Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4a279cbe-179c-446f-a494-5d4f3be63ac6","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A hatóságok még mindig nem zárták ki a szabotázs lehetőségét.","shortLead":"A hatóságok még mindig nem zárták ki a szabotázs lehetőségét.","id":"20241226_Feltartoztattak-egy-tankert-amely-megrongalhatta-a-Finnorszag-es-Esztorszag-kozotti-villamosvezeteket","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a279cbe-179c-446f-a494-5d4f3be63ac6.jpg","index":0,"item":"47fd6fff-0552-4878-b3c0-dec04a20bec6","keywords":null,"link":"/vilag/20241226_Feltartoztattak-egy-tankert-amely-megrongalhatta-a-Finnorszag-es-Esztorszag-kozotti-villamosvezeteket","timestamp":"2024. december. 26. 17:08","title":"Feltartóztattak egy tankert, amely megrongálhatta a Finnország és Észtország közötti villamosvezetéket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d60a79b-9974-4a76-915c-3a18ab7099d3","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A Fehér Ház szóvivője szerint ezzel szélesebbre tárják a bejutás lehetőségét.","shortLead":"A Fehér Ház szóvivője szerint ezzel szélesebbre tárják a bejutás lehetőségét.","id":"20250226_feher-haz-sajtotajekoztato-ujsagirok-donald-trump","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d60a79b-9974-4a76-915c-3a18ab7099d3.jpg","index":0,"item":"e5ec9cb7-d0a9-4709-85d4-03ef4e7d5b3b","keywords":null,"link":"/vilag/20250226_feher-haz-sajtotajekoztato-ujsagirok-donald-trump","timestamp":"2025. február. 26. 06:03","title":"Ezentúl a Fehér Ház dönt arról, ki kérdezheti Trumpot a sajtótájékoztatókon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46c53e79-02b7-4a64-aa34-8cac89515de0","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"A mentesítés meghosszabbításának indoka továbbra is a háború.","shortLead":"A mentesítés meghosszabbításának indoka továbbra is a háború.","id":"20250218_Tovabbi-fel-evig-nem-kell-musorszolgaltatasi-dijat-fizetniuk-a-radioknak-es-televizioknak","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46c53e79-02b7-4a64-aa34-8cac89515de0.jpg","index":0,"item":"c3de56be-53ab-4eb9-adbb-e0c298afcc5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Tovabbi-fel-evig-nem-kell-musorszolgaltatasi-dijat-fizetniuk-a-radioknak-es-televizioknak","timestamp":"2025. február. 18. 21:14","title":"További fél évig nem kell műsorszolgáltatási díjat fizetniük a rádióknak és televízióknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Der Spiegel szerint „bődületes sebességgel esik szét a világrend”. Ha Ausztriában Herbert Kickl lesz a kancellár, annak elsősorban a Kreml örül igazán, mert folytatódna Európa putyinizálódása, írja a Neue Zürcher Zeitung. Giorgia Meloni amerikai befolyásáról ír a Süddeutsche Zeitung. A Financial Times szerzője szerint a közösségi média nagy játékosai cseppet sem olyan erősek, mint amilyennek gondolják őket. Válogatásunk a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Der Spiegel szerint „bődületes sebességgel esik szét a világrend”. Ha Ausztriában Herbert Kickl lesz a kancellár...","id":"20250113_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-kickl-oroszorszag-putyin-trump-hszi-csin-ping-x-meta-facebook-meloni-orban-fico","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"84b98b28-796c-43d0-801b-03f0c8990bc6","keywords":null,"link":"/360/20250113_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-kickl-oroszorszag-putyin-trump-hszi-csin-ping-x-meta-facebook-meloni-orban-fico","timestamp":"2025. január. 13. 10:30","title":"Der Spiegel-vélemény: Trump, Putyin és Hszi Csin-ping azon dolgozik, hogy birodalmakra osszák fel a világot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa6d1f96-2057-4f50-b6ee-0b681b0db326","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A befektetők már annak is örülnek, hogy elhangzott a béke szó, még úgy is, hogy ez gyakorlatilag orosz győzelmet jelentene.","shortLead":"A befektetők már annak is örülnek, hogy elhangzott a béke szó, még úgy is, hogy ez gyakorlatilag orosz győzelmet...","id":"20250213_tozsdek-Trump-Putyin-Ukrajna","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa6d1f96-2057-4f50-b6ee-0b681b0db326.jpg","index":0,"item":"aa3eda55-4f2e-406b-9c9f-b3db8820bfd9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250213_tozsdek-Trump-Putyin-Ukrajna","timestamp":"2025. február. 13. 07:41","title":"Megörültek a tőzsdéken annak, hogy Trump Putyin tervét követi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"caa6be0c-23ae-40cf-af41-3e1fd0696b86","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az agy jutalmazó rendszerében szerepet játszó, eddig ismeretlen agytörzsi területet fedeztek fel a HUN-REN Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet (HUN-REN KOKI) kutatói – eredményük a szorongás, a depresszió és a szenvedélybetegségek kezelésében lehet jelentős.","shortLead":"Az agy jutalmazó rendszerében szerepet játszó, eddig ismeretlen agytörzsi területet fedeztek fel a HUN-REN Kísérleti...","id":"20250127_hun-ren-eddig-ismeretlen-agyterulet-felfedezes-jutalmazo-rendszer","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/caa6be0c-23ae-40cf-af41-3e1fd0696b86.jpg","index":0,"item":"5e20bf76-4067-449b-9f8a-86ee32791295","keywords":null,"link":"/tudomany/20250127_hun-ren-eddig-ismeretlen-agyterulet-felfedezes-jutalmazo-rendszer","timestamp":"2025. január. 27. 13:03","title":"Magyar kutatók nagy felfedezése: találtak egy eddig ismeretlen agyterületet, új kezelések jöhetnek több betegséghez is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9779921e-c876-4153-8998-f102177fc9f5","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Az ingyenes európai vonatbérleteket az Erasmus+ keretein belül finanszírozzák, azonban közvetlenül a diákokkal köt szerződést az EU, kihagyva például a modellváltott egyetemek kuratóriumait. Ennek köszönhetően a magyar diákok teljeskörűen részt vehetnek a programban.","shortLead":"Az ingyenes európai vonatbérleteket az Erasmus+ keretein belül finanszírozzák, azonban közvetlenül a diákokkal köt...","id":"20250113_erasmus_discovereu_interrail","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9779921e-c876-4153-8998-f102177fc9f5.jpg","index":0,"item":"16c3e0c9-9cc4-4423-8802-99e19118664b","keywords":null,"link":"/eurologus/20250113_erasmus_discovereu_interrail","timestamp":"2025. január. 13. 15:49","title":"Hiába Erasmus-pénz, használhatják a magyar diákok az ingyenes vonatbérletet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38dd5411-3219-420b-a847-c9c7578b1659","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Forgatókönyvet vázolt fel a kormányközeli intézet a nem szimpatikus civilek megregulázására.","shortLead":"Forgatókönyvet vázolt fel a kormányközeli intézet a nem szimpatikus civilek megregulázására.","id":"20250221_Politico-mcc-lapszemle","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38dd5411-3219-420b-a847-c9c7578b1659.jpg","index":0,"item":"048b87c9-4c09-4e39-8941-c411db6105ac","keywords":null,"link":"/360/20250221_Politico-mcc-lapszemle","timestamp":"2025. február. 21. 15:45","title":"Politico: Musk nyomán lendületet vett az MCC Brüsszelben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokaknak örömet okoz a megújulás, mások többet vártak.
Sokaknak örömet okoz a megújulás, mások többet vártak. Nem csalódtam, de az elismerés kifejezése helyett inkább, úgy tekintettem a Passat hetedik generációjára, mint egy nagy, kényelmes, biztonságos, takarékos, csendes és szép autóra. Ugyanakkor nem ájultam el a Phaetonra hajazó lámpáktól, az átrajzolt lökhárítóról és hűtőmaszktól, a kissé megmunkált lemezektől, a változatlan ablakméretektől.
A VW gondolt a hitetlenekre, ezért úgy megpakolta innovációval az autót, hogy akinek pénze van, luxus kategóriás Passatot állíthat össze magának. Egyébként sem egyszerű megújítani egy ilyen sikeres autót. Az ügyfelek azért választották nagy számban, mert szerették tulajdonságait, képességeit, minőségét, fejlettségét. Valami hasonlót tapasztaltunk a hatos Golf esetén is. És bejött a VW-nak, a vásárlók Golf-imádata töretlen. Valószínű, hogy ugyanerre a jó sorsra jut a Passat, a hetedik generáció is.
További képek a galériában
am
Lehengerlő a Passat tudása, felsorolni is nehéz, mennyi innovációt sűrítettek ebbe a középkategóriás ikonba. A ledes fényfüzér mára kötelező tartalék a VW-csoportnál, elöl és hátul látványosabb tőle az autó, igaz ez is csak extraként választható. Ahogy az állóra fékező követési távolságtartó rendszer (ACC) (csak DSG-váltóval szerelt modellben), vagy az éberségjelző, az önállóan is működésbe lépő vészfékasszisztens (kikapcsolt ACC-nél is), vagy a már a Passat CC-ből megismert - a kormányzásba aktívan beleszóló - sávtartó (kamerás), illetve a Phaetonban és a nagy terepjáróban már bizonyító holttérfigyelő. A Touran óta megszoktuk, hogy a VW magától beparkol párhuzamos parkolóhelyekre, az új Passat merőlegesen tudja ezt és még ki is áll onnan, ahová beállt.
Ami már az első kilométeren megdöbbentett, az a csend volt. Ilyen halk autót még nem gyártott a VW. És ezt a dízel 140 lovas kombinál tapasztaltuk, nyitott tetőablakkal. Becsukva nincs az fülesbagoly, aki megkülönbözteti a dízel morgását a benzines suhogásától. A németek ezt vastagabb és hangszigetelt belső borítással érték el, valamint hangtompító réteggel is bevonták az ablakokat (az oldalsó ablakokra ez a fejlesztés természetesen feláras). Újdonság a szélvédő fűtés, a kilátást nem zavarják fűtőszálak - a melegítést szintén árammal oldják meg, de az üveg rétegei között futó hővezető filmréteg segítségével. Ugyanezzel a módszerrel javították az autó hőháztartását is.
am
Bixenon lámpái kanyarkövető funkcióval rendelkeznek és megkapták a Touaregben bevezetett fényszóró asszisztenst. Ez a távolsági fényt automatikusan be- és kikapcsolja országúton és autópályán, ha nem érzékel maga előtt forgalmat. A közlekedési táblákat is felismeri az új Passat, a táblák képe a navigáció kijelzőjén jelenik meg. A kulcsnélküli nyitás volt az elődben is, a motor ezúttal gombbal indul nem a kulcs benyomásával, a dízelek kedvező fogyasztásában stop-start rendszer is közreműködik. Ez nagyon kulturált módon dolgozik, nem ránt nagyot az autón a leállás és újraindítás, a forgalomban nem zavaró, nem fullad le. A futómű állítható, sport, komfort és normál üzemmódok közül választhatunk. Az elektromechanikus szervokormány pontos, a kanyarokban dinamikus az autó, az erősebb (211 és 170 lovas) változatoknál XDS elektronikus differenciál fékezi a túlpörgő kerekeket, ezzel biztosítva jobb tapadást és nagyobb sebességű kanyarvételt.
[[ Oldaltörés (Lábbal nyitható a csomagtartó) ]]
Méretei alig változtak, tengelytávja az előddel szinte azonos (3 centivel nőtt, ahogy 4 centivel a hossza, szélessége és magassága ugyanakkorra), az új Passat felettébb kényelmes, még rokkant lábbal is tudtam vezetni (a DSG-s változatokat), illetve az anyósülésen pihenve, a fotelt hátratolva kényelmesen felrakhattam lábam a műszerfalra. A beltér nagyon elegáns. főleg a magasabb felszereltségű tesztautókkal voltam megelégedve, a kétszínű bordázott bőrös ülések némelyike masszázzsal is kényeztette utasát. A kijelzők, kapcsolók, gombok a Passat CC-ből, a Phaetonból és a Touaregből lehetnek ismerősök, de a felületes szemlélőnek újként csak a szellőzőrostélyok és a középre helyezett analóg óra tűnik fel.
A technika, a biztonság és a kényelem mellett természetesen új motorral is találkozhatunk, helyet kapott a listán az 1,6 literes 105 lovas dízelmotor, 211 lóerős lett a kétliteres TSI és maradt a kínálatban a 300 lovas V6-os erőforrás. Ez utóbbi összkerékhajtással együtt választható. A megújult motorkínálat összességében 18 százalékkal kevesebb fogyasztást ígér, a legjobb értéket az 1,6-os BlueMotion tartja: 4,2 liter gázolaj 100 kilométerenként, átlagban. A spanyolországi teszten nem sikerült tartanunk a gyári adatokat: a 160 lovas 1,8 TSI 7,5 litert fogyasztott, az 1,4 literes 150 lovas (CNG sűrített gázzal is működő változat) 9 litert, a 140 lovas dízel kombi DSG váltóval beérte 6,1 literrel száz kilométerenként. A tesztelt változatok közül a 140 lovas dízel tűnt a legjobbnak, nyomatéka és összhangja a hatsebességes DSG-váltóval megfelelt várakozásaimnak. A benzinesek is jól mennek, de kissé erőlködnek kigyorsításkor.
A Passatnak van Blue TDI változata is, kétliteres 140 lovas motorral 4,6 liter/100 kilométer az átlagfogyasztása. Az Euro 6-os normát is teljesíti, ebben és nitrogénoxidok semlegesítésében AdBlue folyadék is segít.
További képek a galériában
am
A számos, szám szerint 19 fejlesztés közül az újságírók között a legnagyobb sikert a lábbal történő csomagtartó-nyitás aratta. Az alapszituáció az volt, hogy józanul, kezünkben egy karton borral hogyan nyitjuk ki a csomagtartót úgy, hogy nem tesszük le a pakkot? Az easy open extrával felszerelt autónál nem kell mást tennünk, mint lábbal kalimpálni az áldiffúzor alatt, úgy ahogy labdába rúgunk. Ha a kulcs a zsebünkben van, és jó helyre rúgunk, a csomagtartó kinyílik magától.
Csomagtartóban továbbra is király a Passat, a szedán űrtartalma 565 liter, a kombié 603 liter. Maximális befogadóképessége a pótkerék-tartó 90 literes üregét is beleértve, síkban ledöntött hátsó ülésekkel 1731 liter. Az összkerekes kombi legnagyobb terhelhetősége 689 kilogramm, 2,06 méteres hosszúságú tárgyakat elnyel, és 2,2 tonnát vontathat.
A Passatnak még nincs hazai ára, az importőr annyit árult el, hogy folynak az ártárgyalások, várhatóan a mostanihoz hasonló, vagy néhány százalékkal kedvezőbb áron kínálják majd a kereskedések januárban az autót, de azt hangsúlyozták, hogy a különböző felszereltségi szintek gazdagabbak az idén kifutó modellnél.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
További képek a galériában
am
Volkswagen Passat 1,8 TSI DSG/ Variant 2,0 TDI DSG
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?