Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"85c128fa-dcb0-480b-a9e0-a5a1b2684a93","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Magyar Érdemrend nagykeresztjét a nyaklánccal és az arany sugaras csillaggal kizárólag államfők kaphatják meg.","shortLead":"A Magyar Érdemrend nagykeresztjét a nyaklánccal és az arany sugaras csillaggal kizárólag államfők kaphatják meg.","id":"20250216_vucsics-budapest-latogatas-kituntetes-orban-sulyok","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85c128fa-dcb0-480b-a9e0-a5a1b2684a93.jpg","index":0,"item":"ed01c2f1-9e5c-48d2-b344-0dbae2749b3a","keywords":null,"link":"/itthon/20250216_vucsics-budapest-latogatas-kituntetes-orban-sulyok","timestamp":"2025. február. 16. 21:08","title":"Hétfőn Orbánnal találkozik Budapesten Alekszandar Vucsics, majd Sulyoktól megkapja az egyik legmagasabb magyar kitüntetést is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e903a87f-c551-4fd8-9173-6870e1697d98","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A repülés nagyságrendekkel szennyezőbb és jóval kényelmetlenebb is, mint a vasút. Mégsem igazi alternatíva az utóbbi, amíg nem lesz a jelenleginél olcsóbb és gyorsabb. Kérdés, hogy ez sikerül-e.","shortLead":"A repülés nagyságrendekkel szennyezőbb és jóval kényelmetlenebb is, mint a vasút. Mégsem igazi alternatíva az utóbbi...","id":"20250114_fenntarthato-fejlodes-vasut-repules-kozlekedes-eu-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e903a87f-c551-4fd8-9173-6870e1697d98.jpg","index":0,"item":"9b9c3c24-4752-4dd9-95f4-a28c54fb6270","keywords":null,"link":"/360/20250114_fenntarthato-fejlodes-vasut-repules-kozlekedes-eu-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. január. 14. 16:00","title":"Megoldható lenne átterelni az utasokat a repülésről a vasútra, de ez a kormányok és az EU felelőssége is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eeffbdb0-9c01-413b-a63b-0cc7040e4eb3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Jelentősebb mennyiségben lesznek olyanok is, amelyek kifejezetten teherautó-töltők. ","shortLead":"Jelentősebb mennyiségben lesznek olyanok is, amelyek kifejezetten teherautó-töltők. ","id":"20250303_eu-tamogatas-elektromos-toltopont","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eeffbdb0-9c01-413b-a63b-0cc7040e4eb3.jpg","index":0,"item":"fd664e77-3b5e-487a-9476-fd622ad3fae1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_eu-tamogatas-elektromos-toltopont","timestamp":"2025. március. 03. 10:42","title":"Több mint 200 új elektromos töltőpont épül itthon uniós pénzből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"001d292a-bbb0-4afd-9336-6583c5c4be28","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az oroszok óriási erőbevetéssel próbálják áttörni az ukrán védelmi vonalakat.","shortLead":"Az oroszok óriási erőbevetéssel próbálják áttörni az ukrán védelmi vonalakat.","id":"20241225_ukran-vezerkar-elkeseredett-harcok-zajlanak-Pokrovszk-tersegeben","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001d292a-bbb0-4afd-9336-6583c5c4be28.jpg","index":0,"item":"5201bf52-1dd7-4e6e-a913-a4005b3dccb7","keywords":null,"link":"/vilag/20241225_ukran-vezerkar-elkeseredett-harcok-zajlanak-Pokrovszk-tersegeben","timestamp":"2024. december. 25. 21:15","title":"Ukrán vezérkar: elkeseredett harcok zajlanak Pokrovszk térségében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7be9454a-6332-4983-a1f8-390ec46bd1a6","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"A Donald Trump külpolitikai irányváltásához alkalmazkodó Európa a nyomás alatt olyan határozott lehet, amilyennek rég lennie kellene, különben nagyhatalmi erőközpontok szorításában találja magát. Aki ebből kimarad, mint az orbáni Magyarország, az lemarad, s nem a centrumban, hanem a periférián köt ki. Európában pénzügyi tabukat kell ledönteni a fegyverkezés finanszírozásához.","shortLead":"A Donald Trump külpolitikai irányváltásához alkalmazkodó Európa a nyomás alatt olyan határozott lehet, amilyennek rég...","id":"20250306_hvg-ebredes-utan-europa_amerika_nelkul_trump_amokfutasa_kozos_vedelem","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7be9454a-6332-4983-a1f8-390ec46bd1a6.jpg","index":0,"item":"06a311a8-bbcd-4861-a9d9-eb149f17be17","keywords":null,"link":"/360/20250306_hvg-ebredes-utan-europa_amerika_nelkul_trump_amokfutasa_kozos_vedelem","timestamp":"2025. március. 06. 10:50","title":"Vége van, Európa felélte a hidegháború utáni békeosztalékát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"652b1eb2-3990-40d0-8d1e-3c5819f77d85","c_author":"Hamvay Péter","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A beadvánnyal a pert indító akadémikusok azt szeretnék elérni, hogy más politikai klímában döntsenek az ingatlanokról, és garanciákat kapjon arra a testüket, hogy nem mazsolázzák ki belőle az értékes elemeket. A propaganda már a Tiszát okolja, pedig nincs köze hozzá.","shortLead":"A beadvánnyal a pert indító akadémikusok azt szeretnék elérni, hogy más politikai klímában döntsenek az ingatlanokról...","id":"20250220_Kozigazgatasi-per-indult-az-akademia-vagyon-eladasa-ellen","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/652b1eb2-3990-40d0-8d1e-3c5819f77d85.jpg","index":0,"item":"c842735a-981f-4059-8265-5cdb147f2e68","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250220_Kozigazgatasi-per-indult-az-akademia-vagyon-eladasa-ellen","timestamp":"2025. február. 20. 11:28","title":"Pert indítottak az Akadémia vagyonának eladása ellen – formai hibán csúszhatnak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6130d0a-7e26-4de1-98db-e5301e06da80","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A gyémántról leginkább az ékszerekre asszociálunk, esetleg olyan ipari felhasználásokra (fúrófejek, csiszolóeszközök), ahol fontos szerepet játszik az ásvány keménysége. Kínai kutatók egy újabb oldalát mutatták meg ennek, a több kultúrában is az örök életet szimbolizáló anyagnak.","shortLead":"A gyémántról leginkább az ékszerekre asszociálunk, esetleg olyan ipari felhasználásokra (fúrófejek, csiszolóeszközök...","id":"20250101_nagy-surusegu-gyemant-alapu-adattarolas-kinai-kutatas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6130d0a-7e26-4de1-98db-e5301e06da80.jpg","index":0,"item":"fdaceb4f-c7db-4c26-9e3d-d3303b16c970","keywords":null,"link":"/tudomany/20250101_nagy-surusegu-gyemant-alapu-adattarolas-kinai-kutatas","timestamp":"2025. január. 01. 16:03","title":"100 000 GB adat fér el egy lemezen, és évmilliókig ott is marad – örök életet hozhat el az adattárolásban is a gyémánt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb990626-0bfc-4c65-ab70-2d02d210cdf2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A tűzvész miatt elhagyott otthonok könnyű prédát jelentenek a bűnözőknek. A lángok terjedése miatt a hatóságok már 150 ezer embert szólítottak fel a menekülésre.","shortLead":"A tűzvész miatt elhagyott otthonok könnyű prédát jelentenek a bűnözőknek. A lángok terjedése miatt a hatóságok már 150...","id":"20250112_Tuzoltoknak-oltozott-fosztogatokat-tartoztattak-le-Los-Angelesben","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb990626-0bfc-4c65-ab70-2d02d210cdf2.jpg","index":0,"item":"f9714be4-28eb-4d26-9389-d0a1729ebf07","keywords":null,"link":"/vilag/20250112_Tuzoltoknak-oltozott-fosztogatokat-tartoztattak-le-Los-Angelesben","timestamp":"2025. január. 12. 15:54","title":"Tűzoltóknak öltözött fosztogatókat tartóztattak le Los Angelesben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
VW Touran menetpróba: népi egyterű csipetnyi luxussal
szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?
Ráncfelvarrásnak indult, mégis pofás új autó lett belőle. A 2003 óta 1,13 millió gazdára találó, akár hétszemélyes, felettébb praktikus wolfsburgi egyterű új korszakot kezd. A külső változtatások mellett új, takarékosabb, modernebb motorokat kapott, az extralistája luxus cikkeket is tartalmaz, és javult a variálhatósága is. A szeptemberi bevezetéskor meglepetésárakat ígér az importőr.
A BlueMotion hullám elérte a Tourant is, az 1,6 literes TDI motorral a sajtóanyag szerint 4,6 literre szorították le az átlagfogyasztását, de az 1,2 literes benzines sem kér többet 5,9 liternél 100 kilométeres átlagban. Ezek mellett 1,4 literes TSI motorral, CNG-gázas változatban és több TDI dízellel (90-170 lóerő között) is kapható majd a Touran.
Sokak – még a VW márkaigazgatónak is – számára kellemes meglepetés volt a 105 lovas kis benzinmotor teljesítménye, amely meggyőző erővel mozgatta a doboz formájú egyterűt. Indulásnál kevésbé húz, de amint a turbó munkába lép, a 175 newtonméteres nyomaték elég ahhoz, hogy autópályán is magabiztosan autózzunk. Még az Autobahnon is, ahol a 160 kilométer/órás utazósebesség garantált. Erőltetett menetben 8 literes átlagfogyasztást mértünk (a gyári adat 5,9 liter). A tesztautónkban BlueMotion technológia dolgozott, ennek hiányában 6,4 literes a gyár szerint az 1,2-es benzines átlagfogyasztása. A BlueMotion változatban start/stop rendszer, ültetett futómű és alacsony gördülési ellenállású abroncsok csökkentik a fogyasztást. Az 1,4 literes benzines turbó választható 140 és 170 lovas változatban, a CNG sűrített gázzal hajtott modell 150 lovas. A duplafeltöltéses 1,4-es modellek hétsebességes DSG-váltóval is rendelhetők.
Autómenedzser
Mind a négy dízelmotor közvetlen befecskendezéses Euro 5-ös turbódízel, a leggyengébb 1,6 literes 90 lovas, a legerősebb kétliteres 170 lovas. Közöttük van az általunk is vezetett 1,6 literes 105 lovas BlueMotion- és a kétliteres 140 lovas változat. Kisebbik dízelünk halkan és bő nyomatékkal hurcolta magával a Tourant, városban a start/stop megbízhatóan működött, csak a kölni dóm alatti alagútban fulladtam le vele egyszer.
Az extralistán szerepel sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, LED-es nappali fény (12 LED-ből áll), intelligens (önmagát szabályozó) távfény, bixenon fényszórók, duplakuplungos DSG-váltó, nyitható panorámatető, csúcsnavigáció, futóműállítás (DCC), alcantara kárpit, újabb generációs parkolósegédje már merőlegesen is beparkol magától.
Autómenedzser
Szemből egész jól néz ki a Touran, oldalról a nagy hátsó ajtó tűnik fel, amely szinte derékszögben nyílik. Hátulról a következő generációs Sharanra hasonlít, ezt még szoknia kell a szemnek. A Touran hossza 4397 milliméter hosszú, tengelytávja változatlan, 2687 milliméter. Az ötszemélyes változat csomagtere 695 literes, 660 kilóval terhelhető. Az ötszemélyes változat maximális raktere (kiemelt hátsó ülésekkel) 1989 liter, a hétszemélyes változaté 1913 liter. A középső sor 17 kilós ülései is jól párnázottak, mindegyik önállóan mozgatható, a lábtér, a fejtér és a válltér is bőséges, öt személy kényelmesen elfér. A harmadik sor szükségülésein kisebb gyerekek kényelmesen utazhatnak, ilyenkor szűkös a csomagtér.
Az Touran belépője a Trendline felszereltséggel már jónak számít: nappali menetfény, automatikus vészvillogó, függönylégzsákok, hátsó oldallégzsákok, állítható fejtámlák, automatikus biztonsági övek, becsatolásra figyelmeztető jelzéssel, isofix-bekötési pontok, ESP, ASR, vészfékasszisztens, vontatmánystabilizáló, légkondícionáló, mp3-as lejátszós rádió, négy elektromos ablakemelő, fiókok az első ülések alatt, elektromosan állítható, fűthető külső tükrök, központi zár távirányítóval.
Aki ma Tourant akar venni, nem teheti: a régit már nem gyártják, az új csak szeptemberben érkezik. Bár új árak még nincsenek, az importőr szerint érdemes várni, mert a réginél alacsonyabb áron jobban felszerelt Tourant kapnak ősztől a vásárlók.
A VW Golf nem más, mint egy kényelmes és funkcionális munkaállomás, erre húzott tromfot a cég a Golf Plusszal, amelyben már a gyerekek és a csomagok is jobban elférnek. A család ásza egyértelműen a CrossGolf.
Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az ötödik generációs Polo. A német autóipar a válság legnagyobb nyerteseként épp akkor rukkol ki az új Polóval, amikor a korábbi verzióból - de a többi európai, japán, koreai kisautóból is - súlyos hiány van. A roncsprémium még javában tart, Németországban 15 ezer, Ausztriában ezer Polo már elkelt elővételben.
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
Ha ellátogatunk a VW honlapjára, a Caddy Life családi autót a haszonjárművek között találjuk. Nem véletlenül. A Caddy sikeréről lehúzott újabb bőr a Life, amely hosszított kombi, öt-, illetve hétszemélyes változatban és mostantól összkerékhajtással is kapható.
Kategóriájában először összkerékhajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb kisáruszállítója. A 4Motion magas felára azonban csak profi felhasználóknak éri meg.
A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.
Ritkán szórakozik az ember egy kisteherautóban. Vagy árut visz, vagy áruért megy, esetleg szerelőként van dolga. Homokbányában, havon, sárban, hóesésben rettentően izgalmas lehet még egy Caddy is. Összkerékhajtással.
Ahogy a kompakt kategóriában a viszonyítási egység a Volkswagen Golf, úgy a kisautók mezőnyében mindenkit a Polóhoz hasonlítanak. Az új Volkswagen Polo annyiban változtat ezen a gyakorlaton, hogy magasabbra emeli a mércét. Sajnos az árat is – így marad keresnivalójuk a konkurenseknek.
Rövid, néhány napos teszten faggattuk a legnagyobb négyajtós Volkswagent. A drezdai születésű limuzin hosszított változatban sem aratott nagy sikert Németországon kívül. Vajon miért?
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?