Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"308b13b1-d77d-42f7-8573-f7c780767ecb","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Öt évre köthetnek szerződést a felek, Elon Musk cége az olasz kormány telekommunikációjának biztonságáért felelne.","shortLead":"Öt évre köthetnek szerződést a felek, Elon Musk cége az olasz kormány telekommunikációjának biztonságáért felelne.","id":"20250106_olaszorszag-spacex-telekommunikacios-szerzodes","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/308b13b1-d77d-42f7-8573-f7c780767ecb.jpg","index":0,"item":"5b02ccf0-08e9-4797-85f6-51453ba07e56","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_olaszorszag-spacex-telekommunikacios-szerzodes","timestamp":"2025. január. 06. 09:34","title":"Másfél milliárd eurót fizethet Olaszország a SpaceX-nek biztonsági szolgáltatásokért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4be9a66c-fc1c-48e7-8cb4-92e0e44466de","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ötezer forint letéti díjat kell fizetnie a diákoknak egy nyíregyházi iskolában, hogy zárható szekrénybe tehessék a mobiljaikat – számolt be az ATV. Az esetről az egyik diák írt közösségi oldalán, mire még ő került tantestületi ülés elé.","shortLead":"Ötezer forint letéti díjat kell fizetnie a diákoknak egy nyíregyházi iskolában, hogy zárható szekrénybe tehessék...","id":"20250304_Szekrenypenzt-szedett-a-diakok-mobiljanak-elzarasaert-egy-iskola","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4be9a66c-fc1c-48e7-8cb4-92e0e44466de.jpg","index":0,"item":"645bae2a-1370-4e1e-bf6d-cf0c69cd797f","keywords":null,"link":"/itthon/20250304_Szekrenypenzt-szedett-a-diakok-mobiljanak-elzarasaert-egy-iskola","timestamp":"2025. március. 04. 07:49","title":"Szekrénypénzt szedett a diákok mobiljának elzárásáért egy iskola","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5306a616-735c-4037-bbf8-6999ad4c59b5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színész szerint a Facebook-alapító milliárdos problematikus döntéseket hoz.","shortLead":"A színész szerint a Facebook-alapító milliárdos problematikus döntéseket hoz.","id":"20250205_Jesse-Eisenberg-nem-akarja-tobbe-hogy-Mark-Zuckerberggel-azonositsak","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5306a616-735c-4037-bbf8-6999ad4c59b5.jpg","index":0,"item":"44a6ad76-bd65-432c-ba8a-8276be98e756","keywords":null,"link":"/elet/20250205_Jesse-Eisenberg-nem-akarja-tobbe-hogy-Mark-Zuckerberggel-azonositsak","timestamp":"2025. február. 05. 12:29","title":"Jesse Eisenberg nem akarja többé, hogy Mark Zuckerberggel azonosítsák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dfeebbe8-25a8-4d17-8883-cd6548dc57a9","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Volt olyan repülőgép, amibe több mint hétszáz alkalommal csapott villám, igaz, azt direkt csinálták.","shortLead":"Volt olyan repülőgép, amibe több mint hétszáz alkalommal csapott villám, igaz, azt direkt csinálták.","id":"20250213_repulo-villamcsapas","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dfeebbe8-25a8-4d17-8883-cd6548dc57a9.jpg","index":0,"item":"4feecd56-e783-480c-b86c-35c29f8621d8","keywords":null,"link":"/elet/20250213_repulo-villamcsapas","timestamp":"2025. február. 13. 04:31","title":"Mi történik, ha villám csap a repülőbe?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c5a5c80-111c-4c3e-b994-921c6c3740bd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Néhány vonat kimarad, mások csak Kelenföldig járnak, vagy épp korábban indulnak a szokásosnál a győri vonalon.","shortLead":"Néhány vonat kimarad, mások csak Kelenföldig járnak, vagy épp korábban indulnak a szokásosnál a győri vonalon.","id":"20250111_mav-budapest-gyor-vasut-felujitas-vonat","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c5a5c80-111c-4c3e-b994-921c6c3740bd.jpg","index":0,"item":"747dc5f4-340b-4c26-962e-b8f313fe9af1","keywords":null,"link":"/itthon/20250111_mav-budapest-gyor-vasut-felujitas-vonat","timestamp":"2025. január. 11. 14:53","title":"Egy hétre megváltozik a menetrend a Budapest–Győr vasútvonalon, felsővezeték-szakadás veszélyének elhárításán dolgozik a MÁV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfbf44e9-65a8-4169-affc-67b902b2ee52","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Telitalálat most sem volt. ","shortLead":"Telitalálat most sem volt. ","id":"20250112_Hatos-lotto-nyeremeny-sorsolas-masodik-het-nyeroszamok","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfbf44e9-65a8-4169-affc-67b902b2ee52.jpg","index":0,"item":"aefbbbcc-a58f-41f4-9658-bcc76db14727","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250112_Hatos-lotto-nyeremeny-sorsolas-masodik-het-nyeroszamok","timestamp":"2025. január. 12. 16:59","title":"Kihúzták a hatos lottó nyerőszámait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f901ffb5-909b-4d89-b3ce-e782d29bda3a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy friss tanulmány megrajzolta a toxikus vezető portréját, és felvázolta azt is, hogy mit tehetünk ellene.","shortLead":"Egy friss tanulmány megrajzolta a toxikus vezető portréját, és felvázolta azt is, hogy mit tehetünk ellene.","id":"20250114_milyen-a-toxikus-vezeto","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f901ffb5-909b-4d89-b3ce-e782d29bda3a.jpg","index":0,"item":"6418fa45-ab64-4146-b0cc-f82347860019","keywords":null,"link":"/elet/20250114_milyen-a-toxikus-vezeto","timestamp":"2025. január. 14. 15:23","title":"A toxikus vezető szeszélyes döntéseket hoz, manipulál és túlhajtja a beosztottjait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6093f18a-eb1c-4b33-8f76-51ed6d8ef576","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pár napja frissítette a Firefox szolgáltatási feltételeit a Mozilla, azonban a széles körű felhasználási jogok biztosítása – érthetően – aggodalmakat váltott ki a felhasználókból. A felháborodás oly nagy volt, hogy a Mozillának változtatnia kellett elképzelésein.","shortLead":"Pár napja frissítette a Firefox szolgáltatási feltételeit a Mozilla, azonban a széles körű felhasználási jogok...","id":"20250308_mozilla-szolgaltatasi-feltetelek-valtoztatas-magyarazat","image":"https://img.staging-hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6093f18a-eb1c-4b33-8f76-51ed6d8ef576.jpg","index":0,"item":"5cf9e5a2-9b53-4606-818a-3083b849cdbb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_mozilla-szolgaltatasi-feltetelek-valtoztatas-magyarazat","timestamp":"2025. március. 08. 14:03","title":"Addig változtatta az ÁSZF-et a Mozilla, hogy most már magyarázkodnia kell, mi is történik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell. Tesztparkunkban az A4 a Seat Exeót váltotta, így volt mód az összehasonlításra. A lábtér és a fejtér is érezhetően javult hátul, kényelmesebb az autó. Az Audi A4 szebb lett, elölről lehengerlően vonzó.
További képek a galériában. Kattintson a képre.
am
A modellt beharangozó sajtóanyag szerint az új A4 TDI e manuális sebességváltójával mindössze 4,6 liter gázolajat igényel 100 kilométerenként vegyes üzemben, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként csupán 119 gramm – egyaránt kiváló értékek e kategóriában. Az utóbbit nem mértük, de az előbbi enyhe túlzás, még akkor is, ha valóban keveset fogyaszt a prémium középkategóriás. A 400 kilométeres főként városban, elővárosban teljesített tesztet 6,1 literes átlagfogyasztással zárta az Audi. Volt olyan este, amikor gyér forgalomban, a 30 kilométeres hazaút végén 4,8 literen állt a fedélzeti számítógép. Ugyanezen az útvonalon, délutáni csúcsforgalomban 5,9 literes átlagot mért a rendszer.
A más modellben 143 lóerős mocit 4 lóerővel lefokozták – ki tudja, miért? A 136 LE (100 kW) teljesítményű, új e-modell álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a gyorsítás 215 kilométer/óráig tart. Bár az autót egy kicsit, hangsúlyozom, csak egy kicsit érezzük lassabbnak, lomhábbnak, ha sietős a dolgunk, a gázpedál tökig nyomásával képes tartani a lépést a szélvésszel is.
A gazdaságosságot több megoldás együttes alkalmazásával sikerült elérni. A szériafelszereltséghez tartozó automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (start-stop system) mindenekelőtt a városi forgalomban fejti ki hatását. Amikor az autó megállt, a sebességváltókar pedig üres állásba kerül, a vezető felengedi a tengelykapcsoló-pedált, a rendszer leállítja a motort. Amint a sofőr ismét kinyomja a kuplungpedált, az erőforrás azonnal újraindul. Van néhány kivétel: amíg megy a fűtés, vagy a klíma nem éri el a beállított hőfokot, ha gurul az autó, ha megy a jégmentesítés, ha nem üzem meleg a dízelmotor, ha az akkumulátor nem elég töltött, ha a külső hőmérséklet nagyon magas, vagy nagyon alacsony, ha a kormány nagyon be van forgatva, vagy éppen forgatjuk, ha a parkolássegéd aktív. Ha éppen leállt, de kétszer rálépünk a fékre, vagy valamelyik előbb említett paraméter nem megfelelő, újraindul a motor.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
am
Akit zavar, kikapcsolhatja, erre szolgál egy gomb a váltó mellett. A stop-startot szokni kell, kellemetlenül érintett egyik alkalommal, hogy miközben a pirosnál várakoztam, matattam a zsebemben és ehhez kicsatoltam az övet. Sárgára, majd zöldre váltott a lámpa, büszkén kinyomtam a kuplungot, tettem volna egyesbe, de nem történ semmi. A központi kijelzőn egy üzenet fogadott: valami történt a start/stop automatikával, a rendszer leállt, indítsa újra. Jött a kapkodás, nyomkodtam mindent, mögöttem pedig erősödött a dudaszó. Pont a zöld végére sikerült feléleszteni az Audit, én még átértem, a mögöttem jövő a sárgára kényszerült miattam. Tanulság: ne piszkáljuk menetközben a biztonsági övet.
[[ Oldaltörés (Takarékos apróságok) ]]
Az automatikus motorleállítás és -indítás csendesen, gyorsan és a vezető számára kifejezetten kényelmesen dolgozik. Miközben a sofőr kinyomja a tengelykapcsoló-pedált, hogy bekapcsolja az első fokozatot, a motor szinte máris újból elérte alapjárati fordulatszámát. A szabvány szerinti menetciklus során a stop-start rendszer 100 kilométerenként mintegy 0,2 literrel mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, ami a szén-dioxid-kibocsátás kilométerenként nagyjából 5 grammos csökkenésének felel meg.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
am
Az új e-modell mindemellett öt százalékkal hosszabb végáttétellel, 6-fokozatú, manuális sebességváltóval készül, azaz mind a hat fokozatában alacsonyabb fordulatszám-értékek mentén működhet. A motorszabályzó elektronika működését ugyancsak a lehető legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében alakították ki. A 205/60 R 16 méretű üzemanyag-takarékos, különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok kizárólag az A4-sorozat e-modelljéhez állnak rendelkezésre. A fékenergia-visszanyerés (rekuperáció) szintén az alapkivitel része. E rendszer a generátor intelligens szabályzása segítségével a fékezési fázisok és a motorfék-szakaszok során a mozgási energia egy részét elektromos energiává alakítja át, amelyet azután az akkumulátorban tárol. Amint a jármű ismét gyorsít, a rendszer a generátort tehermentesítve és üzemanyagot megtakarítva, újból visszatáplálja a megtakarított energiát.
A légellenállási adottságok további optimalizálása – például a jármű aljának kiterjedt burkolata, a hűtőrács részleges lezárása vagy a sportfutómű révén 20 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztett karosszéria segítségével az A4 2.0 TDI e aerodinamikai tulajdonságaival is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást.
A gumi és az autó egész futása hangosabb, mint amit az ember egy Auditól elvár. Az ültetés miatt csattog a kátyúkon a futómű, óvakodnunk kell a rossz útburkolattól, a téli gumik futása hangos zene nélkül idegesítő.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
am
A gazdaságossági programmal ellátott fedélzeti számítógép ugyancsak a szériafelszereltség része. A vezetőinformációs rendszer sebességváltás- és takarékosság-jelzője az ideális kapcsolási pontok megadásával, illetve különböző üzemanyag-megtakarítási tippekkel segíti a gazdaságos közlekedést. A fedélzeti számítógép a központi kijelzőn az üzemanyag-fogyasztás szempontjából minden lényeges információt megjelenít a vezető számára, a vezetési stílushoz és a menethelyzethez igazodó megtakarítási útmutatásokkal, illetve az üzemanyag-fogyasztás mérséklését célzó tippekkel segíti vezetőt. Ha felülbíráljuk, vagy nem vesszük figyelembe az ajánlásait, a szokásos váltson 4-ről 5-re ikon helyett a központi kijelzőn az Audi felszólítja a vezetőt arra, hogy ne hagyja figyelmen kívül a takarékossági célzattal tett ajánlásait. Kifejezetten ijesztő az a funkció, amely a légkondi, az ülésfűtés, a jégmentesítés pillanatnyi fogyasztásra tett hatását jeleníti meg. Az embernek lelkiismeret-furdalása lesz egy kis fenékmelengetéstől, és hajlamos arra, hogy bankkártyával kaparja le a hajnali harmatot. Van olyan beállítás is, amely zöld pöttyben jelzett számmal mutatja, hogy éppen takarékos fokozatban vagyunk, ha váltani kell, a zöld pötty meghízik, és sárga színnel ösztönöz váltásra.
Fura, hogy az Audi a hátsó biztonsági övek bekapcsolására nem figyelmeztet. A telefonelőkészítés hiányzott az extralistáról, így ugrott a kocsiban telefonálás.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?