Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"13bff0f9-8350-4961-88cd-68bccb1a7226","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A magyar válogatott és az Union Berlin középpályása is beszállt a gyűjtésbe: 55 milliót dobtak össze a szurkolók, hogy kifizessék a klub NAV-tartozását.","shortLead":"A magyar válogatott és az Union Berlin középpályása is beszállt a gyűjtésbe: 55 milliót dobtak össze a szurkolók...","id":"20250102_szombathely-haladas-szurkolok-penzgyujtes-nav-tartozas-schafer-andras","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13bff0f9-8350-4961-88cd-68bccb1a7226.jpg","index":0,"item":"0f220f37-9a33-43f1-8021-0dbc7cb603e4","keywords":null,"link":"/sport/20250102_szombathely-haladas-szurkolok-penzgyujtes-nav-tartozas-schafer-andras","timestamp":"2025. január. 02. 11:41","title":"Szektort neveznének el a Haladás stadionjában Schäfer Andrásról, aki 15 millióval segítette a klubot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b7fa4eb-d728-4441-a02e-0becc12ac315","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A sorozat így is a nézettségi toplista első helyére került.","shortLead":"A sorozat így is a nézettségi toplista első helyére került.","id":"20250310_hunyadi-sorozat-nezettseg-tv2","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b7fa4eb-d728-4441-a02e-0becc12ac315.jpg","index":0,"item":"1eee027e-e09f-4fc7-b269-a0d887aa0938","keywords":null,"link":"/elet/20250310_hunyadi-sorozat-nezettseg-tv2","timestamp":"2025. március. 10. 18:47","title":"Nagyot ment a Hunyadi szombaton, de vasárnapra elvesztette nézői nyolcadát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10214ade-ae4d-4124-a02a-411812d87871","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Kipróbáltuk, hogy mit tud a gyakorlatban a Xiaomi olcsó almárkájának legújabb csúcsmodellje, a Redmi Note 14 Pro+ 5G, és a gyártó új okosórájára és TWS headsetére is vetettünk néhány pillantást.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy mit tud a gyakorlatban a Xiaomi olcsó almárkájának legújabb csúcsmodellje, a Redmi Note 14 Pro+ 5G...","id":"20250121_olcso-mobil-okosora-tws-headset-redmi-note-14-pro-5g-teszt-velemeny","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10214ade-ae4d-4124-a02a-411812d87871.jpg","index":0,"item":"8e4fce01-79ce-4ce5-9539-dce1b6b7176e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250121_olcso-mobil-okosora-tws-headset-redmi-note-14-pro-5g-teszt-velemeny","timestamp":"2025. január. 21. 15:00","title":"200 megapixeles jóárasított mobil: teszten a legújabb Redmi és két kisebb társa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b0523b7-5390-4f89-b6cd-3c47a99632d3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mostantól bárki, bárhonnan, bármikor csodálhatja azt a páratlan kilátást, ami eddig csak a Nemzetközi Űrállomás (ISS) legénysége számára adatott meg.","shortLead":"Mostantól bárki, bárhonnan, bármikor csodálhatja azt a páratlan kilátást, ami eddig csak a Nemzetközi Űrállomás (ISS...","id":"20250131_nemzetkozi-urallomas-iss-elo-kozvetites-fold-spacetv1-kamerak","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b0523b7-5390-4f89-b6cd-3c47a99632d3.jpg","index":0,"item":"0e62a2f0-1d7d-45de-9026-f89ef2f5be2c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250131_nemzetkozi-urallomas-iss-elo-kozvetites-fold-spacetv1-kamerak","timestamp":"2025. január. 31. 18:03","title":"Itt a kozmikus Való Világ: 24 órás élő közvetítés indult a Nemzetközi Űrállomásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d297473-2ac5-4511-afc6-c874083ed781","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt is megírták, hogy mit reggelizett.","shortLead":"Azt is megírták, hogy mit reggelizett.","id":"20250108_orban-viktor-levai-aniko-ajurvedikus-kezeles-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d297473-2ac5-4511-afc6-c874083ed781.jpg","index":0,"item":"8440415b-42e6-4fac-bc6d-8c98e8c7b92c","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_orban-viktor-levai-aniko-ajurvedikus-kezeles-ebx","timestamp":"2025. január. 08. 12:48","title":"Egy indiai lap szerint nem Orbán, hanem Lévai Anikó kap ájurvédikus kezelést Indiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4325a714-b768-4afb-bd27-c3461b2849e0","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Az uniós állam- és kormányfők szerda reggel meghallgatják Emmanuel Macront, aki beszámol nekik a Donald Trumppal folytatott tárgyalás részleteiről. ","shortLead":"Az uniós állam- és kormányfők szerda reggel meghallgatják Emmanuel Macront, aki beszámol nekik a Donald Trumppal...","id":"20250225_Macron_orosz-ukran-haboru_eu-csucs","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4325a714-b768-4afb-bd27-c3461b2849e0.jpg","index":0,"item":"01f6f8c1-0be4-4bef-bf4f-3ef372503097","keywords":null,"link":"/eurologus/20250225_Macron_orosz-ukran-haboru_eu-csucs","timestamp":"2025. február. 25. 12:14","title":"Macron hamarosan részletezni is fogja az európai vezetőknek, milyen volt a találkozója Trumppal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új funkciókat kapott, és több tekintetben is a mobiloshoz igazították a TikTok asztali böngészős felületét. Örülhetnek a játékközvetítések iránt érdeklődők is.","shortLead":"Új funkciókat kapott, és több tekintetben is a mobiloshoz igazították a TikTok asztali böngészős felületét. Örülhetnek...","id":"20250228_bytedance-tiktok-webes-valtozat-atalakitas-videok","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b.jpg","index":0,"item":"0702f3ce-1b3e-4316-8035-c31e5f35255e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250228_bytedance-tiktok-webes-valtozat-atalakitas-videok","timestamp":"2025. február. 28. 13:03","title":"Retteghet a YouTube? Lépett a TikTok, teljesen átalakult a webes felület","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b11e072-4960-449d-b21f-6dd46d26ae99","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az 55 éves tévés súlyos betegséggel küzdött.","shortLead":"Az 55 éves tévés súlyos betegséggel küzdött.","id":"20250312_Meghalt-Benyi-Ildiko-az-Onok-kertek-musorvezetoje","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b11e072-4960-449d-b21f-6dd46d26ae99.jpg","index":0,"item":"49ed46f8-6e96-4119-8499-845d02f22afd","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_Meghalt-Benyi-Ildiko-az-Onok-kertek-musorvezetoje","timestamp":"2025. március. 12. 10:12","title":"Meghalt Bényi Ildikó, az Önök kérték műsorvezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A július a Fiatnál a cinquecento éve, 2007-ben született újjá az ötszázas, 2008-ban jött az Abarth változat, 2009-ben kinyílt a világ az 500C-ben, idén pedig forradalmi megoldású kéthengeres turbómotorral vezethettük az aranyos miniautót. Eddig 550 ezret adtak el a modellből, 30 ezer kabriót, 7 ezer dízelt. Az igazi virágzás csak most kezdődik, a varázsszó neve: TwinAir.
A Formula 1 Grand Prix Torino egykori pályáján – a szép Valentino parkban, a Pó folyó partján az Umberto I és az Isabelle hidak között – a legendás autóversenyzők, Nuvolari és Ascari nyomvonalán próbáltuk ki először a 900 köbcentis kis fenevadat. Fenevad, hisz 85 lóerejét két henger és egy kis turbó munkájával adja le. Az autós forgalomtól elzárt parkban száz méterenként carabinierik és Fiat-megbízottak ügyeltek arra, hogy 20-30 kilométer/órás sebességnél ne menjünk gyorsabban, így csak a brummogást élvezhettük.
Az autó legizgalmasabb tulajdonsága a kispolszkis-wartburgos hang, ami a motorból felszakad. Már alapjáraton is vicces, ahogy rázzák a hengerek a motort, a váltót és a kipufogót. A robogós hang gázadásra fokozódik, de a rázkódás ezres fordulat felett kisimul, 145 newtonméteres csúcsnyomatékát 1900-as fordulaton éri el, de a MultiAir technológia révén már 1500-as fordulaton 115 newtonméterrel (80 százalékkal) gazdálkodhatunk.
Autómenedzser.hu
A MultiAir rendszert a Fiat Powertrain (FPT) fejlesztette, elsőként az Alfa Romeo Mitóba szerelték 2009-ben. Az üzemanyag útját hengerenként, ezen belül ütemenként vezérli elektrohidraulikus rendszerével. A levegő direkt módon jut el a szívócsőtől a szelepekig. Nincs pillangószelep, a vezérműtengely és a szelepek közé egy olajjal telt kamrát tesznek, a kamrát szolenoid szelep nyitja és zárja. Zárt állapotban a kamra szilárd, és a motor úgy viselkedik, mint egy hagyományos benzinmotor, tehát a vezérműtengely közvetlenül irányítja a szelepet. Nyitott állapotban viszont függetlenedik tőle, így a nyitás mértékét és idejét rugalmasan lehet szabályozni. Ezt a vezérműtengelyre szerelt plusz bütykökkel érik el, amelyek forgáskor irányítják az elektrohidraulikus szelepeket. A motorelektronika így közvetlenül szabályozza a levegő és a benzin optimális keverékét, így tökéletesebb az égés, kevesebb a fogyasztás.
A turbó valóban hamar berántja az autót, gyorsan 100-on van a kiskocsi és még autópályán sem éreztem kevésnek a 85 lóerőt. 130 kilométer/órás sebességnél 3500-at forog a főtengely percenként, a menetzaj kellemes. Hallgatni nagyon jó az 500-ast, a menetpróba alatt alig kapcsoltuk be a rádiót, inkább élveztük a duót.
A kéthengeres erőforrás 23 százalékkal rövidebb és 10 százalékkal könnyebb, mint négyhengeres elődje, így a jövőben ne lepődjünk meg, ha elektromos rásegítést is kap. Pár éven belül tehát hibrid 500-asokkal furikázhatunk. A motor egyébként várhatóan a Pandában és a Lancia Ypsilonban is szerepet kap majd, bár ezt a nemzetközi sajtótájékoztatón sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták.
Autómenedzser.hu
A torinói bemutatón a start-stopos 85 lóerős turbós motort tettük próbára, de még idén a szeptemberi bevezetés idején másik két változatban is kapható lesz a 900 köbcentis. A szívómotoros 65 lóerős, az erősebb turbós 105 lóerős. Azzal lesz csak igazi móka a vezetés. A literteljesítmény lenyűgöző: 116, 94, illetve 72 lóerő/liter (csak példaként a 325 lovas Opel Insignia OPC esetében ez az érték 112, a 211 lovas Audi TT Coupé TFSI esetében 106). Az FPT 200 szakembere 24 hónap alatt fejlesztette a motort, fehér lapon rajzolták meg, nem egy régi motort terveztek át. Lengyelhonban gyártják, 450 ezer egység a Bielsko-Biala-i üzem kapacitása. A gyáriak szerint ez a világ legzöldebb benzinmotorja.
Papíron 4,1 literes a fogyasztása az 500-asnak, dualogic váltóval csupán 4 liter. Papíron. Élesben mást tapasztaltunk, igaz az autók nagyon bejáratósak voltak. Autópályán és városban is kitaposta kollégám a kis 500-as lelkét, így nem csodálkoztunk a 9,2 literes átlagfogyasztáson. Vagyis inkább meglepődtünk. Nulláztam a fedélzeti számítógépet, majd eco módra kapcsolva, lefulladás közeli állapotban vezettem vissza az autót a kiindulási pontra. Eco módban csak dadog a motor, alig megy, teljesen kialszik a lelkét tápláló parázs. Ne is csodálkozzunk ezen, hisz a nyomatékcsúcsot 100 Nm/1750-es fordulaton maximálja az elektronika. Városban és országúton haladtunk, de a fogyasztás csak nem alakult papírforma szerint. Sőt, a hegyi utakon mért kezdeti 9-ről alig tudtam letornázni 7,4 re (a fedélzeti számítógép szerint) az átlagot. Azért ez messze elmarad a 4,1 litertől. Többet majd akkor tudunk, ha itthon hosszabban is teszteljük az 500-ast.
Az új motor mellett az 500-as Blue&Me multimédiás rendszert is kapott, valamint hordozható TomTom navigáció, bixenon lámpák is rendelhetők hozzá, a sebességváltásban esedékességi jelzés segít.
A Fiat 500C vászontetejével egyértelműen az eredeti 1957-es Fiat 500 stílusa előtt tiszteleg. Ugyanakkor az új modell már a legújabb megoldásokat vonultatja fel mind a gyártás, mind a motorok és az utaskomfort terén. Esőben, Debrecenben próbálhattuk ki.
Nyugat-Magyarországot két napra megszállták a Fiat Doblo Cargo túra résztvevői. Újságírók, flottások, kereskedők, üzletemberek tették próbára, mit is tud az új autó.
A Fiat Punto nem csupán Olaszországban népautó, az idei hazai autóeladási statisztikákban a Grande Punto negyedik helyen áll a Swiftet, a Fiestát és a Corsát követően a kisautók rangsorában. Az olaszok szerint elérkezett a frissítés ideje, a lökhárítókat és a lámpákat átszabták, és új lett az autó belseje is.
Ilyen háttérrel, ennyi rajongóval, gazdag történelemmel könnyű sikeresnek lenni - mondhatjuk az új Fiat 500-ra. De csakugyan megfelel a magas elvárásoknak?
A Peugeot Bipper és a Citroen Nemo ikertestvére a Fiat Fiorino Qubo. Úgy hasonlítanak, mint egyik dinótojás a másikra, ám a vidám olasz a hátsó kis oldalablakaival különb a többinél.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?