Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3a70fe8d-9548-4a4c-832a-dd465d3dc6a9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfi 8 napon túl gyógyuló sérülést szenvedett el.","shortLead":"A férfi 8 napon túl gyógyuló sérülést szenvedett el.","id":"20250304_verekedes-miskolc-buszmegallo","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a70fe8d-9548-4a4c-832a-dd465d3dc6a9.jpg","index":0,"item":"7cc0ce9c-fe69-42ef-bfb3-bc4627a06ff5","keywords":null,"link":"/itthon/20250304_verekedes-miskolc-buszmegallo","timestamp":"2025. március. 04. 10:32","title":"Látta, hogy megvernek valakit egy miskolci buszmegállóban, odament, őt is megverték","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83bf9a40-c0fc-4fb3-b026-173bec61a17b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A tisztán elektromos és plugin hibrid személyautók piacát egyértelműen a kínai márkák dominálják.","shortLead":"A tisztán elektromos és plugin hibrid személyautók piacát egyértelműen a kínai márkák dominálják.","id":"20250227_kina-uralja-a-konnektoros-autok-piacanak-haromnegyedet","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83bf9a40-c0fc-4fb3-b026-173bec61a17b.jpg","index":0,"item":"280db344-7d26-4202-af6e-406876e28637","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_kina-uralja-a-konnektoros-autok-piacanak-haromnegyedet","timestamp":"2025. február. 27. 08:41","title":"Kína uralja a konnektoros autók piacának háromnegyedét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3507514-80cb-44e0-97ec-a49a8ffb7f48","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"Az eddiginél is több pénzt öntene a többgyerekes anyákra a kormány, bár az eddigi családtámogatások sikere átmenetinek bizonyult, és a 2021-es termékenységi csúcs után minden idők legalacsonyabb születésszámát regisztrálták tavaly. Az ok nemcsak a szülőképes korban lévő nők számának csökkenése, hanem a gyerekvállalási kedv apadása is. ","shortLead":"Az eddiginél is több pénzt öntene a többgyerekes anyákra a kormány, bár az eddigi családtámogatások sikere átmenetinek...","id":"20250307_hvg-aldatlan-allapot-kifulladt-szulesi-kedv-gyermektelenseg-demografiai-melypont","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3507514-80cb-44e0-97ec-a49a8ffb7f48.jpg","index":0,"item":"07bd3ee4-39e6-45bf-a7c8-faccad2873c3","keywords":null,"link":"/360/20250307_hvg-aldatlan-allapot-kifulladt-szulesi-kedv-gyermektelenseg-demografiai-melypont","timestamp":"2025. március. 07. 13:30","title":"Nem csak elhalasztják a szülést a magyar nők, egyre többen teljesen le is tesznek róla","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e1c15d4-14f8-408b-83f5-e940021bb4b0","c_author":"Gergely Márton, Hamvay Péter","category":"360","description":"Mi történik Amerikában, és miért ment bele az ország abba a vad kalandba, amit a másik Trump-elnökség hoz magával? Miért nem értjük az amerikaiakat, és az alapvető különbségek ellenére hogyan történhetett meg velük ugyanaz, mint a magyarokkal? Mi tette alkalmassá Trumpot arra, hogy túlélje a lehetetlent, és miben más ő, mint bármelyik elődje? Simó Györggyel és Wahorn Andrással beszélgettünk a HVG Címlapsztoriban.","shortLead":"Mi történik Amerikában, és miért ment bele az ország abba a vad kalandba, amit a másik Trump-elnökség hoz magával...","id":"20250223_cimlapsztori-amerika-trump-wahorn-simo","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e1c15d4-14f8-408b-83f5-e940021bb4b0.jpg","index":0,"item":"406bd18f-9406-4103-b6d0-76e323fe734c","keywords":null,"link":"/360/20250223_cimlapsztori-amerika-trump-wahorn-simo","timestamp":"2025. február. 23. 09:36","title":"Amerika utolérte Magyarországot – Wahorn és Simó megfejtik Trump szép új világát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af5bfb8b-5dfa-436e-9914-64a5a2b5d780","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Fidesz pártigazgatója a Facebook-oldalán nyilvánult meg.","shortLead":"A Fidesz pártigazgatója a Facebook-oldalán nyilvánult meg.","id":"20250310_kubatov-gabor-fidesz-pride","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af5bfb8b-5dfa-436e-9914-64a5a2b5d780.jpg","index":0,"item":"83f2f09f-3e71-41f2-9fa5-e0b1f088f797","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_kubatov-gabor-fidesz-pride","timestamp":"2025. március. 10. 17:37","title":"Kubatov ültetvényeshumorba bújtatva mondta el, hogy szerinte nem lesz idén Pride Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e7073a0-462a-462b-90dc-ef6f3a9fad36","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elnök attól tart, hogy Donald Trump alatt vegzatúrának lennének kitéve.","shortLead":"Az elnök attól tart, hogy Donald Trump alatt vegzatúrának lennének kitéve.","id":"20250120_biden-kegyelem-csalad","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e7073a0-462a-462b-90dc-ef6f3a9fad36.jpg","index":0,"item":"61c5fb58-71df-4612-be99-b9a4a6732d05","keywords":null,"link":"/vilag/20250120_biden-kegyelem-csalad","timestamp":"2025. január. 20. 18:03","title":"Joe Biden előzetes kegyelmet adott több családtagjának is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","shortLead":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","id":"20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02.jpg","index":0,"item":"3491f8d1-4d02-4a21-8a72-3c539d3d4269","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","timestamp":"2025. január. 03. 09:46","title":"Tovább drágul a tankolás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni fognak.","shortLead":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni...","id":"20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80.jpg","index":0,"item":"ec84625b-d1a9-4655-97b2-ff5e324c2112","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 13:57","title":"Kivonult a Tisza Párt a Fővárosi Közgyűlés üléséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legerősebb, legszebb és legelegánsabb Citroen immár nem a C6-os, hanem a kombi C5. Duruzsoló, 240 lovas biturbó csúcsdízelje, finom futóműve és tökéletes hatfokozatú automatikus váltója a német prémiummodellek közé helyezi a francia középkategóriást. A tesztelt összeállítás nem csupán a Passatnak, de az A4-esnek és a C-osztálynak is komoly konkurenciát jelent. Hogy ki vesz 13 millióért francia kombit? A franciák.
Mielőtt árháborúba kezdenénk, szögezzük le, hogy a C5 Tourer V6 HDi Exclusive felszereltséggel drága autó, alapára 11,02 millió forint. A merevlemezes, DVD-lejátszós, hifi-minőségű, telefonnal egybeépített csúcsnavigációval, egésztetős panorámaablakkal, sávelhagyásra figyelmeztetővel, masszírozó vezetőüléssel felszerelt, 19-es kerekeken futó tesztpéldány ára ráadásul 13 millió forint. De ha azt nézzük, hogy egy hasonló felszereltségű, a kategória etalonjának számító VW Passat Variant 12,308 millió forintba kerül 170 lovas kétliteres dízelmotorral, DSG-váltóval, 17-es kerekekkel, állítható magasságú futómű nélkül, akkor azt mondhatjuk, méltányos ez az ár. Ám ha egy szinttel feljebb keressük a versenyt, az Audi A4 Avant 240 lovas V6-os dízeljét – igaz, quattro összkerékhajtással – fapadosan 13,3 millióért kínálják. Hasonló felszereléssel az Audi 18,413 millióba kerülne. Ebben az összehasonlításban már 5 millió a különbség. A C5-ös nagy hátránya a német versenytársakkal szemben, hogy nem rendelhető 4x4-es változatban.
Autómenedzser.hu
Persze indokolatlan lenne összevetni ezt a három autót, ha a C5-ös nem lenne ilyen jó. Ami a menetkomfortot, a dinamikát, a vezetési élményt, a fogyasztást, az utazás hangulatát és az autó technikai felkészültségét illeti, állja a megméretést a Citroen. Az értéktartás, a megbízhatóság és a tartósság tekintetében azonban nincs lefutva a történet. Az eddigi tapasztalatok alapján a VW és az Audi tartósabb, megbízhatóbb és értékállóbb, ami a Citroen, de lehet, hogy épp a C5-ös fordítja majd meg ezt a trendet. De ez a jövő zenéje.
A teszt elején nagyon meggyőzött az autó, úgy gondoltam, tényleg jobb, mint a frissítésre váró Passat. Aztán az utolsó előtti napon otrombán felgyulladt a szemem előtt a service felirat a műszerfalon. Megvallom, kicsit odaléptem az autónak, siettem, de azt nem vártam volna, hogy ezért szidást kapok. A service felirat újraindításnál nem jött elő újra, de bemutatkozása meggyőzött arról, hogy ne legyek biztos a francia fölényben.
A kényelem futóműve A sors úgy hozta, hogy egy órán belül kétféle kerékmérettel vezethettem ugyanazon az útszakaszon a kombit. Elsőként az alapfelszereltséghez tartozó 17-es kerekeken, majd félórával később 19-es felniken és sportos gumikon tehettem próbára a pneumatikus futóművet. Az érdekes ebben a tapasztalatban az volt, hogy nem éreztem különbséget, a gáz-olaj párnás rendszer tökéletesen semlegessé tette az utat. Igaz, mindig sport beállítással közlekedtem, normál beállítással könnyen tengeribetegséget kaphatunk, a C5 ringatása idegesítő.
Az emelhető (illetve csökkenthető) hasmagasság hasznos akkor, ha padka mellett parkolunk, ha nagy úthibákon kell áthaladnunk, ha magas járdáról szeretnénk lejönni vagy, ha a csomagtartóba nehéz tárgyakat pakolunk. Négy beállítás közül választhatunk: a normál alatt van egy teljesen lefektetett lehetőség, fölötte pedig egy kissé megemelt (amellyel 40 kilométer/órás sebességgel haladhatunk). A legmagasabb állásban olyan a C5, mint egy SUV, 20 centinél is magasabb hasmagassága ne csábítson terepezésre. 10 kilométer/órás sebességig alkalmazható. Vicces ilyenkor az autó, mintha gólyalábakon járnánk, nagyokat koppan, de nem ér le az alja. A C4 Picassóhoz hasonlóan a hátsó tengely magasságát a csomagtartóból is megváltoztathatjuk.
Az ülésben lassú masszázs kényeztet, a két első fotel fűthető és memóriás. A kormány közepe fix, a dudát nehezen találjuk, a gombtengerben való eligazodáshoz idő kell. Tárolórekesz elég van, pohártartó elöl csak egy, azt is elrejtették a könyöktámaszban. Mélyen ülünk a C5-ben, de a kilátást jól beállítható tükrök segítik. A sávelhagyásra figyelmeztető jelzés nem hangos, hanem a fenekünket masszírozza, mindig azon az oldalon, ahol hibát vétettünk. Éles kanyarokban dől az autó, párszor az ESP is beavatkozott, úgy éreztem, túl korán.
A bivalyerős motor nem tépi fel az aszfaltot még sportfokozatban sem, de bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, a biztonságos előzésekhez pedig ott áll készenlétben a 450 newtonméteres csúcsnyomaték. A nagy számok ellenére nem érzünk késztetést városi száguldozásra, az autópályán azonban előjön a domináns énje a C5-nek, alig lehet visszakényszeríteni a külső sávba. Bár a látványos kipufogóvég csupán műanyag, a mögötte megbúvó csövekből 3000-es fordulattól érett, mély búgó dörmögés adja tudtunkra, hogy ereje teljében van a gall vitéz. Fogyasztásban mértéktartó a C5 kombi, az ötszáz kilométeres tesztelés során 8,5 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
Az új Citroen C3 városi üdvöske, főként lányoknak és asszonyoknak ajánlott. Fiúknak ott a vadabb DS3. Közepesen felszerelt, középszerű motorral és különlegesen nagy szélvédővel kínált példányt teszteltünk.
A Citroen C4 Picasso még mindig a legszebb egyterű az autópiacon, efelől nincs kétség. Az 1,6 literes benzines turbómotor és az elektronikusan vezérelt hatfokozatú váltó násza azonban nem győzött meg, a C4 Picasso gyengébb motorral és hagyományos váltóval jobb választás a családnak.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
Különleges limuzin a C5, a tesztelt kétliteres változat igazi üzleti autó. Vezetője nem szégyenkezik, ha Audi, VW, vagy Mercedes mellé áll be a vállalati parkolóba. Sőt, kifejezetten büszke, autója franciásan kaján és arcpirítóan elegáns.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?