Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2895cabc-9b26-4038-9c68-563a67722621","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az Átlátszó perelt, hogy kiderüljön a Nemzeti Sport kiadójának vételára.","shortLead":"Az Átlátszó perelt, hogy kiderüljön a Nemzeti Sport kiadójának vételára.","id":"20250218_nemzeti-sport-vetelar-per","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2895cabc-9b26-4038-9c68-563a67722621.jpg","index":0,"item":"3934b7c7-e057-4042-97ad-9580921d7227","keywords":null,"link":"/kkv/20250218_nemzeti-sport-vetelar-per","timestamp":"2025. február. 18. 17:24","title":"Végül sikerült kiperelni: 3,5 milliárd forintot fizetett az állam Orbán Viktor kedvenc lapjáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b14bb73-8ef5-4853-b50b-685ce1b12efc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az 53 évesen, tavaly októberben elhunyt riporter férje, Balassa János arról beszélt, miként próbál megküzdeni a család a gyásszal.","shortLead":"Az 53 évesen, tavaly októberben elhunyt riporter férje, Balassa János arról beszélt, miként próbál megküzdeni a család...","id":"20250116_Hadas-Kriszta-ferje-Balassa-Janos-csalad-gyasz","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b14bb73-8ef5-4853-b50b-685ce1b12efc.jpg","index":0,"item":"5da58cf0-453d-4333-8992-866fa2057db3","keywords":null,"link":"/elet/20250116_Hadas-Kriszta-ferje-Balassa-Janos-csalad-gyasz","timestamp":"2025. január. 16. 12:57","title":"Hadas Kriszta özvegye: Elveszíteni a család szívét, motorját, ez feldolgozhatatlan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"468c2aba-52fe-4eb2-89db-dfd09e1b9d88","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az eddigi legnagyobb genetikai depressziókutatás eredménye hozzájárulhat ahhoz, hogy a depressziós betegek egyénre szabott gyógykezelést kapjanak.","shortLead":"Az eddigi legnagyobb genetikai depressziókutatás eredménye hozzájárulhat ahhoz, hogy a depressziós betegek egyénre...","id":"20250131_depresszio-kialakulasa-genetika-vizsgalat-eredmenye","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/468c2aba-52fe-4eb2-89db-dfd09e1b9d88.jpg","index":0,"item":"664c1582-2fdb-425c-a5d8-28190b4cce6f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250131_depresszio-kialakulasa-genetika-vizsgalat-eredmenye","timestamp":"2025. január. 31. 08:03","title":"5 millió embert vizsgáltak meg, itt az eredmény: találtak 293 új tényezőt, ami mind depressziót okozhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06d38358-a9b7-4010-874e-8e7a0b41caa6","c_author":"Vándor Éva","category":"360","description":"Auschwitz felszabadításának a 80. évfordulója talán az utolsó olyan alkalmak egyike, amikor a túlélőkkel együtt emlékezhet még a világ a holokauszt borzalmaira. Az akkori traumák azonban a következő generációknak is feladatot adnak. Nem csak az a fontos, hogy a háború hiteles krónikásait meghallgassuk, amíg még lehet, hanem az is, hogy megismerjük az utódokban tovább élő örökséget – legyen szó traumáról vagy megküzdésről. Két pszichológussal, Vajda Júliával és Szirtes Lilivel beszélgettünk a soá nemzedékeken átívelő hagyatékáról.","shortLead":"Auschwitz felszabadításának a 80. évfordulója talán az utolsó olyan alkalmak egyike, amikor a túlélőkkel együtt...","id":"20250127_auschwitz-80-transzgeneracios-traumak-vajda-julia-szirtes-lili","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06d38358-a9b7-4010-874e-8e7a0b41caa6.jpg","index":0,"item":"f5a81ee4-c1e0-4588-8f59-ed5785c7f551","keywords":null,"link":"/360/20250127_auschwitz-80-transzgeneracios-traumak-vajda-julia-szirtes-lili","timestamp":"2025. január. 27. 15:10","title":"A nemzedékek közötti kísértetjárás – Auschwitz és a soá öröksége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305 milliárd forint (54 százalék) illeti meg.","shortLead":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305...","id":"20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d.jpg","index":0,"item":"beb73a60-62b3-4e33-80de-6a7f5d576f78","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","timestamp":"2025. január. 29. 22:01","title":"Döntöttek a fővárosi képviselők a forrásmegosztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"573ae6fb-8b1f-48cb-92fb-7773f318275f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google minden jel szerint beépíti az androidos telefonok alapértelmezett, SMS-eket is kezelő alkalmazásába az üzenetek küldési utáni szerkesztésének, visszahívásának és törlésének lehetőségét.","shortLead":"A Google minden jel szerint beépíti az androidos telefonok alapértelmezett, SMS-eket is kezelő alkalmazásába...","id":"20250221_android-google-messages-uzenetkuldo-uzenet-visszavonasa-torles-szerkesztes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/573ae6fb-8b1f-48cb-92fb-7773f318275f.jpg","index":0,"item":"3f671691-2e83-4362-b5e3-9a34d8ad3b91","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_android-google-messages-uzenetkuldo-uzenet-visszavonasa-torles-szerkesztes","timestamp":"2025. február. 21. 08:03","title":"Nagy változás jön az androidos telefonokra: visszavonhatja majd a már elküldött SMS-eket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec093eb5-894e-46fc-8063-f30cf663afd9","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Még mindig nem nyújtottak be kérelmet, hogy boltot nyithassanak.","shortLead":"Még mindig nem nyújtottak be kérelmet, hogy boltot nyithassanak.","id":"20250102_orosz-mere-diszkont-kiskereskedelmi-lanc-boltnyitas-nincs-meg-engedely","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec093eb5-894e-46fc-8063-f30cf663afd9.jpg","index":0,"item":"2e4f0549-9a9d-4748-b484-bc09da34b320","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_orosz-mere-diszkont-kiskereskedelmi-lanc-boltnyitas-nincs-meg-engedely","timestamp":"2025. január. 02. 14:35","title":"Egyelőre csak mese az orosz Mere diszkont itthoni megjelenése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6365cd4-0349-4f02-816c-cd8332960598","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az év utolsó napjaiban történt.","shortLead":"Az év utolsó napjaiban történt.","id":"20250101_Autobalesetet-szenvedett-Pataki-Zita","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6365cd4-0349-4f02-816c-cd8332960598.jpg","index":0,"item":"e7f2e989-77d9-438f-8966-fc60d02d68eb","keywords":null,"link":"/elet/20250101_Autobalesetet-szenvedett-Pataki-Zita","timestamp":"2025. január. 01. 15:43","title":"Autóbalesetet szenvedett Pataki Zita","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A különcködés drága, akinek mondanivalója van magáról, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ha egyéniségét akarja kifejezni.
A különcködés drága, akinek mondanivalója van magáról, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ha egyéniségét akarja kifejezni. A Mini mindig erről szólt, de hogy az önkifejezés ne puszta öncél legyen, arról a BMW gondoskodott. Egy Minit élmény vezetni, legyen az egy dízel, vagy legyen a Cooper S csúcsmodell. Még a tesztelt autó automatikus sportváltója sem tudta elvenni az ízét annak az örömnek, amit a legerősebb Countryman vezetése okozott. Legyen hóvihar, sártenger, erős oldalszél, vizes autópálya, vagy vad szerpentin, mosolyt csal az arcunkra, és nem csak a miénkre. A minap egy Daewoo Matizból nevetett rá a kocsira egy nő, ezzel is jelezve, hogy van humora a Mininek. Vicces figura, szerethető.
Persze nem hazudhatunk önmagunknak: egyik énem azt mondja, ez a kocsi hangos, sokat fogyaszt, ergonómiája nem átgondolt és praktikuma is korlátozott. Erre a másik énem visszavág: gyönyörűen morog a kocsi, a harman/kardon hifi mélysugárzói erre csak rátesznek, a belső dizájn iparművészeti csoda, az élvezetes vezetéshez kell a nafta, és nem igaz, hogy nem praktikus, hisz két szánkó (egyik műanyag), két mini(szörf)deszka és három gyerek plusz 20 kiló hó befért, nem beszélve arról, hogy a karácsonyfát is hazavitte. Amíg így elvitatkozgatnak énjeim, nézzük a tényeket.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
bcs
Az immár 2595 milliméterre növelt tengelytáv és a jóval magasabb karosszéria eredményeképpen azt mondhatjuk, a Countryman-nek van utastere. A vezető élvezi a megemelt üléspozíció előnyeit, a kényelmes beszállás mellett az optimális rálátást a forgalomra. A Countryman kifejezetten e modell számára kifejlesztett ülésekkel készül. A tesztelt Cooper S Countryman esetében a sportülések már az alapfelszereltséget gazdagítják, a Lounge verzió igényes bőrfajtájával és díszszegélyével a klasszikus brit autókat idézi.
A már szériakivitelben kínált hátsó egyes ülések hosszirányban egymástól függetlenül 130 milliméter távolságon állíthatók. Akit az egyes ülések irritálnak, felár nélkül rendelhető háromszemélyes üléspad, a külön-külön elcsúsztatható részek itt 60:40 arányú osztás szerint alakulnak ki. Csomagtartója már alapelrendezésében is kellően tágas egy Minihez képest, a tologatással 350-ről 440 literre növelhetjük a rendelkezésre álló csomagteret. A hátsó üléstámlák lehajthatók, igaz nem síkba, a csomagtér ezzel már 1170 literre bővíthető, tesztautónkban pótkerék sem volt, viszont a csomagtartó padlója trükkös módon mozgott a kalaptartóval együtt, két laptop bőven elfért a rejtett rekeszben. A szériakivitelhez tartozó tetősínek kiegészítéseképpen extrafelszerelésként hátsó csomagtartórendszer is rendelkezésre áll, amelynek előkészítése gyárilag rendelhető. A gond csak az vele, hogy nem lehet rögzíteni az izzókészletet és a kötelező tartozékok egy részét, amelyek a bukkanókon zörögnek.
bcs
Az ülések közötti hagyományos középkonzol helyett a Countryman sínrendszerrel lepi meg közönségét. Segítségével az apróbb személyes tárgyak mindvégig az utasok keze ügyében maradhatnak. Persze, ami az ember keze ügyében van, az zavarhatja is, a hátsó utasaim vagy megpróbálták szétszedni, mozgatni, lenyúlni a műanyag szerkezeteket (telefon-, mp3-lejátszó-, játékkonzol tartó – a kábelezést is megoldották -, szemüvegtok, pohártartók), vagy folyton leverték azokat, mert útban voltak. Kicsit olyan az ember érzése, hogy egy babaházban ül.
Igazán különleges atmoszférát teremt a Mini Countryman utasterében az extrafelszerelésként rendelhető világításcsomagban szereplő hangulatvilágítás – ettől és a minőségi, de a basszust kissé túlvezérelt hifitől lesz igazi diszkópatkány verda a Mini. Közvetett, színes fényével sötétben a teljes ajtókárpitot kiemelve teremt a belső térben egészen egyedi hangulatot, a megvilágítás tónusa egy kapcsoló segítségével a meleg narancs és a sportos kék között az utasok pillanatnyi hangulata szerint, fokozatmentesen szabályozható. A speciális fényvezető csöveknek köszönhetően a beltér a választott színű fényben fürdik.
[[ Oldaltörés (Brumm, brumm) ]]
A Mini Countryman kínálatában szereplő minden benzinmotor teljes mértékben változó szelepvezérléssel készül. A fojtásmentes terhelésszabályzás a BMW motorjaiban alkalmazott Valvetronic rendszeren alapul. A szelepvezérlés a szívószelepek nyitási időtartamát és emelését egyaránt a másodperc tört része alatt, a pillanatnyi teljesítményigény függvényében változtatja. A vezérműtengely ez esetben nem közvetlenül, hanem egy közbeiktatott további emelőkaron keresztül mozgatja a szelepeket, amelynek forgáspontját elektromos motor mozgatta excenteres tengely állítja.
A Mini Cooper S Countryman a márka első modellje, amelyben a teljes mértékben változó szelepvezérlés a turbófeltöltés és a közvetlen benzinbefecskendezés technikáival együtt szerepel. Az 1,6 literes, a kettős turbófeltöltő rendszerével szerelt négyhengeres 5500 percenkénti fordulatszámnál 135 kW/184 LE maximális teljesítményt produkál, 240 newtonméter legnagyobb forgatónyomatéka – amely az Overboost-funkció révén átmenetileg a 260 newtonmétert is elérheti – pedig 1600-as fordulatnál megjelenik. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprint a Mini Cooper S Countryman számára mindössze 7,6 másodpercet vesz igénybe, legnagyobb sebessége pedig eléri a 215 kilométer/órát. A sajtóanyag szerint ehhez a teljesítményhez az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként csupán 6,3 literes üzemanyag-fogyasztás, illetve kilométerenként 146 gramm szén-dioxid-kibocsátás párosul. Hát ez nálam nem jött be, téli üzemben is sportosan használva, az automatikus váltóval szerelt Mini a 600 kilométeres tesztelést 10,7 literes átlaggal zárta, hatótávja alig érte el az 450 kilométert.
További képek a galériában
bcs
Hiába a 184 lóerő, a kicsit lassú automatikus váltó helyett a kézit választanám, igaz egy ilyen hobbiterepjáró esetében kényelmesebb az automata. Ha vadulni akarunk, a sportfokozat kedvünkre tesz, csak győzzük megfelelő ütembe és irányba nyomogatni a kormányon lévő váltófüleket.
Futóműve nem tagadhatja le Mini gyökereit, bántóan feszes, ráz. Az első felfüggesztésekben a konstruktőrök kovácsolt lengőkarokkal kiegészített McPherson rugóstagokat alkalmaztak. E megoldás egyrészt kiváló kerékvezetésről gondoskodik, másrészt biztosítja, hogy a hajtásból eredő zavaró hatások még intenzív gyorsítások vagy tempós kanyarvételek során se juthassanak vissza a kormánykerékre. Többkaros multilink hátsó felfüggesztése az összkerékhajtás kiszolgálására alkalmas. A karosszéria oldalirányú dőléseit az első és a hátsó felfüggesztésekben egyaránt kereszt stabilizátorok mérséklik. A tesztelt Cooper S Countryman futóműve a további modellváltozatokéhoz képest még sportosabb hangolású, 10 milliméterrel alacsonyabb. Terepes képességekkel szerelt autónál ez nem túl előnyös, érdemes kerülni a kátyúkat.
BMW
Nagyon drága kisautó a Countryman, igaz cserében már alapból is jól felszerelt, extralistája pedig a BMW-khez hasonlóan nagyon hosszú. Széria az elektromechanikus szervokormány, a dinamikus menetstabilizáló (dynamic stability control; DSC), amely egyebek mellett a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerő-elosztás (electronic brakeforce distribution; EBD), a kanyarbeli fékszabályzás (cornering brake control; CBC), a vészfékrásegítő (brake assistant) és az elindulást segítő emelkedő-asszisztens (hill start-off assistant) rendszereit is magában foglalja. A DSC dinamikus vonóerő-szabályzás (dynamic traction control; DTC) üzemmódja a hajtott kerekek szabályozott, enyhe kipörgését is lehetővé téve, például homokban vagy havon könnyíti az elindulást. E funkció a Mini Cooper S Countryman szériafelszereltségében, valamint az ALL4 összkerékhajtási rendszert kiegészítve jelenik meg. A DSC menetstabilizáló rendszer kikapcsolt állapotában az első tengely elektronikus differenciálzár-hatása szűk kanyarokban a kipörgő kerék célzott lefékezésével avatkozik közbe.
Az összkerékhajtás komoly segítséget jelentett a december végi hókáoszban, megadta a közlekedés szabadságát: bármikor, bárhol útnak indulhattam. Az elektrohidraulikus szabályzású központi differenciálművel kialakított rendszer fokozatmentesen osztja el a motor forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely között. Normál menetkörülmények között a forgatónyomaték 50 százaléka irányul a hátsó tengelyre, míg extrém szituációkban – például havon vagy jégen haladva – ez az arány akár a 100 százalékot is elérheti – lehetett is szépen farolni a havas kanyarokban.
Az extrákról is kell beszélnünk, már csak azért is, mert 3 milliót költöttek rá: bőr kárpit, adaptív xenon fényszórók, elektromos dupla panorámatető, sportfutómű, harman/kardon hifi, automatikus klíma, beszédvezérlés, Bluetooth és dupla USB, ködfényszórók, sport gomb, automatikus váltó, navigáció, tolatóradar, kartámasz, ülésfűtés.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?