7-lite-uzemido-dxomark-teszt-akkumulator-kapacitas-toltes","timestamp":"2025. január. 09. 08:03","title":"Ez a telefon 89 órán át bírja egy töltéssel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c480c52-2698-462f-860e-f0e90ab8efae","c_author":"Bagyó Anna","category":"360","description":"A vásári szezonokban nagyobb figyelem hárul olyan új művészeti és műkereskedelmi központokra, mint az utóbbi évtizedben előkelő helyre kerültSanghaj; a kínai metropolisz jelentős kortárs művészeti fesztivállal, globális szinten is egyre fontosabb múzeumi kiállításokkal, új galériákkal büszkélkedhet. Helyszíni beszámoló.","shortLead":"A vásári szezonokban nagyobb figyelem hárul olyan új művészeti és műkereskedelmi központokra, mint az utóbbi évtizedben...","id":"20250219_a-mu-kortars-mukereskedes-Sanghajban","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c480c52-2698-462f-860e-f0e90ab8efae.jpg","index":0,"item":"f4a89a38-e1c7-4790-b174-2fc65f6c6508","keywords":null,"link":"/360/20250219_a-mu-kortars-mukereskedes-Sanghajban","timestamp":"2025. február. 19. 18:00","title":"Kortárs műkereskedés Sanghajban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97e7b49a-b2e6-478f-b677-341addb864f5","c_author":"Fetter Dóra","category":"360","description":"Miért annyira keresettek a halálesetekkel kapcsolatos tartalmak az interneten? Mitől félünk, amikor az öregedéstől félünk? Miért érezzük rokonainknak az elhunyt hírességeket? Miért nem segítenek a gyász öt fázisához hasonló félreértések szeretteink elvesztésekor? Szakemberekkel beszélgettünk a gyász új formáiról, arról, hogy mit kezdjünk a halállal, és a fókuszváltásról, amit a gyász hozhat.","shortLead":"Miért annyira keresettek a halálesetekkel kapcsolatos tartalmak az interneten? Mitől félünk, amikor az öregedéstől...","id":"20250203_hvg-nem-mondhatom-el-senkinek-halal-gyasz-gyaszkiseres-tabu","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97e7b49a-b2e6-478f-b677-341addb864f5.jpg","index":0,"item":"bff319fd-2f74-474b-a802-e9ac441fa435","keywords":null,"link":"/360/20250203_hvg-nem-mondhatom-el-senkinek-halal-gyasz-gyaszkiseres-tabu","timestamp":"2025. február. 03. 19:33","title":"„Aktiválják a halálfélelmünket” – túl sokat tudunk a halálról, mégis egyre távolabb kerülünk tőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bbef1d0f-8190-46fd-a288-9c81df295cf5","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250220_Marabu-Feknyuz-Intezkedj-Toni","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bbef1d0f-8190-46fd-a288-9c81df295cf5.jpg","index":0,"item":"b56f8e07-21a6-4ae7-a668-189ae101156e","keywords":null,"link":"/itthon/20250220_Marabu-Feknyuz-Intezkedj-Toni","timestamp":"2025. február. 20. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Intézkedj, Tóni!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2552cd6c-3b20-4627-8f13-fe85f3cd229e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Mi a hosszú élet öt alappillére? Kreatint csak a testépítők fogyaszthatnak? Min múlik, hogy 65 vagy 85 évig élünk? Mi történik, ha nem fogyasztunk bizonyos vitaminokat?","shortLead":"Mi a hosszú élet öt alappillére? Kreatint csak a testépítők fogyaszthatnak? Min múlik, hogy 65 vagy 85 évig élünk? Mi...","id":"20250211_etrend-kiegeszitok-szedese-ajanlott","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2552cd6c-3b20-4627-8f13-fe85f3cd229e.jpg","index":0,"item":"67ab87a4-e321-4cc4-8e5e-f01781d95f5c","keywords":null,"link":"/elet/20250211_etrend-kiegeszitok-szedese-ajanlott","timestamp":"2025. február. 11. 04:31","title":"Ezt a négy étrend-kiegészítőt szedi az orvos, aki az egészséges öregedést kutatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Sose volt még olyan nézettsége miniszterelnöknek, mint amit Bindzsisztáné produkált.","shortLead":"Sose volt még olyan nézettsége miniszterelnöknek, mint amit Bindzsisztáné produkált.","id":"20250129_majka-csurran-cseppen-nezettseg-10-millio","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0dd8cf8-6b21-4bce-bdf3-64ee7aedac5c.jpg","index":0,"item":"481a7409-a33e-464b-b647-28ca2c6da363","keywords":null,"link":"/elet/20250129_majka-csurran-cseppen-nezettseg-10-millio","timestamp":"2025. január. 29. 19:24","title":"Majka dala átlépte a 10 milliós nézettséget, új videóval ünnepelte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"daf1d713-b170-4169-89fb-d76c2516155a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Nem kedveznek a feltételek azoknak, akik használt jachtokkal kereskednek.","shortLead":"Nem kedveznek a feltételek azoknak, akik használt jachtokkal kereskednek.","id":"20250203_Meg-mindig-nem-kell-el-Szijj-Laszlo-szuperjachtja-tobb-millio-eurot-engedtek-a-Seagull-MRD-arabol","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/daf1d713-b170-4169-89fb-d76c2516155a.jpg","index":0,"item":"a0067713-1194-423f-b879-e0355d8c52a7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_Meg-mindig-nem-kell-el-Szijj-Laszlo-szuperjachtja-tobb-millio-eurot-engedtek-a-Seagull-MRD-arabol","timestamp":"2025. február. 03. 13:55","title":"Újabb 800 milliót engedtek Szíjj László szuperjachtjának árából, amely még mindig nem kelt el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85a9fad2-edd6-43ef-ac50-5c956fe5fc6d","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"NAV-végrehajtás alatt áll a csádi Adam Medella alig több mint egy éve alapított magyar cége. A vállalkozás tevékenysége, pénzügyei még nem látszanak, a tulajdonost viszont az Orbán-kormánynak fontossá vált közép-afrikai Csád fintech gurujaként emlegetik. A cég frissen felvett fő tevékenysége a csoportfinanszírozás, viszont nincs is cégcsoport.","shortLead":"NAV-végrehajtás alatt áll a csádi Adam Medella alig több mint egy éve alapított magyar cége. A vállalkozás...","id":"20250312_titokzatos-csadi-fintech-guru-magyarorszagi-cege-adam-medella-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85a9fad2-edd6-43ef-ac50-5c956fe5fc6d.jpg","index":0,"item":"00fe3816-c1bb-4fa7-9218-7f22fe297a9f","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_titokzatos-csadi-fintech-guru-magyarorszagi-cege-adam-medella-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 13:45","title":"Titokzatos csádi fintechguru alapított céget Magyarországon, de olyan tevékenységre, amelyre nem is képes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Opelnél már a negyedik generációba lépett a tüzelőanyag-cellás autó. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a hangtalan kéttonnást.
Az európai szemnek szokatlan "Opel" Equinox valójában kompakt amerikai SUV, amelynek a különlegessége, hogy hidrogénből előállított elektromos áram hajtja.
bcs
Nem teljesen igaz, hogy hangtalan, hisz a prototípusok motorteréből állandó zümmögés hallatszott. Nem az elektromos motor hangja volt az, hanem a különböző hidrogéntartályokból a gázt pumpáló szivattyúk zakatoltak. Ettől eltekintve csendesen, méltóságteljesen és dinamikusan haladtunk a jövő autójával. Igazából az Amperára pályáztam, de arra az egyik kolléga hamarabb lecsapott, így döntöttem a HydroGen4 mellett. Nem bántam meg, nála a nagy tempó miatt lemerült az akksi, nálam ez a veszély nem fenyegetett, volt bőven hidrogén az elsőkerékhajtású Equinoxban.
A negyedik generációs tüzelőanyag-cellás autók, melyek a HydroGen4 nevet viselik, teljesen kibocsátásmentesek – a kipufogócsőből csak víz távozik. A HydroGen4 üzemanyagcella-tömb 440 sorba kapcsolt cellát tartalmaz, melyekben a hidrogén a levegő oxigénjével reagál. Nem történik égés, helyette elektrokémiai reakciókban elektromosság keletkezik, mely egy villanymotort hajt. Az egyetlen melléktermék a víz, nem keletkeznek káros kibocsátások. A nulla kibocsátáshoz természetesen az is szükséges, hogy a hidrogént ne energiazabáló vízbontással nyerjék ki, hanem környezetbarát módon, például valamilyen gyártás melléktermékeként.
bcs
A tüzelőanyag-cella állandó teljesítménye 73 kW (100 LE), de padlógázra a csúcsteljesítménye 94 kW (128 LE). Az autó nulláról 100 km/h-ra 12 másodperc alatt gyorsul, legnagyobb sebessége 160 km/h. Hatótávja 320 kilométer egy tankkal. Ebbe 4,2 kilogramm sűrített hidrogéngáz fér. A gáz kilója jelenleg német kutakon (Berlinben 3 is van) kilenc euró. Az elektromos teljesítménycsúcsok kezeléséhez a HydroGen4 1,8 kWh-s kapacitású nikkel-metálhidrid akkumulátorral rendelkezik. Ebbe táplálja vissza a rendszer a fékezési energiát is. A hidrogéngázt három szénszálas anyaggal megerősített tartályban a hátsó ülések és a csomagtartó alatt találjuk, 700 bar nyomás alatt. Tankolása három percig tart. Az időjárást is bírja, mínusz 15 és plusz 45 Celsius fok között biztonságosan üzemel. Ha túl vadul tapossuk a pedált, a fedélzeti számítógép figyelmeztet, hogy fogy a nafta. Hozzávetőleg 1,3 kiló hidrogént fogyaszt az autó 100 kilométerenként, energiaértékben átszámolva ez 4,6 literes gázolajfogyasztásnak felel meg. Bővebben a hidrogénes autók működéséről korábbi tesztünkben olvashatnak.
Az Opel 2005 óta fejleszt tüzelőanyag-cellás kocsikat, 2008 decembere óta a prototípusokat a Német Szövetségi Közlekedési Minisztérium támogatásával egy berlini kísérletben tesztelik hétköznapi használhatóság szempontjából. Kezdetben 10 autót állítottak üzembe, azóta már 14 rója a német főváros útjait, több mint 150 ezer kilométert futva. Mi a hesseni tartomány kormányának az autóját teszteltük, de egy-egy ilyet használ Berlinben sárga angyalként az ADAC német autóklub, az Air Liquide, az Allianz, a Bild, a Coca-Cola, az Enertrag, a Hilton, az Ikea, a Linde, a Pace, a Schindler, a Total és a Veolia.
Az Opel Hydrogen4 hétköznapokon és a nagy csomagtartó révén hétvégén is használható, a hatótávja nem igényel sok kompromisszumot, főleg Németországban - 240 kilométert garantáltan el lehet vele érni. Ide nem is jutnánk el vele, legközelebb Grazban van kút (a Shell számításai szerint egymillió dollár egy ilyen tankoló állomás létesítése). A 4,8 méteres hobbiterepjáró elektromos motorja 320 newtonméteres. Szériagyártása 2016-ban várható. A kocsi jelenlegi ára 500 ezer és egymillió euró között mozog.
A Lexus után az Infiniti a második japán gyártó, amely hibrid nagyautót hoz az európai piacra. Szépen bővül a kínálat, a Lexus LS600h, a GS450h, a Mercedes-Benz S400 Hybrid és a BMW 7 ActiveHybrid mellett hamarosan érkezik az Audi A6 és a BMW 5 hibrid változata. Rövid, de exkluzív németországi tesztúton tehettük próbára a hazánkban kapható legjobb Infinitit, az M35h-t.
Legalább ezer-ezerötszáz elektromos Smart futkározik világszerte, elsősorban a világ zöldebb, technológiai értelemben érettebb vidékein: az Egyesült Államokban, Londonban, Németországban. A berlini szállodák előtt bérelhető biciklik mellett villanykútról egyelőre ingyen tölthető Smartokat is kölcsönözhetünk. A Michelin Challenge Bibendum rendezvényen díjtalanul élvezhettük a környezetbarát autózást a kicsi kocsival.
Bár többször megcsodáltam, sőt, a párizsi év autója díjátadón bele is ültem, nem vezettem még a Nissan Leafet. Genfben csak ráköszöntem, nem izgatott, hisz tudom, nálunk évtizedek múlva sem lesz tömegautó. A berlini Michelin Challenge Bibendumon aztán újra adott volt a lehetőség, ezúttal nem hagytam ki.
Két éve róják Kalifornia és Németország útjait a Mercedes tüzelőanyag-cellás egyterűi. Nem vesszük észre, mert nem ott lakunk, de ha ott laknánk, akkor meg nem hallanánk: a környezetbarát autók hidrogént isznak és vizet prédikálnak, azaz nulla az emissziójuk. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen vezettük a B-osztály F-Cell változatát.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?